Drukke plaatsen bezoeken, wat is daar leuk aan?

20-04-2019 14:25 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg net een nieuws-melding dat de Keukenhof uit z’n voegen springt, mensen worden omgeleid en kunnen de Keukenhof niet meer bezoeken.

Wat ik me nou afvraag hè, wat is er nou leuk aan om drukke musea’s en bezienswaardigheden te bezoeken als het zo druk is? Je ziet dan toch niks of zeg ik nu iets geks?
Concert bezoeken alá.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
20-04-2019 15:23
Je vergeet, legal drugs (weed), Anne Frank huis, Rijksmuseum en red light district.
Die dingen kun je het hele jaar rond doen, Keukenhof alleen ongeveer nu.
Het-groepje schreef:
20-04-2019 16:21


Nee maar als je vrij bent en je boekt een vakantie ga je daar niet de hele tijd op je hotelkamer zitten natuurlijk omdat het te druk is, dan ga je toch maar in die rij staan.
Als je in een grote stad bent wil je dan wel de highlights zien.
En gezien de schoolvakanties en feestdagen hebben mensen dan nu eenmaal vrij, er is niet veel keuze voor veel mensen.
Nu ik in het onderwijs werk en kinderen heb loop ik ook vaker in de drukte, ik kan wel heel leuke avantgarde hippe dingen willen doen maar in dat ritme leven mijn kinderen niet en leerplicht vind dat ook niet goed.
En ik heb al zo'n drie maanden vrij per jaar dus veel buiten de drukke periodes kan ik ook niet.
Da's balen dat je aan schoolvakanties vast zit idd.
Ik reis al buiten het seizoen en dan moet je nog de echte toeristentrekpleisters vermijden. Meer dan 10 jaar geleden was ik naar Barcelona ergens een lang weekend in maart (geen pasen) en dan stonden we om 9 uur voor de deur bij Casa Battlo om de drukte voor te zijn. Aan de Sagrada zijn we niet eens begonnen. Je kunt op 'n dag immers niet bij elke attractie voor openingstijd aan de poort staan.
Lady_Day schreef:
20-04-2019 16:09
Vrienden van mij uit Amerika zijn net naar de Keukenhof geweest. Ze waren zeer verbaasd dat ik daar nog nooit geweest ben. Tuurlijk lijkt me het best mooi om te zien maar niet tussen 50000 toeristen.

Een paar jaar geleden naar Barcelona... stonden er rijen dik om de Sagrada Familia geslingerd. Wachttijd van een paar uur om binnen te komen. Het was 40 graden. Dat doe ik dus niet. Dan kijk ik wel op het internet.

Er zijn nog zoveel andere mooie dingen en plekken waar je niet verpletterd wordt door massatoerisme.
Ik woon in Amsterdam en ben nog nooit in het van Gogh museum geweest. Kan zelfs gratis maar zou niet weten wanneer het er eens rustig is.
redbulletje schreef:
20-04-2019 16:34
Da's balen dat je aan schoolvakanties vast zit idd.
Ik reis al buiten het seizoen en dan moet je nog de echte toeristentrekpleisters vermijden. Meer dan 10 jaar geleden was ik naar Barcelona ergens een lang weekend in maart (geen pasen) en dan stonden we om 9 uur voor de deur bij Casa Battlo om de drukte voor te zijn. Aan de Sagrada zijn we niet eens begonnen. Je kunt op 'n dag immers niet bij elke attractie voor openingstijd aan de poort staan.
Ja en gelukkig hebben we nu internet, heel veel dingen kun je reserveren (wel tegen extra kosten), ik vind het met jonge kinderen anders niet te doen en je wil toch naar bepaalde plekken toe als je er toch bent.
Ik moet nog de eerste tegenkomen die zegt niks om de drukte te geven. Zeggen die mensen gewoon niks en gaan gewoon? Want gezien al die drukte op sommige plaatsen moeten dit soort mensen dus bestaan!

Duidelijk is dus wel dat ik de drukte ook niet graag opzoek. Efteling pakken we op een doordeweekse dag, doe de inkopen voor Sint en Kerstmis in oktober/november en absoluut geen Keukenhof of meubelboulevard of Ikea dit weekend! Barcelona komen we wel deze zomer, wel met twee jonge kids dus ga zeker niet de drukte opzoeken daar. Dagje casual rondstruinen is mij goed genoeg...
Ik kan niet voor iedereen spreken, maar voor mij zou de enige reden om naar een drukke toeristische plek te gaan zijn dat ik het aan de kinderen wil laten zien (en die mogen niet spijbelen van de Nederlandse staat).
In 2008 trok Keukenhof 835.000 bezoekers. In 2018 1.400.000.

Er is veel gedaan om het autoverkeer in goede banen te leiden, maar helaas zorgt het elk jaar op gezette tijden voor een verkeersinfarct. De aanrijdroutes maar de parkeerplaatsen worden beter aangegeven. Parkeerplaatsen en inritten hiervan zijn verplaatst. De bermen en fietspaden worden afgezet met paaltjes. Er staan verkeersregelaars bij de inritten van de parkeerplaatsen maar het is niet genoeg om zorgen dat de toeristen door kunnen rijden. En die toeristen zelf trappen ook graag bij het eerste beeld hard op de rem om het goed te kunnen zien.

De route van mijn werk naar huis kost mij normaal een kwartier. Van de week drie kwartier.
Die drukte calculeer je gewoon in als je bepaalde populaire zaken toch wil zien.

Man wou dit jaar ook nog es - samen met zijn 85-jarige moeder - naar Keukenhof.
Kan iemand es vertellen wanneer het daar wél kalm / te doen is :-)?
Hoeft geen weekend te zijn.

(We moeten er een pokke-eind voor rijden, dan heb ik geen zin om voor een gesloten deur - wegens "te druk" - te staan.)


De Sagrada heb ik 1 keer gedaan. Toen viel de rij mee.
De overige 4 of 5 keer (telkens met andere mensen) was de rij me te lang.
Belg007 schreef:
20-04-2019 16:51
Die drukte calculeer je gewoon in als je bepaalde populaire zaken toch wil zien.

Man wou dit jaar ook nog es - samen met zijn 85-jarige moeder - naar Keukenhof.
Kan iemand es vertellen wanneer het daar wél kalm / te doen is :-)?
Hoeft geen weekend te zijn.
Je bent dan gewoon te laat voor dit jaar. Aangezien de natuur in februari al 'n kickstart had, waren de bloemen dit jaar vroeg. Je had dus in maart moeten gaan, vóór de paasvakantie en meivakantie. Nu zijn de Nederlandse schoolkinderen allemaal vrij de komende weken en die toko sluit half mei alweer.

En mocht je ooit gaan, ga dan een dag eerder en boek een hotel. Het is belangrijk om er om 8 uur 's ochtends (dan gaat 't park open) te zijn. Dat is de tijd dat het nog relatief rustig is. Al die toeristenbussen komen vanaf 10 uur binnen en binnen een paar uur kun je er over de koppen lopen. Ook op 'n doordeweekse dag buiten de schoolvakanties.
Alle reacties Link kopieren
Tja sommige plaatsen zijn nu eenmaal altijd druk als ze geopend zijn. Als je het dan toch zou willen zien moet je langwachten of je door enorme mensenmassa's wurmen.

Vaticaan was ook een enorme wachtrij met enorme mensenmassa's ondanks pre booked. Maar ja, ik wilde het toch zien dus maar gegaan.

Wel word ik kieskeurige. Ik mijd sowieso de binnenstad in de weekenden. Irriteer me dood aan al die toeristen en dagjesmensen incluus al die toeristentokos van de laatste jaren.
broodtrommel wijzigde dit bericht op 20-04-2019 17:10
0.42% gewijzigd
Belg007 schreef:
20-04-2019 16:51
Die drukte calculeer je gewoon in als je bepaalde populaire zaken toch wil zien.

Man wou dit jaar ook nog es - samen met zijn 85-jarige moeder - naar Keukenhof.
Kan iemand es vertellen wanneer het daar wél kalm / te doen is :-)?
Hoeft geen weekend te zijn.

(We moeten er een pokke-eind voor rijden, dan heb ik geen zin om voor een gesloten deur - wegens "te druk" - te staan.)


De Sagrada heb ik 1 keer gedaan. Toen viel de rij mee.
De overige 4 of 5 keer (telkens met andere mensen) was de rij me te lang.

Woensdagen is het best rustig en ga dan vroeg. Dus zodra het open gaat er zijn.

Woensdag is zo'n beetje de dag tussen de lange weekenden in.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 20-04-2019 17:03
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
20-04-2019 16:02
Dit. Ik heb bijvoorbeeld nooit begrepen waarom mensen uitgerekend met Pasen naar de meubelboulevard gaan. Je kunt het hele jaar door en dan kies je uitgerekend die dag!? Vreselijk.
Kan je dan ook op andere dagen naar een meubelboulevard?
Everything you see I owe to spaghetti!
Koningsdag is het overal ook hartstikke druk.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
20-04-2019 16:41
Ik woon in Amsterdam en ben nog nooit in het van Gogh museum geweest. Kan zelfs gratis maar zou niet weten wanneer het er eens rustig is.
Ben er 1x geweest en het was drama. Net als het Anne Frank huis. Ik vind dat zo indrukwekkend maar het was verschrikkelijk druk. Beiden trouwens op een doordeweekse dag die niet in de schoolvakanties viel. Ik denk dat het daar altijd druk is. Sowieso Amsterdam... ik trek het gewoon heel slecht. Ik heb er 25 jaar geleden een tijdje gewoond en ik kan me niet herinneren dat het toen ook overal zo ontzettend druk was. Of misschien ben ik nu gewoon een ouwe lul.
Alle reacties Link kopieren
Tja, Barcelona, Athene of Bangkok, de drukte is begrijpelijk.
Geef mij maar 200 beleefde Japanners tussen de tulpen dan Ned. toeristen die hoog-zomer met 40+ graden in Israël zwetend hotspots bezoeken en dan lopen te klagen.
Herkenbaar TO :)
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
20-04-2019 17:03
Ben er 1x geweest en het was drama. Net als het Anne Frank huis. Ik vind dat zo indrukwekkend maar het was verschrikkelijk druk. Beiden trouwens op een doordeweekse dag die niet in de schoolvakanties viel. Ik denk dat het daar altijd druk is. Sowieso Amsterdam... ik trek het gewoon heel slecht. Ik heb er 25 jaar geleden een tijdje gewoond en ik kan me niet herinneren dat het toen ook overal zo ontzettend druk was. Of misschien ben ik nu gewoon een ouwe lul.
Nee Lady, ik woonde er 20 jaar terug en toen was het gewoon een lekkere rustige drukke stad. 2012 terug verhuisd en het is nu zoveel drukker dan toen. Zelfs tussen nu en zes jaar terug is het enorm drukker geworden.

Anne Frank huis was tien jaar geleden op een doordeweekse middag in jan/ feb nog te doen. Nu staat er altijd die rij om de hoek al sneeuwt en vriest het. Van Gogh werkt tegenwoordig wel met tijdstempel tickets. Vol is vol.
De mens is een kuddedier en zal dat altijd blijven, En dus is er een Facebook in het wild ontstaan, ofwel, zien en gezien worden, ook al wordt je bijkans verpletterd in de mensenmenigte.

Dus ontploft vandaag de Keukenhof, alsof ie volgend weekend niet open is, of het weekend daarop.

En tweede Paasdag ontploffen weer de woonboulevards en de keukenshowrooms. Want tja, die zijn nog maar 8 maanden open dit jaar dus we moeten nu wel gaan.

En uiteraard is er niets meer opwindend dan s' avonds die verleidelijke foto op Facebook te zetten waarop je breed lachend gefotografeerd bent door je hubby, naast een keuken met een duidelijk zichtbaar prijskaartje van 20.000 euro, met als onderschrift:

"Vandaag heerlijk keukens wezen kijken met manlief" "Te dol !! "Was weer een heerlijke Pasen" "Morgen nog een rondje autoshowrooms"

En vanzelfsprekend stort iedereen zich uitgerekend in het toeristenseizoen op Amsterdam, Scheveningen, de Efteling, Volendam etc etc etc.

Alsof die steden en attracties er over 5 maanden niet meer zijn. En s' avonds natuurlijk weer werken aan de Facebookverslaving.

"Vandaag een heerlijk dagje Amsterdam gedaan met mijn Jan-Jaap en de kids"
"Hier zijn we aan de rondvaart, en hier staan we op de Dam, oh, en deze is genomen bij Madame Tussaud, en dit is Jan-Jaap in de Kalverstraat, oh en kijk, dit ben ik, in de PC Hooft, de kids wilde nog even naar de Westertoren en Anne Frank kon natuurlijk niet ontbreken"

"Dadelijk nog een wijntje met Jan-Jaap en dan heerlijk slapen" Toedelssssss"

Kijk, dat ze in het echt bijna onder de voet zijn gelopen door Chinezen en Japanners, het in de rondvaartboot 45 graden was, ze 1,5 uur hebben staan wachten bij Madame Tussaud, vanwege hun koopkracht niks konden kopen in de Kalverstraat en de PC Hooft en de kids de hele dag aan hun kop hebben lopen zeiken vanwege de hitte en de drukte, lees je natuurlijk niet op Facebook.

En dat is ook omdat de mens een kuddedier is en blijft.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
20-04-2019 15:06
Op Schiphol is het nu ook spits zo te lezen, moeten de mensen dan maar thuis blijven?

Doe ik wel.
Ik haat drukte.

Als je je niet stoort aan drukte ga je wel (blijkbaar stoort het veel mensen dus niet).

Stoort het wel, blijf je thuis.

Ik ben overigens nog nooit bij de Keukenhof geweest, wist niet dat het zo’n spektakel was.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Niemand van mijn facebookvrienden post over keukens of autoshowrooms.
Wel over leuke uitstapjes.
aatjuhh123 schreef:
20-04-2019 17:17
Kijk, dat ze in het echt bijna onder de voet zijn gelopen door Chinezen en Japanners, het in de rondvaartboot 45 graden was, ze 1,5 uur hebben staan wachten bij Madame Tussaud, vanwege hun koopkracht niks konden kopen in de Kalverstraat en de PC Hooft en de kids de hele dag aan hun kop hebben lopen zeiken vanwege de hitte en de drukte, lees je natuurlijk niet op Facebook.

Jammer. Dat soort shit zou ik nou juist wel willen lezen!

"Vandaag naar de Keukenhof geweest en er was geen fuck aan."

En dan een foto met chagrijnige koppen erbij. :applause:
RikM schreef:
20-04-2019 17:31
Jammer. Dat soort shit zou ik nou juist wel willen lezen!

"Vandaag naar de Keukenhof geweest en er was geen fuck aan."

En dan een foto met chagrijnige koppen erbij. :applause:
Ga je nooit lezen. Facebook is de perfecte werkelijkheid voor al die mensen die leven in een schijnwerkelijkheid. Zelfs Erica Terpstra is slank op Facebook.
Poppy_del_Rio schreef:
20-04-2019 14:44
Ik houd helemaal niet van grote drukte, maar ook ik heb wel dingen die ik gewoon een keer wil zien. Of die ik mijn kinderen wil laten zien. Dan reserveer ik indien mogelijk van tevoren een tijdslot en stel ik me in op grote drukte. Vaak vind ik het naar mijn gevoel dan vaak minder druk dan ik had gedacht.

Nu in de bollenstreek rijden lijkt me inderdaad de hel.[\b]


Lekker de noordkop doen. Net zoveel bollenvelden, veel rustiger.
Alle reacties Link kopieren
Ze zouden een tweede Keukenhof moeten openen in het oosten van het land, zodat de toeristen daar naar toe gaan.
DuchessMeganMarkle schreef:
20-04-2019 17:47
Ze zouden een tweede Keukenhof moeten openen in het oosten van het land, zodat de toeristen daar naar toe gaan.
Echt niet, dan zitten wij ermee :furious: :furious: :furious:

Maar troost je: over drie weken zijn de tulpen verdord en is je leed geleden.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
20-04-2019 14:33
Omdat mensen vakantie hebben en graag wat leuks willen doen/ zien?

Dit. Door de week kunnen we dit soort dingen als gezin helaas niet doen. Anders wist ik het ook wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven