Had jij ook zo'n tante?

23-09-2020 13:22 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hadden vroeger niet veel geld.
Daarom gingen we in de weekenden vaak op de fiets naar mijn tante, of ze kwam bij ons.
Dat was altijd heel gezellig.
We bleven daar vaak logeren, en dan kregen we in de ochtend een maisbroodje met een dikke laag chocoladepasta er op. Ze nam ons ook regelmatig mee naar het zwembad of de speeltuin. Ze was echt mijn lievelingstante. Helaas is ze te vroeg overleden.
Ik ben nu zelf moeder en heb 2 kinderen.
Mijn zoon is nu naar mijn zusje toe. Mijn kinderen zijn graag bij haar. Zij is eigenlijk voor mijn kinderen wat mijn tante vroeg voor mij/ons was.
Nu vroeg ik mij eigenlijk af of jullie ook zo'n tante, oom of ander belangrijk persoon in jullie leven hadden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf niet zo'n persoon in mijn leven gehad als kind. Ik probeer zelf de leuke tante te zijn voor neefjes en nichtjes.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje heeft (nog) geen kinderen maar als die er komen dan wil ik ook graag zo'n tante voor ze zijn.
Ik denk dat kinderloze tantes de beste tantes zijn.

Volgens mijn nichtje ben ik dan ook de allerallerliefste van de hééééle wereld. Papa en mama zijn 'ook wel lief', maar niet zo lief als ik :D.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb het gehad en ik hoop dat nu zelf ook te worden/zijn.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-09-2020 13:31
Ik denk dat kinderloze tantes de beste tantes zijn.

Volgens mijn nichtje ben ik dan ook de allerallerliefste van de hééééle wereld. Papa en mama zijn 'ook wel lief', maar niet zo lief als ik :D.
Haha, schattig.
Alle reacties Link kopieren
Oh mijn tante. Ze was kinderloos en ik was haar enige nichtje. Ik ben zo in de watten gelegd door haar. Ik heb vaak bij haar gelogeerd en ze was echt mijn lievelingstante. Helaas is ze zeven weken na mijn bruiloft overleden. Dat is alweer bijna dertien jaar geleden, maar ik mis haar soms nog zo erg dat ik er van volschiet.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-09-2020 13:31
Ik denk dat kinderloze tantes de beste tantes zijn.

Volgens mijn nichtje ben ik dan ook de allerallerliefste van de hééééle wereld. Papa en mama zijn 'ook wel lief', maar niet zo lief als ik :D.
Aah lief! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Nee jammer genoeg niet maar hoop wel een leuke tante te zijn voor mijn nichtjes en neefje.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
23-09-2020 13:34
Oh mijn tante. Ze was kinderloos en ik was haar enige nichtje. Ik ben zo in de watten gelegd door haar. Ik heb vaak bij haar gelogeerd en ze was echt mijn lievelingstante. Helaas is ze zeven weken na mijn bruiloft overleden. Dat is alweer bijna dertien jaar geleden, maar ik mis haar soms nog zo erg dat ik er van volschiet.
Ik nu ook..
Alle reacties Link kopieren
winters schreef:
23-09-2020 13:36
Ik nu ook..
Ja erg he? Zit ik verdikkeme te snotteren achter mijn laptop..
Alle reacties Link kopieren
:hug:

scheelt dat ik nu even alleen ben, dan kan het :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder was zo'n tante. :yes:
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa! Op vrijdag mocht ik er eten en hadden we altijd patat met kip en appelmoes. En ze versierde haar kerstboom altijd prachtig en pakte dan allemaal doosjes smarties in als ornamenten, speciaal voor mij.
En op woensdagmiddag ging ik bij haar knutselen.
Helaas is ze overleden toen ik 12 was.

Haar zusje is ook een lieve tante, maar als kind had ik daar eigenlijk geen band mee. Die is juist de laatste jaren (ben nu 30) pas gegroeid.
Ach. Wat een lief topic.
Ik had niet echt zo'n tante. Wel een lievelingstante, waarschijnlijk omdat we die het vaakst zagen. Zij had zelf ook kinderen. We vierden ook vakanties en oud&nieuw samen. Hun gezin en ons gezin. Ze zijn op een gegeven moment verhuisd naar de andere kant van het land. Niet lang daarna overleed ze, 46 pas.

Zelf heb ik een neefje waar ik enorm close mee ben. Zijn andere tantes ziet hij niet zo vaak. Mij een paar keer per week. Ik ben "die" tante voor hem. Een eervolle rol waar ik enorm van geniet. Meer neefjes of nichtjes heb ik niet. Alle aandacht voor hem. En dat weet hij ;-)
Alle reacties Link kopieren
Helaas niet, klinkt leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo'n tante.. durf ik wel te stellen.

Zelf nooit gehad.. m'n zus is ook zo'n tante voor mijn pubert..

Misschien juist daarom?
Nou ja.. dat dus..
Mijn tante is 13 jaar ouder dan mij. Ze is bewust kinderloos en heeft een leuke partner. Vroeger gingen wij daar ook altijd logeren en mochten we mee naar de bios en naar pretparken.
Nu is ze meer een vriendin van mij. Gaan samen naar festivals of uit eten. Voor mijn kinderen is ze nu de leuke tante.

Mijn zus is ook echt een leuke tante voor mijn kinderen. En ik ook voor haar kinderen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Jammer genoeg niet.

Wel had ik een fantastische opa en oma waar ik om het weekend was en volledig in de watten werd gelegd.
De andere weekenden ging mijn broer.

Ik heb geen neefjes/nichtjes. Ik hoop ooit wel net zo een oma te worden als mijn oma was.
Zij hebben het verschil echt gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook. Zo n tante :) ik heb helaas geen kinderen. Maar mijn broer wel twee, die verwen ik tot het bot en het is altijd een feestje als ze komen logeren. Ik wordt ook altijd als enige volwassene uitgenodigd voor de kinderfeestjes zelfs de vriendjes kennen me en weten dat ik jaarlijks mee kom op de feestjes. Zou ze voor geen goud willen missen, maakt ook beetje goed dat ik zelf geen kinderen heb. Hoop dat ze later ook beetje naar mij omkijken als ik oud ben haha
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-09-2020 13:31
Ik denk dat kinderloze tantes de beste tantes zijn.

Volgens mijn nichtje ben ik dan ook de allerallerliefste van de hééééle wereld. Papa en mama zijn 'ook wel lief', maar niet zo lief als ik :D.
Leuk!! Ik hoop dat ik ook die tante ben voor mijn nichtjes. Ze zeggen regelmatig dat ik hun bff ben :love: en niet hun tante. Ze vragen regelmatig wanneer ze nou neefjes en nichtjes krijgen. Ik antwoord altijd met dat ik bang ben dat ik niet méér van mijn kinderen kan houden dan ik al van hun (nichtjes) houd. Natuurlijk kan ik dat nu niet weten maar zo voelt het wel. Ze zijn echt mijn oogappels.

Helemaal afgedwaald, maar ben enorm verwend door al mijn ooms en tantes. Niemand specifiek maar omdat mijn broers/zus en ik de jongsten waren van de familie hebben we super veel aandacht gekregen. Heel veel liefde en aandacht gekregen en ik hoop dat door te geven :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik was het minst leuke kind dus geen populair visite-nichtje. Ik was een stil kind.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Ik had (of heb eigenlijk) twee van zulke tantes (en ooms, maar de ene oom heb ik nooit graag gemogen) waar ik ontzettend graag kwam. Eentje dichtbij, in hetzelfde dorp, en eentje verder weg, in een andere provincie. Bij die eerste logeerde ik dan ook vaak als mijn ouders weg waren, en bij die tweede logeerde ik een paar keer per jaar samen met mijn ouders. Daar vierden we ook vaak Pasen en oud & nieuw.

Ik ben verreweg de jongste uit de familie, ik scheel 15-20 jaar met de kinderen van mijn tantes, dus hadden ze alle tijd voor mij. Ze leven nog, maar nu als volwassene is er helaas niet zoveel contact meer. Op verjaardagen, of via Facebook, verder eigenlijk niet.

Over twee weken verwacht ik tante te worden en ik hoop dat ik ook zo’n tante mag zijn. :heart:
drackie wijzigde dit bericht op 23-09-2020 15:15
22.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aah ja had ook zo’n tante, of heb eigenlijk maar zien elkaar niet zo vaak meer maar altijd nog een warme band als we elkaar zien.

Haar eigen kinderen waren al de deur uit en had altijd tijd voor mij. Lekker knuffelen op de bank, naar de film met een mega zak snoep en dan ook nog een knuffel krijgen voor het logeren of bonbons eten op de bank. Hoop dat ik ook zo’n tante kan zijn voor mijn neefje en nichtje.
Alle reacties Link kopieren
Tantes discrimineren als de neten, waar het liefde voor nichtjes betreft.
Dan moet het maar zoals het kan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven