Drukke plaatsen bezoeken, wat is daar leuk aan?

20-04-2019 14:25 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg net een nieuws-melding dat de Keukenhof uit z’n voegen springt, mensen worden omgeleid en kunnen de Keukenhof niet meer bezoeken.

Wat ik me nou afvraag hè, wat is er nou leuk aan om drukke musea’s en bezienswaardigheden te bezoeken als het zo druk is? Je ziet dan toch niks of zeg ik nu iets geks?
Concert bezoeken alá.
DuchessMeganMarkle schreef:
20-04-2019 15:14
Ik weet dat het organiseerde busreizen zijn, vanuit Amsterdam vertrekken ‘s ochtends al ladingen touringcars vol toeristen.
Daar eet jij je brood van.
Maar aan de andere kant: al die mensen die nu hutjemutje rondschuifelen in de Keukenhof bevinden zich tenminste niet in mijn geliefde Appie XL. Dat scheelt toch weer.
Alle reacties Link kopieren
Ja gek, hé, dat het op woensdagmi. en zaterdag druk is in de speeltuin. Dat die schoolgaande kinderen en werkende ouders dan niet op dinsdagmorgen gaan ;-)

Holland promotie wereldwijd = posters van de Keukenhof, kaasmarkt Alkmaar en molens in Kinderdijk. Met succes, dit paaswknd. komen ongeveer een miljoen buitenlandse toeristen naar Nederland (volgens het Ned. Bureau voor Toerisme).

Ja gek, hé, dat die toeristen in hun vrij Paasweekend naar de Keukenhof gaan en niet op hun reguliere werkdagen. Heb jij mazzel...
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
20-04-2019 14:33
Omdat mensen vakantie hebben en graag wat leuks willen doen/ zien?
Op het strand zal het aardig druk zijn, vooral met dit weer.
Drukte, tja, het zij zo.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Sharing schreef:
20-04-2019 15:18
Ja gek, hé, dat het op woensdagmi. en zaterdag druk is in de speeltuin. Dat die schoolgaande kinderen en werkende ouders dan niet op dinsdagmorgen gaan ;-)

Holland promotie wereldwijd = posters van de Keukenhof, kaasmarkt Alkmaar en molens in Kinderdijk. Met succes, dit paaswknd. komen ongeveer een miljoen buitenlandse toeristen naar Nederland (volgens het Ned. Bureau voor Toerisme).

Ja gek, hé, dat die toeristen in hun vrij Paasweekend naar de Keukenhof gaan en niet op hun reguliere werkdagen. Heb jij mazzel...
Je vergeet, legal drugs (weed), Anne Frank huis, Rijksmuseum en red light district.
Alle reacties Link kopieren
Het is voor veel mensen nu vakantie, het is mooi weer dus ga je naar het strand, een terrasje, de Keukenhof en alle andere leuke buitenactiviteiten/bezienswaardigheden.
Ik gok dat de Keukenhof erg blij is met veel bezoekers, dat zorgt er voor dat ze kunnen blijven bestaan.
De economie is aangetrokken, dus meer toerisme en dus meer mensen overal. En je moet maar net de mogelijkheid hebben om op een rustige tijdstip te gaan. Jij hebt die mogelijkheid wel, good for you, maar besef nou eens een keer dat niet iedereen de mogelijkheden heeft die jij wel hebt.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
bethweeter schreef:
20-04-2019 15:13
En als jij bv in Barcelona bent, ga je ook geen Gaudí-gebouwen bekijken omdat het zo druk is? Jij slaat overal alle bezienswaardigheden (het woord zegt het al) over omdat het druk is?
Nou, ik wel. Paar jaar geleden in Rome, er stond een wachtrij van anderhalf uur voor de Vaticaanse musea (sixtijnse kapel). Dus overgeslagen.
Pretparken, koningsdag, overvolle terrassen, de dierentuin in het weekend; voor mij een gruwel. Al die mensen hutje bij mutje, brrr.... om over de klierende kinderen nog maar te zwijgen.
anoniem_370992 wijzigde dit bericht op 20-04-2019 18:43
0.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
20-04-2019 15:23
Je vergeet, legal drugs (weed), Anne Frank huis, Rijksmuseum en red light district.
Onzin, op geen enkele ambassade, internationale beurs, handelsmissie wordt cannabis of hoerenbezoek gepromoot, wel tulpen.
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Sharing schreef:
20-04-2019 15:33
Onzin, op geen enkele ambassade, internationale beurs, handelsmissie wordt cannabis of hoerenbezoek gepromoot, wel tulpen.
Nee natuurlijk niet.
Maar de gemiddelde jongeren die naar Nederland komen komen voor drugs en hoeren, daarom is het zó druk in Amsterdam.
DuchessMeganMarkle schreef:
20-04-2019 15:36
Nee natuurlijk niet.
Maar de gemiddelde jongeren die naar Nederland komen komen voor drugs en hoeren, daarom is het zó druk in Amsterdam.
Niet alleen daarom hoor.
Keukenhof ligt in mijn achtertuin. Deze weken dagelijks last van de drukte hier. Drie weken echt topdrukte van het Corso tot en met Pasen of andersom als Pasen vroeg valt.

Het was gelukkig mooi weer dus ben ik gaan fietsen naar mijn werk om zo langs de drukke te rijden.

En masse huren de toeristen ook fietsen helaas en ze slingeren zich een weg door de schoolkinderen met een tempo waarbij het je verbaast dat ze niet vallen.

Vandaag twee toeristen op elektrische huurfietsen ingehaald. Dat is pas eng, geen idee van de regels, geen idee van de snelheid van zo'n E-bike en niet herkenbaar als toerist want geen gekke kleur fiets.

Nog een week of wat een dan wordt het weer rustig hier. 🚴
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ulpen-plat
Ik snap dat ook niet. Ik vermijd zoiets liever.
Net als met hete dagen met z'n alle naar het strand, en daar liggen als sardientjes in een blik.

Ik heb een hekel aan drukte, en plaatsen waar veel mensen bij elkaar komen.
Maar ik ben dan ook absoluut geen stadsmens!
Geef mij de natuur en rust maar.
https://www.youtube.com/watch?v=DvH9acy0Izo

Vanaf 2 minuten. Wijze les!
Ik ga op zaterdag ook niet de stad in, en ook niet naar de supermarkt als ik niet écht moet.
Jawlensky schreef:
20-04-2019 14:45
Ik vermijd drukte zoveel mogelijk. Heb er zo'n hekel aan.

Dit. Ik heb bijvoorbeeld nooit begrepen waarom mensen uitgerekend met Pasen naar de meubelboulevard gaan. Je kunt het hele jaar door en dan kies je uitgerekend die dag!? Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van mij uit Amerika zijn net naar de Keukenhof geweest. Ze waren zeer verbaasd dat ik daar nog nooit geweest ben. Tuurlijk lijkt me het best mooi om te zien maar niet tussen 50000 toeristen.

Een paar jaar geleden naar Barcelona... stonden er rijen dik om de Sagrada Familia geslingerd. Wachttijd van een paar uur om binnen te komen. Het was 40 graden. Dat doe ik dus niet. Dan kijk ik wel op het internet.

Er zijn nog zoveel andere mooie dingen en plekken waar je niet verpletterd wordt door massatoerisme.
Of op de drukste dag van het jaar naar de Efteling gaan. Sta je uren in de rij voor een ritje van 5 minuten. Leuk joh. :wtf:
RikM schreef:
20-04-2019 16:02
Dit. Ik heb bijvoorbeeld nooit begrepen waarom mensen uitgerekend met Pasen naar de meubelboulevard gaan. Je kunt het hele jaar door en dan kies je uitgerekend die dag!? Vreselijk.

Inderdaad. Kuddegedrag. En daar heb ik ook een hekel aan.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
20-04-2019 16:02
Dit. Ik heb bijvoorbeeld nooit begrepen waarom mensen uitgerekend met Pasen naar de meubelboulevard gaan. Je kunt het hele jaar door en dan kies je uitgerekend die dag!? Vreselijk.
Dat zit nog bij de mensen ingebakken Pasen = meubel- en autoboulevard . Stamt nog uit de tijd dat dat echt het enige wat open was 2de paasdag
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
20-04-2019 16:09
Vrienden van mij uit Amerika zijn net naar de Keukenhof geweest. Ze waren zeer verbaasd dat ik daar nog nooit geweest ben. Tuurlijk lijkt me het best mooi om te zien maar niet tussen 50000 toeristen.

Een paar jaar geleden naar Barcelona... stonden er rijen dik om de Sagrada Familia geslingerd. Wachttijd van een paar uur om binnen te komen. Het was 40 graden. Dat doe ik dus niet. Dan kijk ik wel op het internet.

Er zijn nog zoveel andere mooie dingen en plekken waar je niet verpletterd wordt door massatoerisme.
Dit.

Ik heb er ook een hekel aan om in de hitte, 2 uur wachttijd, moeten wachten totdat je binnen bent.
Vroeger wel meegemaakt, o.a Disneyland Parijs omdat zoonlief graag wilde.
Ook in mijn vrijgezellige tijd was ik graag onder de meute. Muziekbandjes, boulevard, mensen kijken en flirten.
Die tijd heb ik gehad, ik word oud... :proud:
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
DuchessMeganMarkle schreef:
20-04-2019 14:36
Wij draaien over het hele jaar overuren, te verschrikkelijk voor woorden hoeveel mensen er naar Amsterdam komen. Ik verdien mijn brood idd met gasten ontvangen. Mij zie je niet zaterdagmiddag door de hele mensen massa lopen in het centrum van Amsterdam.
Nee maar als je vrij bent en je boekt een vakantie ga je daar niet de hele tijd op je hotelkamer zitten natuurlijk omdat het te druk is, dan ga je toch maar in die rij staan.
Als je in een grote stad bent wil je dan wel de highlights zien.
En gezien de schoolvakanties en feestdagen hebben mensen dan nu eenmaal vrij, er is niet veel keuze voor veel mensen.
Nu ik in het onderwijs werk en kinderen heb loop ik ook vaker in de drukte, ik kan wel heel leuke avantgarde hippe dingen willen doen maar in dat ritme leven mijn kinderen niet en leerplicht vind dat ook niet goed.
En ik heb al zo'n drie maanden vrij per jaar dus veel buiten de drukke periodes kan ik ook niet.
Sharing schreef:
20-04-2019 15:33
Onzin, op geen enkele ambassade, internationale beurs, handelsmissie wordt cannabis of hoerenbezoek gepromoot, wel tulpen.
Ze willen dat er een wat sjiekere soort toerist.komt maar zelfs de meest keurige types schuifelen in file over de wallen. Het schijnt dat er ook bijna niemand meer daadwerkelijk naar binnengaat als het zo druk is, alleen even kijken. En dan naar de Bijenkorf etc.
En de jeugd komt wel degelijk om helemaal verrot te gaan, zijn zelfs speciale hotels voor. Als je die verhalen hoort...
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
20-04-2019 15:12
Ik was dus wel boodschappen doen, het leek wel alsof de winkels een week dichtgaan zoveel kochten de meeste mensen. Net zo erg als met Kerst. En dat terwijl maandag alles weer open is hier.
Verder is het hier op straat wel rustig, denk dat de rest van de mensen in de tuin zit of op vakantie is.
Hier zijn de supermarkten 365 dagen per jaar open.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
20-04-2019 14:38
Die alá die jij denkt bij een concertbezoek, denken andere mensen bij andere dingen.

De Keukenhof bijvoorbeeld is maar een paar weken per jaar echt erg mooi en in die paar weken is het maar een paar dagen lekker weer en van die dagen zijn er nog weer minder dat het publiek ook vrij is, dus daar heb je je drukte.

Ik ga dus juist niet naar een concert vanwege de drukte (waar is hier de nooduitgang) maar drukte in een museum neem ik dan weer wel voor lief.
Keukenhof is inderdaad eigenlijk nooit echt mooi met Pasen als de hele wereld vrij heeft en naar de tulpen komt kijken. Nu dus wel, en dus zul je als Japanner, Amerikaan, Duitser nú je slag moeten slaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven