Heb jij wel eens iemands' leven gered?

17-08-2019 17:16 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag heb ik een vrouw die niet kon zwemmen uit de sloot gered. Met dank aan mijn zoon (6 ) die haar erin zag vallen. Ik ben toch wel geschrokken! En die vrouw al helemaal. Gelukkig is ze er, behalve dat ik haar door de brandnetels heb moeten trekken, zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

Nu vroeg ik me af: heb jij weleens onverwachts iemands leven gered?
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Wel geprobeerd, niet gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Pfoeh.....nee.
Ik heb AED cursussen gehad, maar ik hoop ze eigenlijk nooit nodig te hebben.

Wat goed van je zoon! En ook van jou!
En dat jij je lam geschrokken bent snap ik ja. Eerst maar eens even bijkomen :hug:
Life is a bitch (and I'm helping her).
miekemv schreef:
17-08-2019 17:18
Wel geprobeerd, niet gelukt.
hier idem
miekemv schreef:
17-08-2019 17:18
Wel geprobeerd, niet gelukt.
Helaas bij mijn laatste reanimatie ook niet gelukt.

Ik heb ook een collega met extreem diepe en bloedende snijwond geholpen. Telt dat ook?

Ben al jaren EHBO-er en BHV-er.
Alle reacties Link kopieren
Niet zo heldhaftig als jij, maar wel eens voorkomen dat een baby head-first van een bank viel. Schijnt niet goed voor ze te zijn maar weet niet wat de gevolgen waren geweest als het wel was gevallen (Telt dat?).
Ja. 2 keer.
Een kind en een verstandelijk gehandicapte man.
Kind stikte in mandarijn, heimlich
Man kreeg een toeval met gezicht in water.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
17-08-2019 17:18
Wel geprobeerd, niet gelukt.
Ook hier :|
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Ja, een vriend die in een alcoholdelier uit het raam wilde springen van de 5e verdieping.
Sue-Heck schreef:
17-08-2019 17:29
Ook hier :|

Shit, wat erg. :(
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
17-08-2019 17:18
Wel geprobeerd, niet gelukt.
Hoewel je niet meer kan doen dan je doet lijkt het me echt heel heftig.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje, die viel met zijn rug op de rand van het zwembad en verdween vervolgens onder water..
Ja 2 x . Een keer als kind een kleiner kind uit een wak getrokken en later een keer een oude in de war zijnde man van het spoor af getrokken bij een naderende trein.
anoniem_64df35cce50ab wijzigde dit bericht op 17-08-2019 17:43
7.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jaren bloeddonor, dus misschien wel, maar dat weet ik niet zeker.
Nee ben veel te druk mijn eigen leven in gevaar te brengen. :-D
Ben al een keer of 6 zelf gered uit situaties die anders mijn leven gekost zouden hebben.
Alle reacties Link kopieren
Voor Tintelfris een :rose: en een :hug: , want in zulke omstandigheden terechtkomen zal vast megaheftig zijn . (tenzij je leven gered moest worden door acties als parachutespringen zonder parachute ofzo, of andere van dergelijke levensgevaarlijke hobbies :hyper: )

Voor alle anderen, of het nou gelukt is om iemand te redden of niet, :hug: jullie zijn helden :redrose: :cheer2:
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
Tintelfris schreef:
17-08-2019 17:40
Nee ben veel te druk mijn eigen leven in gevaar te brengen. :-D
Ben al een keer of 6 zelf gered uit situaties die anders mijn leven gekost zouden hebben.
Wow how krijg je dat voor elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kwam die vrouw in de sloot terecht dan. Als je niet kan zwemnen ga je toch geen rare capriolen uithalen bij een sloot.
Alle reacties Link kopieren
Vermoedelijk wel meer dan 100 keer. Werkgerelateerd.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Niet zozeer gered, wel hun suïcidale acties verijdeld. Ik bedoel, heel veel voetgangers, fietsers en zelfs een keer een scootmobiel werpen zich altijd blindelings voor mijn auto in Amsterdam. Liefst in het donker, zelf helemaal in het zwart gekleed, en zonder verlichting op hun fiets, en door rood licht lopend of fietsend, of tussen auto's vandaan stappend midden op een weg. En altijd zonder te kijken, en zonder door te hebben dat ik een noodstop voor ze moet maken (tenzij ik toeter, dan kijken ze alleen een klein beetje verstoord op).
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
17-08-2019 17:37
Ja 2 x . Een keer als kind een kleiner kind uit een wak getrokken en later een keer een oude in de war zijnde man van het spoor af getrokken bij een naderende trein.
Wow! Ik ben als kind in een wak gevallen en eruit getrokken door een groter kind. Ben jij mijn redder, haha?

In mijn vak is levens redden, maar ook levens kwijtraken, niet ongewoon. Ik ben alleen nog lang niet ervaren genoeg om dat zelfstandig te doen of de leiding te nemen, maar ik help wel mee. Telt dat?
lux- wijzigde dit bericht op 17-08-2019 18:03
0.18% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
17-08-2019 17:18
Wel geprobeerd, niet gelukt.
Ik ook. Mijn schoonvader gereanimeerd maar bleek een gesprongen aorta te hebben
VlammendeTroela schreef:
17-08-2019 17:50
Voor Tintelfris een :rose: en een :hug: , want in zulke omstandigheden terechtkomen zal vast megaheftig zijn . (tenzij je leven gered moest worden door acties als parachutespringen zonder parachute ofzo, of andere van dergelijke levensgevaarlijke hobbies :hyper: )

Voor alle anderen, of het nou gelukt is om iemand te redden of niet, :hug: jullie zijn helden :redrose: :cheer2:
Lief van je! :lips:

Ja mijn leven is net final destination af en toe.
Doodeng gewoon.
Heb ook altijd het gevoel gehad dat ik niet heel oud ga worden en heb daar ergens best vrede mee.
Maar voor nu blijf ik de dans graag nog even ontspringen, met behulp van alle helden in mijn leven. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Niet direct. Maar een vriendinnetje deed een zelfmoordpoging en had mij een afscheidssmsje gestuurd. Ik heb toen meteen 112 gebeld en daarna haar ouders. Haar ouders waren weg en zij was alleen thuis toen.
Ze bleek toen al meer dan 40 paracetemols te hebben geslikt. Haar maag hebben ze leeg gepompt en uiteindelijk is ze er naar omstandigheden goed van af gekomen.

We waren toen 14 jaar en zal het nooit meer vergeten. Als zij mij geen smsje had gestuurd en ik 112 niet had gebeld was het misschien heel anders afgelopen.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Grobbekuiken_ schreef:
17-08-2019 17:35
Hoewel je niet meer kan doen dan je doet lijkt het me echt heel heftig.
Dat is het zeker, zelfs emdr gehad deze keer. Je brein en dan een ander gedeelte wordt aangesproken en in mijn geval overbelast.

Op mijn beurt ben ik erg blij op het moment dat een automobilist mij seinde en ik ls eactie op de rem ging staan. Waarschijnlijk heeft hij mijn leven gered want hij seinde voor een tegenligger met roekeloos inhaalgedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven