Helix piercing, need help!

17-01-2019 23:27 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, Ik heb langer dan een halfjaar geleden een helixpiercing laten zetten. Ik heb het laten piercen. Ik heb tot de dag van vandaag nogsteeds super veel last van mijn oor. De ene dag gaat het beter dan de ander, alleen het blijft irriteren. Heb zoudbadjes geprobeerd, wonderolie van een piercing site, in de douche schoonmaken, ongeveer wel alles! Ik draai mijn piercing omdat ik soms merk dat de piercing anders vast gaat zitten. Ik ben radeloos en heb adviezen en hulp nodig! :-|
Alvast bedankt voor de tips en reacties!
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 22-03-2019 23:51
Reden: privacy
98.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij mij duurde het zeker 2/3 jaar totdat het echt helemaal geheeld was... dus je kan nog lang wachten 😄
Alle reacties Link kopieren
De tips die ik van mijn piercer heb gekregen: Allereerst er niet aanzitten, tenzij je handen schoon zijn en je de piercing zelf schoonmaakt. Het moeten draaien van piercings (maar ook gewone oorbellen) is achterhaald inmiddels, niet doen dus. Probeer niet op de kant van de piercing te slapen, eventueel kan een reiskussen helpen. Ik gebruikte zelf neutral zeep bij het schoonmaken en dit werkte goed, maar als je piercer iets anders aan heeft geraden dan hier naar luisteren. En ten slofte, heb geduld! Ik heb er zelf drie en het heeft bij alle drie minstens een jaar geduurd (maar bij twee ook anderhalf) voordat ik er echt totaal geen last meer van had, dat is niet ongewoon, het is immers kraakbeen.

Veel succes ermee in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Kraakbeen geneest heel langzaam, bij mij duurde het zeker 6 maanden voor het grootste deel was genezen. De tip die mijn piercer gaf is; Himalaya zeezout (die roze) oplossen in 1 liter Spa water. Daarmee je piercing schoonmaken dmv wattenstaafje.
Werkte echt top bij mij. Het water kun je heel lang bewaren. Bij Daith en Conch ook gedaan en werkte weer top
Niet draaien.
Alle reacties Link kopieren
De helix is een rotpiercing qua genezing! Niet aanzitten, goed schoonhouden (met zoutoplossing) niet op slapen en veel geduld.
-
anoniem_63c79ece89998 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 13:23
99.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook minstens 1.5 jaar voor het volledig genezen was. Misschien wel 2. Maar nu voel ik er echt niks meer van.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Gewoon die piercing verwijderen
Alle reacties Link kopieren
Wat voor sieraad zit er in? Misschien kan je daar niet goed tegen.
Alle reacties Link kopieren
Niet aanzitten en zeker niet draaien! Dan draai je het elke keer weer kapot
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
18-01-2019 07:59
Niet aanzitten en zeker niet draaien! Dan draai je het elke keer weer kapot
Dit! Je piercing gaat inderdaad de eerste tijd af en toe wat 'vast' zitten, omdat de huid eromheen aan het genezen is en hierbij wondvocht vrij komt. Dat is niet erg, hoort erbij. Je piercing zal niet vastgroeien of iets dergelijks, maar als je het wondje telkens weer opendraait duurt het wel langer om te genezen. En het genezen van kraakbeen duurt sowieso al lang: het kan wel 9 maanden tot een jaar duren (als alles zonder problemen verloopt). Pas na genezing, als de huid helemaal dicht is rondom je piercing, zal je piercing vanzelf wat beweegbaarder zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor materiaal is je piercing? Ik zou eerst proberen je piercing (te laten) wisselen voor een sieraad van titanium, glas of eventueel bioflex (laatste zou ik moet zo snel doen maar is wel goedkoop). Zeker geen chirurgisch staal, wat ze ook zeggen!

Mijn piercer gaf mij eigenlijk als advies mee om alleen maar water te gebruiken. Gewoon iedere keer dat je doucht de piercing goed te "spoelen" met de douchekop en er verder zo veel mogelijk vanaf te blijven, en geen middeltjes te gebruiken tenzij het echt niet anders kan. Ben je al een keer terug geweest naar je piercer? Wat vond hij/zij ervan?
Alle reacties Link kopieren
Oh, en als je niet zeker weet of je sieraad wel echt titanium is (er zijn jammer genoeg nog steeds piercers die er als eerste sieraad een chirurgisch stalen ding er in zetten) heb je een hele simpele check: titanium is niet magnetisch. Dus hou er een magneet bij, doet die niks, is het titanium, wordt hij aangetrokken dan is het iets anders, en vermoed ik dat het heel snel opknapt met een "goed" sieraad er in.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik trouwens zoutspray op mijne. Misschien kan je die nog aanschaffen, alloverpiercings verkoopt het o.a. (Ik heb meerdere kraakbeen piercings en moeilijk oren incl. altijd vocht bultjes etc)
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
- Niet aanraken, enkel bij schoonmaken met gewassen handen
- Niet droog draaien, alleen bij het schoonmaken (vast komen te zitten is fysiek onmogelijk)
- Niet te vaak schoonmaken, na een halfjaar volstaat 1x per dag (zoutoplossing, anti-bacteriële zeep)
- Zo veel mogelijk ontlasten met slapen
- Geduld! Het kan zo maar een jaar duren voor het helemaal genezen is (een van mijn piercings duurde 1,5 jaar)
anoniem_372787 wijzigde dit bericht op 18-01-2019 08:59
1.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yoginica schreef:
18-01-2019 04:31
De helix is een rotpiercing qua genezing! Niet aanzitten, goed schoonhouden (met zoutoplossing) niet op slapen en veel geduld.
Helix genas bij mij volgens mij binnen het jaar! Ging echt gemakkelijk gelukkig.
anoniem_372787 wijzigde dit bericht op 18-01-2019 08:59
10.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-01-2019 07:43
Gewoon die piercing verwijderen
Dit zeker NIET doen! De wond gaat dicht en sluit de bacteriën in waardoor je een ontsteking krijgt.
fotoroid schreef:
18-01-2019 08:58
Dit zeker NIET doen! De wond gaat dicht en sluit de bacteriën in waardoor je een ontsteking krijgt.
Je moet dat gaatje toch juist dicht laten groeien als je van de pijn af wil? Zul je vast bij de huisarts wel iets voor kunnen krijgen wat de bacterien dood.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-01-2019 09:52
Je moet dat gaatje toch juist dicht laten groeien als je van de pijn af wil? Zul je vast bij de huisarts wel iets voor kunnen krijgen wat de bacterien dood.
Nee, juist niet. Die wond moet open blijven om het wondvocht af te kunnen voeren. De huisarts weet niet echt hoe met een piercing om te gaan. Ik kan het misschien niet goed uitleggen, maar het gaatje groeit extreem snel dicht, daar kan geen bacterie-dodend middel tegenop.
fotoroid schreef:
18-01-2019 09:54
Nee, juist niet. Die wond moet open blijven om het wondvocht af te kunnen voeren. De huisarts weet niet echt hoe met een piercing om te gaan. Ik kan het misschien niet goed uitleggen, maar het gaatje groeit extreem snel dicht, daar kan geen bacterie-dodend middel tegenop.
Maar hoe moet je er dan vanaf komen?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-01-2019 09:59
Maar hoe moet je er dan vanaf komen?
Goed verzorgen, net zoals een gewone wond. Een piercing doet nou eenmaal pijn en het duurt lang voor het geneest.
fotoroid schreef:
18-01-2019 10:13
Goed verzorgen, net zoals een gewone wond. Een piercing doet nou eenmaal pijn en het duurt lang voor het geneest.
Ik bedoel hoe moet je je foute beslissing een piercing te nemen terug draaien? Dus hoe krijg je het zsm terug dicht zonder piercing?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-01-2019 10:16
Ik bedoel hoe moet je je foute beslissing een piercing te nemen terug draaien? Dus hoe krijg je het zsm terug dicht zonder piercing?
Op die manier, nog steeds op dezelfde manier helaas.. Piercing eruit halen terwijl je er echt last van hebt is absoluut een no-go. Een doorzichtig, kunststof staafje kan ook, die zie je minder ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven