Een geluk bij een ongeluk moment

09-06-2023 13:12 41 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welk geluk bij ongeluk momentjes heb jij gehad die mooie/serieuze/gevaarlijke gevolgen had kunnen hebben.

Denk aan van de trap vallen en opeens je verloren oorbel terugvinden. Of iemand heeft je telefoon gevonden en vanuit daar een vriendschap is ontstaan.

Mijn moment;

Ik was onderweg naar werk en besloot die keer niet via de snelweg te gaan maar binnendoor. Tot er een belangrijk lampje begon te knipperen en ik zag en voelde dat de snelheid uit de auto ging.drukte op het gaspedaal maar gebeurde niks. Ik geloof niet in toeval. Ik reed op dat moment het de meest veilige stukje weg waardoor ik heel fijn en zonder gevaar de auto op de parkeerplaats tot stilstand kon brengen. Achteraf gezien bleek dat de distributieriem was geknapt. Heb even moeten slikken en vaak gedacht wat als..


En jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen ik jaar of 18 was fietste ik naar mijn bijbaan via zo'n bruggetje in een woonwijk.
Precies op een hoek en je kon niet zien of er auto's aankwamen.
Op een vroege ochtend wilde ik weer met een noodgang van dat bruggetje af racen toen een stem in mijn hoofd zei: sta stil boven op het bruggetje en doe de rits van je jas dicht.

Op het moment dat ik dat doe komt er met grote snelheid een auto om de bocht.
Ik had daar zeker op geknald als ik niet was gestopt......
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik kan zo snel niets bedenken. Maar ben wel benieuwd. To, je schrijft dat je niet in toeval gelooft. Hoe verklaar je wat gebeurde dan?
Man werd ziek - redelijk lang - en raakte daardoor zijn baan kwijt. Toen hij beter werd meteen een nieuwe baan gevonden die werkelijk waar op alle vlakken beter is.
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
09-06-2023 13:24
Toen ik jaar of 18 was fietste ik naar mijn bijbaan via zo'n bruggetje in een woonwijk.
Precies op een hoek en je kon niet zien of er auto's aankwamen.
Op een vroege ochtend wilde ik weer met een noodgang van dat bruggetje af racen toen een stem in mijn hoofd zei: sta stil boven op het bruggetje en doe de rits van je jas dicht.

Op het moment dat ik dat doe komt er met grote snelheid een auto om de bocht.
Ik had daar zeker op geknald als ik niet was gestopt......
dat was een geluk zonder ongeluk ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik sla ook een beetje aan op die 'ik geloof niet in toeval.' Dat zou dan namelijk ook betekenen dat alle mensen die door domme pech wel dodelijk verongelukken, dat verdiend hadden of zo. En je hebt natuurlijk net zo goed mensen die altijd dat rustige weggetje nemen, alleen net vandaag over de snelweg gaan en dan gaat de rem kapot en krijgen ze een kettingbotsing waardoor er een gezin met een baby dodelijk verongelukt. Of zo. Dan zegt er toch ook niemand 'ik geloof niet in toeval'.

Ik geloof meer in 'het zou wel heel toevallig zijn als er werkelijk nóóit iets toevalligs gebeurde'. Er gebeuren simpelweg zoveel dingen dat er af en toe gekke toevalligheidjes bij elkaar komen. Soms heel erg balen, soms juist vermakelijk, nooit een vooropgesteld plan.

Verder wil ik het topic niet verstoren hoor. Het kan leuke verhalen opleveren. Helaas heb ik daar nu even geen bijdrage voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Over toeval gesproken. Tja, ik dacht dat het een bekende uitdrukking is die veel mensen gebruiken. Somigge mensen geloven dat dingen zo hadden moeten lopen en andere niet.

Verder gaat hij mij meer om op een luchtige manier verhalen uit te wisselen.meer niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dochter [ zwanger ] en haar man op vakantie op Kos. Enkele jaren geleden. 's Middags belde ze dat ze een rondvaart met de boot hadden gemaakt en dat de gids vertelde dat ze over een breuklijn heen voeren. Dat vond ze wel indrukwekkend dat te weten.

Ik ging die avond naar bed met mijn mobiel vlak naast me en liet mijn oordopjes [ die ik echt elke nacht in heb ] uit. Heel onrustig gevoel.

En om 1 uur in de nacht dan dat telefoontje van mijn dochter, compleet in paniek. Een flinke aardbeving had zich voorgedaan.

Niet echt een geluk bij ongeluk moment....maar voor mijn dochter een geluk dat ik niet kon slapen en gefoccussed was op de telefoon, zodat ze mij er aan kreeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet of mijn verhaal hieronder valt, maar ik wil het wel graag delen.

Zo’n 15 jaar geleden ging het helemaal niet goed met mij. Er was van alles aan de hand, ik was heel depressief en zat vol zelfhaat.
Ik bleef wel aan het werk, als kok.
Op deze dag voelde ik me echt heel slecht. Maar ik vond dat ik het niet kon maken me ziek te melden.

Ik ging soep maken, met heel veel aandacht . Paprika’s roosteren, knoflook poffen, verse kruiden. Een uur later had ik een grote pan lekkere paprikasoep.
Ik kreeg meteen een bestelling door: 1 paprikasoep.

Een kwartier later kwam er een meisje uit de bediening de keuken binnen, en gaf me 20 euro. Met de woorden: er heeft zojuist iemand de lekkerste soep van haar leven gegeten, dit is voor jou.
De afwasser die bij mij stond en nooit tegen mij sprak zei : dit is liefde Onkruit.

Dat moment zal ik nooit vergeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen ik jong was gingen we soms met een stel vrienden naar discotheken in naburige steden. Iemand met een rijbewijs en een auto reed dan en de rest propte zich in de overvolle auto. Zo ging dat.
Zo ook deze keer. In de disco ging ieder z'n gang en we hadden een tijd afgesproken voor de terugreis. Ik weet eigenlijk niet meer of ik de tijd vergeten ben of dat de rest mij vergeten was, maar toen ik op de parkeerplaats kwam, was de auto weg en was er niemand meer te bekennen.

Daar stond ik in m'n eentje, middenin de nacht in een onbekende stad, nog ver in het pre-mobieltjes tijdperk. Ben eerst teruggedaan naar de disco om te overdenken hoe ik dit op moest lossen en raakte daar in gesprek met een aardige jongen die zich mijn probleem aantrok en direct voorstelde om mij een lift te geven naar mijn woonplaats. Hij was de BOB voor zijn vrienden en vond het geen probleem om me uit de brand te helpen. Super!

Natuurlijk heb ik me bedacht het best een risico is om bij een onbekende in de auto te stappen, maar in dit geval heb ik dat, op de gok, maar genomen. De jongen heeft me keurig naar huis gebracht, wilde er geen geld voor en heeft zich als een gentleman gedragen. Ik was hem enorm dankbaar.

Nog dankbaarder was ik toen ik de volgende dag hoorde dat de groep, die zonder mij vertrokken was, onderweg een ongeval had gehad. De bestuurder bleek gedronken te hebben, was uit de bocht gevlogen, auto over de kop etc. Godzijdank is niemand verongelukt, maar praktisch iedereen was gewond en ook een paar zwaargewond. Tot de dag van vandaag prijs ik dit geluk bij een ongeluk en die aardige knul die mij 'gered' heeft. :love:
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooi Onkruit :heart:

Man kreeg zwaar infarct op het werk waar iedereen gelijk in actie kwam. Vijf minuten ervoor was hij nog helemaal alleen
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaren geleden werd ik op een zeer nare manier ontslagen. Slepende zaak, heel veel narigheid, huilbuien, stress, heeft maanden geduurd. Ik heb het aangevochten tot in de rechtszaal en gewonnen; kreeg een leuk bedrag mee en met dat geld ben ik mijn eigen bedrijf begonnen. Als ik in loondienst was gebleven had ik dat echt nooit gedurfd!
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
Joppie schreef:
09-06-2023 15:11
Man kreeg zwaar infarct op het werk waar iedereen gelijk in actie kwam. Vijf minuten ervoor was hij nog helemaal alleen
Wat een goed geluk joppie!
Ik herinner me ineens dat mijn oma een hartstilstand kreeg toen ze in het ziekenhuis liep op weg naar een afspraak met haar cardioloog. Ze lag nog niet op de grond of er was al een arts bij en binnen een paar minuten was ze al op de eerste hulp met alle toeters en bellen. Ze heeft er niks noemenswaardigs aan overhouden. Mèn, wat een geluk.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kattentuintje schreef:
09-06-2023 15:18
Jaren geleden werd ik op een zeer nare manier ontslagen. Slepende zaak, heel veel narigheid, huilbuien, stress, heeft maanden geduurd. Ik heb het aangevochten tot in de rechtszaal en gewonnen; kreeg een leuk bedrag mee en met dat geld ben ik mijn eigen bedrijf begonnen. Als ik in loondienst was gebleven had ik dat echt nooit gedurfd!
Oh wauw!
Alle reacties Link kopieren Quote
*Sikkepit* schreef:
09-06-2023 15:19
Wat een goed geluk joppie!
Ik herinner me ineens dat mijn oma een hartstilstand kreeg toen ze in het ziekenhuis liep op weg naar een afspraak met haar cardioloog. Ze lag nog niet op de grond of er was al een arts bij en binnen een paar minuten was ze al op de eerste hulp met alle toeters en bellen. Ze heeft er niks noemenswaardigs aan overhouden. Mèn, wat een geluk.
Ja echt wel .
Mijn was ook binnen anderhalf al gedotterd en voorzien van stents.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
*niet quoten svp*

Cliënt geeft aan dat haar (speciale) stoel een beetje wipt. Het is een stoel op wieltjes; een beetje als een bureaustoel, maar dan aangepast en van metaal. Ik kom kijken, en zie dat de uitschuifbare buis op een haar na, afgebroken is. Dit, vlák voordat ik met cliënt zittend in de stoel een stuk moet rijden, over dorpels en zo.....

Wat als cliënt dit niet had opgemerkt? We staan er maar niet te veel bij stil dat het een dodelijk ongeluk had kunnen wezen....
Soms is het toeval, sons niet. Soms krijg je een seintje, soms niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedenk er ook opeens een: Jareb geleden woonde nog bij mijn ouders, werkte 30 km verder. Op een dag kwam ik thuis en ik zeg tegen pa: eerst rustig eten, maar mijn auto doet raar. Pa wist veel van auto's dus die zat onder het eten al te bedenken wat het zou kunnen zijn. Bleek kapotte stuurstang. Gelukkig pas toen ik 2 bochten van huis zat, en niet harder kon dan 30.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zat tijdens een hittegolf in de bus met mijn dreumes.
Ik dacht: wat gek, die vrouw tegenover me heeft een regenbroek aan.
En terwijl ik dat dacht kotste mijn kind zo op die broek.
Die vrouw maakte heel rustig haar broek schoon met mijn luierdoekjes en deed haar regenbroek uit.
Serieus echt gebeurd, het was zo'n surrealistische ervaring.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
09-06-2023 16:37
Ik zat tijdens een hittegolf in de bus met mijn dreumes.
Ik dacht: wat gek, die vrouw tegenover me heeft een regenbroek aan.
En terwijl ik dat dacht kotste mijn kind zo op die broek.
Die vrouw maakte heel rustig haar broek schoon met mijn luierdoekjes en deed haar regenbroek uit.
Serieus echt gebeurd, het was zo'n surrealistische ervaring.
Die heeft vast een voorspellende droom gehad ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Een keer staandegehouden door de politie in Tsjechie vanwege te hard rijden. Boete ter plekke (iets van 20 EUR). Vervolgens zie ik dat mijn achterband bijna leeg was. Dat was dus al met al een uitstekende timing.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
09-06-2023 16:37
Ik zat tijdens een hittegolf in de bus met mijn dreumes.
Ik dacht: wat gek, die vrouw tegenover me heeft een regenbroek aan.
En terwijl ik dat dacht kotste mijn kind zo op die broek.
Die vrouw maakte heel rustig haar broek schoon met mijn luierdoekjes en deed haar regenbroek uit.
Serieus echt gebeurd, het was zo'n surrealistische ervaring.
Wow, bizar.
En die vrouw had misschien wel nèt zo'n surrealistische ervaring omdat zij om de een of andere reden haar regenbroek in de bus aan had @( .
Toen jouw kind begon te braken dacht zij wellicht ook WTF? :O
:D
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
WollenStone schreef:
09-06-2023 13:52
Ik kan zo snel niets bedenken. Maar ben wel benieuwd. To, je schrijft dat je niet in toeval gelooft. Hoe verklaar je wat gebeurde dan?
God. :lol:
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
*Sikkepit* schreef:
09-06-2023 15:19
Wat een goed geluk joppie!
Ik herinner me ineens dat mijn oma een hartstilstand kreeg toen ze in het ziekenhuis liep op weg naar een afspraak met haar cardioloog. Ze lag nog niet op de grond of er was al een arts bij en binnen een paar minuten was ze al op de eerste hulp met alle toeters en bellen. Ze heeft er niks noemenswaardigs aan overhouden. Mèn, wat een geluk.

Mijn ouder hetzelfde alleen overleed deze ter plekke....
Alle reacties Link kopieren Quote
Frommel schreef:
09-06-2023 16:51
Mijn ouder hetzelfde alleen overleed deze ter plekke....
Och hemel, wat verdrietig. Soms is geluk helaas niet toereikend. :hug:
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven