Het grote Napraattopic - 2

11-03-2010 16:52 3005 berichten
quote:Vivamod schreef op 01 februari 2010 @ 14:13:

Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels et moi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan mij kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

- omdat we niet van tevoren kunnen voorspellen of dat 'werkt', willen we dit topic een maand op proef doen. Als dit topic helemaal uit de hand loopt kunnen we op 1 maart dus besluiten 't te sluiten.

grtjs,

NaomiEen aanvulling van mijn kant; Als je een posting plaatst die zo grof-beledigend-provocerend is dat er meerdere rapportages over binnenkomen, wordt het alsnog aangepast. Een waarschuwing volgt er dan echter niet.
Alle reacties Link kopieren
Digi,

Ik persoonlijk vind dat de meeste mensen verbijsterend aardig tegen je geweest zijn. Het verbaast me elke keer weer hoeveel mensen geraakt worden door jouw verhalen en hoeveel mensen willen helpen.

Ik zelf reageer wel eens op je maar ik heb niet de intentie je te willen helpen ofzo. Ik zit hier op het forum om mijn mening te geven op allerlei zaken die me op dat moment opvallen. Als jij daar iets mee kan en daardoor jezelf kan helpen is dat alleen maar mooi meegenomen.

Wat ik ook verbijsterend vind is je gebrek aan zelfkennis en zelfinzicht. Kijk nou bijvoorbeeld naar jouw weergave van wat hier de afgelopen dagen is gebeurd. Ik zat waarschijnlijk op een ander forum dan jij, want het lijkt er niet eens op.

Digi, in mijn optiek ben je een huilie. Pas als je eerst eens uit die slachtofferrol komt kun je beginnen je problemen aan te pakken. Met een professional.

Succes.
Ach joh Evidenza, ik heb zo veel zelfinzicht dat ik er aan kapót ga. En echt, als je niet sympathiek wil doen dan is dat meer dan prima, maar gewoon uit puur sadisme of ijdelheid ("ik mag alles zeggen want ik ben Evidenza) tóch iets beledigends wil zeggen dan raad ik je aan je snavel te houden. Geen wonder dat je geen vrienden hebt, ook al zeg je dat je ze helemaal niet wil.

Ik doe genoeg om mijzelf vooruit te helpen en als dat niet snel genoeg naar jouw zin is, dan is mij dat een dikke vette worst want jouw mening is evenveel waard als rottend fruit. Ik hóef mijzelf niet eens te verdedigen maar ja, als iemand op zo'n hoge ivoren toren zit raakt de mening van zo'n inferieur wezen als ik je natuurlijk niet. Want dát ben je, een superieur gedragend mens die meent de wijsheid in pacht te hebben.

Een huilie? Laat me niet lachen. En al vind je dat tienduizend keer, dan hoef je dat niet te zeggen. Ik heb er niets aan, de meeste mensen hebben er niets aan, alleen jij hebt er iets aan omdat je weer lekker kunt kwetsen. Naar mens ben je.

Gódver, de gemoederen waren nu juist bedaard.
Sowieso valt het me op dat veel huilies een heiligenstatus hebben. Is het omdat ik ook nog weleens (terecht) iets kan zeggen over mijn schoonheid en intelligentie?

Anyways, ik zou het fijn vinden als men nu eens kápt met dat nagelul.
quote:Digitalis wrote on 06 April 2010 @ 12:53:

Sowieso valt het me op dat veel huilies een heiligenstatus hebben. Is het omdat ik ook nog weleens (terecht) iets kan zeggen over mijn schoonheid en intelligentie?

Anyways, ik zou het fijn vinden als men nu eens kápt met dat nagelul.Spreekt men - uit gebrek aan respons - niet over je, maar tegen je (veelal positief, lees ik in de pakweg 15 laatste berichten), is het nagelul. Zie je wat ik bedoel?...
Dan kunnen we toch bij dezen stoppen met nalullen? Is dat ook klaar.

Komt vanzelf wel waar wat anders waat dit topic over kan gaan, voor de nalullers.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Jammer Dieg, dat je alleen getriggerd wordt op het in jouw ogen negatieve te reageren.
quote:Moonlight82 wrote on 06 April 2010 @ 13:01:

Dan kunnen we toch bij dezen stoppen met nalullen? Is dat ook klaar.

Komt vanzelf wel waar wat anders waat dit topic over kan gaan, voor de nalullers.Goh, aardig...
Hmmm, ik reageer niet anders op je dan ik altijd doe en dat leverde me in het verleden jouw goedkeuring op.

Als je zo over het woord huilie valt, dan kun je daar beter iets aan doen ipv te gaan zitten fulmineren.

De beste manier om nagelul te stoppen is zelf niet meer te reageren/fulmineren/onzin te verkopen.
Digi, ik heb ook mee gelezen en mijn stukjes achter gelaten op jouw topic. En ben het eens met onderstaande;

Met alle respect, maar hoeveel forummers (incluis mezelf) hebben in al die topics aardig tegen je gedaan? Dat zijn er toch een heleboel? Het punt is, jij bent helemaal niet gevoelig voor 'aardige berichten', sterker nog, je negeert ze stelselmatig en kiest ervoor de 'onaardige' berichten fijn te malen met je kaken. Daar worden zelfs de aardigste forummers recalcitrant van. En hoe ver kom je met 'aardig'?

Mensen namen de tijd om met je mee te lezen, met je mee te denken, en wilde je uit de negatieve spiraal trekken waar je in zat/zit.

Ik ben soms recht toe recht an, en neem vaak iemand serieuzer die actief met zichzelf aan de slag durft en gaat, dan iemand die blijft verzanden in arme ik..

Er was naar mijn idee geen doorkomen aan bij je, en je houding baarde heel veel mensen zorgen.

Ik vind het een gebrek aan zelfkennis dat je dat niet gezien hebt of wilt erkennen.

Hiermee zef ik niet dat ik jou een slecht of negatief mens vind, ik geloof dat je optimistisch bent ondanks vele tegenslagen want ook dat lees ik tussen jouw regels door.

Maar we zijn hier wel allemaal mensen en menselijk lieve digi..

En reageren voornamelijk op wat jijzelf aan ons laat zien.
..popcorn?
Stoppen we met praten omdat je geband bent......beginnen we met praten als je weer aanwezig bent, is het ook niet goed.

De meeste mensen zijn aardig tegen je en hebben goede intenties. Behalve het 'huillie' gedeelte, schrijft Evidenza een nette post, waar jij dan weer met zoveel grove woorden op moet uithalen. Hou daar toch eens een keer mee op.

Ik weet ook niet waarom je tegelijkertijd het bloed onder iemands nagels vandaan kan halen en aan de andere kant zoveel tijd en moeite bij mensen los weet te peuteren om je te HELPEN, maar voor mij werkt het zo en bij veel anderen (wat ik zo lees) ook.

Wat zoveel mensen zeggen, Digi, je kan alleen jezelf helpen. Succes daarmee!
quote:Viva Angel5 schreef op 05 april 2010 @ 22:08:

Geen kwestie van overrulen Floor, simpelweg een kwestie van het bansysteem volgen. Na een waarschuwing volgt een ban van 24u.Niet om het een of het ander....maareh...het is mij volkomen onduidelijk wanneer die waarschuwing dan heeft plaatsgevonden. Is ook niks van terug te vinden op het ban en waarschuwingen topic.
Jawel hoor;quote:Willem, waarschuwing wegens grove postings.

Waarschuwing omgezet in 24-uurs ban, wegens provoceren na waarschuwing.
Eh ja, dat gaat over Willem. Ik had het over Digi.
quote:Digitalis schreef op 06 april 2010 @ 08:09:

Zo, ik heb m'n vrienden wel leren kennen.

Dat schift altijd "lekker" .

Hoeveel échte vrienden denk je dat een gemiddeld mens trouwens heeft, Digi?

Ik vind het heel jammer dat je veel berichten , zorgen, ingestoken tijd, etc. totáál anders opvat dan ze bedoeld waren.

Ten eerste: af en toe steekt het verdriet waarvoor die negeerders hebben gezorgd de kop op. Dat ik daar een topic over open staat mij vrij en als men eens goed rondkijkt op dit forum staat het bol van boehoehoeberichten.

Er wordt bijzonder weinig mee-geboehoed,- op dit hele forum niet - dat weet je toch? Gat in de markt lijkt me; iemand die zich verhuurt om mee te huilen, al bestaan die mensen geloof ik wel ( die komen bij begrafenissen toch betaald de haren uit hun hoofd trekken? ).

Je wilt geen uitzonderingspositie hier ( en waarom zou je? ) , maar net zoals geen enkele TO bepalen kan of er meegehuild wordt of tips worden gegeven om niet meer te hoeven boe-hoe'en of dat er gezegd wordt ' stop toch met dat geboe-hoe " , zo kun jij dat ook niet bepalen.

Ten tweede: dat het escaleert (en ik heb zo veel topics geopend, over schoenen, actualiteiten, maar dat vergeet men gemakshalve maar eventjes) is niet gehéél aan mij te wijten. Het is alsof men in de startblokken staat mij op mijn zwakke momenten eens even in te wrijven wat voor rotmens ik toch ben in de ogen van sommigen (vélen, zo blijkt). Er is werkelijk niemand geweest die gezegd heeft wat een rotmens je bent. Dat jij dat zo ervaart, dat kan, maar het is niet gezegd.

Ten derde: als je midden in verdriet zit, ben je niet heel erg voor rede vatbaar en volg je niet meteen alle adviezen op. Het eeuwige "wat ga je nou doen met wat ik heb gezegd?" staat enkel in dienst van het eigen ego en is níet bedoeld om het 'lijdend voorwerp' te helpen. Je hebt mij ook beticht van me beter voelen en dat ik van uit die gedachte reageerde. Heel onterecht.

Ten vierde: Angel 2 mailde me (en ik zal niet exact herhalen wat anders krijgen we dát weer) dat er 'verontrustende mailtjes'waren binnengekomen. Noem me een cynicus, maar ik weet zeker dat er een hoop mensen likkebaardend achter hun pc zaten te wachten tot die labiele Digi dramatisch aan zou kondigen een mes te pakken. Dat kan. Het zou ook kunnen dat ze werkelijk bezorgd zijn ipv hoopvol. Geen idee.

Ten vijfde: Ik ben wel degelijk gegroeid en heb een hoop geleerd. Dat intelligentie (sja, ik behoef niet uit te leggen dat mijn IQ volgens een simpele test waar ik geen waarde meer aan hecht 99% van de forumleden overstijgt) Misschien vergis je je daar wel in. En misschien ook niet. Ik vind het niet relevant.... jij? en slimheid niet hetzelfde is klopt helemaal; ik maak genoeg stomme fouten.

Ten zesde: dat ik warrig schreef komt doordat mijn knieen dusdanig zijn geinfecteerd door een val die wonden veroorzaakte en waardoor ik niet eens meer kan lopen. Ik mikte er een (zwak) opiaat in tegen de allesoverheersende pijn en dat had níets te maken met kalmeringsmiddelen, alchohol of een suicidepoging. De ernst van mijn wonden is dusdanig dat er straks thuiszorg komt voor onbepaalde tijd. Dit heb ik Angel 2 gemaild maar ik kreeg in één regel terug dat ik een ban kreeg. Rechtvaardig? U mag het zeggen.

Ten zevende: de walgelijke insinuatie dat Minny mij beschermt omdat ik haar (samen met donaties van anderen) een laptop heb gegeven en haar heb meegenomen naar Riga (want ik had een icket over) is van wel zo'n laag allooi dat de mensen die dit opperden zich diep, diep moeten schamen. Ik heb die laptop een keer aangehaald. Volgens mij omdat het toen ging over kado's geven en aannemen en of je daar voorwaarden aan kon hangen of wat je ervoor terug hoopte te krijgen. Ik heb niemand insinuaties zien maken over dat M. jou zou beschermen omdat ze een laptop heeft gehad.

Ten achste: praten over iemand die zich niet kan verdedigen is beneden alle peil. En niet zo maar praten, nee, men beweert dat ik gek ben, ongeveer in een gesticht hoor, dat ik een persoonlijkheidsstoornis heb, dat ik manipulatief en gehaaid ben en eigenlijk geen plek op deze aardkloot verdien. Laat ik jullie eens iets zeggen: ik hóef jullie medelijden en valse hulp niet. Vals nogal liefst? Vals als in niet gemeend of als in gemeen bedoeld ? Als ik een topic open en vraag om advies dan vráág ik om advies,Wilde je nou advies of wilde je nou boe-hoe doen? ongevraagd advies en karakterschetsen steekt men maar waar de zon niet schijnt.

Ik wist dat de wereld niet lief was, maar ik ben oprecht geschokt door zo veel haat onder het mom van bezorgdheid. En daarbij ook meteen door het dictatoriaal handelen van Angel 2. Haat?

Ik wil dit gewoon laten rusten en ik zou het bijzonder fideel vinden als men mijn wens respecteert. Ik pleur één post neer, jullie hebben bladzijden volgekalkt over Digi de Verschrikkelijke.Beetje jammer dit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:minny schreef op 06 april 2010 @ 14:32:

Eh ja, dat gaat over Willem. Ik had het over Digi.22.14 uur. Ban voor Digitalis.
God ow god ow god ow god.

Ik houd wijselijk mijn snavel wel.
quote:dangeensuus schreef op 06 april 2010 @ 15:15:

God ow god ow god ow god.

Ik houd wijselijk mijn snavel wel.

Goed dat je het even meldt, anders is het - voor je het weet - negeren!

In deze kan je geen goed doen, vrees ik.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:minny schreef op 06 april 2010 @ 14:32:

Eh ja, dat gaat over Willem. Ik had het over Digi.

Oh sorry *grinnik* ging er vanuit dat het om Willem ging, my mistake.

Two was er al
@ Digitalis; ik heb zondag ook een aantal reacties gegeven op je topic. Mijn intenties waren goed.

Nu geef je aan dat je door een aantal reacties erg gekwetst bent.

Ik hoop niet dat je dit bij mijn reacties zo hebt ervaren, want mijn reacties waren goed bedoeld.

Ik heb hier in ieder geval ook weer van geleerd. Ik zal wat voorzichtiger zijn in het geven van reacties en niet over bepaalde dingen gaan speculeren als ik eigenlijk de ware motieven van iemand niet weet.
Ik kan me wel herinneren dat iemand ooit een link gelegd heeft tussen een laptop voor Minny en de vriendschap. Ik weet wie dat was en zij heeft later haar excuses aangeboden als ik me goed hierinner.

Het was niet iemand die de laatste weken op het forum is en het was dus ook BGB niet.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Niet om daar nu weer over te beginnen trouwens maar BGB dan weet je dat het vermoedelijk niet tegen jou was.
Ok nee ik heb het niet over een laptop en/ of Minny gehad.
Gaan we nu echt allemaal ons best doen aan te tonen wat we vooral niet gezegd hebben?

Zelfs áls het al gezegd is, is dat door één persoon geweest. Beetje bizar om dat als leidraad van de algemene reacties te nemen.
Volgens mij heeft BGB wel wat gezegd over de laptop in het topic: "negeren......", maar alleen op een hele positieve manier. Om als voorbeeld te geven van de lieve positieve kant van Digi. Maar dat is volgens mij......

....wordt het topic trouwens nog teruggeplaatst of niet?
Waarom kreeg HPL een permaban en mag Digitalis keer op keer op keer op keer doorgaan met dit gezanik, dat voor niemand goed is, in de laatste plaats voor haarzelf?

Digi, zit je ook op andere fora? Hoe zijn de reacties daar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven