Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Soms vergeet ik wel eens een tasje mee te nemen naar de winkel dus dan moet ik er daar 1 kopen.
Dat tasje leg ik dan altijd helemaal vooraan/bovenop de eerste boodschappen zodat ze die als eerste kunnen scannen en ik dus snel kan beginnen met inpakken. Kat in't bakkie...dacht ik tenminste.

Uitgerekend bij de Lidl, waar die stukjes na de kassa zo lekker kort zijn, is het me al een paar keer overkomen dat ze dat tasje gewoon negeren en vrolijk de boodschappen gaan scannen. Waar ik dus niks mee kan want geen tasje. En dan mij verwijtend aankijken omdat ze geen plek meer hebben om de boodschappen neer te leggen.
Gelukkig gaat ze dan meestal wel een lampje branden of ik zeg er zelf maar wat van maar mèn wat irritant! Zoals ik dat tasje neerleg moeten ze de spullen er ook echt vanonder halen dus het is vast ook niet makkelijker ofzo om het op die manier te doen.

Nja, ik snap het in ieder geval niet en ik hou nu bij de Lidl mijn tasje maar gewoon in de hand en zeg tegen de kassier/kassierster dat ik een tasje heb.
minnimouse schreef:
02-09-2017 13:52
Ik vind Duitsers sowieso irritant. Die verwachten altijd dat ze overal in het Duits aangesproken worden.

Tijdens mijn studie werkte ik bij de KPN en dan belden et Duitsers die Duits gingen praten. Doe normaal! Toen ik zei dat ik geen Duits sprak was dat mijn probleem :facepalm:
Nee, jij hebt een probleem want je belt naar een bedrijf in Nederland en ik help je niet in het Duits.

Laatst in Spanje; wij (Nederlands) en zij (Duits) allemaal overduidelijk toeristen. Ik sta ergens te wachten, begint die Duitse mij in het Duits aan te spreken. En nog boos worden ook toen ik zei dat ik haar niet (goed) versta maar we best in het Engels of Spaans verder kunnen praten.

En in de outlet van Roermond heb je ook personeel dat geen Nederlands spreekt :facepalm:. Dat je ook Duits spreekt is prima, maar Nederlands lijkt me wel het minimale als je in Nederland in een winkel staat.

Paar voorbeelden waarom ik Duitsers irritant vind.
Eens. Ze vragen me ook altijd in het Duits de weg. Ik praat dan stug Nederlands terug.
Bij mijn supermarkt hebben ze na 17 uur niet of nauwelijks brood meer, en dat terwijl ze tot 21/22 open zijn. Zit serieus te overwegen een klacht in te dienen, want ik vind het echt irritant worden.
Stokstaartjenl schreef:
05-09-2017 22:13
Bij mijn supermarkt hebben ze na 17 uur niet of nauwelijks brood meer, en dat terwijl ze tot 21/22 open zijn. Zit serieus te overwegen een klacht in te dienen, want ik vind het echt irritant worden.
Hier is het nog beter: supermarkt is zondag open van 8.30 tot 12, en om 10.30 is er al geen brood meer. Kijk, dat het zonde is om eten weg te gooien daar ben ik het volledig mee eens. Maar als je nu elke dag ziet dat het brood veel te snel uitverkocht is, kun je toch eens wat meer bestellen?
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Dat uitgerekend alle producten die in de reclame zijn, om 11 uur 's ochtends op zijn. En ik wilde het product niet omdat het in de reclame is, maar omdat ik het gewoon nodig had.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Scholieren die heel luidruchtig doen en denken daarmee erg stoer te zijn.
Dan kijken ze om zich heen met een air van 'ziet iedereen hoe flink ik ben?'

:facepalm:
Was in de apotheek. Een moeder kwam medicijnen halen voor kindje uit 2016. Dan voert medewerkster geboortedatum is als 25-05-16. Vind vervolgend iemand uit 1916... Dus nog een paar keer proberen maar werkt niet. En dan de meest briljante vraag van de medewerkster: "is het voor uzelf?" :facepalm:
ekeim schreef:
21-09-2017 12:59
Was in de apotheek. Een moeder kwam medicijnen halen voor kindje uit 2016. Dan voert medewerkster geboortedatum is als 25-05-16. Vind vervolgend iemand uit 1916... Dus nog een paar keer proberen maar werkt niet. En dan de meest briljante vraag van de medewerkster: "is het voor uzelf?" :facepalm:
Wauw, dat zullen er niet veel zijn, die in 1916 geboren zijn en nog leven. Maar verder valt dit volgens mij onder de categorie 'computer says no'.
hmm geen supermarkt maar een dierenwinkel.

Ik bel dat ik graag 3 zakken voer wil bestellen en of ze wilt bellen zodra ze binnen zijn.
Medewerkster: ja, maar mevrouw we hebben er maar twee liggen..
Ik weer : Ja, daarom bel ik ook om ze te bestellen :bonk: :facepalm:
Ohja..

Het was geen super ergernis maar wel een beetje "dommig"..
Net in de Intertoys. Was een winkel met twee verdiepingen en zo’n liftje voor mensen die niet goed ter been zijn. Twee hele rustige kinderen willen met die lift naar beneden, roept een verkoopster dat dat niet mag want ze hebben ‘jonge benen’. En die lift was alleen maar bedoeld voor ‘oude mensen’.

Ze zei het echt op zo’n belerende toon. Overigens was er bijna niemand in de winkel, dus om de lift werd niet gevochten en die kinderen waren ook niet vervelend bezig met die lift, zover ik kon beoordelen.

Vond het nogal apart.
minnimouse schreef:
13-10-2017 17:51
Net in de Intertoys. Was een winkel met twee verdiepingen en zo’n liftje voor mensen die niet goed ter been zijn. Twee hele rustige kinderen willen met die lift naar beneden, roept een verkoopster dat dat niet mag want ze hebben ‘jonge benen’. En die lift was alleen maar bedoeld voor ‘oude mensen’.

Ze zei het echt op zo’n belerende toon. Overigens was er bijna niemand in de winkel, dus om de lift werd niet gevochten en die kinderen waren ook niet vervelend bezig met die lift, zover ik kon beoordelen.

Vond het nogal apart.
Jeetje, die verkoopster geniet er blijkbaar van om kinderen denigrerend te behandelen. Ik heb echt een hekel aan zulk soort mensen. Ik word zelf ook nog wel eens op zo'n manier aangesproken door babyboomers, terwijl ik toch ruimschoots volwassen ben. Ik sta mijn mannetje dan wel, maar een kind staat daar dan met z'n mond vol tanden.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Nog maar een keertje deze: waarom zetten mensen de laatste tijd altijd die kar van ze ergens neer, om dan aan de overkant in de schappen te gaan graaien? Ze blokkeren zo het hele gangpad. Vroeger liepen mensen altijd achter hun karretje langs de schappen en pakten er dan uit wat ze nodig hadden. I

Ik snap dit echt niet, het is lastiger voor jezelf en voor de andere klanten. Waarom?
lotus77 schreef:
14-10-2017 10:31
Nog maar een keertje deze: waarom zetten mensen de laatste tijd altijd die kar van ze ergens neer, om dan aan de overkant in de schappen te gaan graaien? Ze blokkeren zo het hele gangpad. Vroeger liepen mensen altijd achter hun karretje langs de schappen en pakten er dan uit wat ze nodig hadden. I

Ik snap dit echt niet, het is lastiger voor jezelf en voor de andere klanten. Waarom?
Soms doe ik dat als ik het idee heb dat mijn kar daar minder in de weg staat. Om een vb te geven: gangpad met links verse groenten en rechts frigo met beleg. Weet uit ervaring dat de meesten daar staan voor het beleg, dus zet ik mijn kar aan de kant van de groenten. Als ik zie dat ik in de weg sta, verzet ik mijn kar.

Ik heb ook nog wel eens mijn kar laten staan als ik één iets vergeten was, omdat ik die niet mee wou zeulen.

Maar ik doe altijd mijn best om zo weinig mogelijk in iemands weg te staan.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
aquake82 schreef:
14-10-2017 10:40
Soms doe ik dat als ik het idee heb dat mijn kar daar minder in de weg staat. Om een vb te geven: gangpad met links verse groenten en rechts frigo met beleg. Weet uit ervaring dat de meesten daar staan voor het beleg, dus zet ik mijn kar aan de kant van de groenten. Als ik zie dat ik in de weg sta, verzet ik mijn kar.

Ik heb ook nog wel eens mijn kar laten staan als ik één iets vergeten was, omdat ik die niet mee wou zeulen.

Maar ik doe altijd mijn best om zo weinig mogelijk in iemands weg te staan.
Ja nee tuurlijk, als ie elders minder in de weg staat, dan is het iets anders. :) Ik heb het echt over de rare situatie om dat ding in de breedte weg te zetten en dan aan de overkant bezig te gaan. Zie ik echt heel vaak en ik snap het niet.
Bij mijn supermarkt in de buurt zijn ze nu aan het verbouwen, en blijkbaar is dat voor veel mensen een soort vrijbrief om een fiets/scooter overal neer te zetetn waar het uitkomt. De laatste paar weken moet ik tussen de fietsen door slalommen om bij de stalling te komen of hem te verlaten.
Ik verbaas me elke keer weer over de hoeveelheid mensen die gewoon geen rekening houden met de rest van de bevolking.
Vandaag bij de bakker.
Ik zie een lekker witbrood liggen met een goede korst, en zeg , dat witbrood graag, gesneden.
Pakt ze 2 halfjes wit die ernaast liggen al in zakje maar met een heel flauwe korst zeg maar.
Dus ik zeg, nee ik wil die andere graag, gesneden maar niet 2 halfjes.
Zegt ze, dit is hetzelfde hoor!
Ik zeg, ik vind die korst van die hele er lekkerder uitzien. Iets donkerder knapperiger.
Pakt ze het juiste brood, zucht, rolt met ogen, en pleurt dat brood in de broodsnijder.
Echt... :facepalm:
Kon het topic belachelijke acties winkelpersoneel niet zo gauw vinden..
Ik heb ooit gehad dat iemand echt heeeeel dicht op mij stond bij de kassa.
Ze stond achter mij en steeds als wij een klein stukje vooruit konden bleef zij dicht op mij staan.
Mijn geërgerde blik bij het omkijken bleek ze niet te snappen
De cassiere had dit ook gezien en zei even goed hard: Zo, ze zit bijna in je broekzak! Mag je best wat van zeggen hoor!

Ik heb ook in een supermarkt gewerkt en een grote irritatie dat mensen spullen meenemen (ook vers ingepakt en speciaal voor hun gesneden), zich ineens bedenken dat ze de rommel niet willen/nodig hebben/te duur vinden om het vervolgens ergens, op een compleet andere afdeling, te dumpen.

Mensen die geen hallo of tot ziens kunnen zeggen is vervelend maar ook bellende mensen...aaargghh.. zeg dan even dat je gaat afrekenen en dat je over een minuutje weer terug bent of zo. Ik ben ook gewoon gestopt met het helpen van deze types
dreamertje01 schreef:
09-11-2017 14:48
Ik heb ooit gehad dat iemand echt heeeeel dicht op mij stond bij de kassa.
Ze stond achter mij en steeds als wij een klein stukje vooruit konden bleef zij dicht op mij staan.
Mijn geërgerde blik bij het omkijken bleek ze niet te snappen
De cassiere had dit ook gezien en zei even goed hard: Zo, ze zit bijna in je broekzak! Mag je best wat van zeggen hoor!

Zeg er gewoon iets van in plaats van een geërgerde blik, hoe moeilijk kan het zijn? Desnoods met een grapje.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
pepexx schreef:
09-11-2017 17:57
Zeg er gewoon iets van in plaats van een geërgerde blik, hoe moeilijk kan het zijn? Desnoods met een grapje.
Mee eens! Had ik ook moeten doen eigenlijk, maar ik wilde erg verder geen punt van maken.
Er komt vast nog een irritant moment ergens in mijn leven voor een herkansing :proud:
dreamertje01 schreef:
09-11-2017 18:24
Mee eens! Had ik ook moeten doen eigenlijk, maar ik wilde erg verder geen punt van maken.
Er komt vast nog een irritant moment ergens in mijn leven voor een herkansing :proud:
Vast wel :proud:
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ik gooi mezelf in dit topic.

Mijn ergste 2 momenten als kassierster.

De ene keer waren wij onze filiaal aan het verbouwen. Als medewerkers moesten aanwezig zijn om te helpen met de inventaris, de rekken op te bouwen etc. geen zwaar bouwwerk. We hadden de verbouwing al een maand of twee op voorhand aangekondigd dat de winkel een week of 2 gesloten zou zijn. Borden hingen buiten, aan de uitgang en ingang hing ook papieren met de aankondiging.
De dag kwam dat we gingen verbouwen, was de ingang afgesloten. De voorkant met karretjes was helemaal bedekt met zo'n lintrol zodat je er niet zomaar door kan lopen. De uitgangdeuren waren 'open' zodat je vanuit de winkel gewoon naar buiten kon lopen zoals altijd maar het was buitenaf geblokkeerd met onze vuilnisbak.

Dat allemaal hield een gezin niet tegen. Ik stond aan de kassa's wat schoon te maken toen er opeens een gezin met buggy, winkelwagentje en kroost naar binnen liepen en vroegen. 'Oei? Zijn jullie gesloten?' terwijl ze verbaasd rondkeken.

Mens, je bent onder het lint gekropen. Je hebt het grote uithangbord genegeerd waar het duidelijk opstond, de vuilbak opzij geduwd, de uitgang deuren opengetrokken (!), er hangt stof overal, draden hingen uit het plafond en je staat oog in oog met bouwvakkers en dan vraag je je af of we open zijn?? Ik lag op de grond van het lachen en tegelijk was ik gewoon beschaamd hoe dom zo'n persoon kon zijn.

2de voorval was vrij frustrerend
Ik zat aan de kassa en het was erg druk. Het was een actie met kippenfilets en iedereen moest het hebben. Fijn, dus ik scan alles zo goed en zo snel mogelijk door.
Komt een oudere dame achter me staan (achter het poortje van een andere kassa)
'Mevrouw, de kippenfilets zijn op! Kunt u ze aanvullen?'
Was even verbaasd want ja, er staat een gigantische rij aan mijn kassa en ik kan dus gewoon niet weg.
'Sorry mevrouw, Ik kan hier niet weg. U moet aan een collega in de winkel vragen of ze het voor u kunnen doen.'
Ze gaat weg, 2 minuten later komt ze weer terug.
'Mevrouw de kippenfilets zijn op, kunt u ze niet aanvullen??'
'Sorry mevrouw, maar ik kan dat nu niet doen, ik zit hier vast aan de kassa.'

Ze kwam daarna nog een 2tal keer voor ze doorhad wat ze eigenlijk moest doen.
Ik snap haar frustratie maar het is, in mijn ogen, nog onbeleefder om gewoon weg te gaan van mijn kassa en alle klanten te laten wachten terwijl ik minstens 15 minuten nodig heb om het vlees aan te vullen.
Misschien was die oudere mevrouw wel dementerend of snapte ze gewoon niet hoe het werkt. In plaats van haar klakkeloos de winkel in te sturen om een medewerker op te zoeken had je ook via je telefoontje of oortje contact kunnen zoeken met de slagerij afdeling terwijl je doorgaat met scannen, en aangeven dat mevrouw kipfilet wil hebben. Ik zou not amused zijn als je zo met mijn 80 jarige moeder omging.
^ die luxe hadden we helaas niet ;)
Geen telefoontje of oortje en we hadden zeker geen slagerij afdeling :)
Leve lidl! tegenwoordig hebben ze dat, gelukkig! maar toen moesten we het maar doen met 1x bellen aan de kassa's OF als er iemand voorbij liep, even erbij roepen.

Ik weet zelfs niet meer zeker of ik iemand daarna nog had gebeld en gevraagd over dit probleem.
Oooh, Dat kan misschien wel. Ik had denk ik wel gebeld aan de kassa (1 belletje is voor een medewerker voor hulp rond de kassa) en ik legde de situatie uit.
en zij: 'Ja dat weet ik, ik was net met mevrouw bezig!' Dan schaamde ik me wel dat ik haar van haar positie had weg gebeld terwijl ze er wel mee bezig was...

Goed dat je me daaraan herinnert, had ik dat stukje haast vergeten.
Die gesloten supermarkt van ToastAbrikoos :rofl:

Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat degene achter mij in de rij een klein kind vasthoud dat aan mijn haar gaat trekken. Als ik dan een stap vooruit doe zodat ik net uit het grijpbereik van het kind ben, doet de ouder ook een stapje naar voren en kan het kind er weer bij. En als je dan achterom kijkt geeft de ouder in kwestie zo’n blik van “wat een koddig kind heb ik he?” nou nee niet echt…

Laatst werd ik trouwens lastig gevallen door een oude viespeuk, wou bananen pakken maar mijn man wil ze zo groen mogelijk. Ik had 2 trossen in mijn hand om de mate van onrijpheid te bestuderen, komt er zo’n oud mannetje naar me toe en begint vervelende grappen te maken over waarom ik die bananen aan het vergelijken ben. Hij werd zo vervelend dat ik beide trossen maar terug heb gelegd, dan maar geen bananen.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven