Heerlijk herfstweer; het topic voor herfstliefhebbers

11-09-2019 10:15 177 berichten
N.a.v. het topic voor herfsthaters, nu ook de tegenhanger voor herfstliefhebbers.

Ik vind de herfst fantastisch. Ik hou van het afwisselende weer, de typische veranderingen in de natuur, de prachtige kleuren, paddenstoelen, zelfs de geur op een zonnige herfstochtend :proud:

Wie nog meer?
Zazamaenade schreef:
15-09-2019 17:19
Ja, jij wordt wild in je hoofd van erwtensoep :lol:
Niet wild, wel vrolijk. Met kokende erwtensoep is het niet verstandig om wild te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-09-2019 17:21
Niet wild, wel vrolijk. Met kokende erwtensoep is het niet verstandig om wild te zijn.

Die spetters krijg je ook moeilijk van de muren, al geeft mosterdsoep denk ik ook rare vlekken.
nounou
Zazamaenade schreef:
15-09-2019 17:34
Die spetters krijg je ook moeilijk van de muren, al geeft mosterdsoep denk ik ook rare vlekken.
Ik heb net de muren gesausd. :|
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!!!! Hier een groot herfstliefhebster! En ik hou ook zo van regen. En grijze luchten, de wind tegen de ramen, de wind door de bomen gierend langs het huis.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
En wij hebben vanmiddag verse erwtensoep gegeten...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
tanteslankie schreef:
15-09-2019 17:43
En wij hebben vanmiddag verse erwtensoep gegeten...
:yum:
leolux schreef:
15-09-2019 16:12
Ik ben echt weer helemaal in mijn nopjes. In de supermarkt was de verse slagersrookworsten in de aanbieding. Dat is zo'n 'seizoensproduct', dus ik was al super blij.
Terug naar de groenteafdeling en YES! Daar lag de boerenkool ook alweer. :cheer2:

Dat betekend dat het najaar officieel is begonnen voor mij. Stamppot boerenkool is echt mijn favoriete eten.
Dat heb ik altijd met de eerste vuurwerkknal :rofl:
Door het hele jaar zijn er wel losse knallen, maar dat het 's avonds weer regelmatig van start gaat zeg maar. Dat gebeurt alleen ieder jaar eerder, dus dit jaar is het eind augustus al begonnen ;-D

Erwtensoep :heart:
herfstappeltaart schreef:
13-09-2019 18:39
Gevulde speculaas...heerlijk!. Appie heeft in herfst en winter ook van die gevulde koeken met speculaas i.p.v. gewone koek.
Maar....... ik ga dit soort snoep/koek pas eten in november. Ik hou graag het ouderwetse (sinterklaas)sfeertje vast wat voor mij bij het jaargetijde hoort :)
Vind ik eigenlijk ook, maar ik zie gevulde speculaas de rest van het jaar nooit in de winkels liggen. Dus wanneer het er is dan sla ik mijn slag en geniet ik ervan :)

Die gevulde koeken die jij noemt ken ik, vind ik ook erg lekker!
Nehemah schreef:
15-09-2019 18:20
Dat heb ik altijd met de eerste vuurwerkknal :rofl:
Door het hele jaar zijn er wel losse knallen, maar dat het 's avonds weer regelmatig van start gaat zeg maar. Dat gebeurt alleen ieder jaar eerder, dus dit jaar is het eind augustus al begonnen ;-D

Erwtensoep :heart:
Ik schrijf er net iets over in het wintertopic. Hier wordt ook al geknald, ze kunnen blijkbaar niet wachten...
Cateautje schreef:
15-09-2019 18:23
Ik schrijf er net iets over in het wintertopic. Hier wordt ook al geknald, ze kunnen blijkbaar niet wachten...
Oh, daar kijk ik eigenlijk nooit meer...
Zal eens een blik werpen. Het gaat inderdaad steeds eerder van start en het lijkt ook steeds harder te worden.
Nehemah schreef:
15-09-2019 18:25
Oh, daar kijk ik eigenlijk nooit meer...
Zal eens een blik werpen. Het gaat inderdaad steeds eerder van start en het lijkt ook steeds harder te worden.
Harder? Ja, op z'n zachtst gezegd. Ik zeg altijd dat hier de Kelten door de wijk trekken.
Cateautje schreef:
15-09-2019 18:28
Harder? Ja, op z'n zachtst gezegd. Ik zeg altijd dat hier de Kelten door de wijk trekken.
:D
Dat vind ik een goede, die hou ik erin :)
tanteslankie schreef:
15-09-2019 17:43
En wij hebben vanmiddag verse erwtensoep gegeten...

Echt waar? Lekker zeg! Ik wacht meestal met erwtensoep koken tot het echt koud wordt.
Helaas is het hier de hele dag al grijs, maar net op de snor was het heerlijk toeven met mijn korte mouwtjes. Ook de sandalen zijn nog goed met dit weer.

Ik blijf me heel eigenwijs zomers kleden, net zolang tot er een bevroren bel aan mijn neus hangt.
Zowaar een paddenstoel gevonden in het bos. Maar dat herfstige gevoel werd meteen teniet gedaan door de vrolijk fladderende vlinders :P
Heerlijk, de herfst :love:
lise1985 schreef:
16-09-2019 16:28
Zowaar een paddenstoel gevonden in het bos. Maar dat herfstige gevoel werd meteen teniet gedaan door de vrolijk fladderende vlinders :P
Ik zou ze allemaal dood schieten, die rotvlinders.
Het waait stevig nu, lekker herfstig :biggrin:
Lady*Voldemort schreef:
16-09-2019 17:02
Ik zou ze allemaal dood schieten, die rotvlinders.

:HA:
Ik ga voor het eerst dit jaar gevulde speculaas zelf maken:
https://www.byaranka.nl/recept-gevulde-speculaas/

Afbeelding
Leuk!
lise1985 schreef:
18-09-2019 11:43
Leuk!
Al klaar, het ruikt heerlijk nu in huis.
Oriander schreef:
18-09-2019 13:13
Al klaar, het ruikt heerlijk nu in huis.
En hoe smaakt het?
lise1985 schreef:
18-09-2019 15:06
En hoe smaakt het?
Ook heerlijk. :)
Ik heb vanmiddag nog lekker gezwommen in mn buiten bad, ik negeer de herfst en omarm de nazomer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven