Extremen zijn voor dramaqueens, geef ons gewoon 18-24°C, 2

30-06-2026 20:23 1878 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat het eerste topic vol is, en we nog aan het bijkomen zijn van de afschuwelijke hitte de laatste tijd, maar ons ongetwijfeld nog meer te wachten staat, gaan we hier weer verder.

Vorige deel: viewtopic.php?t=512714&p=35951974&start=#p35951974

Een topic voor liefhebbers van gematigde temperaturen en licht. Niet te koud in de winter en niet warm in de zomer, liefst met een fijn briesje waar nodig (en wel een nazomer en een lente met zon en soms tot 20 graden :heart: ).

Tekst met dank aan S-Groot, idee met dank aan Solomio. Een topic dus voor degenen die niks met extreem warm weer hebben en ook niks met natte, kille net-niet-winters hebben. Die het best gedijen bij, zoals de titel zegt, weer waar de temperaturen gematigd zijn.

Nog even dit: dit topic gaat dus niet over energiebesparing-/kosten.

Nog een toevoeging: laten we elkaar niet gek maken met allemaal noodscenario's en rampspoed waar mensen zich nóg rotter door gaan voelen.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 09-07-2026 07:10
14.45% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
SirDidymus schreef:
30-06-2026 21:07
Ik zat in het "oude" topic nog... dus even gekopieerd;

Vanmorgen na een week niks weer "naar school" geweest met de pup, priveles puppy-agility.

Pup was blij, ik was blij! Met die hitte kon ik ook niet veel doen met haar, dus deze week "inhalen". Morgen gehoorzaamheid en donderdag groepsles agility. Hopelijk wordt het volgende week niet weer zo warm dat we moeten annuleren.

(Wat overigens wel fijn is, ik weet dat ze op zich best goed om kan gaan met hitte, best fijn om te weten voor de zomervakantie, niet dat ik temperaturen van 30+ op ga zoeken, maar een camper en camping is toch anders dan een geïsoleerde woning qua warmte e.d.)
Wat leuk voor jullie. Vind het altijd leuk om te lezen dat mensen daadwerkelijk iets gaan doen met hond naast 2-3 keer per dag uitlaten. Hopelijk duurt een volgende hittegolf nog even, of komt die helemaal niet..
Heel de dag alles tegen elkaar open gehad, het voelde soms wat frisjes en koel toen ik bij het raam zat maar de hygrometer geeft nog steeds 25,6 graden aan al voelt het niet zo. Even naast een andere thermometer gezet en de afwijking is 0,5.

Hoe lang gaat het nog duren voordat dat ding tussen de 20-22 graden aangeeft zoals normaal rond deze tijd.
:hello:
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Ja, viel het tegen bij de dierenarts CC? :french:
Ik zie het wel voor me, jij telkens heen en weer met de katten op de fiets. Heel Jan Jans.
*Hestia* schreef:
30-06-2026 22:57
Ja, viel het tegen bij de dierenarts CC? :french:
Ik zie het wel voor me, jij telkens heen en weer met de katten op de fiets. Heel Jan Jans.
:rofl:
Het viel weer flink tegen inderdaad (AniCura). Bijna 300 euro voor consult en vaccinaties O_O
En nog twee met een gebitsprobleem die geopereerd moeten worden maar dat is van later zorg.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Hier afgekoeld tot (ruim) 22 graden.

Voeten weer ijskoud, alles normaal.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Hier ook 22 graden, in mijn slaapkamer een half graadje hoger. Zálig.
Had het gewoon een beetje koud gisteren in bed.
Calamitycat schreef:
30-06-2026 23:09
Het viel weer flink tegen inderdaad (AniCura). Bijna 300 euro voor consult en vaccinaties O_O
En nog twee met een gebitsprobleem die geopereerd moeten worden maar dat is van later zorg.

Maf eigenlijk, we betalen ons blauw. Alles voor die kattenkinderen. :cat: :flirting:
On topic, heerlijk weertje.
Hier, 117km ten zuidwesten van Zelhem, is het nu buiten 13 graden en een beetje. Alles staat wagenwijd open. Zalig!
Hier is het alweer 18 graden buiten. Binnen nu 23 dus alle deuren staan nog open, 's nachts ook trouwens.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Calamitycat schreef:
30-06-2026 23:09

Jeetje wat een bedragen he? Gaat helemaal nergens meer over. O_O
Goedemorgen. Hier was het vanmorgen 24 graden in huis met de hele nacht de balkondeur open.
Klein gedoetje, want ik heb sinds een week een kitten 😍 en het balkon is nog niet kittenproof, dus eerst gaan de twee deuren van de slaapkamer dicht en daar het raam open zodra de temperatuur buiten lager is dan binnen. En als ik ga slapen, gaat het raam weer op kantelstand, de deur tussen gang en woonkamer dicht, eten en drinken van poezebeest naar de slaapkamer en de balkondeur open 😁
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik hoor net op de radio iets over dat je lichaam nu bezig is met afkoelen en daarom beter voorbereid is op de hittegolf die volgende week natuurlijk helemaal niet komt want dat wil ik niet. Maar daarom zou die nietkomende hittegolf beter te verdragen zijn.

In de slaapkamer is het nu 20 graden en het tocht een beetje, beneden zal het ook zoiets zijn. Ik heb vannacht weer onder m'n dekbed geslapen, soort van, er staken aan alle kanten ledematen uit, maar toch, het was geen lakentje meer.
Hemelsbreed 120 km ten Noordwesten van Zelhem en ca. 8 uur fietsen
AnnaNiem schreef:
01-07-2026 08:58
Ik hoor net op de radio iets over dat je lichaam nu bezig is met afkoelen en daarom beter voorbereid is op de hittegolf die volgende week natuurlijk helemaal niet komt want dat wil ik niet. Maar daarom zou die nietkomende hittegolf beter te verdragen zijn.

In de slaapkamer is het nu 20 graden en het tocht een beetje, beneden zal het ook zoiets zijn. Ik heb vannacht weer onder m'n dekbed geslapen, soort van, er staken aan alle kanten ledematen uit, maar toch, het was geen lakentje meer.
Die hoorde ik ook.
Ah gevonden.
Ik vind dit weer echt heeeeeeeerlijk. Graad of 22, briesje, schapenwolkjes.
Ben op woensdag altijd vrij en heb nu tijd en puf om wat aan mijn achterstand in het huishouden te doen. En vanmiddag lekker buiten zitten hoop ik!
Hier net een beste regenbui met wat gedonder in de verte.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Hier zojuist ook een behoorlijke regenbui met onweer.

Ik vind het in huis nog behoorlijk warm en benauwd. Ik heb daardoor ook niet zo goed geslapen vannacht.

Ik ben steeds een soort van licht in mijn hoofd. Niet heel ernstig hoor, maar zo'n vaag gevoel. Ik gok dat het ligt aan de hitte icm al een tijd niet goed slapen (door de hitte) en toch wat minder goed eten. Ik ga vanavond maar voor een goede wat stevigere maaltijd denk ik.
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
SirDidymus schreef:
01-07-2026 08:28
Jeetje wat een bedragen he? Gaat helemaal nergens meer over. O_O
Het is absurd. En ik kreeg nog wel korting, omdat ik met 3 was :roll:
Serengeti schreef:
01-07-2026 11:49
Hier zojuist ook een behoorlijke regenbui met onweer.

Ik vind het in huis nog behoorlijk warm en benauwd. Ik heb daardoor ook niet zo goed geslapen vannacht.

Ik ben steeds een soort van licht in mijn hoofd. Niet heel ernstig hoor, maar zo'n vaag gevoel. Ik gok dat het ligt aan de hitte icm al een tijd niet goed slapen (door de hitte) en toch wat minder goed eten. Ik ga vanavond maar voor een goede wat stevigere maaltijd denk ik.
Ik herken dit wel een beetje. Voel me ook al een paar dagen wazig en best wel heel moe. Stevigere maaltijd is een goed idee, ga ik ook maar eens proberen.
Grobbekuiken_ schreef:
30-06-2026 20:34
Ik wilde er een 2 achter zetten, past niet.

Eigenlijk zonde, ik ga de mods vragen of ze de titel will aanpassen naar de oude.

Zo. Via stafje gevraagd.
Alles weer volgens plan. :yes:
Fijn dat de dramaqueens terug zijn :yes:

Ik wilde even wat doen in de tuin, aangezien ik bijna geen paden meer heb, maar het is echt te warm.
Dus ben ik nu een klimaatvluchteling, want ik zit alweer binnen.
Solomio schreef:
01-07-2026 14:14
Alles weer volgens plan. :yes:
:cheer2:
Ik was even wezen lunchen met een vriendin.
Kwam ik thuis, had ik ineens zo genoeg van die klote zon.
Zo fel aan mijn ogen. 😎
Joppie schreef:
01-07-2026 10:44
Hier net een beste regenbui met wat gedonder in de verte.
Geen onweer, maar wel onderweg op de fiets zonder jas toen het ging regenen.

Edit: Een zwembadje voor de hondjes bij Action gehaald, voor de hittegolf van volgende week.
Waar zouden we zijn zonder beroepsgeheim.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven