Goedkope kadootjes volwassenen

15-10-2018 17:58 55 berichten
Normaal geef ik op een verjaardag een envelop met € 20,- erin.
Maar omdat me dat veel wordt i.v.m veel verjaardagen en andere uitgaven , ben ik op zoek naar ideetjes voor een budget kado.
Ik wil graag rond de € 10,- iets geven.
Graag ideeën voor vrouwen en mannen.

Alvast bedankt :)
Ik kreeg ook eens potten zelfgemaakte pastasaus en chutney, die waren echt erg lekker. Maar wel gemaakt door een nogal culinair persoon, ik weet niet of ik iemand mijn brouwsels cadeau zou doen.

Anders zou ik inderdaad wijn oid doen.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
15-10-2018 18:52
Dat soort dingen zijn het leukst.

Die algemene dingen niet. Dat geeft het gevoel dat je maar wat hebt gehaald en ondanks dat je een gegeven paard niet in de bek/mond mag kijken...


Ik hou (of mag) bijvoorbeeld al niet van alchohol, chocolade, thee, kaarsen, snijbloemen decoratiemeuk, rituals en meer van die dingen. Geen magazines, geen sierraden, te specifieke smaak enz. Je doet mij ( en veel van mijn omgeving) echt geen plezier met die dingen.

Meer van bepaalde muziek, mooie boeken, concerten, voorstellingen. Samen wat doen als uit eten, lunch, terrasjes, bios enz wel. Wijn gaat hier ook vaak wel over en weer, Als ze drinken.

Kijk gewoon per persoon of je wat speciaals kan bedenken voor die persoon met wat je kan besteden. Dus wat zij leuk vinden of lekker ect. En weet je het niet, Vraag het gewoon. Aan de persoon zelf of directe omgeving.

Soms geven we ook met vrienden en familie samen een wat groter kado, iets wat de persoon echt graag zou willen hebben/ nodig heeft of graag doet.

En soms is het mooi inpakken een plus. Dan lijkt elk kadootje specialer.
Ja, alleen vinden sommige mensen juist die algemene dingen leuk zoals een goed fles wijn of iets van de Rituals. Mij doe je daar ook geen plezier mee, maar kan er zo een paar uit mijn omgeving noemen die dat helemaal top vinden. Maar een concert kan je meestal niet voor een tientje scoren, evenals boeken, want boeken in Nederland zijn al gauw een euro of 15 etc... Gaat om cadeautjes van een tientje.

Daarom juist kijken naar wat degene leuk vind. Ik vind het altijd een beetje van geestelijke armoede getuigen als je niet weet wat je vrienden of familie nu echt leuk vinden. Van kennissen kan ik het me nog voorstellen dat het moeilijk kan zijn.

Ik krijg wel eens iets, en hoe ondankbaar het ook is en klinkt, denk ik dan: ken je me eigenlijk wel? Gelukkig komt dat echt heel sporadisch voor.
broodtrommel schreef:
15-10-2018 19:21
Daarom juist kijken naar wat degene leuk vind. Ik vind het altijd een beetje van geestelijke armoede getuigen als je niet weet wat je vrienden of familie nu echt leuk vinden. Van kennissen kan ik het me nog voorstellen dat het moeilijk kan zijn.

Ik krijg wel eens iets, en hoe ondankbaar het ook is en klinkt, denk ik dan: ken je me eigenlijk wel? Gelukkig komt dat echt heel sporadisch voor.
Soms is het ook gewoon moeilijk om iets leuks te vinden omdat iemand vrij specifiek is in wat ze leuk vinden. Ik mijn broer echt wel goed, maar wat een ramp om voor hem een cadeau te kopen! (Dat geen €150 kost)
broodtrommel schreef:
15-10-2018 19:21
Ja, alleen vinden sommige mensen juist die algemene dingen leuk zoals een goed fles wijn of iets van de Rituals. Mij doe je daar ook geen plezier mee, maar kan er zo een paar uit mijn omgeving noemen die dat helemaal top vinden. Maar een concert kan je meestal niet voor een tientje scoren, evenals boeken, want boeken in Nederland zijn al gauw een euro of 15 etc... Gaat om cadeautjes van een tientje.

Daarom juist kijken naar wat degene leuk vind. Ik vind het altijd een beetje van geestelijke armoede getuigen als je niet weet wat je vrienden of familie nu echt leuk vinden. Van kennissen kan ik het me nog voorstellen dat het moeilijk kan zijn.

Ik krijg wel eens iets, en hoe ondankbaar het ook is en klinkt, denk ik dan: ken je me eigenlijk wel? Gelukkig komt dat echt heel sporadisch voor.


Als ze dat wel leuk vinden koop je dat, dan ken je ze dus goed en koop je die chocolade van dat ene merk en dat blad wel.

En als het te duur is zou ik dus kijken of ik wat samen met anderen kan geven. Meeste mensen vinden dat juist prima idee.

En eens met dikgedrukte. :-D
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
15-10-2018 19:26
Soms is het ook gewoon moeilijk om iets leuks te vinden omdat iemand vrij specifiek is in wat ze leuk vinden. Ik mijn broer echt wel goed, maar wat een ramp om voor hem een cadeau te kopen! (Dat geen €150 kost)
Ik vrees dat ik ook zo iemand ben voor wie het zowat onmogelijk is om een cadeau te vinden dat ik leuk vind. Ik hou niet van frutsels, heb geen bloemen in huis en een heel specifieke smaak in zowat alles (En ik heb het 'wat ik mooi vind is gegarandeerd het duurste uit de winkel' - gen van mijn moeder geërfd). Gelukkig houden mijn vrienden er rekening mee en weten ze dat je me altijd blij maakt met een fles wijn of een lekkere kaas.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn budget kado jaren ook wel eens de volgende dingen gegeven:

Klein fotoboekje om het verloop van onze vriendschap weer te geven, eventueel met leuke quotes van elkaar e.d.
Zelf gebreide en genaaide spullen (waarvan ik zeker wist dat ze het leuk zouden vinden)
meenemen voor een kop thee en een taartje op een leuke plaats
Samen naar de boekenbeurs en zeggen: voor x bedrag mag je boeken uitzoeken
een high tea, gewonnen op vakantieveiling
Alle reacties Link kopieren
TO: zit er wat tussen dat bij jou past?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
15-10-2018 19:33
Ik vrees dat ik ook zo iemand ben voor wie het zowat onmogelijk is om een cadeau te vinden dat ik leuk vind. Ik hou niet van frutsels, heb geen bloemen in huis en een heel specifieke smaak in zowat alles (En ik heb het 'wat ik mooi vind is gegarandeerd het duurste uit de winkel' - gen van mijn moeder geërfd). Gelukkig houden mijn vrienden er rekening mee en weten ze dat je me altijd blij maakt met een fles wijn of een lekkere kaas.
Het is niet onmogelijk want je houdt blijkbaar van lekker eten en drinken en dan is dat toch ook prima?

Ik bedoel meer dat je een bierpakket aan iemand geeft die een wijndrinker is en bier simpelweg niet lust. Of een Spotify cadeaukaart voor iemand die juist LPs spaart. De bedoeling is goed maar kom op.. Er valt altijd wel een mouw te passen als je je een beetje in de ander verdiept. Ook voor een tientje :)
Ik heb met cadeaus om iets te gaan doen (kaartjes concert/festival) vaak een dubbel gevoel. Als ontvanger kost het je dan vaak alsnog zelf ook geld en dat komt niet altijd goed uit. Je bent toch geneigd dan ook wat rondjes aan te bieden. Overigens kun je dat sowieso niet voor een tientje.
Tip voor de toekomst.....Kruidvat heeft net na feestdagen vaak 1+1 gratis aanbiedingen van verzorgingspakketten in luxe cadeauverpakkingen. Ritualis, L’Oréal, FA, Axe Adidas, Kneipp, etc.
Een biosbon verpakt met popcorn, cola en 3D bril.
Te koop bij Marqt:
https://tonyschocolonely.com/nl/nl/choc ... 8-kadoosje

Verschillende smaken huisgemaakte jam. (Wel een lading jampotten in eens bestellen, vanwege de verzendkosten)
https://www.eenvoudiglevenshop.nl/c-322 ... jn-keuken/
Coconuts12 schreef:
15-10-2018 18:00
Een envelop met een tientje erin?
:HA:
Overigens kun je iemand echt wel goed kennen en er alsnog naast zitten met cadeaus. Mijn moeder koopt nog regelmatig dingen voor me waar ik niet persé op zit te wachten. En daar geeft ze nog flink geld aan uit ook.
Afhankelijk van wie het is: een avondje baby-sitten, of de kinderen overdag eens vermaken met spullen van de ouders, tegoedbon om op een morgen om 7 uur bij de jarige te zijn, om de kinderen op te vangen en de ouders te laten uitslapen, aanbod voor vervoer naar de markt (inclusief thuis bij de jarige terug uitladen), een tegoed-bon voor een rondje ramen lappen?
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
15-10-2018 21:08
Afhankelijk van wie het is: een avondje baby-sitten, of de kinderen overdag eens vermaken met spullen van de ouders, tegoedbon om op een morgen om 7 uur bij de jarige te zijn, om de kinderen op te vangen en de ouders te laten uitslapen, aanbod voor vervoer naar de markt (inclusief thuis bij de jarige terug uitladen), een tegoed-bon voor een rondje ramen lappen?
Dit vind ik echt cadeaus die 7-jarigen geven (al zullen zij een tegoedbon geven voor een rondje afwas...). Ik zou liever niets krijgen dan zo'n 'tegoedbon'.
Als ontvanger zou ik me bovendien bezwaard voelen om de bon te innen.
Alle reacties Link kopieren
Ceci schreef:
15-10-2018 21:20
Dit vind ik echt cadeaus die 7-jarigen geven (al zullen zij een tegoedbon geven voor een rondje afwas...). Ik zou liever niets krijgen dan zo'n 'tegoedbon'.
Als ontvanger zou ik me bovendien bezwaard voelen om de bon te innen.
Persoonlijk zou ik liever hebben dat iemand een keer een klusje voor me doet dan dat ik een mandje van de kringloop krijg met douchegel die een jaar later ongebruikt in de kliko verdwijnt, maar het jammere van dit soort dingen is inderdaad dat je zo'n "tegoedbon" nooit int en je dus effectief niks krijgt.

Ik voel me best verwend als ik dit topic lees, want eigenlijk alles wat genoemd wordt zou hier niet in de smaak vallen. Alleen een mooie bos bloemen en eventueel een fles wijn, maar zelfs met bloemen en wijn heb ik een vrij specifieke smaak. Ik heb toevallig recent voor twee verschillende gelegenheden als aardigheidje een fles wijn gehad en ondanks dat ik een echte wijndrinker ben zijn het beide flessen die ik zelf nooit zou kopen en ook niet echt lekker vind. En het zijn nog dure flessen ook. Dat vind ik dan zo zonde.
Am Yisrael Chai!
Eigenlijk is het met een budget van een tientje het beste dat je samen met anderen iets groters koopt.
De meeste dingen in dit genre vind ik het net niet, maar dat komt omdat er zoveel rommel op de markt is.

Bv ik word blij van goede verzorgingsproducten, maar verdraag vrijwel niets van de gewone drogist.
Ik houd van goede olijfolie, maar dus níet van vieze olijfolie met een takje blaadjes erin in een mooie fles.
Ik kook graag maar heb een hekel aan plaatsvretende kookgadgets zoals een speciale roller om knoflook te ontvellen.

Dus tja, wat dan wel ;-D dan liever een paar heel goede bonbons, een klein flesje uitstekende olie, of één biologisch ongeparfumeerd zeepje dan feestelijk bedoelde mandjes. Maar ik snap dat die mandjes er veel leuker uitzien om te geven.
Lastig. Een bon van het een of ander lijkt leuker dan gewoon een tientje, maar dan zitten mensen weer aan die bon/winkel vast waar ze misschien nooit wat kopen. Ikzelf zou geld (ook als het 10 euro is) prima vinden om te krijgen (als ik weet dat de gever het niet breed heeft, is het iemand met veel geld dan zou het toch weer lullig voelen vrees ik) maar vind geld vragen dan weer armoedig.
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
15-10-2018 21:40
Lastig. Een bon van het een of ander lijkt leuker dan gewoon een tientje, maar dan zitten mensen weer aan die bon/winkel vast waar ze misschien nooit wat kopen. Ikzelf zou geld (ook als het 10 euro is) prima vinden om te krijgen (als ik weet dat de gever het niet breed heeft, is het iemand met veel geld dan zou het toch weer lullig voelen vrees ik) maar vind geld vragen dan weer armoedig.
Ja, mee eens. Maar als het de keuze is tussen iets wat in dit topic genoemd wordt of een tientje, dan liever dat tientje. Dan leg ik er zelf nog wat tientjes bij en koop iets wat ik echt wil. In mijn hoofd heb ik het dan alsnog van Truus gekregen.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
15-10-2018 21:44
Ja, mee eens. Maar als het de keuze is tussen iets wat in dit topic genoemd wordt of een tientje, dan liever dat tientje. Dan leg ik er zelf nog wat tientjes bij en koop iets wat ik echt wil. In mijn hoofd heb ik het dan alsnog van Truus gekregen.
Ja, ik ook, liever dan goedbedoelde meuk waar ik toch niets mee doe en wat ik dan met een bezwaard gevoel weg gooi.

Maar ik voel mij bezwaard om geld te vragen, helemaal bij mensen die minder te besteden hebben.
Oh, ik denk dat ik dan nog eerder een boek (pocket) ofzo zou bedenken wat ik dan wil hebben, onder de 10 euro.
Ik ben blijer met een echt cadeau dan met een tientje... voor mij is de helft van de lol al dat het ingepakt is.

En dan geven mensen wel eens iets wat je niet wilt hebben... nou ja, dat doen ze ook met dure cadeaus. Ik heb keukenspullen, kookboeken en badkamerdingesjes die ik echt niet wil, maar toch lief bedoeld. Dan is een fles vieze wijn handiger, die kan je weer doorgeven en vertellen dat je hem opgedronken hebt. Doe dat maar eens met een gourmetstel.

Mocht iemand nog een tientje over hebben, mij doe je een groot plezier met stripboeken, wijn, wandelsokken, skisokken, oorbellen, koffie, Ritualsmeuk, alle mogelijke flora’s, zelfgemaakte jam, zelfgebreide sjaals, zelfgeborduurde spreuken aan de wand, zelfgekantkloste lingerie, zelfgetimmerde vogelhuisjes, zelfbeplakte doosjes et cetera. Alleen geen fotocollages. Er zijn grenzen.
*Labalade* schreef:
15-10-2018 18:05
Ik snap best dat TO dat niet wil doen, want dan lijkt het net of TO knieperig is geworden.. en mogelijk krijgt TO ook zelf envelopjes met twintig euro erin?
Nee hoor , zelf krijg ik niks , dat hoeft ook niet , omdat ik mijn verjaardag al jaren niet meer vier. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven