Energetische therapie, wat weet/vind je er van?

26-01-2020 16:43 53 berichten
Lastig om een pijler te kiezen. Toch maar een neutrale gekozen. Tot voor kort niemand ontmoet die er ervaring mee heeft, tot een week geleden. Diegene zweert er bij, en voordat ik het wist, had ik de contactgegevens van die therapeut.

Toevoeging hier: niet om gevraagd, diegene vond dat iedereen die therapeut een kans moest geven.

Ik vind dingen al gauw te zweverig, en heb totaal niks met mediums en met overledenen praten etc. Dit zou anders zijn. Of toch niet? Iemand hier ervaring mee?

De negatieve reacties zullen er ongetwijfeld komen. Maar ik hoop dat degene die goede ervaring er mee heeft zich vrij genoeg voelt om ook te reageren.
anoniem_63c7b2baa592d wijzigde dit bericht op 26-01-2020 17:09
8.22% gewijzigd
als je serieus gelooft dat dit “iets is” ben je wel zweverig hoor
Alle reacties Link kopieren
Dan ga je er toch een keer heen om te zien of het wat voor je is en of je gelooft wat die man/vrouw zegt?

Of ga je hier ‘meeste stemmen gelden’ doen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Doen.

Placebo-effect is ook een effect.

Dus.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wat is het dan energetische therapie?
Wat doe je precies?
Het is niet mijn ding, en zal het ook niet worden waarschijnlijk. Ik ben alleen benieuwd naar de ervaringen: positieve en negatieve. Wat is dat voor markt? Of mag je het geen markt noemen?

Het zou bij mij in ieder geval nooit in mij opkomen bij 'een klacht' om daarmee naar wat voor therapeut dan ook te gaan.

Edit: behalve dus huisarts, fysio.. de reguliere weg dus.
Er zijn meerdere vormen van energetische therapie, dus welke bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
26-01-2020 16:51
Het is niet mijn ding, en zal het ook niet worden waarschijnlijk. Ik ben alleen benieuwd naar de ervaringen: positieve en negatieve. Wat is dat voor markt? Of mag je het geen markt noemen?

Het zou bij mij in ieder geval nooit in mij opkomen bij 'een klacht' om daarmee naar wat voor therapeut dan ook te gaan.
Ook niet naar een fysiotherapeut of psychotherapeut?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
hannaa45 schreef:
26-01-2020 16:50
Wat is het dan energetische therapie?
Wat doe je precies?
Dat vraag ik me dus af. Wat ik heb begrepen is dat het iets met blokkades te maken heeft. Zo'n therapeut heft blokkades op. Maar het klonk nog ontzettend zweverig terwijl diegene mij van het tegendeel wilde overtuigen.
Maloochem schreef:
26-01-2020 16:54
Dat vraag ik me dus af. Wat ik heb begrepen is dat het iets met blokkades te maken heeft. Zo'n therapeut heft blokkades op. Maar het klonk nog ontzettend zweverig terwijl diegene mij van het tegendeel wilde overtuigen.
blokkades?
Solomio schreef:
26-01-2020 16:53
Ook niet naar een fysiotherapeut of psychotherapeut?
Ik wijzigde mijn bericht tegelijk met jouw reactie. Je suggereert dus dat de paranormale therapeuten hetzelfde zijn als de reguliere therapeuten?

Placebo(en nocebo)-effect is ook ook een effect. Dat weten we inmiddels wel. Maar ik was benieuwd naar de mensen die hierbij zweren. Tot nu toe maar één ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
26-01-2020 17:00
Ik wijzigde mijn bericht tegelijk met jouw reactie. Je suggereert dus dat de paranormale therapeuten hetzelfde zijn als de reguliere therapeuten?

Placebo(en nocebo)-effect is ook ook een effect. Dat weten we inmiddels wel. Maar ik was benieuwd naar de mensen die hierbij zweren. Tot nu toe maar één ontmoet.
Nee, dat suggereerde jij dus voordat je je post aanpaste.

Mensen die zweren bij dit soort alternatieve zweefteverij mijd ik zoveel mogelijk.
Dat zouden meer mensen moeten doen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
26-01-2020 16:59
blokkades?

Je weet wel, van de boeren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Cateautje schreef:
26-01-2020 16:52
Er zijn meerdere vormen van energetische therapie, dus welke bedoel je?
Dat wist ik dus al niet. Als ik op 'energetische therapie' google krijg ik voornamelijk aanbieders, opleidingen.. nergens een plek waar voor zover mogelijk in dit geval objectieve kennis en ervaring. Weet jij er meer van?
kijk als je gelooft in iets dat niet bestaat zoals blokkades dan kan je ook geloven in allerlei poeha die dat oplost. een neptherapie die je verlost van een nepprobleem.
Solomio schreef:
26-01-2020 17:02
Nee, dat suggereerde jij dus voordat je je post aanpaste.

Mensen die zweren bij dit soort alternatieve zweefteverij mijd ik zoveel mogelijk.
Dat zouden meer mensen moeten doen.
Juist niet.
anoniem_63c7b2baa592d wijzigde dit bericht op 26-01-2020 17:07
1.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
26-01-2020 17:00
Maar ik was benieuwd naar de mensen die hierbij zweren. Tot nu toe maar één ontmoet.


Het verdient dus niet echt lekker.
Maloochem schreef:
26-01-2020 16:54
Dat vraag ik me dus af. Wat ik heb begrepen is dat het iets met blokkades te maken heeft. Zo'n therapeut heft blokkades op. Maar het klonk nog ontzettend zweverig terwijl diegene mij van het tegendeel wilde overtuigen.
“Denk bijvoorbeeld aan een tuinslang. Als er in een tuinslang een knik zit, dan kan het water niet goed doorstromen en krijg je een verstopping, of een heel dun straaltje aan het eind. Datzelfde gebeurt in je lichaam met de energie als er ergens een blokkade zit. Die blokkade kan verschillende oorzaken hebben.”

Sorry maar ik moest heel hard lachen toen ik uitleg ging lezen. En ik sta vrij open voor veel therapie soorten. Maar met handopleggingen etc problemen oplossen is in mijn ogen als een toverstafje hebben voor je problemen.
Maloochem schreef:
26-01-2020 17:05
Dat wist ik dus al niet. Als ik op 'energetische therapie' google krijg ik voornamelijk aanbieders, opleidingen.. nergens een plek waar voor zover mogelijk in dit geval objectieve kennis en ervaring. Weet jij er meer van?
Er zijn energetische therapieën die je goed kunnen doen, maar er zijn er ook die schadelijk kunnen zijn omdat er gewerkt wordt aan delen van jou die met rust gelaten dienen te worden en waar je op het moment zelf misschien wel een goed gevoel bij kan krijgen, maar op den lange duur problemen kunnen geven zowel op lichamelijk als mentaal niveau. Vandaar dus dat het belangrijk is om te weten welke therapie het is en wat ermee gedaan wordt.
YellowLemon schreef:
26-01-2020 17:09
“Denk bijvoorbeeld aan een tuinslang. Als er in een tuinslang een knik zit, dan kan het water niet goed doorstromen en krijg je een verstopping, of een heel dun straaltje aan het eind. Datzelfde gebeurt in je lichaam met de energie als er ergens een blokkade zit. Die blokkade kan verschillende oorzaken hebben.”

Sorry maar ik moest heel hard lachen toen ik uitleg ging lezen. En ik sta vrij open voor veel therapie soorten. Maar met handopleggingen etc problemen oplossen is in mijn ogen als een toverstafje hebben voor je problemen.
Deze uitleg spreekt wel heel erg tot de verbeelding.
Cateautje schreef:
26-01-2020 17:11
Er zijn energetische therapieën die je goed kunnen doen, maar er zijn er ook die schadelijk kunnen zijn omdat er gewerkt wordt aan delen van jou die met rust gelaten dienen te worden en waar je op het moment zelf misschien wel een goed gevoel bij kan krijgen, maar op den lange duur problemen kunnen geven zowel op lichamelijk als mentaal niveau. Vandaar dus dat het belangrijk is om te weten welke therapie het is en wat ermee gedaan wordt.
Uit je reactie maak ik op dat je er meer van weet. Klopt dat? Heb je er zelf ervaring mee of iemand uit je omgeving? Ben vooral benieuwd naar je waarschuwing: het kan ook (op termijn) schadelijk zijn zelfs.
anoniem_63c7b2baa592d wijzigde dit bericht op 26-01-2020 17:20
0.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
26-01-2020 17:11
Er zijn energetische therapieën die je goed kunnen doen, maar er zijn er ook die schadelijk kunnen zijn omdat er gewerkt wordt aan delen van jou die met rust gelaten dienen te worden en waar je op het moment zelf misschien wel een goed gevoel bij kan krijgen, maar op den lange duur problemen kunnen geven zowel op lichamelijk als mentaal niveau. Vandaar dus dat het belangrijk is om te weten welke therapie het is en wat ermee gedaan wordt.
Klinkt wel lekker zweverig!
Maloochem schreef:
26-01-2020 17:14
Uit je reactie maak ik op dat je er meer van weet. Klopt dat? Heb je er zelf ervaring mee of iemand uit je omgeving? Ben vooral benieuwd naar je waarschijnlijk: het kan ook (op termijn) schadelijk zijn zelfs.
Je hebt energetische plaatsen waar niet aan gefriemeld mag worden en er zijn van die malloten die dat wel doen en daarmee niet de bron van een probleem verwijderen, maar alleen het gevolg en daar kan je je heel naar door gaan voelen. Die plaatsen tonen een probleem en de enige manier waarop dat opgelost kan worden is door er een goed gesprek over te voeren en op die wijze oplossingen te bieden, dan veranderen die plaatsen vanzelf weer naar hun goede doen.

Punt is dat er geen eisen worden gesteld aan mensen die dergelijke opleidingen volgen en met een certificaat de wijde wereld in gestuurd worden en ook opleiders voelen zich vaak van het hogere soort en leiden op een verkeerde manier op simpelweg omdat ze ook niet beter weten.

Kort gezegd: Ik zou niet aan mezelf laten frunniken.
Cateautje schreef:
26-01-2020 17:21
Je hebt energetische plaatsen waar niet aan gefriemeld mag worden en er zijn van die malloten die dat wel doen en daarmee niet de bron van een probleem verwijderen, maar alleen het gevolg en daar kan je je heel naar door gaan voelen. Die plaatsen tonen een probleem en de enige manier waarop dat opgelost kan worden is door er een goed gesprek over te voeren en op die wijze oplossingen te bieden, dan veranderen die plaatsen vanzelf weer naar hun goede doen.

Punt is dat er geen eisen worden gesteld aan mensen die dergelijke opleidingen volgen en met een certificaat de wijde wereld in gestuurd worden en ook opleiders voelen zich vaak van het hogere soort en leiden op een verkeerde manier op simpelweg omdat ze ook niet beter weten.

Kort gezegd: Ik zou niet aan mezelf laten frunniken.
Ik moest je stukje een paar keer lezen, maar ik denk dat ik het nu begrijp.

Eigenlijk zeg je dat de meeste mensen de gave waarschijnlijk wel hebben maar eigenlijk zomaar wat doen waardoor het schadelijk is. Heb je daar een voorbeeld van? En dat zouden er ook veel mensen rondlopen die bij dit soort therapeuten lopen, en dus beschadigd zijn. Toch?
Maloochem schreef:
26-01-2020 17:11
Deze uitleg spreekt wel heel erg tot de verbeelding.
Het is simpelweg een metafoor om het begrijpelijk te maken voor mensen die niet zweven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven