Herinneringen school.

21-03-2020 20:36 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bijzondere, leuke herinnering aan de basisschool en middelbare school.

Op de scholen waar ik opgezeten heb werden soms activiteiten buiten de school georganiseerd. Leerlingen en leerkrachten gingen gezamenlijk lopend of fietsend door het verkeer. Wij gingen met de klas of meerdere klassen naar bijvoorbeeld een schouwburg, bioscoop, speeltuin, zwembad, kerk, kampeerboerderij, recreatiegebied voor sportdag. Onderweg kwamen wij auto's tegen die volgens de verkeersregels voorrang hadden. De auto's kregen geen voorrang van ons. De auto's moesten voor ons stoppen en blijven wachten. Tijdens het oversteken van wegen gingen vaak leerlingen of leerkrachten midden op de weg staan. Met gespreide armen of met de handen omhoog, om de bestuurders of bestuursters van de naderende auto's een stopteken te geven.
patrick1395 wijzigde dit bericht op 12-11-2020 08:29
4.52% gewijzigd
Een mooie schoolherinnering vind ik dat voor de verkeersveiligheid, het autoverkeer moest stoppen voor mijn schoolklas bij oversteeksituaties.
Alle reacties Link kopieren
Onze leraren dronken ook wel een biertje als er een schoolfeestje was. Wij dronken fris.
We merkten wel dat de leraren wat "joliger" werden, maar dat vonden we alleen maar leuk!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
[quote=rumforviva post_id=31195267 time=1585949856 user_id=379789]
Op kamp naar de Ardennen of op een trip naar Londen en dat soort dingen dronken leraren vroeger bij ons ook gewoon mee. Op schoolfeesten stond een biertap en werd wijn verkocht.

Dat klinkt nu bijna alsof het de jaren ‘50 waren, maar het was gewoon de jaren ‘90. Maar ja, da’s ook alweer 30 jaar geleden. Ik ben oud geworden.
[/quot ]


Hier ook! Zelfde verhaal . Alleen leraar maatschappijleer en wiskunde.en natuurkunde gingen nogal los. Inclusief verhalen na afloop
Alle reacties Link kopieren
De maandagochtenden op de basisschool waren ontspannen. Er waren dan kringgesprekken. Alle leerlingen vertelden over wat ze gedaan hadden in het weekend. De leerkrachten vertelden zelf ook over hun weekendervaringen.

Op de basisschool en middelbare school moesten alle leerlingen spreekbeurten houden. De persoon die een spreekbeurt hield moest erop letten dat hij of zij, met de hele klas oogcontact maakte. Ik was soms een beetje zenuwachtig, als ik een spreekbeurt moest houden. Het houden van spreekbeurten was goed voor het opbouwen van mijn zelfvertrouwen.
Een mooie schoolherinnering vind ik dat voor de verkeersveiligheid, het autoverkeer moest stoppen voor mijn schoolklas bij oversteeksituaties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven