Goede bedoelingen die niet goed vielen.

08-02-2020 12:18 78 berichten
Soms doe of zeg je dingen die vanuit jezelf goed bedoeld zijn maar die volledig verkeerd vallen bij de ontvanger, eindstand een boze ontvanger en een verbaasde gever.

Voorbeeldje:

Zo hebben wij iemand een keer een bloemetje gestuurd als geste voor het ongemak. Belde de meneer boos op dat hij niet gediend was van de bloemen want hij had geen vaas en hij wist niet wat hij met die bloemen moest doen. Het was ook heel onbeschoft dat we dat zomaar deden. We dachten echt van “huh”.....

We hebben er wel hard om gelachen, dat dan weer wel.

Nu jullie!
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
09-02-2020 13:02
Om aan te geven dat IK het niet fijn vind als hij teveel drinkt.
Tja, snap ik wel maar het is zijn huis. Dan kun je ook gewoon afbellen.
Wat is die man van jou?
Okee, hartelijk dank voor jullie reacties. Ik ben dom geweest.
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
09-02-2020 13:06
Okee, hartelijk dank voor jullie reacties. Ik ben dom geweest.
Ik vind het een beetje afhankelijk van de band die je hebt met degene die je op zijn gedrag aanspreekt. Bij je broer of vader vind ik het wel kunnen eigenlijk.
yette schreef:
09-02-2020 13:23
Ik vind het een beetje afhankelijk van de band die je hebt met degene die je op zijn gedrag aanspreekt. Bij je broer of vader vind ik het wel kunnen eigenlijk.

Ook dan niet via zo'n rare 'hint' via email.
Kweek dan ballen en zeg het face to face.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weleens opgekomen voor een vriendin toen ze in een vreselijk giftige relatie met een narcistische psycho zat. Meneer stond opeens voor haar neus op een festival met allerlei bedreigingen. Toen heb ik hem gezegd dat hij beter weg kon gaan. Resultaat: vriendin kwijt en ze is nog steeds samen met de psycho.
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
09-02-2020 12:44
Onlangs uitgenodigd op het eten bij een familielid.
Uit ervaring weet ik dat deze gastheer graag 'een glaasje' drinkt. Naarmate de avond vordert gaat hij iedereen 'goede raad' geven over hoe zij moeten leven. Later wordt hij een beetje lodderig en dreigen zijn ogen zo af en toe dicht te vallen.
Al met al wordt het er niet gezelliger op....

Dus, nu stuurde ik op de dag van de afspraak, een mailtje met de slogan 'Geniet, maar drink met mate' en tot vanavond!

Dat is niet goed gevallen. Ik werd tamelijk genegeerd in het gezelschap. Maar, er is wel véél minder gedronken door de gastheer.
De relatie is wel enigszins bekoeld sindsdien. Ik heb later nog verklaard dat ik het goed bedoelde, maar dat werd niet gewaardeerd.

Vinden jullie dat ik dat mailtje niet had moeten sturen?
Zeker niet. Je bent alleen verantwoordelijk voor je eigen gedrag. Dus als het niet meer leuk is, ga ik naar huis.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
09-02-2020 13:23
Ik vind het een beetje afhankelijk van de band die je hebt met degene die je op zijn gedrag aanspreekt. Bij je broer of vader vind ik het wel kunnen eigenlijk.
Nou, als ik zo'n mail naar mijn vader zou sturen, dan hebben we gegarandeerd ruzie. Maar ik kan dan wel gewoon zeggen dat ik naar huis ga omdat hij dronken loopt te wauwelen. Bij mijn schoonvader zou dat precies andersom zijn. Dus ligt ook aan het karakter van diegene.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend: "Ik hou ervan dat jij je nergens voor schaamt"
Ik: "Oh, waar schaam ik me niet voor dan?"
Mijn vriend: "Nou dat je gewoon je wenkbrauwen een week (of langer) niet epileert en gewoon de deur uitgaat."

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
wolkewitje schreef:
08-02-2020 23:16
ik kwam een vrouw tegen die mijn man bleek te kennen. Na maximaal een kwartier gesproken te hebben zei zij dat ze zich bij mijn man een heel ander type vrouw voorgesteld had.
O, dit zei een van mijn schoonzussen ook toen ik net verkering kreeg met mijn man. Is nooit meer echt goed gekomen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Ik kom net thuis uit de sportschool, tegelijk met de postbode. Dus ik zeg: geef mij mijn post maar (zodat ze het niet in de brievenbus hoeft te doen). Viel ze helemaal tegen me uit, dat dat natuurlijk niet kon, wat ik wel niet dacht.

Resultaat: man heeft inmiddels de deur voor me geopend, ik sta binnen, deur is open, en zij doet heel stug toch de post in de brievenbus. Man trok er aan de andere kant expres kei hard aan.

Waar is de tijd dat de postbode je nog van gezicht kende en je in het dorp als je hem daar tegenkwam alvast de post meegaf? (Maar ja, die kwam ‘s avonds in zijn vrije tijd ook nog een pakje na bezorgen als je niet thuis was, had tenminste nog hart voor de zaak en de klant.)
Alle reacties Link kopieren
Tamago schreef:
12-02-2020 11:50
Ik kom net thuis uit de sportschool, tegelijk met de postbode. Dus ik zeg: geef mij mijn post maar (zodat ze het niet in de brievenbus hoeft te doen). Viel ze helemaal tegen me uit, dat dat natuurlijk niet kon, wat ik wel niet dacht.

Resultaat: man heeft inmiddels de deur voor me geopend, ik sta binnen, deur is open, en zij doet heel stug toch de post in de brievenbus. Man trok er aan de andere kant expres kei hard aan.

Waar is de tijd dat de postbode je nog van gezicht kende en je in het dorp als je hem daar tegenkwam alvast de post meegaf? (Maar ja, die kwam ‘s avonds in zijn vrije tijd ook nog een pakje na bezorgen als je niet thuis was, had tenminste nog hart voor de zaak en de klant.)
Tja ik moest vorige keer ook "bewijzen" dat ik daadwerkelijk hier woonde toen ik toevallig thuis kwam en de postbode stond er. Ik vond dat juist wel prettig anders kan ik zo hop de post van de buren onderscheppen als ik er toevallig langs loop.
Door hem stug in de brievenbus te doen vind ik inderdaad dat ze overdreef maar dat ligt ook aan hoe het gesprek verliep.

Ik vraag me toch af omdat je het in dit topic post, bedoelde jij dat jouw goede bedoeling niet goed viel of de goede bedoeling van de postbode door haar werk serieus te nemen?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
12-02-2020 12:13
Tja ik moest vorige keer ook "bewijzen" dat ik daadwerkelijk hier woonde toen ik toevallig thuis kwam en de postbode stond er. Ik vond dat juist wel prettig anders kan ik zo hop de post van de buren onderscheppen als ik er toevallig langs loop.
Door hem stug in de brievenbus te doen vind ik inderdaad dat ze overdreef maar dat ligt ook aan hoe het gesprek verliep.

Ik vraag me toch af omdat je het in dit topic post, bedoelde jij dat jouw goede bedoeling niet goed viel of de goede bedoeling van de postbode door haar werk serieus te nemen?
Het was goed bedoeld; ik dacht, het scheelt haar werk. Hoeft ze mijn tuin niet door en de brievenbus te openen.

Ik snap de regels, maar de toon die werd aangeslagen. Viel duidelijk helemaal verkeerd! En ik bedoelde het goed. Als ze het nou aardig gezegd had ...
RosesBird schreef:
11-02-2020 13:55
Mijn vriend: "Ik hou ervan dat jij je nergens voor schaamt"
Ik: "Oh, waar schaam ik me niet voor dan?"
Mijn vriend: "Nou dat je gewoon je wenkbrauwen een week (of langer) niet epileert en gewoon de deur uitgaat."

:rofl:
Wat erg.
Tamago schreef:
12-02-2020 11:50
alvast de post meegaf? (Maar ja, die kwam ‘s avonds in zijn vrije tijd ook nog een pakje na bezorgen als je niet thuis was, had tenminste nog hart voor de zaak en de klant.)

Dat was in de tijd dat de postbode nog een normale betaalde baan had, waar je van kon leven, met een normaal arbeidscontract en verzekeringen. Nergens voor nodig om zo te sneren over het "hart voor de zaak" van mensen die qua arbeidsvoorwaarden nu nauwelijks beter af zijn dan folderbezorgers.
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
12-02-2020 12:23
Dat was in de tijd dat de postbode nog een normale betaalde baan had, waar je van kon leven, met een normaal arbeidscontract en verzekeringen. Nergens voor nodig om zo te sneren over het "hart voor de zaak" van mensen die qua arbeidsvoorwaarden nu nauwelijks beter af zijn dan folderbezorgers.
Precies.
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
12-02-2020 12:23
Dat was in de tijd dat de postbode nog een normale betaalde baan had, waar je van kon leven, met een normaal arbeidscontract en verzekeringen. Nergens voor nodig om zo te sneren over het "hart voor de zaak" van mensen die qua arbeidsvoorwaarden nu nauwelijks beter af zijn dan folderbezorgers.
.
De meeste postbezorgbanen zijn max 15 uur per week. Een enkele keer wordt er 20 uur gevraagd. Er is ook en rekentool om je salaris te berekenen:

Wat ga je verdienen?
Als 25-jarige verdien je in deze functie bij PostNL €10,01 bruto per uur. Als je 15 uur per week werkt, verdien je €650,15 bruto per maand*.
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch om te huilen?
SjaanRoeispaan schreef:
12-02-2020 12:45
.
De meeste postbezorgbanen zijn max 15 uur per week. Een enkele keer wordt er 20 uur gevraagd. Er is ook en rekentool om je salaris te berekenen:

Wat ga je verdienen?
Als 25-jarige verdien je in deze functie bij PostNL €10,01 bruto per uur. Als je 15 uur per week werkt, verdien je €650,15 bruto per maand*.
Dat is ook om te huilen, en dat weet je dus als je die baan kiest. Daar kan ik als klant ook niks aan doen.

Maar goed, we dwalen af.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk, wat weinig :-o
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
09-02-2020 12:44
Onlangs uitgenodigd op het eten bij een familielid.
Uit ervaring weet ik dat deze gastheer graag 'een glaasje' drinkt. Naarmate de avond vordert gaat hij iedereen 'goede raad' geven over hoe zij moeten leven. Later wordt hij een beetje lodderig en dreigen zijn ogen zo af en toe dicht te vallen.
Al met al wordt het er niet gezelliger op....

Dus, nu stuurde ik op de dag van de afspraak, een mailtje met de slogan 'Geniet, maar drink met mate' en tot vanavond!

Dat is niet goed gevallen. Ik werd tamelijk genegeerd in het gezelschap. Maar, er is wel véél minder gedronken door de gastheer.
De relatie is wel enigszins bekoeld sindsdien. Ik heb later nog verklaard dat ik het goed bedoelde, maar dat werd niet gewaardeerd.

Vinden jullie dat ik dat mailtje niet had moeten sturen?
Nee dat had je niet moeten doen.
justagirly schreef:
12-02-2020 15:54
Vreselijk, wat weinig :-o
Is toch gewoon het minimumloon?

Kunnen we wel piepen over dat het weinig is, maar er zijn wel meer mensen die slechts dat verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Tamago schreef:
12-02-2020 11:50
Ik kom net thuis uit de sportschool, tegelijk met de postbode. Dus ik zeg: geef mij mijn post maar (zodat ze het niet in de brievenbus hoeft te doen). Viel ze helemaal tegen me uit, dat dat natuurlijk niet kon, wat ik wel niet dacht.

Resultaat: man heeft inmiddels de deur voor me geopend, ik sta binnen, deur is open, en zij doet heel stug toch de post in de brievenbus. Man trok er aan de andere kant expres kei hard aan.

Waar is de tijd dat de postbode je nog van gezicht kende en je in het dorp als je hem daar tegenkwam alvast de post meegaf? (Maar ja, die kwam ‘s avonds in zijn vrije tijd ook nog een pakje na bezorgen als je niet thuis was, had tenminste nog hart voor de zaak en de klant.)
De postbezorger heeft goed gehandeld, want het mag niet. In mijn oude wijk kende ik veel mensen van gezicht en naam, dus als die het vroegen kregen ze de post wel. In mijn nieuwe wijk ken ik vrijwel niemand, dus daar doe ik het ook gewoon in de bus.
En een pakketje 's avonds brengen mag niet. Heeft weinig te maken met hart voor wat dan ook, het mag simpelweg niet. Dat is extra service.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
Tamago schreef:
12-02-2020 12:18
Het was goed bedoeld; ik dacht, het scheelt haar werk. Hoeft ze mijn tuin niet door en de brievenbus te openen.

Ik snap de regels, maar de toon die werd aangeslagen. Viel duidelijk helemaal verkeerd! En ik bedoelde het goed. Als ze het nou aardig gezegd had ...
En dan trekt je man "expres keihard" de post door de brievenbus . Toppertje hoor..
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
17-02-2020 14:27
En dan trekt je man "expres keihard" de post door de brievenbus . Toppertje hoor..
:HA:
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
12-02-2020 16:49
Is toch gewoon het minimumloon?

Kunnen we wel piepen over dat het weinig is, maar er zijn wel meer mensen die slechts dat verdienen.
Oké.
Dan mag dat wel omhoog vind ik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven