Geluk is niet maakbaar

02-12-2021 04:22 748 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geluk is niet maakbaar, dus. Was dat het wel was ik diegene met de glansrijke carrière. Degene met de liefde van haar leven en degene bij wie alle gezette stappen gehonoreerd waren.

Maar zo werkt de wereld niet. Gaat het om vechten…meer gedaan dan alle mensen die ik ken (lang niet iedereen) bij elkaar opgeteld. Voor eigenlijk ieder segment in mijn bestaan.

Carrière, in de praktijk ben ik een levensloser, want niks is gelukt. Ik heb met HBO+ werk en denkniveau nooit meer dan een LBO salaris verdiend. En salaris is niet alles, maar wel degelijk relevant.

Ik ben de eeuwige kinderloze single.

En het kloterige is…ik vind mezelf helemaal niet zielig…want ik ben een vechter, ik ben iemand die wat kan, ik ben leuk, en vind dat ook van mezelf…maar hoe kan het dan ik godsnaam dat mijn leven op werkelijk geen enkel punt lukt? At all? Pech?

Ik denk idd dat ik pech heb. Maar wat heb ik eraan? Ik kijk toe, hoe de mannen die me sloegen, kleineerden, omlaag haalden wél een succesvol leven leven, beloond met liefde en succes, en ik kijk toe hoe incapabele werknemers wel een dik salaris weten binnen te harken.

Voor mij is de wereld compleet verneukt, maar is er dan ergens iemand die mij enige mate van hoop kan bieden? Want zonder hoop, wat is er dan nog?

Ow ja, en liefde…geen idee wat dat werkelijk is. Nooit echt gekend, en als ik dan eerlijk ben erger ik me kapot om al die topics die gaan over waarderen van kleinere dingen…want dat gaat altijd om mensen die de grote dingen al hebben. En dan denk ik vooral…pleur op….maar zo mag je vooral niet in het leven staan. Want dan jaag je iedereen in het harnas.
Alle reacties Link kopieren
Hoop is uitgestelde teleurstelling, zegt mijn manager altijd.
:hug:

Soms is het leven maakbaar, soms niet, zo ordinair steekt het in mekaar. Je wordt boos van al die pech, gelijk heb je. En toch... het gaat niet wezenlijk om de uitkomst, hoezeer de buitenwereld dat ook doet voorkomen. Het gaat erom hoe je met dingen omgaat. Man o man, wat heb jij een strijd geleverd en geïncasseerd, wat heb jij veel voor elkaar gekregen. Verlang naar geluk buiten jezelf, brul het van de daken, maar verlies nooit de hoop, want het grootste geluk is hoezeer je overeind blijft ondanks de pech. Dat mag je jezelf niet ontnemen, je bent meer waard dan dat. Je hebt pech, maar niet meer dan dat ;-) .
BeauCis schreef:
02-12-2021 04:22
en als ik dan eerlijk ben erger ik me kapot om al die topics die gaan over waarderen van kleinere dingen…want dat gaat altijd om mensen die de grote dingen al hebben. En dan denk ik vooral…pleur op….maar zo mag je vooral niet in het leven staan. Want dan jaag je iedereen in het harnas.

Kan het ook andersom zijn, dat je alleen de grote dingen kunt vinden/bereiken als je begint met de kleine te waarderen?
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 02-12-2021 05:40
0.93% gewijzigd
Heb je hier verder hulp bij?

Het lijkt mij goed om hulp te zoeken om deze negatieve spiraal te verbreken.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt helemaal niet alsof je jezelf leuk vindt en alsof je de kleine dingen ook waardeert.
Het klinkt alsof je genoegen neemt met de kleine dingen omdat je de grote dingen niet ziet als iets waar je recht op hebt maar waarvoor je moet vechten.
Als dat zo is kun je voor die mindset hulp zoeken.
Ook jij verdient het te worden gezien wie je bent. Ik heb het idee dat dit spaak loopt: dat wie jij bent nu niet uit de verf komt.
Maargoed, dat vul ik in.
Er bestaan ook mensen die hoogopgeleid zijn maar verder weinig te bieden hebben, maar gezien je bijdrages op dit forum kom je op mij niet zo over.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
02-12-2021 05:37
Kan het ook andersom zijn, dat je alleen de grote dingen kunt vinden/bereiken als je begint met de kleine te waarderen?
Ik zie de zon al schijnen als die schijnt en ik zie zelfs de kleinste bloemetjes bloeien. Maar wat doet dat er toe als alles wat er wél toe doet het nooit doet?
Geluk hebben moet je niet verwarren met gelukkig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
02-12-2021 05:38
Heb je hier verder hulp bij?

Het lijkt mij goed om hulp te zoeken om deze negatieve spiraal te verbreken.
Ha je bedoelt het goed. Maar dus en….ik ben ok, dat leerde alle tijden vol therapie allang. Ik was het altijd al. Maar mijn leven is de hel…en dan? Wat doe je dan met die therapie? Das gericht op gemiddelden. Ja, was mijn leven gemiddeld en had ik wel wat gehad aan die therapie….joehoe, star shining…. Want ik deed het, ik durfde alles wat ik niet durfde. Zette iedere stap die te spannend was….nou en? Who cares. Het resultaat is volledig kut. Dus….ben ik niet ok, was de therapie dat niet, of is het leven gewoon kut?
BeauCis schreef:
02-12-2021 05:58
Ik zie de zon al schijnen als die schijnt en ik zie zelfs de kleinste bloemetjes bloeien. Maar wat doet dat er toe als alles wat er wél toe doet het nooit doet?

Je tweede zin, ontkent je eerste zin. Je ziet het kleinste bloemetje bloeien maar hangt er direct alleen negatieve waarden aan.

Het bloeit wel maar het boeit je niet omdat andere dingen nog ontbreken.

Ik ben geen psycholoog, ik weet niet hoe en of ik je kan leren je mindset te veranderen. Ik kan je wel adviseren hier professionele hulp voor te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
02-12-2021 06:01
Geluk hebben moet je niet verwarren met gelukkig zijn.
Ja, dat weet ik. Geluk had ik nooit. Niet het afdwingbare en niet hetgene wat zomaar op je pad kwam. Aangaande het afdwingbare…ja alles al gedaan. Iedere therapie al gehad, nooit gelukt….dus ik ben een lossr of het leven is gemeen? Oneerlijk? En hoe moet je gelukkig zijn met alles wat z keuze is? Sowieso en zeker als jij vocht voor a keuze.
beaucis wijzigde dit bericht op 02-12-2021 06:18
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
02-12-2021 06:09
Je tweede zin, ontkent je eerste zin. Je ziet het kleinste bloemetje bloeien maar hangt er direct alleen negatieve waarden aan.

Het bloeit wel maar het boeit je niet omdat andere dingen nog ontbreken.

Ik ben geen psycholoog, ik weet niet hoe en of ik je kan leren je mindset te veranderen. Ik kan je wel adviseren hier professionele hulp voor te zoeken.
Och, daarmee ben ik wel klaar. Ik had de mazzel een periode te ervaren wie ik ben wanneer dé omstandigheden wel ok zijn. Verbazingwekkend genoeg was ik in betere omstandigheden prima. Geen enkel probleem, geweldig so ciaal leven. Therapie bleek heel goed te gaan om de theorie….en dan vocht je je de pleuris….en bleek te praktijk volstrekt kut….en dan dacht je altijd dat het aan jou lag.

Ik had de mazzel te kunnen ontsnappen.

Het ligt niet aan mij.

Het ligt aan de omstandigheden,. Ik ben prima. En in de juiste omstandigheden ben ik ok. Maar hoe leef ik die?
Alle reacties Link kopieren
snug schreef:
02-12-2021 05:18
:hug:

Soms is het leven maakbaar, soms niet, zo ordinair steekt het in mekaar. Je wordt boos van al die pech, gelijk heb je. En toch... het gaat niet wezenlijk om de uitkomst, hoezeer de buitenwereld dat ook doet voorkomen. Het gaat erom hoe je met dingen omgaat. Man o man, wat heb jij een strijd geleverd en geïncasseerd, wat heb jij veel voor elkaar gekregen. Verlang naar geluk buiten jezelf, brul het van de daken, maar verlies nooit de hoop, want het grootste geluk is hoezeer je overeind blijft ondanks de pech. Dat mag je jezelf niet ontnemen, je bent meer waard dan dat. Je hebt pech, maar niet meer dan dat ;-) .
Thnx, die hoop is nu zoek., sure ik ken pech, ik ben leuk en ladida, maar ik zie ff geen zon meér…wat nu?.
Het valt me op dat je steeds relaties hebt met mannen die je slaan en kleineren. Waarom val je op dit soort mannen?
Alle reacties Link kopieren
Ik had gewoon mazzel. Dat heeft niet iedereen. Ik kon op reis en daar kwam ik erachter dat ik een prima mens ben en het prima doe. Vergelijk ik mezelf in NL met een doorsnee leven…verlies ik altijd. Liefde ken ik niet, een partner heb ik niet en kinderen al evenmin. Ik doe hier sowieso al niet mee. Ongeacht covid19 sta ik standaard langs de zijlijn. Dat lijkt de standaard. Maar heb ik dankzij een leven zonder liefde dan geen recht op liefde? Of op waardering? Of op gezien worden? Genegenheid? Tederheid?

Ik weet zeker van wel. Als het voor al die kutkerels kan, die sloegen, bedrogen, zich als assholes gedroegen…en het bestaat voor mij niet? Kan ik toch slechts zeggen…als er een god is, dan is het een klootzak? Want ik ben op geen enkel punt minder dan die kerels die mij sloegen, die mij kleineerden, die mij bedonderden. Toch?

Nou waarom heb ik dan nog steeds een leven als de hel? Terwijl ik me meer dan de pleuris vocht om er wat leuks van te maken? Terwijl ik de zon in de diepste duisternissen vond?

Pleur op met je therapie. Heb het allemaal al gedaan. Ik heb er geen reet aan. Wat je vooral leert is dat jij ok bent, nou, dus en? Zorgt dat ervoor dat mijn leven eindelijk wel eens leuk wordt? Ok was ik altijd al. Dat was ik toen ik klappen ving en dat was ik toen ik stappen zette. Dus, het resultaat van die stappen is nul. Dus dan ben ik een lossr, of is het leven gewoon kut en wreed?

En ik denk het laatste, maar wat geeft je dan nog hoop?
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
02-12-2021 06:38
Het valt me op dat je steeds relaties hebt met mannen die je slaan en kleineren. Waarom val je op dit soort mannen?
Wacht even hoor? Dat is het probleem? Maar aardbeienslof, dat was het probleem in therapie 1. Je gaat voor wat je kent. En dan werk je daaraan. Maar dat betekent klaarblijkelijk never nooit niet dat als dat gerepareerd is, er ineens een sloot mannen op je dam staat, waar je de leukste uit kunt kiezen.

Dat probleem is allang opgelost. Maar ben je boven een bepaalde leeftijd dan vis je in een vrijwel lege vijver. En dan maakt het geen ruk uit hoe hard jij aan jezelf werkte. Die vijver is hartstikke leeg, en kom je al iets tegen met wie je neuken zou overwegen, dan is, klaarblijkelijk, de kans vrij groot dat het met iemand is met wie een normaal gesprek al niet te doen is. En dan oordeelt VivAforum vooral over jou….jij zou in de basis al niet goed genoeg zijn.

Nou, dankzij al die therapie weet ik dat ik dat wel ben….en dan zegt het slechts wat over al doe mannen op online dating situaties…..Hellllllllll!
Alle reacties Link kopieren
Geluk is een mindset dat creeer je toch echt zelf.
Jij verwacht dat het van buiten komt en alsof jij geen aandeel hebt.
Je hebt niet ergens recht op.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Waarom reageer je op zo’n bijna vijandige manier. Ik je stel een vraag op basis van wat je schrijft.
Alle reacties Link kopieren
Lorrelies schreef:
02-12-2021 07:00
Geluk is een mindset dat creeer je toch echt zelf.
Jij verwacht dat het van buiten komt en alsof jij geen aandeel hebt.
Je hebt niet ergens recht op.
Wat een gelul. Maar echt. Als ik dus niet gelukkig ben, ligt het vooral aan mijzelf? Ga nu toch weg joh.,was het een mindset was iedereen gelukkig. Want wat s simpeler dan dat? Makkelijk oordelen door mensen voor wie meer meezit.
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
02-12-2021 07:00
Waarom reageer je op zo’n bijna vijandige manier. Ik je stel een vraag op basis van wat je schrijft.
????
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal niet van de galblaas zinnen, maar toch probeer tevreden te worden met jezelf.

Het is niet zo dat je een man en kinderen nodig hebt om gelukkig te zijn. Maar jij lijkt dat wel te denken.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar.

Het leven is niet maakbaar.

Sommigen hebben geluk en anderen pech.

Mensen met geluk laten je graag geloven dat het aan jou zelf ligt want als dit zo is dan kan jouw pech hun niet overkomen.

Wat zij wel hebben is volgens hen hun eigen verdienste waar ze hard voor gewerkt hebben.

Echt niet.

Oke ze hebben zich dan wel ingespannen om iets te bereiken.

Maar je inspannen biedt helaas geen enkele garantie op dat je echt wat bereikt met je inspanningen.
Alle reacties Link kopieren
Lorrelies schreef:
02-12-2021 07:00
Geluk is een mindset dat creeer je toch echt zelf.
Jij verwacht dat het van buiten komt en alsof jij geen aandeel hebt.
Je hebt niet ergens recht op.
Maar kom maar op hoor….als zijlijnmens…wat maakte jij mee? Hoe hard heb jij gevochten? Wat heb jij nu werkelijk allemaal gedaan wat jou het recht geeft jouw leven te verdienen?

Want zoals gezegd heb ik veel veel veel harder gevochten, dan iedereen die ik ken, bij elkaar opgeteld. Ik verdien het leven net zo min als ieder ander. Maar ieder ander krijgt het wel gewoon. Ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Uithuis schreef:
02-12-2021 07:09
Heel herkenbaar.

Het leven is niet maakbaar.

Sommigen hebben geluk en anderen pech.

Mensen met geluk laten je graag geloven dat het aan jou zelf ligt want als dit zo is dan kan jouw pech hun niet overkomen.

Wat zij wel hebben is volgens hen hun eigen verdienste waar ze hard voor gewerkt hebben.

Echt niet.

Oke ze hebben zich dan wel ingespannen om iets te bereiken.

Maar je inspannen biedt helaas geen enkele garantie op dat je echt wat bereikt met je inspanningen.
Thnx. Dit is zoals ik het ervaar. Maar echt thnx…
-vraag verwijderd-
anoniem_63b69d751b6f0 wijzigde dit bericht op 02-12-2021 07:51
78.13% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven