Het grandioze verhaalspel!

26-06-2020 19:27 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een tip van Snug; het grandioze verhaalspel!!

Oftewel schrijf de volgende regel van het grandioze verhaal. Kijken of het wat wordt :)

Er was eens een vrouw die besloot op een mooie dag naar het strand te gaan.
Een brief? Marseille?
"Marseille?"
"Om precies te zijn een van de rotseilandjes bij Vieux-Port, de oude haven van Marseille."
Met een hevig kloppend hart opende ze de brief, en dit stond erin:
"Je hebt 3 dagen om het te regelen, anders komen we je halen.."
Te laat
anoniem_387696 wijzigde dit bericht op 28-06-2020 09:08
89.56% gewijzigd
Jeezzz, eerst maar even die paracematol en dat glas water naar binnen werken. En daarna de latte. Die zag er trouwens verbazingwekkend professioneel uit.
"Geef het nou maar toe Monique", zei de man op dreigende toon.
Monique had geen idee waar de man het over had. Wel vond ze de man verdacht bekend van gezicht. "Ik ken jou ergens van", zei ze langzaam, "en ik kom er zo vast weer op!"
Alle reacties Link kopieren
Ze keek nog eens goed naar de man. ' Ik weet al weer wie je bent! Je bent die bekende dokter, die van tv!'
"Die speelde ik alleen maar", zei Thom Hoffman en hij kwam op haar af.
Ze keek welke kant ze op kon om te vluchten. Maar achter haar waren enkel muren en een groot raam waarvoor allemaal struiken groeiden.
"Ik weet niet wat je van plan bent, engerd," zei Monique. "Maar ik ben ongesteld en ik heb uren in zee gelegen. Ik ga helemaal niets regelen. Ik wil eerst douchen. In mijn eentje."
"Waar zie je me voor aan Monique. Daar om de hoek kun je douchen. En daarna ga jij ons haarfijn vertellen waar de coke gebleven is.
Nogmaals: je hebt 3 dagen om het in orde te maken, anders komt onze speciale garde je halen".
"Ik denk niet dat je de goede voor je hebt, Thom," zei Monique. "We praten straks wel verder als ik gedouchet heb." Monique verdween om de hoek. Ze bevond zich nu in een luxe badkamer. Dikke handdoeken, toiletspullen, een badjas. Alles was aanwezig, zelfs maandverband en tampons.
Alle reacties Link kopieren
Ze douchte zich, liet de douche lopen, kleedde zich aan en ging door een raam naar buiten.
Meteen toen ze haar eerste stap buiten zette hoorde Monique iemand enthousiast "Manatee!" roepen. Het was hetzelfde meisje dat ze eerder in de struiken aangetroffen had.
Alle reacties Link kopieren
Ze zwaaide naar het meisje. Ze twijfelde of ze haar moest aanspreken of dat ze moest vluchten.
Het meisje was een jaar of acht, maar ze had een ouwelijk gezichtje. "Wil je zien waar ik woon?" vroeg ze.
"Je hebt vast een mooie boot", gokte Monique. "Wil je die laten zien?"
"Mijn vader heeft een boot," antwoordde het meisje. "Wil je de boot van mijn vader zien?"
En waar is je vader nu? vroeg Monique, in haar hoofd het hele plan doornemend.

Die is aan de andere kant van het dorp, zei het meisje.
"Ik wil de boot wel zien," zei Monique. "Ik heet trouwens Monique, niet Manatee. Hoe heet jij?"
Oh, dan noem ik je voortaan Monique. Kom je mee naar de boot, kan je ook kennismaken met mijn mama.
"Ik heet trouwens Viva, maar noem me maar Vief".
Off topic: :hihi:
Want dat is ook de naam van de boot van mijn vader: Vief.
Och jee, een mama op de boot. Daar had het plan van Monique niet in voorzien, maar hoeveel mogelijkheden had ze nou eigenlijk? Alleen deze toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven