Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!







Deel 1



Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Hvg2017 schreef:
15-02-2019 22:07
Hier was laatst een collecte voor roparun. Een heel team in de appie collecteren. Sta ik af te rekenen begint een van die troela’s mijn spullen in de pakken. Ik vraag haar wat ze denkt te doen. Ja we pakken in, in ruil voor een donatie. Ik zei zou je dan niet eerst even vragen wat ik daar van vind? Toen stopte ze. Vervolgens kwam ze bij het afrekenen heel dicht bij me staan met de collectebus. Zodat ik eigenlijk geen kant op kon. De Cassiere vroeg haar afstand te nemen zodat ik ongestoord kon pinnen maar ze bleef rondhangen. Toen ik wegging zonder te doneren was ik maar een kutwijf.... tja ik bepaal zelf wel of en wanneer ik een goed doel steun.
Wow, die collectant is wel heel erg onbeschoft zeg... Echt, hoe bedenken ze 't? Dit zorgt er toch alleen maar voor dat mensen niet geven of er klachten komen (lijkt me)?
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Hvg2017 schreef:
15-02-2019 22:07
Hier was laatst een collecte voor roparun. Een heel team in de appie collecteren. Sta ik af te rekenen begint een van die troela’s mijn spullen in de pakken. Ik vraag haar wat ze denkt te doen. Ja we pakken in, in ruil voor een donatie. Ik zei zou je dan niet eerst even vragen wat ik daar van vind? Toen stopte ze. Vervolgens kwam ze bij het afrekenen heel dicht bij me staan met de collectebus. Zodat ik eigenlijk geen kant op kon. De Cassiere vroeg haar afstand te nemen zodat ik ongestoord kon pinnen maar ze bleef rondhangen. Toen ik wegging zonder te doneren was ik maar een kutwijf.... tja ik bepaal zelf wel of en wanneer ik een goed doel steun.
Wow! :woa: wat onbeschoft van die collectant.

Een poosje geleden in de jumbo werd ik lastig gevallen bij de ingang, door mensen die eten aan het inzamelen waren voor de voedselbank. Goed dat er aan gedacht wordt, maar ik werd bijna gedwongen om ook iets te kopen voor de voedselbank. Ik had hier geen behoefte aan, en werd met een enorm scheef gezicht aangekeken.
Hoe kunnen zij nou oordelen wat mijn budget is? Ik hou gewoon niet van die opdringerigheid, het schrikt mij juist af @(
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Met de actie rond poppetjes in mijn supermarkt, vind ik het lastig om 'meer' te geven dan normaal.
Per 15 Euro krijg je een poppetje.
en wanneer mama/papalief dan 29 euro kopen, staan de kinderen zo schaapachtig te kijken. 'Mevrouw, mogen wij NOG een poppetje????'


Regels zijn regels, sorry (dan moet mama/papa meer kopen)
maar dat vinden ze meestal niet goed.

neenee, ik moet maar afronden naar boven terwijl er geen reden is om extra te geven...

Vaak is het nogal frustrerend als mensen niet weten wat persoonlijke ruimte is. Klant 1 moet nog afrekenen maar zet het winkelkarretje wat verder zodat ze makkelijker bij de pinautomaat kan. Dan staat klant 2 en hun gezinnetje waar klant 1 zou moeten staan en maken ze zich klaar om hun boodschappen in de kar te leggen.

"Mevrouw moet nog betalen, hoor!"
"Ooooh, sorry! wist ik niet."

Dan word ik gefrustreerd in de plaats van klant 1, hoor...
Wacht even wanneer je wordt aangesproken of let even op.

Met kinderen 'snap' ik het wel (ookal is het even irritant als bij volwassenen) maar weet wanneer je kan doorschuiven en wanneer niet. Met de poppetjes is het nog vervelender want wanneer ik de vorige klant wil aanspreken of ze poppetjes willen, moet ik oppassen dat die kinderen er niet mee gaan lopen als ik er 1 laat vallen.
Alle reacties Link kopieren
'Mevrouw, Dat is in promo!'
'Nee, dat is pas volgende week.'
'NEE niet waar, vanaf deze donderdag!'
*ik wijs naar het gigantisch bord met acties voor volgende week waarop staat: X product vanaf donderdag 21/2*
'Nee meneer, dat is echt vanaf volgende week donderdag.'

Zo'n zuur gezicht dat ie trok!
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht gisteren bij de Lidl voor 27 euro aan boodschappen. Ik kreeg hierdoor 2 zegels ( de ene kassadame is krenteriger dan de ander ben ik achter..). Om vervolgens vlak erna weer voor 3 euro (een vergeten product ) te kopen bij dezelfde kassa. Dus ik vraag of ik nog een extra zegel mag omdat ik 5 min geleden al voor 27 euro boodschappen gedaan had. Nee! Zei de kassadame loeihard.. ik ben er maar niet op in gedaan O_o . En die zegels voor vitaminis zijn al zo verrekte lastig om te sparen, niet te doen qua hoeveelheid boodschappen wat je kopen moet.
Voor iedereen een groene tuin
de 1 geeft inderdaad extra zegels de ander tot de cent af berend. zelfs al kom je 20 cent te kort.
laat maar, niet goed gelezen
Hvg2017 schreef:
15-02-2019 22:07
Hier was laatst een collecte voor roparun. Een heel team in de appie collecteren. Sta ik af te rekenen begint een van die troela’s mijn spullen in de pakken. Ik vraag haar wat ze denkt te doen. Ja we pakken in, in ruil voor een donatie. Ik zei zou je dan niet eerst even vragen wat ik daar van vind? Toen stopte ze. Vervolgens kwam ze bij het afrekenen heel dicht bij me staan met de collectebus. Zodat ik eigenlijk geen kant op kon. De Cassiere vroeg haar afstand te nemen zodat ik ongestoord kon pinnen maar ze bleef rondhangen. Toen ik wegging zonder te doneren was ik maar een kutwijf.... tja ik bepaal zelf wel of en wanneer ik een goed doel steun.
Dat een supermarkt collectanten in hun bedrijf toestaat klanten lastig te vallen! Ik zou een klacht hebben ingediend. Asociaal!
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
05-02-2019 20:36
Nou ze zaten na 3 weken al achter de kassa hoor. En wat ze nu doen wisselt. De meeste medewerkers houden niet van kassa draaien, dochter vindt het wel leuk dus die wordt daar vaak ingedeeld. Zoon houdt er niet zo van en vult dus meestal vakken.
Poehpoeh.....
Castor1975 schreef:
18-02-2019 22:46
Poehpoeh.....

Wat bedoel je?
GroenTuintje schreef:
16-02-2019 20:35
Ik kocht gisteren bij de Lidl voor 27 euro aan boodschappen. Ik kreeg hierdoor 2 zegels ( de ene kassadame is krenteriger dan de ander ben ik achter..). Om vervolgens vlak erna weer voor 3 euro (een vergeten product ) te kopen bij dezelfde kassa. Dus ik vraag of ik nog een extra zegel mag omdat ik 5 min geleden al voor 27 euro boodschappen gedaan had. Nee! Zei de kassadame loeihard.. ik ben er maar niet op in gedaan O_o . En die zegels voor vitaminis zijn al zo verrekte lastig om te sparen, niet te doen qua hoeveelheid boodschappen wat je kopen moet.
De vorige keer waren ze ook bij Aliexpress te koop voor een schappelijk prijsje.
Vandaag heul veul mensen die midden in het gangpad stil gaan staan met hun karretje, sommigen zelfs met het karretje overdwars. Soms wil ik mensen slaan. :hamer:
Heb bij onze Jumbo nu al 2x meegemaakt dat vakkenvullers doen alsof ik lucht ben. Sta ik voor een schap wat iemand aan het bijvullen is, gaan ze gewoon zonder iets te zeggen vlak voor me langs de producten erin zetten. Hallo! Ik besta hoor!
RikM schreef:
22-02-2019 12:21
Vandaag heul veul mensen die midden in het gangpad stil gaan staan met hun karretje, sommigen zelfs met het karretje overdwars. Soms wil ik mensen slaan. :hamer:
Had ik vandaag ook. Veel mensen die lekker aan het kletsen zijn met elkaar. Doe dat gewoon even lekker ergens anders :thunder: Of zet op zn minst die k*tkarren aan de kant.
RikM schreef:
22-02-2019 12:21
Vandaag heul veul mensen die midden in het gangpad stil gaan staan met hun karretje, sommigen zelfs met het karretje overdwars. Soms wil ik mensen slaan. :hamer:

Ik heb dan altijd wat stuurproblemen met mijn eigen kar, echt heel gek.
Maar ik zeg keurig sorry als wanneer ik iemand raak. Ooops sorry :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik ging net zowat over mijn nek van de vreselijk penetrante oudzweetgeur van 2 vakkenvullers. Wordt die kleding nooit gewassen????
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik was bij de Aldi mijn kar aan het leegmaken op de band, begint de vrouw achter mij haar spullen er al op te leggen (ben je dan blind of gewoon dom, vraag ik me af), dus ik zeg vriendelijk dat er nog heel veel spullen bij komen. Haar reactie ‘tja, daar kan ik ook niks aan doen’. Waarop de kassiere tegen haar zegt ‘komt u dan maar even eerst mevrouw’. Euh... what the fuck!!! En ik was te verbaasd om nog iets te zeggen...
Alle reacties Link kopieren
Wat een ** caissiere lente dat ze die vrouw nog voor laat ook na zo brutaal te zijn geweest tegen jou :-? Dat is ook echt mijn allergrootste ergernis, dat degeen achter me zijn spullen op de band kwakken tussen mijn boodschappen omdat ik nog helemaal niet klaar ben met alles op de band pakken :whip:
Alle reacties Link kopieren
Sowieso is er bij mij altijd ergernis over het lopendeband systeem van de Lidl en Aldi. Maar dit is wel heel vreemd, daar valt je mond wel van open.
Alle reacties Link kopieren
Dat je bij de Albert Heijn ALTIJD moet vragen om de voetbalplaatjes en nu insectenplaatjes. Dan krijg je er vervolgens doorgaans wel veel meer dan waar je met je boodschappen recht op hebt, maar toch.

Ze vragen wel altijd of ik de bon wil, maar plaatjes of zegels nooit.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Lente19251003 schreef:
20-03-2019 07:15
Ik was bij de Aldi mijn kar aan het leegmaken op de band, begint de vrouw achter mij haar spullen er al op te leggen (ben je dan blind of gewoon dom, vraag ik me af), dus ik zeg vriendelijk dat er nog heel veel spullen bij komen. Haar reactie ‘tja, daar kan ik ook niks aan doen’. Waarop de kassiere tegen haar zegt ‘komt u dan maar even eerst mevrouw’. Euh... what the fuck!!! En ik was te verbaasd om nog iets te zeggen...

Als je te maken hebt met hele domme mensen dan is het vaak beter om maar gewoon mee te werken, dan ben je er het snelst weer van af. De weg van de minste weerstand. Mensen die het concept van een lopende band of wachten in een rij niet begrijpen, daar moet je helemaal niet mee in discussie gaan. Zinloos.
Oudblond schreef:
19-03-2019 19:27
Ik ging net zowat over mijn nek van de vreselijk penetrante oudzweetgeur van 2 vakkenvullers. Wordt die kleding nooit gewassen????
Ik denk dat ze dat zelf moeten doen, gewoon thuis. Mijn dochter moet dat tenminste wel, en zij doet het gelukkig ook. Hoe het moet gaan als zoon ooit bij de super gaat werken weet ik nog niet. Ik ben bang dat ik dan nog steeds twee keer in de week zijn stinkende bullen tussen duim en wijsvinger uit een dampende tas sta te vissen, net zoals nu het geval is met zijn gymkleding :sick:
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
20-03-2019 07:58
Dat je bij de Albert Heijn ALTIJD moet vragen om de voetbalplaatjes en nu insectenplaatjes. Dan krijg je er vervolgens doorgaans wel veel meer dan waar je met je boodschappen recht op hebt, maar toch.

Ze vragen wel altijd of ik de bon wil, maar plaatjes of zegels nooit.
Als ik bij de gewone kassa sta, moet ik altijd om koopzegels vragen. Echt irritant.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
20-03-2019 10:13
Als ik bij de gewone kassa sta, moet ik altijd om koopzegels vragen. Echt irritant.
Maar dat is serieus heel moeilijk in te schatten. Ik heb het wel eens aan mensen gevraagd, en toen waren ze beledigd. Je kan het als caissière nooit goed doen... Vraag je het wel, zijn ze beledigd, vraag je het niet, dan zijn ze ook beledigd. ;-D
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
20-03-2019 10:17
Maar dat is serieus heel moeilijk in te schatten. Ik heb het wel eens aan mensen gevraagd, en toen waren ze beledigd. Je kan het als caissière nooit goed doen... Vraag je het wel, zijn ze beledigd, vraag je het niet, dan zijn ze ook beledigd. ;-D
Precies. Ik ben te lui om al die delen supermarktergernissen helemaal uit te spitten maar ik weet zeker dat er meerdere posts te vinden zijn van lieden die zich werkelijk wild ergeren als de kassamevrouw elke keer weer vraagt of ze zegels/dierenplaatjes/wuppies/airmiles willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven