Ergernissen in de supermarkt deel 3
dinsdag 9 mei 2017 om 07:55
In het buitenland, oa. Engeland, vraagt de cassiere steevast of je hulp nodig hebt bij het inpakken. In sommige Amerikaanse supermarkten staat er standaard iemand die het al begint in te pakken voor je. Dan loop je soms met 30 tasjes de deur uit ipv drie grote tassen die je al heel handig bij je had
I can explain it to you, but I can't understand it for you

dinsdag 9 mei 2017 om 08:31
quote:soetkees schreef op 09 mei 2017 @ 07:55:
In het buitenland, oa. Engeland, vraagt de cassiere steevast of je hulp nodig hebt bij het inpakken. In sommige Amerikaanse supermarkten staat er standaard iemand die het al begint in te pakken voor je. Dan loop je soms met 30 tasjes de deur uit ipv drie grote tassen die je al heel handig bij je had
Misschien Pekeja een enkeltje naar Engeland cadeau doen? Dan heeft ze in ieder geval die goede oude tijd van de winkelservice terug.
Fijn dat ook daar het Vivaforum bereikbaar is, want ik lees haar graag.
Misschien Pekeja een enkeltje naar Engeland cadeau doen? Dan heeft ze in ieder geval die goede oude tijd van de winkelservice terug.
Fijn dat ook daar het Vivaforum bereikbaar is, want ik lees haar graag.

woensdag 10 mei 2017 om 23:10
quote:MinkeDeWit schreef op 08 mei 2017 @ 15:34:
[...]
Eens. Het valt me wel op dat je er soms uitbundig voor bedankt wordt. Daar denk ik nooit aan, en ik vind het ook niet nodig. Ik heb hier ooit geleerd dat de voorste in de rij de officiële balkjeslegger is.
Heb je de huisregels niet gelezen voor je de winkel in ging?
Foei.
Eigenlijk verdienen de beurtbakjes een eigen topic op Viva onderhand.
[...]
Eens. Het valt me wel op dat je er soms uitbundig voor bedankt wordt. Daar denk ik nooit aan, en ik vind het ook niet nodig. Ik heb hier ooit geleerd dat de voorste in de rij de officiële balkjeslegger is.
Heb je de huisregels niet gelezen voor je de winkel in ging?
Foei.
Eigenlijk verdienen de beurtbakjes een eigen topic op Viva onderhand.

zondag 14 mei 2017 om 12:59
Wat ik er erg aan vind, nou ja erg, eerder ergelijk, ik lig er nou ook niet van wakker. Is dat het zo 'Remi-achtig' op mij overkomt.
Het erge voor de niet balkjes-legger, is dat ik het ook niet neerleg. Ja, achter mijn boodschappen. En dan gebeurd het regelmatig dat de niet balkjes-legger geërgerd is, omdat mijn boodschappen tussen die van hem/haar komen.
Tja, wees je dan meer bewust van je omgeving. Echt, er lopen andere mensen rond in de supermarkt, je bent écht niet alleen op de wereld!
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor!

zondag 14 mei 2017 om 13:54
Ik had gisteren een 'duwerd' achter mij. Ik had mijn karretje achter mij ipv voor bij de kassa, omdat dat zo handiger uitkwam met een jong stel met kar en een kinderwagen. Het was overigens super rustig in de winkel, en degene achter mij was nog de enige klant voor die kassa (samen met mij en jong stel dus).
Gaat meneer ineens die kar in mijn rug duwen, dus ik draai mij om en vraag of hij zo'n karmuntje heeft? Hij kijkt mij verbaasd aan, waarop ik zeg: ja, je wilt kennelijk zo graag mijn kar hebben om te gaan supermarktracen, dat je 'm mag hebben als ik een muntje van je krijg.
Hij hield daarna gelijk zijn gemak.
Mafkees.
Gaat meneer ineens die kar in mijn rug duwen, dus ik draai mij om en vraag of hij zo'n karmuntje heeft? Hij kijkt mij verbaasd aan, waarop ik zeg: ja, je wilt kennelijk zo graag mijn kar hebben om te gaan supermarktracen, dat je 'm mag hebben als ik een muntje van je krijg.
Mafkees.
zondag 14 mei 2017 om 18:10
Rolu schreef: ↑09-05-2017 06:39quote:krullen-bol schreef op 08 mei 2017 @ 19:12:
Mijn grootste ergernis blijft toch wel dat hier bij de appie de caissières blijkbaar echt niet kunnen wachten met het scannen van je boodschappen (er stond niemand achter mij!) met als gevolg mijn oh zo gestructureerde plan om de boodschappen in m'n tassen te krijgen, foetsie is
Ik zucht maar een keer extra maar oh wat is dat vervelend zeg.
Vooral omdat ik dan vind dat ik moet opschieten met het inpakken van m'n boodschappen omdat als er dan wel iemand achter mij staat, diegene er weer niet bij kan.
En als kers op de taart.... duwt de caissière dan na betalen ook nog eens even die "verdeelbalk/scheidingsbalk " hoe het ook wilt noemen lekker strak tegen mij boodschappen aan.....
Ik moet er maar mee leren leven maar oh wat kan ik me daar toch (bijna) elke keer aan ergeren.... Ah een gestructureerde inpakker, mijn ergernis???? Er zijn er die dat heel snel kunnen msar ik sta regelmatig achter mensen die daar alle tijd voornemen. Eerst wachten op de flessen terwijl er al een hoop gescand is, dan groente en fruit op alfabetische volgorde, de verpakkingen op kleur gesorteerd etc, en uiteraard de bankpas pas pakken als jij alles hebt ingepakt, waardoor Cassiere en rest van de rij kan wachten.
Ja! Zooooo irritant, en dan ben ik nog blij als er een betaalpas tevoorschijn komt. Sommigen moeten eerst nog de knip opdiepen uit een handtas en gaan dan geld tellen (ik heb het volgens mij wel gepast hoor!)
Creativity is intelligence having fun

zondag 14 mei 2017 om 18:55
Hier een ergernis over een supermarktprodukt. Mijn dochter wilde een appelcake voor moederdag bakken, dus pakte ze het nieuw gekochte potje kaneel, van de Jumbo. Er bleek totaal geen geur of smaak aan te zitten. Het vorige potje, ook van de Jumbo maar een ander type smaakte prima, maar ja, dat was op. Gelukkig hadden we nog kaneelsuiker staan.

maandag 15 mei 2017 om 12:57
Mijn ervaring: negen van de tien keer zijn het de oudjes die met kleingeld, en dan echt kleingeld, betalen. Ze zijn al een stuk trager en dan ook dat nog. Zucht. Echter ik zeg et niets van. Ze zijn er nu eenmaal ook he.
Ikzelf ben zo snel, zo snel als de wind, want soms moet een kassiere of kassier me nog even eraan herinneren te wachten met betalen omdat hij of zij nog niet klaar is met producten scannen. Hahaha.

maandag 15 mei 2017 om 12:58
Teruggaan, toch? Kan gebeuren. Krijgt vast een nieuwe.aviv_13 schreef: ↑14-05-2017 18:55Hier een ergernis over een supermarktprodukt. Mijn dochter wilde een appelcake voor moederdag bakken, dus pakte ze het nieuw gekochte potje kaneel, van de Jumbo. Er bleek totaal geen geur of smaak aan te zitten. Het vorige potje, ook van de Jumbo maar een ander type smaakte prima, maar ja, dat was op. Gelukkig hadden we nog kaneelsuiker staan.

vrijdag 19 mei 2017 om 21:14
Ik ben er mee teruggegaan, maar bij de servicekassa zeiden ze dat als het een Jumboprodukt is, ik via de website mijn klacht moest indienen. Op de website was het me niet duidelijk hoe ik een klacht moest indienen, maar mijn dochter riep: "social media" en inderdaad, via Facebook een reaktie: ik moet ermee naar... de servicebalie...
vrijdag 19 mei 2017 om 21:58
Ik vraag altijd of ik mee naar huis mag. Maar dat ik wel heel duur in onderhoud ben.soetkees schreef: ↑14-05-2017 13:54Ik had gisteren een 'duwerd' achter mij. Ik had mijn karretje achter mij ipv voor bij de kassa, omdat dat zo handiger uitkwam met een jong stel met kar en een kinderwagen. Het was overigens super rustig in de winkel, en degene achter mij was nog de enige klant voor die kassa (samen met mij en jong stel dus).
Mafkees.

vrijdag 19 mei 2017 om 22:08
Van die mensen die doen alsof het een verrassing is als ze moeten afrekenen. Die rustig staan te kijken tot alles gescand is, en dan wordt het bedrag genoemd, en dan moet de handtas open, even graven naar de portemonnee, dan komt er een portemonneetje uit de tas ter grootte van een postzegel, en dan stáán ze erop gepast te betalen, dus dan moet er uit dat portemonneetje waarin hooguit 1 vinger past, het kleingeld gevist worden, en bij ieder muntje dat ze opvissen, wordt dan opnieuw op de kassa gekeken "of ze er al zijn"... vervolgens portemonneetje dicht, weer in tas, vraagt de caissière of ze zegels of actiepunten willen, en die willen ze dan, moet tas weer open, portemonnee weer gezocht, want die punten of zegeltjes moeten weer in de portemonnee... enz.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 19 mei 2017 om 23:27
Zo iemand had ik vorige week voor me, ik wilde bijna gaan krijsen. Al die tijd uit je neus staan eten en wanneer er dan moet worden betaald, ineens 689 muntjes gaan staan uittellenpejeka schreef: ↑19-05-2017 22:08Van die mensen die doen alsof het een verrassing is als ze moeten afrekenen. Die rustig staan te kijken tot alles gescand is, en dan wordt het bedrag genoemd, en dan moet de handtas open, even graven naar de portemonnee, dan komt er een portemonneetje uit de tas ter grootte van een postzegel, en dan stáán ze erop gepast te betalen, dus dan moet er uit dat portemonneetje waarin hooguit 1 vinger past, het kleingeld gevist worden, en bij ieder muntje dat ze opvissen, wordt dan opnieuw op de kassa gekeken "of ze er al zijn"... vervolgens portemonneetje dicht, weer in tas, vraagt de caissière of ze zegels of actiepunten willen, en die willen ze dan, moet tas weer open, portemonnee weer gezocht, want die punten of zegeltjes moeten weer in de portemonnee... enz.

Daarna had ze ook nog 400 vragen over de zegelacties en weet ik het allemaal.
Het duurde zoooooo lang, de rij werd alsmaar langer.
Ik wilde dat mens bijna beetpakken, in haar karretje stoppen en zo naar buiten rollen.
zaterdag 20 mei 2017 om 07:48
soetkees schreef: ↑09-05-2017 07:55In het buitenland, oa. Engeland, vraagt de cassiere steevast of je hulp nodig hebt bij het inpakken. In sommige Amerikaanse supermarkten staat er standaard iemand die het al begint in te pakken voor je. Dan loop je soms met 30 tasjes de deur uit ipv drie grote tassen die je al heel handig bij je had
Ik was laat (maar niet de laatste) en iemand kwam aanbieden om mijn tas in te pakken. Ik ze: alleen als u het goed doet. Zou ze doen. Toen ik betaald had en de tassen oppakte en er een vluchtige blik in wierp, bleken de conservenpotjes er willekeurig ingedaan, zoals bij een zak mini-marsjes: alle richtingen op.
Dus alles uit de tassen gehaald en zelf ingepakt. Op de fiets met -tig verkeersdrempels kan je je geen rondklutsende glazen potjes permitteren. Heb geen commentaar gekregen en werd ook niet tot spoed gemaand.
Is het vandaag de dag nog een ergernis dat baliemedewerkers niet weten hoe je iets eenvoudigs als 20, 30, 40, 60% uitrekent? Kon de vergeten korting niet krijgen, want het rekenapparaatje was kapot en ze wist niet hoe je dat zelf uitrekent. Na voorrekenen kreeg ik het kortingsbedrag zonder meer terug. Er werd gewoon aangenomen dat ik het goed deed.

zaterdag 20 mei 2017 om 08:06
Wat een slechte service zeg. Dus Jumbo gaf geen nieuw potje kruiden?aviv_13 schreef: ↑19-05-2017 21:14Ik ben er mee teruggegaan, maar bij de servicekassa zeiden ze dat als het een Jumboprodukt is, ik via de website mijn klacht moest indienen. Op de website was het me niet duidelijk hoe ik een klacht moest indienen, maar mijn dochter riep: "social media" en inderdaad, via Facebook een reaktie: ik moet ermee naar... de servicebalie...

zaterdag 20 mei 2017 om 08:07
Ergerlijk.sueann schreef: ↑20-05-2017 07:48Ik was laat (maar niet de laatste) en iemand kwam aanbieden om mijn tas in te pakken. Ik ze: alleen als u het goed doet. Zou ze doen. Toen ik betaald had en de tassen oppakte en er een vluchtige blik in wierp, bleken de conservenpotjes er willekeurig ingedaan, zoals bij een zak mini-marsjes: alle richtingen op.
Dus alles uit de tassen gehaald en zelf ingepakt. Op de fiets met -tig verkeersdrempels kan je je geen rondklutsende glazen potjes permitteren. Heb geen commentaar gekregen en werd ook niet tot spoed gemaand.
Is het vandaag de dag nog een ergernis dat baliemedewerkers niet weten hoe je iets eenvoudigs als 20, 30, 40, 60% uitrekent? Kon de vergeten korting niet krijgen, want het rekenapparaatje was kapot en ze wist niet hoe je dat zelf uitrekent. Na voorrekenen kreeg ik het kortingsbedrag zonder meer terug. Er werd gewoon aangenomen dat ik het goed deed.
Of iets zwaars bovenop de tomaten. Mijn man doet dat dus regelmatig. Of de dubbelvla liggend vervoeren. Zucht. Zo'n hekel aan!
zaterdag 20 mei 2017 om 08:13

zaterdag 20 mei 2017 om 10:57
Ik heb in Engeland op verschillende plekken gewoond maar dat is jaren niet meer zo hoor. Wel vind ik de Britse supermarkten stukken fijner dan die in NL. Maar dat vind ik van die in Frankrijk en Spanje bv ook.soetkees schreef: ↑09-05-2017 07:55In het buitenland, oa. Engeland, vraagt de cassiere steevast of je hulp nodig hebt bij het inpakken. In sommige Amerikaanse supermarkten staat er standaard iemand die het al begint in te pakken voor je. Dan loop je soms met 30 tasjes de deur uit ipv drie grote tassen die je al heel handig bij je had
zaterdag 20 mei 2017 om 19:05
Pepermint_Patty schreef: ↑19-05-2017 21:58Ik vraag altijd of ik mee naar huis mag. Maar dat ik wel heel duur in onderhoud ben.![]()

zaterdag 20 mei 2017 om 21:22
Oooo dit is echt een topic voor mij!!!! Vandaag 'even snel' boodschappen doen bij de Appie dichtbij ipv mijn eigen vertrouwde Hoogvliet en Lidl. Ik had en niet veel nodig en niet veel tijd. Maar wat n drama. Ten eerste veel te kleine karretjes. Ten tweede weet ik 'de weg' niet dus geen vaste route en nam dus ook niet 'Oja dat staat niet op Mn lijstje maar ik heb t wel nodig' boodschappen mee. En die caissières daar, onbeleefd, ongeïnteresseerd. Kan geen goedemorgen of fijn weekend vanaf. Dan ben ik altijd extra beleefd, zeg 'jij ook een fijn weekend, dank je wel!' Erger me wild pffffff.
Joors troelie

zaterdag 20 mei 2017 om 21:22
Nog eens naar de servicebalie geweest, de reactie van Jumbo op Messenger laten zien. Toen moest ik nog gaan kijken of ze geen ander merk kaneel hadden (nee dus), toen moest de baas erbij komen en toen kreeg ik mijn geld terug. Hèhè.Troeteltje schreef: ↑20-05-2017 08:06Wat een slechte service zeg. Dus Jumbo gaf geen nieuw potje kruiden?
zaterdag 20 mei 2017 om 21:29
Briljant!!!!soetkees schreef: ↑14-05-2017 13:54Ik had gisteren een 'duwerd' achter mij. Ik had mijn karretje achter mij ipv voor bij de kassa, omdat dat zo handiger uitkwam met een jong stel met kar en een kinderwagen. Het was overigens super rustig in de winkel, en degene achter mij was nog de enige klant voor die kassa (samen met mij en jong stel dus).
Mafkees.
Joors troelie