Heerlijk herfstweer; het topic voor herfstliefhebbers

11-09-2019 10:15 177 berichten
N.a.v. het topic voor herfsthaters, nu ook de tegenhanger voor herfstliefhebbers.

Ik vind de herfst fantastisch. Ik hou van het afwisselende weer, de typische veranderingen in de natuur, de prachtige kleuren, paddenstoelen, zelfs de geur op een zonnige herfstochtend :proud:

Wie nog meer?
Ik ben een echte herfst en winterliefhebber.
Kou, donker, regen, heerlijk!
Cateautje schreef:
13-09-2019 16:20
Hier staat een koel westenwindje van zee en is precies wat ik ervan mag verwachten, maar je hebt gelijk, noord(en)(westen)wind behoort niet warm te zijn.
Komt door het warme zeewater.
Zazamaenade schreef:
11-09-2019 13:53
Heerlijk, herfst! Dwarrelende bladeren, mistige ochtenden, prachtige kleuren in de bossen. Mijn favoriete jaargetijde.
Ja, dit :)

Lekker guur, grijs en donker. Mooie herfstkleuren en gezellige sfeerlichtjes. Lekker vroeg donker en 's avonds lekker chillen met kaarsen en kat. Heb leuke series op de laptop :)

Gezellig en ik heb veel meer energie. En de gevulde speculaas ligt weer in de winkels :)
Onze buurman heeft een eikenboom geplant (jaren geleden) en nu ligt ook onze voortuin vol eikeltjes. Echt herfstig :)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een herfstliefhebber. Het bos begint nu zo lekker te ruiken, de verkleuring van de bladeren en de kleur van het daglicht. Alles krijgt een warme gloed. Het voeren van de tuinvogels begint nu echt, en de tuin zit hier 's avonds vol egels die zich volschransen met kattenvoer. Binnen gezellig een kaarsje aan, en een dekentje op de bank waar ik en de poezen lekker onder kruipen. De houtkachel kan straks weer aan, glaasje rode wijn erbij..en snert, stamppot en mosselen staan weer op het menu. Oh happy days! :cheer2:
rockola wijzigde dit bericht op 13-09-2019 18:38
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik houd van de herfst! Maar vooral als het lekker grijs is, deze dagen zijn voor mij nog veel te zonnig en te warm (warmte buiten valt nog wel mee, maar binnen warmt alles nog zo op door de zon). En ook heerlijk dat het weer steeds vroeger donker wordt 's avonds.
Nehemah schreef:
13-09-2019 17:43
Ja, dit :)

Lekker guur, grijs en donker. Mooie herfstkleuren en gezellige sfeerlichtjes. Lekker vroeg donker en 's avonds lekker chillen met kaarsen en kat. Heb leuke series op de laptop :)

Gezellig en ik heb veel meer energie. En de gevulde speculaas ligt weer in de winkels :)

Gevulde speculaas...heerlijk!. Appie heeft in herfst en winter ook van die gevulde koeken met speculaas i.p.v. gewone koek.
Maar....... ik ga dit soort snoep/koek pas eten in november. Ik hou graag het ouderwetse (sinterklaas)sfeertje vast wat voor mij bij het jaargetijde hoort :)
herfstappeltaart schreef:
13-09-2019 18:39
Gevulde speculaas...heerlijk!. Appie heeft in herfst en winter ook van die gevulde koeken met speculaas i.p.v. gewone koek.
Maar....... ik ga dit soort snoep/koek pas eten in november. Ik hou graag het ouderwetse (sinterklaas)sfeertje vast wat voor mij bij het jaargetijde hoort :)
Mee eens. Al kan ik er al jaren goed vanaf blijven :proud:

Ik vind wel dat het weleens wat koeler mag worden buiten.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
13-09-2019 18:40
Mee eens. Al kan ik er al jaren goed vanaf blijven :proud:

Ik vind wel dat het weleens wat koeler mag worden buiten.

Vooral de nachten en ochtenden, ja!
Zo te zien wordt het vannacht lekker koel. Eerder op de avond was ik in het bos. Het was er bijna benauwd :O Lauw en geen wind.
Geen paddestoel gezien trouwens.

Gelukkig kan ik van die zoetigheid goed afblijven, zeker zolang het niet koud is.
Als het vriest vind ik het heerlijk, warme chocolademelk met gevulde speculaas.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Even het topic omhoogduwen!
Vanavond een prachtige zonsondergang, en grondmist die uit de weilanden omhoog kwam wasemen. En tegelijk de volle maan die opkwam, terwijl het zo lekker kruidig rook buiten.
nounou
Mooie foto zaza!
Ik ben echt weer helemaal in mijn nopjes. In de supermarkt was de verse slagersrookworsten in de aanbieding. Dat is zo'n 'seizoensproduct', dus ik was al super blij.
Terug naar de groenteafdeling en YES! Daar lag de boerenkool ook alweer. :cheer2:

Dat betekend dat het najaar officieel is begonnen voor mij. Stamppot boerenkool is echt mijn favoriete eten.
Alle reacties Link kopieren
Nou kom maar op met dat herfstweer! Hier is het gewoon zomer.. :-(
Liv8 schreef:
15-09-2019 16:19
Nou kom maar op met dat herfstweer! Hier is het gewoon zomer.. :-(
Hier in Friesland is het winderig, grijs en fris.
leolux schreef:
15-09-2019 16:12
Ik ben echt weer helemaal in mijn nopjes. In de supermarkt was de verse slagersrookworsten in de aanbieding. Dat is zo'n 'seizoensproduct', dus ik was al super blij.
Terug naar de groenteafdeling en YES! Daar lag de boerenkool ook alweer. :cheer2:

Dat betekend dat het najaar officieel is begonnen voor mij. Stamppot boerenkool is echt mijn favoriete eten.
Lekker! Wij hebben een paar weken geleden al hachee gegeten.
lise1985 schreef:
15-09-2019 16:45
Lekker! Wij hebben een paar weken geleden al hachee gegeten.
Heerlijk! Hebben wij vorige week gehad. Winterkost is echt mijn favoriet.

Ik heb ook zo'n zin in snert.
leolux schreef:
15-09-2019 16:49
Heerlijk! Hebben wij vorige week gehad. Winterkost is echt mijn favoriet.

Ik heb ook zo'n zin in snert.
Snert heb ik dan weer een gruwelijke hekel aan :proud:

Het is hier niet koud, zit met de achterdeur open, maar het is wel donker en grijs nu buiten.
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
15-09-2019 16:21
Hier in Friesland is het winderig, grijs en fris.
Echt? Oe ik voel me een beetje jaloers nu :mrgreen: Hier 24 graden en volle zon.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook van de herfst. Echt even tot rust komen na de zomer. De zomer is soms zo overweldigend en vermoeiend. Je moet je insmeren, uit de zon blijven, oppassen voor teken, tegen muggen beschermen, overal water mee naar toe slepen en binnen blijven als het zo heet is. Pfff..

Herfst is rust. De natuur gaat rusten, alles is geoogst en binnen. Het is klaar.

De kleuren, geuren en het licht zijn prachtig :heart:
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
15-09-2019 16:54
Snert heb ik dan weer een gruwelijke hekel aan :proud:

Het is hier niet koud, zit met de achterdeur open, maar het is wel donker en grijs nu buiten.

Nou, bah, erwtensoep.
Geef mij maar een lekker helder paddestoelensoepje, of mosterdsoep. Dat ga ik deze week maken :idee: Dat vind ik nou echt herfsteten!
nounou
erwtensoep :cheer: erwtensoep :cheer: erwtensoep :cheer: erwtensoep :cheer: erwtensoep :cheer: erwtensoep :cheer: erwtensoep :cheer: erwtensoep :cheer: erwtensoep :cheer: erwtensoep :cheer: erwtensoep :cheer: erwtensoep :cheer:
Zazamaenade schreef:
15-09-2019 16:58
Nou, bah, erwtensoep.
Geef mij maar een lekker helder paddestoelensoepje, of mosterdsoep. Dat ga ik deze week maken :idee: Dat vind ik nou echt herfsteten!
En natuurlijk wild! Lekker hertenbiefstuk, of wild zwijn. Heerlijk!
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 15-09-2019 17:17
Reden: wild zwijn i.p.v. wild zijn. Ik ben de kalmte zelve natuurlijk ;-)
0.17% gewijzigd
lise1985 schreef:
15-09-2019 17:06
En natuurlijk wild! Lekker hertenbiefstuk, of wild zijn. Heerlijk!
Ja, ik ben ook graag wild, alleen mijn knoken werken niet altijd meer mee. :-D
Cateautje schreef:
15-09-2019 17:14
Ja, ik ben ook graag wild, alleen mijn knoken werken niet altijd meer mee. :-D
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-09-2019 17:14
Ja, ik ben ook graag wild, alleen mijn knoken werken niet altijd meer mee. :-D

Ja, jij wordt wild in je hoofd van erwtensoep :lol:
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven