Goedkope kadootjes volwassenen

15-10-2018 17:58 55 berichten
Normaal geef ik op een verjaardag een envelop met € 20,- erin.
Maar omdat me dat veel wordt i.v.m veel verjaardagen en andere uitgaven , ben ik op zoek naar ideetjes voor een budget kado.
Ik wil graag rond de € 10,- iets geven.
Graag ideeën voor vrouwen en mannen.

Alvast bedankt :)
Alle reacties Link kopieren
Een envelop met 10 euro?

- fles wijn
- bierpakket
- boek
- theepakket van de wereldwinkel
Een envelop met een tientje erin?
Pakket met bier/wijn en wat te snacken.
Koffie/thee met wat lekkers.
Bakpakket
Plant
Bos bloemen
Cadeaubon
Bol.com bon.
Coconuts12 schreef:
15-10-2018 18:00
Een envelop met een tientje erin?
Ik snap best dat TO dat niet wil doen, want dan lijkt het net of TO knieperig is geworden.. en mogelijk krijgt TO ook zelf envelopjes met twintig euro erin?

Ik zou gaan voor boeken, bierpakket/wijnpakket, HTK-kadootjes passend bij het seizoen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef volwassenen eigenlijk nooit geld. Ik probeer wel altijd te kijken naar wat zij leuk zouden vinden. Dat kan dus variëren; iets lekkers van de notenboer, iets voor de tuin, bloemen, cadeaubon van een drogist of tuin centrum, boekenbon, bonbons, mooie sjaal (bijvoorbeeld voor mijn moeder, die vindt dat leuk en ik ken haar smaak goed), iets van Jamin.....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou idd alles wat je zelf krijgt opsparen in een potje en dat weer teruggeven. Dan moet je dat precies halen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als ik een leuk klein kadootje zoek geef ik vaak iets dat verdwijnt. Dus een stukje exclusieve kaas, luxe bonbons, een bloeiende plant in pot, luxe olijfolie, noten kan inderdaad ook, dat soort dingen. En alles met alcohol komt bij de meeste mensen ook wel op.
Misschien ben je creatief en kan je mooie dingen maken?
thee van Simon levelt met wat lekkers
van die hema potten met bakmix erin
plant/stekjes
pakketje met gezichtsmasker en handcreme
notitieboekje met pen
van die grappige, hippige frisdrankjes van de biowinkel met wat lekkers
lekkere thee, een mok en warme sokken

waar ik nooit blij van word zijn douchegels en bodylotions ed, ik ben erg merkvast en vind andere geuren eigenlijk nooit echt lekker.

toen ik onlangs voor langere tijd op reis ging kreeg ik veel dingen die ik niet mee kon nemen, maar mijn buurvrouw had zo'n klein zaklampje gekocht wat je op je boek kan klemmen. het was waarschijnlijk het goedkoopste cadeautje wat ik kreeg, maar wel degene die ik het meeste gebruikt heb. dus ook met een beperkt budget kan je iemand echt een persoonlijk cadeautje geven waar iemand veel plezier van heeft.
Alle reacties Link kopieren
Typische cadeaupakketten maar dan zelf samenstellen? Kaarsen op een schaal, zeepjes of bijvoorbeeld een thee en chocolade pakketje. Dus het zelf samen te stellen kom je vaak goedkoper uit. Leuk celofaantje erom en een strikje en het ziet er al snel leuk uit.
oh en er was voor mijn verjaardag ook een vriendin bij een delicatessenzaak langs geweest om daar haar favoriete dessert voor mij te halen. dat vond ik ook heel leuk!
*Labalade* schreef:
15-10-2018 18:05
Ik snap best dat TO dat niet wil doen, want dan lijkt het net of TO knieperig is geworden.. en mogelijk krijgt TO ook zelf envelopjes met twintig euro erin?

Ik zou gaan voor boeken, bierpakket/wijnpakket, HTK-kadootjes passend bij het seizoen.
Ja, daar heb je wel gelijk in. Kijk naar de interesses of wat hij/zij lekker vindt en stem daar je kadootje op af.
chirimoya schreef:
15-10-2018 18:18
oh en er was voor mijn verjaardag ook een vriendin bij een delicatessenzaak langs geweest om daar haar favoriete dessert voor mij te halen. dat vond ik ook heel leuk!
Leuk idee!
Alle reacties Link kopieren
Leuk rieten mandje bij de kringloopwinkel en dan vullen bij Etos, Kruidvat etc. Vaak heb je daar aanbiedingen van 2 voor de prijs van 1 etc. Doorzichtig papiertje en lintjes (misschien al in huis?) eromheen en het lijkt al gauw duurder.

Een witte winkel waar je goedkoop boeken kunt kopen. Wellicht heeft iemand wel iets gezegd over een onderwerp dat hem interesseert? Daar kun je ook goedkoop wenskaarten kopen voor bij een cadeau.

Een oude plantenpot zelf vullen met plant en inpakken. Is ook goedkoper. Potten kan je ook weer krijgen bij kringloop eventueel als je zelf niets meer hebt. Heb je alleen plant en aarde nodg.
Alle reacties Link kopieren
1. Goede fles wijn
2. Goede noten(mix)
3. Chocola
4. Speciale olijfolie
5. Tijdschriften
6. Planten of bloemen
7. Borrelpakket(je) met nootjes, kaas, worst oid
8. Bioscoopkaartje
9. Thee
10. Boek
11. Sieraden (oorbellen zijn vaak niet enorm duur)
12. Cadeaupakket met zeepjes, bodylotion ed. Kun je ook makkelijk zelf maken.

,... en nog veel meer. Het leukst vind ik het altijd als iemand echt heeft nagedacht wat ik zou willen, en of het dan 10 euro is of 30 maakt me niet uit.
Anders kun je ook cadeautjes vooruit kopen: iets wat in de aanbieding is alvast kopen voor een aankomende verjaardag. Scheelt ook geld.
Alle reacties Link kopieren
Bij de boerderijwinkel van een lokale pluk- en zorgboerderij kan je lekkere sap kopen en potjes jam en honing uit de omgeving. Zou ik erg leuk vinden.
Fles bubbel-water (cava, prosecco, ...) uit de supermarkt?
Alle reacties Link kopieren
Mensen die van alcohol houden geef ik vaak een goed flesje wijn en een leuke verjaardagskaart. De rest vaak een cadeaubon waarvan ik weet dat ze daar weg van zijn zodat ze zelf iets kunnen uitzoeken, maar dan heb je het probleem weer van het bedrag.

Als je de mensen goed kent kan je ze wat specifiekers geven. Een vriendin is gek van Blondt Amsterdam dus dan doe ik daar iets van, een ander Rituals, dan daar iets van etc..

Ik snap het wel. Zeker als je veel mensen kent betaal je je blauw aan cadeautjes.

Wat ik vaak zelf doe als ik iets tegenkom, bijv in de aanbieding of sale waarvan ik weet dat iemand dat echt geweldig vind, dan koop ik het alvast en bewaar dit in mijn kast tot het zover is. Krijg altijd hele leuke reacties terwijl het echt heel goedkoop is. Ook merkdingen en normaliter wat duurder spul dus.
broodtrommel wijzigde dit bericht op 15-10-2018 18:34
0.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bonbons, boek via bol.com, cadeaubon, cosmetica: bodylotion/douchegel, badbruisballen, pakketje idd van unieke levensmiddelen zoals van een boerderij,...etc.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Doosje bonbons van de speciaalzaak of zo’n pakketje Tony chocola.
chirimoya schreef:
15-10-2018 18:18
oh en er was voor mijn verjaardag ook een vriendin bij een delicatessenzaak langs geweest om daar haar favoriete dessert voor mij te halen. dat vond ik ook heel leuk!

Dat soort dingen zijn het leukst.

Die algemene dingen niet. Dat geeft het gevoel dat je maar wat hebt gehaald en ondanks dat je een gegeven paard niet in de bek/mond mag kijken...


Ik hou (of mag) bijvoorbeeld al niet van alchohol, chocolade, thee, kaarsen, snijbloemen decoratiemeuk, rituals en meer van die dingen. Geen magazines, geen sierraden, te specifieke smaak enz. Je doet mij ( en veel van mijn omgeving) echt geen plezier met die dingen.

Meer van bepaalde muziek, mooie boeken, concerten, voorstellingen. Samen wat doen als uit eten, lunch, terrasjes, bios enz wel. Wijn gaat hier ook vaak wel over en weer, Als ze drinken.

Kijk gewoon per persoon of je wat speciaals kan bedenken voor die persoon met wat je kan besteden. Dus wat zij leuk vinden of lekker ect. En weet je het niet, Vraag het gewoon. Aan de persoon zelf of directe omgeving.

Soms geven we ook met vrienden en familie samen een wat groter kado, iets wat de persoon echt graag zou willen hebben/ nodig heeft of graag doet.

En soms is het mooi inpakken een plus. Dan lijkt elk kadootje specialer.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 19:08
49.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor de feestdagen brei ik sjaals en bijpassende mutsen van wol uit de Wibra. Dan heb ik een aantal setjes in verschillende kleuren klaar en mogen vrienden die komen borrelen er eentje uitzoeken. Vinden ze al jaren leuk en ik vermaak me en heb goedkope cadeautjes.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
15-10-2018 19:08
Voor de feestdagen brei ik sjaals en bijpassende mutsen van wol uit de Wibra. Dan heb ik een aantal setjes in verschillende kleuren klaar en mogen vrienden die komen borrelen er eentje uitzoeken. Vinden ze al jaren leuk en ik vermaak me en heb goedkope cadeautjes.
Is ook leuk! Mij zou je er blij mee maken. :heart:

Ik 'maak' ook vaak dingen om erbij te doen, labels, verpakkingen gepersonaliseerd of bedruk shirts, tassen en houten huisjes, kussens ect. Ik heb een plotter en een pers thuis. Soms haak ik er ook wat bij.

Maar alleen als ik denk dat ze het echt leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Genoeg tips hierboven zie ik! Leuke inspiratie :)

Ik doe ook weleens een pakketje zelf samenstellen van een goed tijdschrift (quest doet het altijd goed) en iets lekkers te snoepen er bij. Uit te breiden met blikje baco/gintonic/mixdrank, flesje nagellak, cd oid naar budget.

Een bon van een lokaal eetcafé weet ik ook altijd wel te waarderen.

Of een vogelvoer-iets voor in de winter in de tuin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven