Ergernissen in de supermarkt deel 3

zondag 21 mei 2017 om 12:00
Aargh, ik was even in de supermarkt voor wat vergeten boodschapjes. Staat er in de rij een vent achter me die zijn boodschappen op de band gooide. Ja echt gooien!
Okay, hij doet mij er verder geen kwaad mee, maar ik vond het gewoon zo irritant.
En ook: als je dan door de week geen tijd hebt voor de grote boodschappen is het prima om die op zondag te doen, maar waarom moet je dan je hele gezin meeslepen? Zeker als dat twee jengelende peuter zijn die overal aan gaan zitten en beginnen te krijsen als mama of papa zegt dat ze geen snoep/koek/speelgoed mogen? Toen mijn kids nog peuters waren bleef een ouder gewoon thuis met ze en de ander kon dan rustig boodschappen doen. Veel gezelliger dan dit 'gezinsuitje'.
Okay, hij doet mij er verder geen kwaad mee, maar ik vond het gewoon zo irritant.
En ook: als je dan door de week geen tijd hebt voor de grote boodschappen is het prima om die op zondag te doen, maar waarom moet je dan je hele gezin meeslepen? Zeker als dat twee jengelende peuter zijn die overal aan gaan zitten en beginnen te krijsen als mama of papa zegt dat ze geen snoep/koek/speelgoed mogen? Toen mijn kids nog peuters waren bleef een ouder gewoon thuis met ze en de ander kon dan rustig boodschappen doen. Veel gezelliger dan dit 'gezinsuitje'.

zondag 21 mei 2017 om 12:26
Als ik naar een andere winkel dan de voor mij geliefde en bekende winkel ga is dat ook anders, want onbekende route, onbekende producten, andere indeling, ander personeel, andere service.
Denk derhalve dat dat gevoel groot deel van doen heeft met feit dat het een andere winkel is. Dus niet zozeer aan de winkel zelf of het personeel.gewoon anders dan gewend, en een mens is doorgaans dol op gewend en bekend.
Overigens...dat gezinsuitje......weet je zeker dat het en vader en moeder en kinderen betrof? Want als bijvoorbeeld alleenstaande ouder heb je niet de keus de peuters of kleuters thuis te laten.
Ik kan me als gezinsuitje ook echt wel leukere uitjes voorstellen dan een supermarktbezoek. Echter ook wij doen het soms. Dan beiden een route, afgestemd op hetgeen nodig is. Kind aan tekentafel. Wij door de winkel "rennen" en in sneltreinvaart de klus klaren.
Denk derhalve dat dat gevoel groot deel van doen heeft met feit dat het een andere winkel is. Dus niet zozeer aan de winkel zelf of het personeel.gewoon anders dan gewend, en een mens is doorgaans dol op gewend en bekend.
Overigens...dat gezinsuitje......weet je zeker dat het en vader en moeder en kinderen betrof? Want als bijvoorbeeld alleenstaande ouder heb je niet de keus de peuters of kleuters thuis te laten.
Ik kan me als gezinsuitje ook echt wel leukere uitjes voorstellen dan een supermarktbezoek. Echter ook wij doen het soms. Dan beiden een route, afgestemd op hetgeen nodig is. Kind aan tekentafel. Wij door de winkel "rennen" en in sneltreinvaart de klus klaren.

zondag 21 mei 2017 om 12:28
een man en vrouw en twee kinderen? Waarvan de kinderen 'mama' zeggen tegen de vrouw en 'papa' tegen de man? Ja dat lijkt me een twee-oudergezin.Troeteltje schreef: ↑21-05-2017 12:26Als ik naar een andere winkel dan de voor mij geliefde en bekende winkel ga is dat ook anders, want onbekende route, onbekende producten, andere indeling, ander personeel, andere service.

zondag 21 mei 2017 om 12:32
Ik deed trouwens ook wel eens (toen mijn man voor zijn werk vaak dagen van huis was) dat ik uit mijn werk meteen wat boodschappen deed en daarna pas de kinderen van de opvang ophaalde. En later dus de verdeling 1 thuis met kids, 1 boodschappen doen.
Bevalt me prima, ik vind winkelen met kinderen hoogst vervelend. Zelfs nu (pubers) gaan ze niet mee. Hooguit soms eentje en dat vind ik dan wel leuk. Maar met twee wordt het altijd oorlog en gezeur.
Bevalt me prima, ik vind winkelen met kinderen hoogst vervelend. Zelfs nu (pubers) gaan ze niet mee. Hooguit soms eentje en dat vind ik dan wel leuk. Maar met twee wordt het altijd oorlog en gezeur.

zondag 21 mei 2017 om 12:39
ik had trouwens laatst dubbel prijs:
er stonden twee studenten donateurs te werven voor een of ander goed doel (waarbij je dus vooral hun salaris doneert) en een man van een kleinschalige, lokale stichting die houdbare producten vroeg voor een weeshuis in Roemenië oid.
Ik heb de studenten vriendelijk geweigerd en de Roemeniëmeneer flink gespekt met boodschappen. Deze stichting ken ik wel als betrouwbaar, dus ik geef dan graag een pak brinta of blik bonen.
Maar heel eerlijk: ik vind het irritant dat die mensen van de supermarkt de hele dag mogen posten bij de ingang, zodat je echt niet om ze heen kan.
er stonden twee studenten donateurs te werven voor een of ander goed doel (waarbij je dus vooral hun salaris doneert) en een man van een kleinschalige, lokale stichting die houdbare producten vroeg voor een weeshuis in Roemenië oid.
Ik heb de studenten vriendelijk geweigerd en de Roemeniëmeneer flink gespekt met boodschappen. Deze stichting ken ik wel als betrouwbaar, dus ik geef dan graag een pak brinta of blik bonen.
Maar heel eerlijk: ik vind het irritant dat die mensen van de supermarkt de hele dag mogen posten bij de ingang, zodat je echt niet om ze heen kan.

zondag 21 mei 2017 om 13:03

maandag 22 mei 2017 om 18:00
Ze stonden hier in de Intratuin! Met een verhaal over zielig kinderen. En ik kon nog kiezen ook, of ik donateur wilde worden of eenmaal iets wilde doneren.Starshine-2 schreef: ↑21-05-2017 12:39ik had trouwens laatst dubbel prijs:
Ik vind dat zo irritant, dat ze nu zelfs al in tuincentra staan te bedelen.
dinsdag 23 mei 2017 om 22:15
Wij gaan komend weekend weer naar de camping in zo'n zelfde toeristenplaats. Dus als ik in de weg sta: gewoon even tegen me aanrijden. Kan ik hier weer klagen-Puss-in-Bootz- schreef: ↑21-05-2017 12:50Ik woon in een plaats waar veel toeristen komen.
Hoera!! Het seizoen is weer begonnen. Met het hele gezin naar de Lidl en allemaal rond de kar midden in het pad overleggen wat ze gaan kopen.
Bweugh..

Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.

woensdag 24 mei 2017 om 09:22
Ik kan mij soms best storen aan het gebedel van die mensen. En van die kinderen om plaatjes, moestuintjes ed.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 24 mei 2017 om 09:59
Hier zijn de verkopers altijd heel vriendelijk, zelfs tegen mij, hoewel ik al in geen jaren zo'n krantje heb gekocht. Ik groet ze alleen.
En ook al geen bedelende kinderen. Wel ooit bij een vorig, vorige actie een heel schattig meisje dat zag dat ik heel veel plaatjes kreeg. Dus de moeder tegen haar "je mag die mevrouw wel vragen of je plaatjes van haar mag" en vervolgens stamelde dat meisje iets als: ''Mag ik plaatjes? Mama vindt het goed"

Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

woensdag 24 mei 2017 om 10:19
Hier bij de Jumbo is de zondag de drukste dag. Hele gezinnen zie je dan inderdaad. Je kunt amper je auto kwijt zo druk is het dan.Starshine-2 schreef: ↑21-05-2017 12:00Aargh, ik was even in de supermarkt voor wat vergeten boodschapjes. Staat er in de rij een vent achter me die zijn boodschappen op de band gooide. Ja echt gooien!
woensdag 7 juni 2017 om 07:22
Wat een brutale moeder! Ik was gister bij de blauwe supermarkt en de caissière vroeg of ik plaatjes wilde, ik zei nee, toen zei ze dan kun je ze wel aan die bedelende kinderen geven. Dat vond ik ook raar, als ik ze neem, neem ik ze voor mijn eigen kinderen.tonkje schreef: ↑24-05-2017 09:59Hier zijn de verkopers altijd heel vriendelijk, zelfs tegen mij, hoewel ik al in geen jaren zo'n krantje heb gekocht. Ik groet ze alleen.
En ook al geen bedelende kinderen. Wel ooit bij een vorig, vorige actie een heel schattig meisje dat zag dat ik heel veel plaatjes kreeg. Dus de moeder tegen haar "je mag die mevrouw wel vragen of je plaatjes van haar mag" en vervolgens stamelde dat meisje iets als: ''Mag ik plaatjes? Mama vindt het goed"![]()
donderdag 8 juni 2017 om 18:03

donderdag 8 juni 2017 om 18:13
Zondag is de nieuwe zaterdag in boodschappenlandBlondie456 schreef: ↑24-05-2017 10:19Hier bij de Jumbo is de zondag de drukste dag. Hele gezinnen zie je dan inderdaad. Je kunt amper je auto kwijt zo druk is het dan.
donderdag 8 juni 2017 om 18:32
Ik was pasgeleden waarschijnlijk zelf een ergernis voor iemand
Er lagen een paar flessen op de band. Dus ik pak een balkje, leg het neer en zet mijn boodschappen erachter.
Opeens een geërgerde blik van het stel voor me naar mij, gaat hun bigshopper open en daar komen nog een lading boodschappen uit...die ze niet meer kwijt konden.
Ik heb zelf maar gedaan of ik niks zag en ze zelf met de spullen laten schuiven
Er lagen een paar flessen op de band. Dus ik pak een balkje, leg het neer en zet mijn boodschappen erachter.
Opeens een geërgerde blik van het stel voor me naar mij, gaat hun bigshopper open en daar komen nog een lading boodschappen uit...die ze niet meer kwijt konden.
Ik heb zelf maar gedaan of ik niks zag en ze zelf met de spullen laten schuiven

donderdag 8 juni 2017 om 18:41