Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Ik zie dat het bericht van Dina is verwijderd door moderator. In mijn quote en haar eigen bericht. Had iemand haar bericht ergens gemeld?

Ik moet bekennen dat ik het niet erg vind, want het bericht kwam vrij aanvallend over. Misschien niet zo bedoeld, echter ik kon het niet goed plaatsen. Mocht iemand het dus voor mij hebben opgenomen, mijn dank.
Gister naar de AH. Was al stikchagrijnig op voorhand. Op de parking was het al een chaos dat ik dacht 'het is maandag half 3, waarom is het zo druk?!'

Bij de versafdeling allemaal lege schappen, geen idee of dit 'normaal' is op een maandagmiddag?

Bij de kassa een gezeik met 2 mannen voor me. Geen idee wat er aan de hand was maar de 1 stond te wachten achter de band (producten waren al gescant) en de ander terug de winkel in, naar elkaar roepen (in een taal die ik niet versta) Na veel gezeik hadden ze betaald. Boodschappen lagen nog allemaal op de band (hadden ze misschien al in de kar kunnen doen >:-( ) Kwamen ze erachter dat ze toch een tas willen, weer moeilijk doen en opnieuw betalen. En toen begonnen ze uiteindelijk hun boodschappen op hun dooie gemakje in te pakken. Voor mijn boodschappen was geen plek meer.

Kom je thuis laat je de sixpack bier uit je handen vallen met als gevolg alle flesjes kapot, grrr (oke dit heeft niets met de supermarkt te maken maar was wel om te spetteren)
renske1975 schreef:
17-06-2019 17:04
Toch verschilt dit echt per Aldi! Hier in het dorp is echt een fijne winkel, netjes, behulpzaam personeel, goed bevoorraad. Het is mijn favoriete supermarkt.

Hier in mijn stad ook goede ervaringen met diverse Aldi's. Ik vind vooral het personeel erg aardig en behulpzaam. Ik kom er ook graag.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Onze Aldi is er niet op vooruitgegaan sinds er (inmiddels al jaren geleden) een Lidl bijkwam.

Altijd oud fruit en verlepte groente. Als ze minder zijn gaan verkopen kunnen ze volgens mij beter minder bestellen dat die oude prut nog in de winkel laten liggen. Dat werkt alleen maar averechts.
Als ik er een keertje kom weet ik gelijk weer waarom dat niet meer wekelijks is.
renske1975 schreef:
17-06-2019 17:04
Toch verschilt dit echt per Aldi! Hier in het dorp is echt een fijne winkel, netjes, behulpzaam personeel, goed bevoorraad. Het is mijn favoriete supermarkt.
Wij waren laatst in de Aldi. Was net verbouwd en nu de mogelijkheid zelf je brood te snijden.
Er waren geen passende broodzakken. Dus tijdje op jonge meid die op deze afdeling stond gewacht. Ook een andere klant stond al een tiid te wachten.

Maar je hebt van die lades dus ik zei tegen man wellicht is het de bedoeling dat de klant dit ook zelf pakt. Dus man doet lade open. Komt dat meisje achter die broodafdeling vandaan, snauwt eerst die andere klant af en zegt vervolgens pissig tegen mijn man ' trek je ergens anders ook zomaar de la open'. Nou, ik hed die broodzak bijna over dr kop getrokken.
Ttroeteltje schreef:
18-06-2019 12:00
Ik zie dat het bericht van Dina is verwijderd door moderator. In mijn quote en haar eigen bericht. Had iemand haar bericht ergens gemeld?

Ik moet bekennen dat ik het niet erg vind, want het bericht kwam vrij aanvallend over. Misschien niet zo bedoeld, echter ik kon het niet goed plaatsen. Mocht iemand het dus voor mij hebben opgenomen, mijn dank.
Vond het ook een vreemde reactie van Dina, al heb ik 't niet gestaft. Wel fijn dat het bericht van haar weg is.
In this mad house we must all survive
Weer een pinstoring bij de AH :O
Ik las zelfs alle kassa's storing, behalve de zelfscan.
Geen pinstoring maar een kassastoring. Even herstarten en alles werkte weer.
ik was vast een irritatie voor de mensen achter mij en de caissiere had last van de warmte denk ik, eerst scande ze een product van de volgende klant 3 keer bij mijn boodschappen op, dus zij de bedrijfsleidster erbij gehaald die het product maar 1 keer storneerde. dus ik gezegd dat het er nog steeds 2 keer op stond, bedrijfsleidster sacherijnig en kortaf. prima, lig ik niet wakker van.. maar ik ga geen boodschappen voor een ander betalen. goed, uiteindelijk 3 keer gestorneerd, de caissiere pakt ondertussen mijn flessenbon twv 8,50 , scheurt hem in en gooit hem weg waarna ze het bedrag noemt. 'euh je moet mijn flessenbon er nog afdoen?' 'welke flessenbon? ik heb geen bon van u gehad hoor!' 'wel waar, die gooi je net weg zonder hem te scannen'.. 'nee hoor, echt niet!' 'nou zeker weten van wel, die zit in die papierbak daar, zoek maar op. 8,50 staat er op.' caissiere draait met ogen, de rij wordt steeds langer maar hee ik doe niks verkeerd, zij moet er beter bij blijven met haar gedachten. afijn, caissiere die papierton op de kop, vind na wat graven idd een bon twv 8,50 en zegt vervolgens tegen mij dat ze die dingen maar 1 keer kan scannen dus als die al verzilverd is kan ze helaas niks voor me doen. best, laat maar es kijken of die bon al gescant is of niet.. piep, 8,50 van mijn totaalbedrag af! dus wie had er gelijk? juist. daarna geeft ze me wisselgeld terug, 10 euro te weinig. ja sorry maar toen moest ik dus weer zeuren, want ik heb nog steeds geen geldboom in mijn tuin en wil graag gewoon het juiste bedrag terug. die caissiere ondertussen hevig geirriteerd en weer er tegen in, zij had wel het goede bedrag teruggegeven. weer de bedrijfsleidster erbij, die heeft de la meegenomen en geteld en kwam later terug met jawel 10 euro die ze idd teveel had. en nog net een sorry (die niet echt overtuigd overkwam gezien de zure blik die ze er bij had) gelukkig kom ik daar niet al te vaak.. want zo is het niet echt leuk boodschappen doen natuurlijk :-?
Jeetje Lizenlotte, gewoon de statiegeldbon weggooien? Wat bijzonder.

Ik was laatst ook iemand aan het irriteren bij de Action.
Vriendin van mijn moeder werkt daar en die deed kassa 2 open. Ik daarheen (ik stond voor de man achter mij ;-) ). Alles erop gelegd, alles gescand. Ik vroeg om een BTW bon. Zij maakte de bon. Ik zag de man (die 3 dingen had) al zuchten.
Toen bleek het een alleen-pinnen-kassa te zijn. Mijn schuld, had ze idd gezegd, maar had ik niet geïnd ...
Sorry.
Meneer weer zuchten.
Toen kreeg ik een bon en kon ik bij kassa 1 gaan betalen.
Hoorde ik meneer nog even roddelen over mij bij de vriendin van mijn moeder, die me een vette knipoog gaf :rofl:
[quote=lizenlotte post_id=30092080 time=1561494239 user_id=255545]
ik was vast een irritatie voor de mensen achter mij en de caissiere had last van de warmte denk ik, eerst scande ze een product van de volgende klant 3 keer bij mijn boodschappen op, dus zij de bedrijfsleidster erbij gehaald die het product maar 1 keer storneerde. dus ik gezegd dat het er nog steeds 2 keer op stond, bedrijfsleidster sacherijnig en kortaf. prima, lig ik niet wakker van.. maar ik ga geen boodschappen voor een ander betalen. goed, uiteindelijk 3 keer gestorneerd, de caissiere pakt ondertussen mijn flessenbon twv 8,50 , scheurt hem in en gooit hem weg waarna ze het bedrag noemt. 'euh je moet mijn flessenbon er nog afdoen?' 'welke flessenbon? ik heb geen bon van u gehad hoor!' 'wel waar, die gooi je net weg zonder hem te scannen'.. 'nee hoor, echt niet!' 'nou zeker weten van wel, die zit in die papierbak daar, zoek maar op. 8,50 staat er op.' caissiere draait met ogen, de rij wordt steeds langer maar hee ik doe niks verkeerd, zij moet er beter bij blijven met haar gedachten. afijn, caissiere die papierton op de kop, vind na wat graven idd een bon twv 8,50 en zegt vervolgens tegen mij dat ze die dingen maar 1 keer kan scannen dus als die al verzilverd is kan ze helaas niks voor me doen. best, laat maar es kijken of die bon al gescant is of niet.. piep, 8,50 van mijn totaalbedrag af! dus wie had er gelijk?
Kassabon had echt nog wel in de lade terechtgekomen hoor! Heb dit al vaker gezien, Cassiere haalt die weer uit de prullenbak als je weg bent. En geld komt in haar eigen zak.
Als je lang genoeg op de weegschaal staat val je vanzelf af!
Gisteren riep ik naar mijn man iets van dat er nog maar 1 zakje kruiden in het schap lag, dus dat we hier niks mee konden.
Niet wetende dat er een medewerker achter me stond. Hij deed meteen navraag en controleerde of er nog in het magazijn wat was binnengekomen en ging het speciaal voor ons halen terwijl zijn dienst er eigenlijk op zat. Voor een zakje kruiden! Dat soort personeel is schaars, wat een toppertje.
Ergeren of irritatie zijn te krachtige termen voor mijn bericht hier, toch vind ik het zo opvallend dat mij hier 1 winkel steevast minder tevreden stelt dan 1 andere winkel. De een op loopafstand, de ander aan te rijden met auto. Alles, en dan ook echt alles, wat het net niet is bij die eerste. Personeel, assortiment, omgaan met service, vraagbeantwoording.
Laatst bij het Kruidvat in mijn dorp, zag het er ineens heel opgeruimd en ruimtelijk uit. Letterlijk iedere klant die binnenkwam zei er iets over of gaf complimenten aan de medewerkers. Bleek dat die avond de vloer geboend werd, en de dag erop alles weer bij het oude zou zijn :)
Shiitake schreef:
26-06-2019 10:13
Gisteren riep ik naar mijn man iets van dat er nog maar 1 zakje kruiden in het schap lag, dus dat we hier niks mee konden.
Niet wetende dat er een medewerker achter me stond. Hij deed meteen navraag en controleerde of er nog in het magazijn wat was binnengekomen en ging het speciaal voor ons halen terwijl zijn dienst er eigenlijk op zat. Voor een zakje kruiden! Dat soort personeel is schaars, wat een toppertje.

vaak als een schap (bijna) leeg is vraag ik een medewerker en vaak hebben ze dan nog in het magazijn (zijn ze nog niet toegekomen aan het vullen)
Haha Caro, misschien zet het ze toch aan het denken...

Wat een verhaal Lizenlotte en goed dat je voet bij stuk hield hoor.
Hoe kreeg ze het eigenlijk voor elkaar dat ze de boodschappen van de volgende klant bij jou inscande, en dan nog 3 keer ook...?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Hier ontdekt dat de Jumbo het losse gebak/broodjes in de open doorzichtige bakken meerdere dagen heeft liggen en verkoopt. Twee dagen geleden lag er een chocolade torsade waar een stuk vanaf was. Vandaag lag het er nog. Daardoor weet ik het zeker. Ligt het aan mij dat ik dat echt heel raar vind??
Na 3 dagen, en misschien lag het er nog langer, verkoop voor volle prijs. Vind het echt heel onacceptabel.
Dat hoort toch elke dag vers te zijn?

Ik ga er vanuit als ik wat uit zn bak haal dat het vers is.
Ja toch!? Zo denk ik er ook over.
Kan wel een paar dagen liggen, ja. Is bij AH ook zo.
Als je bestelt garanderen ze minimaal 2 dagen houdbaar.
Dina123 schreef:
25-06-2019 23:11
Statiegeldbonnen worden altijd weggegooid nadat ze zijn gescand, die worden niet bewaard in de kassalade.
Shiitake schreef:
26-06-2019 10:13
Ahw dat is echt leuk! Uit zichzelf dus?
kopjechino schreef:
30-06-2019 17:10
Ahw dat is echt leuk! Uit zichzelf dus?
Ja inderdaad uit zichzelf. Heel netjes van ‘m!
kopjechino schreef:
30-06-2019 17:09
Statiegeldbonnen worden altijd weggegooid nadat ze zijn gescand, die worden niet bewaard in de kassalade.
Toen ik begon bij de Appie was dat niet zo, hoor. Ik moest ze (na het scannen) doorkrassen met een zwarte stift, in mijn lade bewaren en aan het einde van m'n shift weggooien. Laatste jaar dat ik daar werkte, moest ik ze doormidden scheuren en weggooien. Kan me voorstellen dat er nog genoeg winkels zijn die het nog steeds in de lade bewaren.
¡Apagando las luces!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven