Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Vind het al 'n vooruitgang dat je zelf je bonuskaart kan scannen. Nu nog al die koopzegels en andere rotzooi afschaffen. Als daar behoefte aan is zou men de kassabon door 'n apparaat moeten kunnen halen waarna de benodigde rotzooi er uit komt ipv dat er klanten op moeten wachten tot heel dat zegeltjesgedoe is afgehandeld.
Ik had niet echt ergernissen tot vorige week. Iedereen thuis had de griep, ik moest er even uit om een paar dingen te halen en kon wel een wijntje gebruiken. Bij Deen hebben ze helaas een slecht aanbod en stond dan ook best lang labels te lezen (ik had ook geen haast, want ik moest er echt even uit gezien drie mannen thuis de griep hadden). De man naast mij viel ineens op. Hij stond, net als ik, lang bij het schap te treuzelen. Net toen ik een opmerking wilden maken over ons getreuzel en het slechte aanbod, ging hij bij het bier staan, dus ik heb niks gezegd. Maar daarna kwam ik hem OVERAL tegen. Bij de melk, het brood, groenten, sapjes, babyafdeling... Als ik iets in mijn mandje had gedaan, stond hij er ook weer, mij aan te kijken. Ik moest (met mijn chaotische hoofd) ook weer helemaal terug naar het begin omdat ik koffiefilters was vergeten, toen hij ook net de hoek om kwam lopen. Dat kon gewoon geen toeval meer zijn!
Ik kreeg echt de nare kriebels van die kerel en ging snel naar de kassa, toen hij natuurlijk ook kwam aangelopen. Hij stond bij de kassa naast mij, fijn te staren. Gelukkig was ik sneller klaar, want mijn auto stond precies op een verlaten plek op het parkeerterrein verderop en het was al donker aan het worden.

Dat is vanaf nu dus mijn grote supermarkt ergernis en ook een nieuwe angst: supermarkt stalkers!
Adelaar81 schreef:
06-02-2019 11:23
Mijn absolute irritatie in de supermarkt zijn bejaarden (die dus de hele week de tijd hebben) die op zaterdag door de supermarkt schuifelen en allerlei paden blokkeren met hun rollator of nog beter met een groep koffie gaan zitten drinken; uiteraard met alle wagentjes midden in het pad. Doe dat lekker doordeweeks....
Hier is het tussen 11 en 15 bejaardensoos in de supermarkt. Wij hebben hier ook een supermarktketen waar vooral ouderen komen. Afrekenen, inpakken....alles gaat langzaam. Zelfscan moet je hier juist niet doen: de ouderen vinden het hier niet prettig. Iedereen rekent af bij de reguliere kassa en er staat nooit een caissière bij de zelfscan. Die caissière wordt dan opgeroepen maar ze draaien ook de infobalie waardoor je vaak langer moet wachten bij de zelfscan dan dat je het op de band mikt. Hier kom ik als het echt niet anders kan. En zijn nog duur ook...
Ergernis, producten die ik perse recht wil laten staan op hun zij gelegd door winkelmedewerker. Denk aan pak dubbelvla.
hans66 schreef:
06-02-2019 15:28
Wat de rijen voor de kassa's betreft zou ik het liefst één rij willen hebben met meerdere kassa's. In Japanse supermarkten of コンビニ (konbini) wordt op de vloer aangegeven waar die rij is. Dat is meestal voor de middelste kassa. Mensen gaan in die rij staan. Als een caissière met een klant klaar is, geeft hij/zij een wenk aan de voorste in de rij. Die gaat naar die caissière toe en rekent de boodschappen af. En dan komt de volgende klant, tenzij hij al door een andere caissière gewenkt is.

Een variant is een slangvormige rij.

In beide gevallen heb je het probleem niet dat klanten elkaar beschuldigen van voorkruipen als er een nieuwe kassa wordt geopend waar de klanten naar toe kunnen.
Dat mogen ze hier ook wel wat meer invoeren. Beetje zoals bij de Action (tenminste, zoals bij de Action waar ik kom). Alleen drukt daar het kassameisje op een knop waarmee een stem dan roept "Kassa 2, alstublieft". Ik heb liever een elegante wenk, want ik stel mij zo voor dat de Japanse caissieres een uiterst elegant wenkje geven. Zo'n wenk die een onbehouwen westerling misschien zelfs over het hoofd ziet, maar die voor een Japanner heel duidelijk is. Maar die voorstelling komt doordat mijn 1e associatie bij Japan 'elegant' is. :)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Bij de Primark hebben ze dat systeem ook, ze gebruiken het meer in Engelse winkels :) Ik vind het echt een ideaal systeem.
¡Apagando las luces!
ñuca schreef:
06-02-2019 12:07
Het oorspronkelijke idee van Aldi en Lidl is dat je je winkelwagentje aan de andere kant van de kassa neerzet en daar alle spullen weer terug in doet. Daarna kun je het karretje dan mee naar fiets of auto nemen om het daar in te pakken.
Alleen nu heeft de helft van de klanten dus een mandje en dan werkt het niet meer.

Bij onze Lidl valt het nog wel mee: er is een kassa waar de servicebalie aan vast zit. Dat zorgt voor extra ruimte waar ik mijn spullen dan nog een beetje kwijt kan.
Nooit geweten dat dat er achter zit maar inderdaad het werkt niet nee. Ik heb zelf ook nooit een kar maar een mandje en kom lopend :-D
Wel fijn dat het in jouw Lidl dan nog kan bij die combi kassa-servicebalie.
Pepermint_Patty schreef:
06-02-2019 15:25
Ach VGM, zal ik dan de klant achter je zijn? Dan krijg je een brede glimlach van me en de opmerking; “ ik heb geen haast, hoef pas om 5 uur op mijn werk te zijn!”
Dat is inderdaad prettig! Maar hoeft niet perse, zolang als iemand maar niet opjut :-)
Ik ga vaak meteen om 8:00 uur of 8:30 uur s' morgens. Meestal is het dan ook nog vrij rustig, hooguit een moeder met een baby maar geen rennende kinderen. geen groepen luide jongeren etc). S' avonds rond 19:00 ben ik meestal bekaf en lig ik al in bed óf voor pampus op de bank.
Ergernis is niet het woord wat de lading dekt...maar misschien wel herkenbaar voor andere forummers. Ik heb erg moeite met mijn lokale Jumbo.

Niet vanwege de winkel zelf, de klanten, het personeel of het aanbod (al vind ik dat ze weinig aantrekkelijke aanbiedingen hebben)....maar vanwege hun zelfscan. En niet het ding an sich, maar het gepiep van die krengen! Overal om me heen. Niet planbaar. Niet negeerbaar. Een schelle, nare toon. De winkel zit er vol mee want veel klanten gebruiken dat martelwerktuig.

Ik heb een forse PTSS (ben ervoor in therapie maar kom er waarschijnlijk nooit helemaal van af) en ik merk dat ik binnen de kortste keren vól in de arousal zit aldaar. Zelf op de rustigste momenten voel ik me opgejaagd en wil alleen maar weg uit die winkel. Echt naar.
Hier van de week ook een ergernis bij de plaatselijke Lidl. Er zei iemand, kom maar bij kassa 3. Oke, dus ik loop daarheen, oh nee, kan niet want er zit geen lade in. Dus weer terug naar kassa 2 waar ik eerst stond. Er was nog wel een andere kassa open, maar die was pin only en ik had contant en te weinig op de lopende rekening om alsnog te pinnen.
Meestal doen ze de pin only kassa als 3e kassa open bij de Lidl.

Bij de Action hier doen ze de pin only kassa als 2e open. Er stond best een lange rij en de laatste keer gingen er wel 2 klanten (er stonden er tussen de 5 en de 10) naar de 2e kassa. De rest bleef gewoon bij kassa 1 want wilden contant betalen. Er zijn 3 kassa's bij de Action hier, de 3e is ook een waar wel cash kan. Het is hier alleen zelden zo druk dat er 3 kassa's open moeten en als er maar 1 cash kassa is hoeven ze ook maar 1 keer de kas op te maken.
SombraOnline schreef:
06-02-2019 11:21
Dat vroeg ik me ook al af :rofl: Ik ergerde me altijd dood aan klanten die pas gingen inpakken als ze hadden betaald. Lag de hele band vol, en de scheidingswand kon je dan niet bewegen. Of als je dat wel deed, werd de klant boos dat ik hun boodschappen beschadigde.
Soms heb je zoveel boodschappen dat je het nog op de band moet leggen terwijl de andere kant volloopt. Dit haal je dan pas weg als je hebt afgerekend . De cassiere gaat dan al weer verder met de volgende klant, waardoor je het in stand houdt. Dat gejaag altijd. Maar ik laat mij niet gek maken.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ik heb een ergernis die betrekking heeft op de bezorg service van de supermarkt.... Ik ben onlangs aan mijn rug geopereerd en wilde graag de eerste weken mijn boodschappen laten bezorgen (Geen familie in de buurt om regelmatig boodschappen te doen). Nu blijkt dat er per bestelling een minimumbedrag van 70 euro is. Ik snap dat gezinnen dit bedrag vermoedelijk wel halen, maar ik niet in mijn eentje.

Mijn ergernis is dus eigenlijk het feit dat de bezorg service niet gemaakt is voor eenpersoons huishoudens. Gelukkig is deze ergernis over een week of 6 over!
Tess3781 schreef:
06-02-2019 19:07
Ik heb een ergernis die betrekking heeft op de bezorg service van de supermarkt.... Ik ben onlangs aan mijn rug geopereerd en wilde graag de eerste weken mijn boodschappen laten bezorgen (Geen familie in de buurt om regelmatig boodschappen te doen). Nu blijkt dat er per bestelling een minimumbedrag van 70 euro is. Ik snap dat gezinnen dit bedrag vermoedelijk wel halen, maar ik niet in mijn eentje.

Mijn ergernis is dus eigenlijk het feit dat de bezorg service niet gemaakt is voor eenpersoons huishoudens. Gelukkig is deze ergernis over een week of 6 over!
Ik vind het ook 'n belachelijk hoog bedrag. Heb je geen buren die een boodschap voor je mee willen nemen?
pepexx schreef:
06-02-2019 18:41
Soms heb je zoveel boodschappen dat je het nog op de band moet leggen terwijl de andere kant volloopt. Dit haal je dan pas weg als je hebt afgerekend . De cassiere gaat dan al weer verder met de volgende klant, waardoor je het in stand houdt. Dat gejaag altijd. Maar ik laat mij niet gek maken.
Als ik zo belachelijk veel boodschappen nodig had dat het niet eens op de band paste nam ik iemand mee die het aan de achterkant in een wagentje kon storten, of ik liet het bezorgen.
pipootje schreef:
06-02-2019 10:41
Kijk bij oude mensen snap ik dat ze niet snel zijn, maar als mensen gewoon staan te staren en ik daarna dus mijn spullen over het kassaraampje heen van de caissière aan moet pakken ( hier geen scheidingswand tussen de lopende band op het eind) dat is echt vervelend, en het gebeurt heeeeel vaak.
Ja vreselijk.
Soms blijven die mensen dan ook nog staan, dan kun je er dus helemaal niet bij. Ga dan op z'n minst aan de achterkant staan zodat de volgende normaal bij z'n spullen kan.
pipootje schreef:
06-02-2019 10:41
Kijk bij oude mensen snap ik dat ze niet snel zijn, maar als mensen gewoon staan te staren en ik daarna dus mijn spullen over het kassaraampje heen van de caissière aan moet pakken ( hier geen scheidingswand tussen de lopende band op het eind) dat is echt vervelend, en het gebeurt heeeeel vaak.
Dubbel.
makreel schreef:
06-02-2019 11:45
Maar waarom maken jullie je er zo druk om? Als Ugli staat te rommelen met haar tasje, pinpas, boodschappenlijstje, beurtbalkje en kleingeld duurt het misschien een minuutje langer. Erger u niet, verwonder u slechts en ik zou me zorgen maken als zoiets onbenulligs als een onhandige winkelaar je zo over het touwtje jaagt.

Of misschien hoef ik me geen zorgen te maken als dit de grootste problemen in je leven zijn.
Omdat ik het irritant vind. Ik wil niet langer dan noodzakelijk in een supermarkt blijven hangen. Sterker nog: ik heb weleens een paniekaanval gehad in de rij van de kassa, dan wil ik gewoon naar buiten.
En ik vind het raar overkomen dat je niet snapt dat je anderen ophoudt als je blijft staan waar je staat en niks doet. Niet iedereen heeft alle tijd van de wereld.
Pipistrello schreef:
06-02-2019 11:19
Je weet niet hoe het werkt in de supermarkt terwijl je cassiere bent geweest? Bijzonder.
Ik wist dat mensen het deden, niet dat er een ongeschreven regel is dat je weg moet zijn na betalen omdat anders de volgende klant geërgerd is. Daar zijn die schuifdingen voor, zodat er 2 klanten tegelijk kunnen inpakken zonder dat het door elkaar gaat. Als nummer 1 nog steeds in staat te pakken als nummer 3 aan de beurt is, snap ik uiteraard dat je dan wel eens mag maken dat je weg komt maar zo traag ben ik ook weer niet dat dat gebeurt.

En ja ik was caissière, maar je overschat het aantal geoliede machines tussen de trage schaapjes echt hoor, ik schat dat 50% zo traag is als ik haha (vandaar dat dit topic zo vol staat). Ik wist dus ook dat dividers bestonden en dat als ze er niet zijn je boze mensen krijgt, maar ik wist niet dat de je dat ding achter je boodschappen hoort te leggen en als je dat niet doet je in verzuim bent en blijkbaar ook bron van ergenis. Ik leg die dingen altijd gewoon waar ze nodig zijn, soms voor, soms achter, soms beiden kanten en als ik in dromenland ben of er niet bij kon nergens, dan blèr ik op tijd.
GinnyJones schreef:
lol, deze aanvulling maakt het er niet beter op vrees ik.. Je kan je boodschappentasje ook in je jaszak stoppen, dat is het hapsa en klaar. Als je echt moet zoeken naar je portemonnee in je handtas dan heb je of een te grote tas of een te kleine portemonnee volgens mij. En inderdaad, dit kan je gelijk doen nadat je de boodschappen op de band hebt gelegd. In plaats van een mandje kan je ook kiezen voor een kar.
Oh. :$ Tasje past niet in mijn jaszak en ik heb inderdaad vaak een grote tote bij me, in dat kreng raakt standaard alles kwijt. Kar zou handiger zijn inderdaad!
SombraOnline schreef:
Dat vroeg ik me ook al af :rofl: Ik ergerde me altijd dood aan klanten die pas gingen inpakken als ze hadden betaald. Lag de hele band vol, en de scheidingswand kon je dan niet bewegen. Of als je dat wel deed, werd de klant boos dat ik hun boodschappen beschadigde.
Daar ergerde ik me niet aan, dan werd het beetje langzaam stapelen waar mogelijk of even wachten. Ik vond dat alleen irritant bij de meneer die altijd net voor sluit binnen kwam en dit geintje flikte (en helpen, god nee dan bracht je zijn zorgvuldig bedachte systeem in de war, klant is koning dus wachten zal je ook al krijg je geen overuren). Maar goed ik ga om die reden al niet op sluit bij een kassa staan want ik weet al dat de cassières me dan dood proberen te kijken.
pearle schreef:
06-02-2019 13:35
Ik pak dan echt mijn portemonnee nog niet. Hoe moet ik boodschappen inpakken met een portemonnee in mijn hand?

Die pak ik als laatste
Precies! En ik ga hem echt niet neerleggen/pasje al in apparaat steken, ik ben ontzettend warrig dus ik laat dat ding geheid een keer liggen op de één of andere manier. Of ik pak hem per ongeluk mee in en dan mag ik hem uit mijn boodschappentas gaan vissen (na hem eerst kwijt te zijn uiteraard).
makreel schreef:
06-02-2019 11:45
Maar waarom maken jullie je er zo druk om? Als Ugli staat te rommelen met haar tasje, pinpas, boodschappenlijstje, beurtbalkje en kleingeld duurt het misschien een minuutje langer. Erger u niet, verwonder u slechts en ik zou me zorgen maken als zoiets onbenulligs als een onhandige winkelaar je zo over het touwtje jaagt.

Of misschien hoef ik me geen zorgen te maken als dit de grootste problemen in je leven zijn.
Ja ik ben zelf de persoon die zich hier niet aan ergert. Misschien omdat het niet zo vaak voorkomt, ik bestel meestal online. Ik kan me dus wel voorstellen dat als je dit riedeltje elke week afdraait je er heel handig in wordt en dus je inefficienties bij anderen gaat opvallen en af vraagt waarom zij in godsnaam zo onhandig doen. Ik heb zelf geen auto en rijd daarom vrij knullig (jullie zouden je ook aan mij ergeren in het verkeer, ik ben echt een tuttebel in de auto). Mijn zus hetzelfde, tot ze een auto kocht. Die hoor ik nu constant mopperen op de trage mutsen om haar heen omdat ze nu elke dag in dat ding rijdt (grote afstanden) en er zelf nu handig in is geworden (ik zeg altijd dat ze rijdt als een man haha), terwijl ze vroeger precies zo was en haar dit niet eens op viel bij anderen.

En ik sta dus altijd bij de zelfscan als het kan, ga het liefste rond 9 uur 's avonds naar de supermarkt en dan neem ik daar mijn goddelijke tijd zonder anderen in de weg te zitten dus geloof mij ik doe mijn best om anderen niet tot last te zijn (en ik heb gewoon een hekel aan drukte en normale kassa's).
Lady*Voldemort schreef:
06-02-2019 20:14
Als ik zo belachelijk veel boodschappen nodig had dat het niet eens op de band paste nam ik iemand mee die het aan de achterkant in een wagentje kon storten, of ik liet het bezorgen.
Wil je het niet snappen of ben je gewoon dom?
Als mijn winkelwagen nog niet leeg is kan ik het niet al aan de andere kant gaan inpakken.
Ik doe 1 keer in de week boodschappen en ja, wij zijn met 2. Maar niet iedereen heeft een partner danwel vrienden die mee gaan boodschappen doen.
Online boodschappen doe ik af en toe. Duurt mij te lang. Een rondje door de supermarkt gaat bij mij sneller.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
pepexx schreef:
06-02-2019 22:19
Wil je het niet snappen of ben je gewoon dom?
Als mijn winkelwagen nog niet leeg is kan ik het niet al aan de andere kant gaan inpakken.
Ik doe 1 keer in de week boodschappen en ja, wij zijn met 2. Maar niet iedereen heeft een partner danwel vrienden die mee gaan boodschappen doen.
Online boodschappen doe ik af en toe. Duurt mij te lang. Een rondje door de supermarkt gaat bij mij sneller.
Zo onaardig is niet nodig.

Ik ben getrouwd maar ik doe altijd alleen boodschappen. Meestal op mijn vrije dag en dan bij voorkeur rond etenstijd, dan is het lekker rustig.
Het komt echter maar zeer zelden voor dat ik bij een kassa sta waar niemand voor me staat. En zo wel, dan wachten sommige caissières met scannen.
Ik ben er best wel snel in om alles op de band te leggen. Zo lang hoeft dat toch ook niet te duren?
minnimouse schreef:
06-02-2019 22:22
Zo onaardig is niet nodig.

Ik ben getrouwd maar ik doe altijd alleen boodschappen. Meestal op mijn vrije dag en dan bij voorkeur rond etenstijd, dan is het lekker rustig.
Het komt echter maar zeer zelden voor dat ik bij een kassa sta waar niemand voor me staat. En zo wel, dan wachten sommige caissières met scannen.
Ik ben er best wel snel in om alles op de band te leggen. Zo lang hoeft dat toch ook niet te duren?

Ik word er echt een beetje simpel van, dat er schijnbaar allerlei voorwaarden zijn voor wie zich wel en niet in een supermarkt mag ophouden.
Vooral niet te oud of te jong zijn en zeker niet te veel boodschappen mee nemen.
En bepaalde tijden waar je je aan moet houden, :nope:
Tess3781 schreef:

Misschien dat de online supermarkt Picnic ook bij jou komt?
Minimum bedrag van € 25,- en gratis bezorgen.
Tess3781 schreef:

ik zie hier vaak een advertentie langskomen van de plus: als je dit ook bestelt, bezorgen we uw boodschappen gratis. En dan kun je vaak kiezen uit verschillende producten die een gratis bezorging opleveren. Maar geen idee of daar een minimumprijs aan zit. Winkel zit hier bijna tegenover dus ik loop een keer extra als het nodig is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
ach ja
hanke321 schreef:
06-02-2019 17:30
...

Niet vanwege de winkel zelf, de klanten, het personeel of het aanbod (al vind ik dat ze weinig aantrekkelijke aanbiedingen hebben)....maar vanwege hun zelfscan. En niet het ding an sich, maar het gepiep van die krengen! Overal om me heen. Niet planbaar. Niet negeerbaar. Een schelle, nare toon. De winkel zit er vol mee want veel klanten gebruiken dat martelwerktuig.
Die piep als je een artikel scant is hard, al gaat dat nog. Maar als je dan op het plusje drukt omdat je 2 artikelen hebt dan mag je inderdaad wel oordopjes in!
Wat een tyfusherrie maakt dat zeg. Ik scan nu gewoon 2x hetzelfde artikel ipv dat plusje in te drukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven