help ik ben betrapt op winkeldiefstal!

27-09-2014 11:16 160 berichten
-----
anoniem_208055 wijzigde dit bericht op 27-09-2014 12:02
Reden: ----
% gewijzigd
Ze zullen bij de ah erg blij met je zijn...
TO, weghalen heeft geen zin. Het is al terug te vinden via google. Hoe ga je het nu verder aanpakken?
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyZiva schreef op 27 september 2014 @ 12:01:

[...]





Ik zou het dommer vinden als TO ervan uitgaat dat deze winkelmedewerkster hier echt niets over zal zeggen. Volgende scenario's vind ik nl. waarschijnlijker: Komt ze thuis na een dag werken "goh, schat, vandaag is toch iets gebeurt...". Gaat ze vanavond met vrienden uit eten "wat mij deze week gebeurt is...".



Ik kan me best voorstellen dat de collega misschien wel aan de twijfel is geslagen over 'opzet' en daardoor dit vooral niet meldt.





Ik denk niet dat ze dan nog recht van spreken heeft. Eerst afspreken dat je geen melding gaat maken en het daarna toch doen.



Heel vreemd.
quote:fluim schreef op 27 september 2014 @ 11:56:

Sterkte met de komende dagen doorkomen, Tessa.

Niet zo slim om dit op een forum te schrijven waar half nederland uitkomt via google.

Veel kan je er nu niet meer aan doen, eigenlijk helemaal niks.

Bijt op je tanden en hoop zsm die baas van je tegen het lijf te lopen. Des te eerder ben je op de hoogte van het hoe en wat.

En dan zal je je waarschijnlijk nog een jaartje kutje voelen, maar ook dat slijt.

Mijn tip voor nu: laat je topic verwijderen.+1
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyZiva schreef op 27 september 2014 @ 12:03:

TO, weghalen heeft geen zin. Het is al terug te vinden via google. Hoe ga je het nu verder aanpakken?En jij denkt dat die medewerker op het vivaforum meeleest en dan dit topic ook nog ziet? Hoe groot is die kans denk je?
quote:gedanst schreef op 27 september 2014 @ 12:03:

[...]





Ik denk niet dat ze dan nog recht van spreken heeft. Eerst afspreken dat je geen melding gaat maken en het daarna toch doen.



Heel vreemd.Er bestaat ook nog zoiets als casuïstiek bespreken intern, spijt hebben van het niet gemeld hebben, camerabeelden, collega's die dit ook meegekregen kunnen hebben, klanten die het meegekregen hebben en erover praten en een roddelcircuit. Heeft niets te maken met recht van spreken.
quote:LadyZiva schreef op 27 september 2014 @ 11:56:

Fijn om te lezen dat je in ieder geval spijt hebt.



Is dat wel zo.

Het komt op mij meer over dat TO bang is voor de gevolgen die het nog voor haar kan krijgen.
quote:gedanst schreef op 27 september 2014 @ 12:05:

[...]





En jij denkt dat die medewerker op het vivaforum meeleest en dan dit topic ook nog ziet? Hoe groot is die kans denk je?Gezien de grote aantallen geregistreerde forummers en de nog grotere aantallen meelezers gecombineerd met het gegeven dat het blijkbaar een grote onderneming is? Vrij groot! Het hoeft niet die medewerker te zijn he?
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyZiva schreef op 27 september 2014 @ 12:08:

[...]





Gezien de grote aantallen geregistreerde forummers en de nog grotere aantallen meelezers gecombineerd met het gegeven dat het blijkbaar een grote onderneming is? Vrij groot! Het hoeft niet die medewerker te zijn he?





Vrij groot?



Je hoeft TO niet meer extra bang te maken joh.

Ze is er mee weg gekomen en heeft dus voor haar mazzel gehad.



TO, laat dit een goed les voor je zijn.
quote:vla-flip schreef op 27 september 2014 @ 12:07:

[...]





Is dat wel zo.

Het komt op mij meer over dat TO bang is voor de gevolgen die het nog voor haar kan krijgen.Ik lees wel spijt dat ze het gedaan heeft. De reden van de spijt (besef 'ik heb iets verkeerds gedaan' of dat dit komt doordat ze betrapt is) maakt voor mij niet zoveel uit. De situatie kan ze niet meer veranderen, ze kan wel vooruit kijken en anticiperen op haar eigen gedrag en voor nu de meest zuivere keuze maken.
Gut, we een medeleven ineens. Ja, tuurlijk heeft ze spijt. Ze is gepakt immers.



Kom op zeg, het was geen brood, hè. Flessen wijn en chocola jatten... Doet ze anders nooooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 27 september 2014 @ 11:59:

BLIJVEN ONTKENNEN!!Fluim Moskofietsszzz
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 27 september 2014 @ 11:43:

[...]





Er hagen overal camera's in winkels. Hier in de super tenminste wel.



Er loopt iemand snel langs de kassa, zonder af te rekenen en als TO buiten is word haar nageroepen `wilt u die flessen wijn nog afrekenen`.



Dan vraag ik mij toch af hoe die medewerkster weet dat ze flessen wijn in haar tas heeft.



Dat stukje klopt volgens mij niet. En TO antwoord er heel slim niet op hahahahah.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:gedanst schreef op 27 september 2014 @ 12:10:

[...]





Vrij groot?



Je hoeft TO niet meer extra bang te maken joh.

Ze is er mee weg gekomen en heeft dus voor haar mazzel gehad.



TO, laat dit een goed les voor je zijn.Jij noemt het bang maken, ik noem het een reële dreiging. Laat ik het anders zeggen: ik vind het nogal naïef om er zomaar vanuit te gaan dat het verhaal niet herkend wordt. En als ik me zo dom zou hebben gedragen, dan zou ik open kaart spelen met mijn werkgever en niet afwachten of een ander dit voor mij zou doen. Bij de eerste neem je verantwoording voor je eigen gedrag, laat je zien wat het met je doet en dat je bereid bent om de consequenties te dragen (daar zou ik als werkgever in ieder geval meer respect voor hebben). Bij de tweede leg je je lot in handen van een ander (en als het zo uit zou komen, dan zou ik je als werkgever vele malen minder credits geven en zou mijn bereidheid om je in dienst te houden aanzienlijk lager zijn).
Mylene, die heeft haar gewoon via de camera gevolgd en zodoende weet ze wat er in die tas zit. Dat is toch niet zo vreemd aangezien de meesten zo betrapt worden.
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 september 2014 @ 12:13:

[...]





Er loopt iemand snel langs de kassa, zonder af te rekenen en als TO buiten is word haar nageroepen `wilt u die flessen wijn nog afrekenen`.



Dan vraag ik mij toch af hoe die medewerkster weet dat ze flessen wijn in haar tas heeft.



Dat stukje klopt volgens mij niet. En TO antwoord er heel slim niet op hahahahah.Misschien heeft een vakkenvuller gezien dat ze die flessen wijn in haar tas stopte en de caissiere erop gewezen. Mensen die zonder mandje of karretje in de winkel rondstruinen en flessen wijn in hun tas stoppen trekken sowieso de aandacht van het personeel al, als het goed is.
Oja die vakkenvuller was ook in de buurt
Alle reacties Link kopieren
In feite had je nog geen diefstal gepleegd, je hebt bet pand niet verlaten met de spullen. Je hebt meegewerkt en afgerekend, je intentie was wel stelen, maar helaas is het niet mogelijk om je op die grond op staande voet te ontslaan. Ik vrees dat bij de kantonrechter ontslag op staande voet niet overeind blijft.



Wat je het beste kan doen is nu je leidinggevende bellen en een schikking voorstellen, dan ben jij niet verwijtbaar werkeloos en heb je recht op WW en je hoeft bij sollicitaties niets uit te leggen over je 'vertrek'. Je werkgever heeft hier ook voordeel bij omdat ze meteen van je af zijn, niet onnodig op kosten gejaagd worden door jou als je het ontslag op staande voet aanvecht bij de kantonrechter.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Artikel 310 (Wetboek van Strafrecht)



Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.



-> Op moment dat je de kassa bent gepasseerd is het delict in beginsel voltooid (over oogmerk hoef je in beginsel niet meer te twisten).

Echter: politie is niet ingeschakeld en er is (na ingrijpen medewerker) zelfs nog afgerekend (met personeelspas).

Juridisch gezien wordt het lastig om hier een strafbaar feit van te maken. Op het eerste gezicht dus niets aan de hand zo ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 27 september 2014 @ 12:16:

Mylene, die heeft haar gewoon via de camera gevolgd en zodoende weet ze wat er in die tas zit. Dat is toch niet zo vreemd aangezien de meesten zo betrapt worden.



Ja hoor, alsof er iemand de hele dag ELKE klant aan het volgen is wat die in de tas doet en niet betaalt.



En in een tas iets stoppen is bij de grote concern niet raar omdat je daar ook kan betalen met de zelfscanner. Ik doe ook mijn boodschappen IN de winkel al in mijn boodschappentas en niemand roept mij na als ik langs de zelfscanner ben geweest.



Ik wil dus zeggen, het kan bijna niet dat een medewerkster precies weet wat jij in je tas hebt zitten. Maar als jij denkt dat het kan, ook prima
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 27 september 2014 @ 12:19:

In feite had je nog geen diefstal gepleegd, je hebt bet pand niet verlaten met de spullen. Je hebt meegewerkt en afgerekend, je intentie was wel stelen, maar helaas is het niet mogelijk om je op die grond op staande voet te ontslaan. Ik vrees dat bij de kantonrechter ontslag op staande voet niet overeind blijft.



Wat je het beste kan doen is nu je leidinggevende bellen en een schikking voorstellen, dan ben jij niet verwijtbaar werkeloos en heb je recht op WW en je hoeft bij sollicitaties niets uit te leggen over je 'vertrek'. Je werkgever heeft hier ook voordeel bij omdat ze meteen van je af zijn, niet onnodig op kosten gejaagd worden door jou als je het ontslag op staande voet aanvecht bij de kantonrechter.In de OP stond dat ze al buiten was!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:jbo schreef op 27 september 2014 @ 12:20:

Juridisch gezien wordt het lastig om hier een strafbaar feit van te maken. Op het eerste gezicht dus niets aan de hand zo ik zeggen.Behalve dan de integriteit van de medewerker.
Ja Mylene, zo kan het inderdaad zijn geweest, maar jij zoekt dus een andere verklaring hoe zij weet dat er wijn in haar tas zat. Mij best, maar ik vind mijn idee en dat van ladyVol toch de meest plausibele.
Volgens mij is het zodra je de kassa bent gepasseerd dat je oppakbaar bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie, 5 minuten geleden



In de OP stond dat ze al buiten was!Ik meende dat ze bij het passeren van de kassa staande gehouden is. Hoe dan ook is het de vraag of het overeind blijft bij de kantonrechter en beide partijen hebben meer te winnen bij een schikking.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven