Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Polsjef schreef:
25-03-2019 14:59
Laatst op een dinsdagavond: alle versproducten waren op en niet bijgevuld. Kon ik de volgende dag weer.

Of dat bepaalde schappen leeg zijn, zodat je het andere merk moet pakken.

En irritant is als de prijzen niet kloppen...dat het kaartje niet overeenkomt met de gescande prijs.
Het kaartje geeft de juiste prijs aan, zo niet, dan toch. Volgens de wet.
Shanti_Vivanti schreef:
25-03-2019 15:12
En bejaarden die weigeren met een pinpas te leren omgaan onder het mom "ja ik ben nu al oud en dus hoef ik niks meer te leren". Kom op zeg, zo moeilijk is het niet en het is mijns inziens dan meer een kwestie van onwil dan onkunde.
staan ze daar weer ellenlang hun geld uit te tellen (en altijd om 1 uur s middags...als jij je lunchpauze hebt en dus ff snel een broodje wilt halen haha).

Hebben ze nog geen zelfscan bij jullie?

Ik heb overigens een tijdje in een afgelegen dorp met veel bejaarden gewoond en daar was in de wijde omtrek geen pinautomaat meer te vinden (allemaal wegbezuinigd). Hoe die bejaarden aan al dat muntgeld komen is mij een raadsel.
Shanti_Vivanti schreef:
Wat ik onbegrijpelijk en echt heel erg vind zijn diepvries- of koelingsproducten die zomaar in andere schappen worden terug geflikkerd.

Prima dat je je bedenkt, en als het een pak hagelslag was dat je terug zet bij de biertjes is dat ook asociaal, maar dan kan dat pak hagelslag nog wel verkochjt worden.
Maar een pak diepvriesvis terug flikkeren bij de koekjes of in die last minute bakken bij de kassa, omdat je toch bedacht hebt dat je 'm niet wilt....dat vind ik echt zo compleet achterlijk en asociaal.

En bejaarden die weigeren met een pinpas te leren omgaan onder het mom "ja ik ben nu al oud en dus hoef ik niks meer te leren". Kom op zeg, zo moeilijk is het niet en het is mijns inziens dan meer een kwestie van onwil dan onkunde.
staan ze daar weer ellenlang hun geld uit te tellen (en altijd om 1 uur s middags...als jij je lunchpauze hebt en dus ff snel een broodje wilt halen haha).
Dat mogen mensen helemaal zelf weten of ze contant willen betalen. Dat doe ik ook weleens, aangezien je voor een aantal dingen contant geld nodig hebt!
pepexx schreef:
25-03-2019 14:21
Al die veelbetekenende blikken, zeg gewoon dat die een eind op moet tieven.
Dat snappen ze meestal wel.
Het stomme is achteraf weet ik van alles te zeggen maar op het moment zelf durf ik dat toch niet.
We’re all mad here
pipootje schreef:
25-03-2019 17:05
Dat mogen mensen helemaal zelf weten of ze contant willen betalen. Dat doe ik ook weleens, aangezien je voor een aantal dingen contant geld nodig hebt!
En bovendien is budgetbeheer vaak toch echt makkelijker met contant geld.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
loulou39 schreef:
25-03-2019 13:03
Als je mij bedoelt; ik snapte haar ook prima de eerste keer. Het ging mij er om wat er verder in het berichtje stond; dat het überhaupt in je opkomt om te vragen of je voor mag, omdat je denkt dat andere mensen geen belangrijke redenen of afspraken hebben.

Maar goed, het topic gaat over supermarktergernissen en we dwalen zo behoorlijk van het onderwerp af....
Vragen staat vrij toch?
Hoe de kassamedewerkster je tegenwoordig het geld terug geeft.
Het wordt meer in je hand gesmeten, dan dat er netjes wordt terug geteld.

En ook dat de kassamedewerkster liever 4,95 euro in klein geld terug geeft, dan dat als ik er 5 cent bijgeef, die ik al in mij handen had en zei wil je er 5 cent bij
Dat ze het dan niet meer snappen wat ze terug moeten geven.
Want ja, dat staat niet op het schermpje
Vleermuis33 schreef:
07-04-2019 14:29
Hoe de kassamedewerkster je tegenwoordig het geld terug geeft.
Het wordt meer in je hand gesmeten, dan dat er netjes wordt terug geteld.

En ook dat de kassamedewerkster liever 4,95 euro in klein geld terug geeft, dan dat als ik er 5 cent bijgeef, die ik al in mij handen had en zei wil je er 5 cent bij
Dat ze het dan niet meer snappen wat ze terug moeten geven.
Want ja, dat staat niet op het schermpje
Dat wordt niet meer aangeleerd, en bovendien is terugtellen heel lastig als je het geld pakt gebaseerd op het bedrag op het schermpje. Dan pak je van groot naar klein, terwijl je als je terugtelt van klein naar groot werkt.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Over niet wassen gesproken, in een bepaalde supermarkt waar ik 's ochtends af en toe eens binnenspring is er al een tijdje een klant die zo ver-schrik-ke-lijk stinkt. Zonder overdrijven, je ruikt al bij het binnenkomen of die klant er ook rondloopt of niet. En de kleren zijn geen kleren maar letterlijk lompen. Ik vraag me serieus af of ik in hun plaats die persoon niet de toegang tot de winkel zou ontzeggen. Er zullen vast wel mensen zijn die zich echt wel wassen en propere kleren aan doen en toch een geur verspreiden maar dit was overduidelijk categorie "Geen idee wanneer ik voor het laatst een douche van dichtbij gezien heb".
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
aquake82 schreef:
07-04-2019 16:00
Over niet wassen gesproken, in een bepaalde supermarkt waar ik 's ochtends af en toe eens binnenspring is er al een tijdje een klant die zo ver-schrik-ke-lijk stinkt. Zonder overdrijven, je ruikt al bij het binnenkomen of die klant er ook rondloopt of niet. En de kleren zijn geen kleren maar letterlijk lompen. Ik vraag me serieus af of ik in hun plaats die persoon niet de toegang tot de winkel zou ontzeggen. Er zullen vast wel mensen zijn die zich echt wel wassen en propere kleren aan doen en toch een geur verspreiden maar dit was overduidelijk categorie "Geen idee wanneer ik voor het laatst een douche van dichtbij gezien heb".
Heeft iemand er al gedacht om eens te vragen of deze persoon ook hulp nodig heeft? Je verslonst niet zomaar.
DG2015 schreef:
07-04-2019 14:55
Dat wordt niet meer aangeleerd, en bovendien is terugtellen heel lastig als je het geld pakt gebaseerd op het bedrag op het schermpje. Dan pak je van groot naar klein, terwijl je als je terugtelt van klein naar groot werkt.
Klopt, dat werd mij 16 jaar geleden bij de AH al niet geleerd toen ik achter de kassa ging zitten. Ik heb het bij mijn huidige AH of welke supermarkt dan ook nog nooit meegemaakt als ik cash betaal. Lijkt me iets van een andere tijd.
DG2015 schreef:

Het is ook een controle voor jezelf om terug te tellen.
Toen ik nog achter de kassa zat moest ik ook terug tellen en zo moeilijk is dat niet,ook niet als je het bedrag op het scherm ziet.
19 jaar terug bij de appie gewerkt, en ik moest wel degelijk terugtellen. en hoe moeilijk kan het nou zijn, je telt terug tot je terug komt op het gegeven bedrag.
Gisteren bij de Lidl ook nog keurig teruggeteld door de kassamedewerkster en ze vroeg me ook 20 cent bij.
Was een meisje van een jaar of 18/19.

Dus zo stellig zeggen dat 'ze het niet meer doen' en 'ze het niet meer aangeleerd krijgen' vind ik nogal overtrokken. Misschien net in die ene supermarkt niet. Maar in een andere dus gewoon wel.
Als ik 5 cent extra aanbied om teruggeven makkelijker te maken dan snappen de kassamedewerkers dat altijd prima hoor.
Ik snap nooit zo goed waarom mensen denken dat ze dat niet leren.
Ik denk ook dat het in de meeste supermarkten niet meer wordt aangeleerd. Ik heb vroeger in een winkel gewerkt die zelf de rolletjes klein geld moesten betalen, dus ik MOEST wel terug tellen en bij vragen. Het lijkt wel alsof de huidige cassieres dat niet begrijpen.
Slaapkop30 schreef:
07-04-2019 19:47
Ik denk ook dat het in de meeste supermarkten niet meer wordt aangeleerd. Ik heb vroeger in een winkel gewerkt die zelf de rolletjes klein geld moesten betalen, dus ik MOEST wel terug tellen en bij vragen. Het lijkt wel alsof de huidige cassieres dat niet begrijpen.

Bij hoeveel supermarkten kom jij?

En hoeveel zijn er in Nederland?
DG2015 schreef:
Ik vind dat terug tellen helemaal niet lastig, ondanks dat ik ook van groot naar klein pak. Toen ik nog in de supermarkt werkte vond ik het ook heel storend dat collega's het niet deden. Het werd hen niet meer aangeleerd, terwijl ik het toen ik daar jaren geleden begon echt moest leren. Zo moeilijk is het niet.

Waar ik me van de week aan ergerde was een koppel wat samen boodschappen deed, maar elkaar ondertussen kusjes ect gaf. Het leken net 2 verliefde pubers. Waarom moet dat in de supermarkt :')
Slaapkop30 schreef:
07-04-2019 19:47
Ik denk ook dat het in de meeste supermarkten niet meer wordt aangeleerd. Ik heb vroeger in een winkel gewerkt die zelf de rolletjes klein geld moesten betalen, dus ik MOEST wel terug tellen en bij vragen. Het lijkt wel alsof de huidige cassierescaissières dat niet begrijpen.
Jij bent in elke supermarkt geweest?
¡Apagando las luces!
aquake82 schreef:
07-04-2019 16:00
Je kunt iemand geen toegang ontzeggen zonder aanwijsbare redenen die niets van dien hebben met zijn (koop)gedrag.
Iemand niet verzorgd vinden is geen reden om zo heftig in te zetten als supermarkt. Als die persoon de boel besteelt, vernietigt of agressief is.....dat is iets anders.
Shanti_Vivanti schreef:
Wat ik onbegrijpelijk en echt heel erg vind zijn diepvries- of koelingsproducten die zomaar in andere schappen worden terug geflikkerd.

Prima dat je je bedenkt, en als het een pak hagelslag was dat je terug zet bij de biertjes is dat ook asociaal, maar dan kan dat pak hagelslag nog wel verkochjt worden.
Maar een pak diepvriesvis terug flikkeren bij de koekjes of in die last minute bakken bij de kassa, omdat je toch bedacht hebt dat je 'm niet wilt....dat vind ik echt zo compleet achterlijk en asociaal.

Bejaarden die "weigeren met een pinpas te leren omgaan.....wat een dom vooroordeel. Ik werk met bejaarden en geloof me, ze lijden zelf heel erg onder hun onmacht. Veel mensen op leeftijd hebben bijvoorbeeld dusdanig slechte ogen dat ze absoluut niet in staat zijn de pincode in te toetsen of überhaupt de pincode te onthouden.
Voor echt oude mensen verandert de wereld enorm snel. Ik hoop dat ze met jou meer compassie hebben als je zo oud bent.
Ttroeteltje schreef:
08-04-2019 12:14
Je kunt iemand geen toegang ontzeggen zonder aanwijsbare redenen die niets van dien hebben met zijn (koop)gedrag.
Iemand niet verzorgd vinden is geen reden om zo heftig in te zetten als supermarkt. Als die persoon de boel besteelt, vernietigt of agressief is.....dat is iets anders.
Mja, heb je gelijk in, maar wat als je daardoor bvb andere klanten zou verliezen? Want het was echt erg, je rook die persoon op meters afstand. Ik kan me voorstellen dat iemand met een gevoeligere neus dan de mijne maakt dat hij weer buiten is ...
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Het ligt er vaak ook aan wie je inwerkt of je terug leert tellen of niet. Ik had iemand die daar heel alert op was. Terwijl een andere nieuwe collega door iemand anders werd ingewerkt en het dus niet leerde. Nou ja, ik heb het haar weer geleerd en ze vond het heel handig. :biggrin:

En ik heb het al eerder gezegd, maar het verbaasd mij nog steeds. Zoveel mensen die op hun karretje hangen of (dat viel mij laatste op) naast de kar lopen. Snap er gewoon niets van.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
18-04-2019 09:27
Het ligt er vaak ook aan wie je inwerkt of je terug leert tellen of niet. Ik had iemand die daar heel alert op was. Terwijl een andere nieuwe collega door iemand anders werd ingewerkt en het dus niet leerde. Nou ja, ik heb het haar weer geleerd en ze vond het heel handig. :biggrin:
Bij mij was het echt "hier ga zitten, zoek het uit :') ". Ze bleef wel achter me staan om het te zeggen als ik het fout deed of niet wist op welke knop ik moest drukken, maar uitleg heb ik niet gekregen. Desalniettemin is terugtellen echt heel simpel zelf aan te leren en heel fijn om zelf te controleren of je het goede terug geeft, dus dat had ik zo geleerd.
Dat de enige kipfilet die ik kan eten alweer niet leverbaar was. Dat is de elfde keer dat ik misgrijp. Argh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven