help ik ben betrapt op winkeldiefstal!

27-09-2014 11:16 160 berichten
-----
anoniem_208055 wijzigde dit bericht op 27-09-2014 12:02
Reden: ----
% gewijzigd
Jij hebt je in de problemen gewerkt door immoreel gedrag. En nu wil je dat wij je geruststellen en met een oplossing komen. Je hebt je in de nesten gewerkt en de beste oplossing vind ik dat je de consequenties gaat ervaren. Ik hoop dus dat je hier inderdaad meer van hoort en er een passende maatregel op volgt. Als jij mijn werknemer was dan zou ik je ontslaan. Je bent in mijn ogen beslist geen betrouwbare werknemer omdat je het niet bepaald nauw neemt met eerlijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof door de snelle bekentenis dit hele topic niet meer.
Poging tot zou voor mij genoeg reden tot ontslag zijn
quote:LadyZiva schreef op zaterdag 27 september 2014 11:45 Ik zou zo'n niet al te slimme TO best wel in mijn bestand willen hebben hoor, maakt het ontslaan wat makkelijker.

Hier dagen noemen, vrij duidelijk aangeven wat er gebeurt is en hoe én erbij vertellen dat ze van plan is om tegen de werkgever te liegen. Het is nogal best mogelijk dat een collega dit herkent, alvast een kopie heeft gemaakt en dit bij de baas neerlegt. Idd iets met billen en blaren. En mocht iemand niet snel genoeg zijn, ik heb het ook even in een documentje gezet
Alle reacties Link kopieren
quote:tessa_dv schreef op zaterdag 27 september 2014 11:37 Lieve mensen,



Bedankt voor julkie reacties. Ik deed het inderdaad bewust. Heb achteraf wel afgerekend toen ik terug geroepn werd van de straat. Heb gezegd dat ik in alle haast het vergeten was en kreeg dus de kans om alsnog af te rekenen. Mijn personeelsnummer hebben ze inderdaad. Wat er nu in mijn hoofd omgaat is, is mijn mening sterker dan die van hun. Zij zou het hoofdkantoor kunnen bellen waar ik werk. Die zoeken mij vervolgens op. Ik zeg..ben het vergeten en heb alsnog afgerekend. Mijn personeelsnummer en naam staan op de bon..waarop alles netjes is afgerekend...
My life ain't shit without me!
quote:ondernemer schreef op 27 september 2014 @ 11:42:

Volgens mij kom je er goed mee weg. Er is namelijk geen aangifte gedaan, je hebt alsnog afgerekend en je hebt volgehouden dat sprake is van een vergissing. Daarmee is diefstal niet meer hard te maken en is er ook geen grond voor ontslag. Grote kans dat dit het hoofdkantoor ook niet bereikt.



Wel nogal dom en laakbaar gedrag, maar dat is al vaker gezegd.Tenzij er camerabeelden zijn van deze actie. Dan kan de werkgever wel degelijk nog achteraf aangifte doen.
quote:gedanst schreef op zaterdag 27 september 2014 11:47 Ik geloof door de snelle bekentenis dit hele topic niet meer.Die bekentenis deed ze al in de OP.
----
Je hebt wel lef. Eerst jatten en als je betrapt wordt ook nog even de korting via je personeelspas cashen?

Ik hoop dat ze je ontslaan. Zo iemand wil je toch niet in je winkel hebben werken?
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op zaterdag 27 september 2014 11:42 Geweldig trouwens. Als de leidinggevende het verhaal hier meeleest en dit maandag op het bord krijgt, hebben ze ook direct een bekentenis in handen. En met Google blijft het gelukkig ook na wijzigen gewoon beschikbaar



+10

Zat ik ook net te denken of eigenlijk te hopen
quote:deksels schreef op 27 september 2014 @ 11:21:

[...]





Per ongeluk? Met je hoofd even ergens anders? Misschien zit ze niet lekker in haar vel en is ze snel afgeleid?



Wat een oordeel. Als ze het expres heeft gedaan, zou ze dit topic echt niet openen lijkt me.Wel hoor: De rij was lang, ze had haast en is weggelopen, zioe laatste zin uit OP.
Alle reacties Link kopieren
"Lieve mensen,



Bedankt voor julkie reacties. Ik deed het inderdaad bewust. "



Nou in dat geval hoop ik dat ze er wat mee doen en dat je terecht wakker ligt. Van mij mag je ontslagen worden.

Lekker dom ook om met je personeelspas af te rekenen anders wisten ze niet eens wie je was.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:NummerZoveel schreef op 27 september 2014 @ 11:47:

[...]





En mocht iemand niet snel genoeg zijn, ik heb het ook even in een documentje gezet Fijn om te lezen dat collega's ondernemers elkaar ondersteunen.
Ah het verhaal krijgt steeds meer kleine details erbij, dat doet me ergens aan denken.
TO, dacht je soms dat door het tonen van je personeelspasje dat je er makkelijker mee weg zou komen?

Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat je anders zo dom bent om dat personeelspasje te gaan gebruiken of het moest je idd. nog om de korting gaan (dat je daar dan nog om durfde te vragen)



Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat het om ordinaire winkeldiefstal gaat. Dit nav, wat TO zelf schrijft en dat ze de producten in een tas stopt ipv. in een mandje/kar.
Heel erg dom ja. Ik kan haast niet geloven dat iemand na een poging tot diefstal nog gaat afrekenen met de personeelspas . En dat je bewust wilde stelen van je werkgever vind ik echt een no-go.
Sterkte met de komende dagen doorkomen, Tessa.

Niet zo slim om dit op een forum te schrijven waar half nederland uitkomt via google.

Veel kan je er nu niet meer aan doen, eigenlijk helemaal niks.

Bijt op je tanden en hoop zsm die baas van je tegen het lijf te lopen. Des te eerder ben je op de hoogte van het hoe en wat.

En dan zal je je waarschijnlijk nog een jaartje kutje voelen, maar ook dat slijt.

Mijn tip voor nu: laat je topic verwijderen.
quote:tessa_dv schreef op 27 september 2014 @ 11:48:

Ik heb dit nooit eerder gedaan en krijg geen hap door me keel! Wat bezielde me... denken dat ik zomaar weg kan lopen omdat ik enorme haast had. Ik heb het dus bewust gedaan maar tegen de medewerker gezegd dat ik het vergeten was en dat ik snel alles alsnog ging afrekenen.



Dat ik toen betaald heb met mijn personeelspas is oer en oerdom..maar op zo'n moment kun je niet meer logisch nadenken. Ikzelf werk niet in het filiaal..maar op het hoofdkantoor van deze grote keten. De medewerkster zij je hebt geluk dat ik niet de politie bel. Waarop ik weer zei..dat het een ongeluk was. Ze geloofde er natuurlijk niets van. Ik vroeg nog..ga je mijn baas bellen? Ze zei nee, maar ik hb hier wel je personeelsnummer. Toen ben ik naar huis gegaan en heb heel hard lopen huilen. Hoe kon ik dit doen..voor die 3 minuten die ik eerder weg moest.



Fijn om te lezen dat je in ieder geval spijt hebt. Nogmaals, stap maandag zelf naar je werkgever en vertel het hele en eerlijke verhaal. Met liegen maak je het erger. Vertel het zoals je hierboven geschreven hebt.

Je kunt natuurlijk wachten of je collega actie onderneemt, dat raad ik je af. Enerzijds omdat je dan blijkbaar alleen actie onderneemt omdat je gedwongen wordt (en daar zou ik als baas echt pissed van worden), anderzijds omdat je anders niet echt los komt van dit gebeuren (de dreiging van 'wat als collega alsnog...').
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel heel dom van die winkelmedewerker dat zij geen melding hiervan heeft gemaakt, dat ze tegen TO heeft gezegd dat ze het in de doofpot stopt.



Volgens mij ben je dan medeplichtig.
Oja die personeelspas was ergens ook wel een goeie zet. Want een slimmerd zou contant hebben betaald. Zo kunnen ze het ook zien bij jouw kantoor. En dat maakt je onschuldiger ;)
De kans is heel groot dat de medewerker het later met manager of collega bespreekt en dan alsnog besluit het te gaan melden. Ik kan mij niet voorstellen dat de medewerker dit zomaar laat gaan.
BLIJVEN ONTKENNEN!!
quote:Baggal schreef op 27 september 2014 @ 11:42:

Ik kan je natuurlijk vertellen dat dit geen handige actie was, maar daar ben je jezelf al van bewust. Wat er gaat gebeuren weet ik niet maar er zijn diverse opties:



1. Ze doet niets en je komt met de schrik vrij (lijkt mij onwaarschijnlijk).

2. Ze geeft het aan op het hoofdkantoor. Het hoofdkantoor doet onderzoek naar hetgeen er gebeurd is en bekijkt of ze verdere stappen tegen je ondernemen. Ik geef je mee dat jouw gedrag valt onder een dringende reden voor ontslag zoals in BW boek 7 vermeld is.

3. Het hoofdkantoor geeft het ook door aan de politie. Wordt dit opgenomen als aangifte dan kan het geseponeerd worden of het OM kan tot vervolging over gaan of je een transactie voorstel geven. Indien er tot vervolging over wordt gegaan zul je je waarschijnlijk moeten verantwoorden bij de politie rechter.

4. Indien deze tot het oordeel komt dat je schuldig bent aan (poging) tot het wederrechtelijk toe-eigenen van eigendommen toebehorend aan een ander, dan kom je er waarschijnlijk vanaf met een geldboete.





Uiteindelijk heb je alsnog betaald - dus naar mij idee valt het onder poging winkeldiefstal.

Idd! En voor de duidelijkheid een dwingende reden tot ontslag kán betekenen dat je op staande voet eruit vliegt en dat je geen recht hebt op ww.

Leuk als daarnaast het OM aan zet komt en je er vervolgens nog een aantekening krijgt ook. Dan is je VOG ook niet meer wat het geweest was.



Ik hoop dat je werkgever je herkent aan de hand van wat je hier schrijft, want dat zou m nog weleens kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
Als je het nou echt was vergeten, kan iedereen weleens overkomen. Maar omdat zij je niet geloofd en jij geeft haar gelijk is het inderdaad een beetje erg stom.

Dus ja wie z'n kont brandt...
quote:gedanst schreef op 27 september 2014 @ 11:56:

Ik vind het ook wel heel dom van die winkelmedewerker dat zij geen melding hiervan heeft gemaakt, dat ze tegen TO heeft gezegd dat ze het in de doofpot stopt.



Volgens mij ben je dan medeplichtig.



Ik zou het dommer vinden als TO ervan uitgaat dat deze winkelmedewerkster hier echt niets over zal zeggen. Volgende scenario's vind ik nl. waarschijnlijker: Komt ze thuis na een dag werken "goh, schat, vandaag is toch iets gebeurt...". Gaat ze vanavond met vrienden uit eten "wat mij deze week gebeurt is...".



Ik kan me best voorstellen dat de collega misschien wel aan de twijfel is geslagen over 'opzet' en daardoor dit vooral niet meldt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven