Durven jullie ongewenste cadeaus wegdoen?

21-04-2019 14:33 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als iets al lang plaats staat te nemen in je kast en je gebruikt het eigenlijk nooit, maar je hebt het wel cadeau gekregen van een goede vriendin, wat doen jullie er dan mee?

Durven jullie dat wegdoen (dus naar kringloopwinkel brengen o.i.d., zeker niet aan iemand anders cadeau geven) of laten jullie het voor de eeuwigheid in de kast staan?

Ik ben altijd bang dat de vriendin die het gegeven heeft er ooit nog naar vraagt ("Hoezo je hebt dat niet, ik heb je dat toch ooit gegeven?") en ik dan moet toegeven dat het weg is!
Ja hoor. Als het waarde heeft kan het nog op MP en anders gewoon de kliko in.
Ik geef het gewoon weg hoor. Als iemand anders er meer plezier van heeft dan is het zonde om in je kast te laten staan. Heb nog nooit gehad dat vrienden vroegen naar een gegeven cadeau.
Alle reacties Link kopieren
Ik bewaar alles. Durf het niet weg te doen en vaak zet ik het ook overal neer wanneer de gever langskomt..

Paar jaar geleden gaf mijn oma mij rond kerst een doos met spullen die ze nog had staan. "Ik krijg altijd zoveel troep van mensen!"
Ja hoor, een doos vol met kadootjes die ik aan haar had gegeven door de jaren heen. :hihi: Feels good.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me altijd ongemakkelijk voelen wanneer de vriendin er is uit schrik dat ze zal merken dat het weg is denk ik... (langs de andere kant: vriendinnen hebben misschien ook al dingen weggedaan die ik ooit gegeven heb?)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet eens meer weten wat ik mijn vriendinnen allemaal cadeau heb gedaan, dus ik zou het niet merken. Daarnaast, als je er echt niks mee doet, is het gewoon zonde om het ruimte in te laten nemen. Mocht een vriendin er ooit wel naar vragen, kun je gewoon aangeven dat het al zo lang stof stond te vangen, dat je er iemand anders blij mee hebt gemaakt.
Ik weet echt niet meer wat ik kado heb gegeven en zou zeker het huis niet scannen om te zien of het er nog staat.

Gewoon wegdoen wat mij betreft.
Kringloop, verkopen via MP of cadeaudoen aan iemand anders.
Gewoon weggooien. Waar hebben we het over?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk, heb een hekel aan goedbedoelde rotzooi .....
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
21-04-2019 14:50
Gewoon weggooien. Waar hebben we het over?


Vraag je zelf we eens aan iemand waarom ze de vaas, die jij cadeau gedaan hebt, niet heeft staan?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Een vriendin van mij heeft wel is een een cadeau meteen terug gegeven aan de gever omdat ze het niet mooi vond.
Ja, ik geef het weg, gooi het weg en ik heb ook wel eens mee terug gegeven. Maar dat was eten en geen vaas ofzo.

Als je weet dat ik problemen met mijn suiker heb en sowieso geen chocolade lust maar je blijft het geven.(. want deze is zoooooooo lekker.) ...heb ik het uiteindelijk een keer terug gegeven.

Met heel erg bedankt, omdat jij het zo lekker vind mag jij het op eten. Neem het maar mee naar huis hoor.

Alsjeblieft koop het niet meer, is zonde van je geld en mij doe je er geen plezier mee. ;-)
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 21-04-2019 15:02
3.77% gewijzigd
vandale schreef:
21-04-2019 14:54
Vraag je zelf we eens aan iemand waarom ze de vaas, die jij cadeau gedaan hebt, niet heeft staan?
Wie ik?
Nee.
En als ze er naar vragen dan zou ik aangeven dat het niet mijn smaak is en het er daarom niet staat. Wel een beetje met tact als het met liefde gegeven is ipv makkelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens ontzettende stink douchegel gekregen van een vriendin. Die heb ik aan mijn moeder gegeven. Tegen haar wel gezegd: "Oh lekker."
Het jaar daarna kreeg ik weer dezelfde :'(
Eetbare spullen - die ik zelf niet opeet - geef ik soms weg.
Who cares wie het opeet ...

De rest belandt op zolder of in de kelder.
Het is toch gênant als je gaat vragen waar je cadeau is gebleven? Zeker als het al een tijd geleden is.
Wat mij betreft is het erger als iemand jou de rest van je leven wil opzadelen met een lelijk vaasje in je woonkamer, dan dat jij na een aantal maanden/jaren een lelijk vaasje wegdoet ;-)
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
21-04-2019 15:00
Wie ik?
Nee.


Nee ;-) jou gaf ik gelijk

Ik vroeg me af of TO bij vrienden thuis rondspiedt of haar cadeaus wel gebruikt worden...
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Je vrienden komen denk ik niet bij je over de vloer om te kijken wat je voor frutsels hebt staan. Weg met die goedbedoelde stofverzamelaars.
Alle reacties Link kopieren
Vriendin van mij gaf met Kerst fotolijstjes aan haar tante. Poosje later had ze deze te koop gezet op een lokale facebookgroep. Mn vriendin zag dat, en zette eronder: oh, vond je ze niet mooi? :-D
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ja. Daarom wil ik ook liever geen cadeaus meer. Ik waardeer het gebaar maar vind het vaak zonde van het geld.
vandale schreef:
21-04-2019 15:19
Nee ;-) jou gaf ik gelijk

Ik vroeg me af of TO bij vrienden thuis rondspiedt of haar cadeaus wel gebruikt worden...
Ik doe dat dus wel :-).
Of ik vraag het een paar maand later.

Om te weten of het zin heeft dat ik bepaalde cadeaus nog koop.


Zoals die douchegel van hierboven.
Als ik weet dat ze het toch weggeeft omdat ze de geur maar niks vindt, moet ik het volgend jaar al niet meer nog een keer geven.

Of als ik de K3-cd geef en mijn nichtjes blijken hem nooit te luisteren ... heeft het geen zin dat ik volgend jaar de nieuwe cd geef.
En anders is er altijd wel een smoesje te verzinnen: het is stuk gegaan, ik heb het kapot laten vallen, de kat heeft er overheen gepiest, etc.
Alle reacties Link kopieren
Belg007: beter is het dus om te vragen wat ze graag willen hebben.
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven