Het meest gruwelijke dat je ooit hebt gezien..?

17-06-2018 22:48 80 berichten
Zijn er meer mensen die ooit iets zo gruwelijks hebben gezien dat je er nog steeds met enige regelmaat aan terugdenkt, en dan weer zo’n moment van afschuw hebt?

Ik was jaren terug een van de eerste mensen ter plekke na een heel zwaar verkeersongeval (frontale aanrijding) waar ik toevallig langs fietste. Ik weet nog dat ik er nog best een stukje vandaan was maar al wel een hele grote doffe klap had gehoord. Toen ik iets verderop een bocht om fietste, was duidelijk waar deze klap vandaan kwam.

Er was al iemand anders die de hulpdiensten al had ingeschakeld. Ik weet nog dat hij aan het bellen was en zoiets zei als ‘en stuur ook maar een begrafenisondernemer’.

Een van de inzittenden van de auto was uit de auto geslingerd en waarschijnlijk al meteen overleden. Met name het beeld van deze persoon is me altijd bijgebleven.

Voor de rest weet ik er niet veel meer van. Ik heb nog heel eventjes geholpen om verkeer tegen te houden, daarna kwam er vrij snel een heel circus aan hulpverleners en ben ik doorgefietst (nadat ik had verteld dat ik geen getuige van het ongeval zelf was).
anoniem_353486 wijzigde dit bericht op 17-06-2018 22:56
Reden: Detail weggehaald
0.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig.. hier niet echt iets gruwelijks gezien gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik een jaar of 5 was heb ik gezien dat een meisje van mijn leeftijd door een bus werd dood gereden. Kan mij nog heel goed haar rode laarsjes herinneren die onder de bus uit staken. Vergeet ik nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Wat een raar einde van je OP.
Gezien wie de TO is en die rare zin in de OP...laat maar.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 00:06
Reden: Daarom
81.33% gewijzigd
Jeetje. Ik krijg de beelden van bijna-ongelukken al niet uit mijn hoofd. Met name als het om kinderen gaat.
Heftig om zoiets mee te maken en dergelijke dingen kunnen je inderdaad lang bijblijven. Dat is ook niet vreemd.
Heb zelf genoeg verschrikkelijke dingen gezien, maar voel totaal niet de behoefte om dat op internet te delen. Ben ook bang (misschien onterecht) dat het snel een tegen elkaar opbieden topic wordt om andermans ellende. Eigenlijk vind ik de laatste zin van je OP daar al wel een illustratie van. Je kunt andermans ellende ook teveel etaleren en er iets respectvoller over praten.

Later toegevoegd: ik zie dat die laatste zin inmiddels verwijderd is.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 17-06-2018 23:05
26.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die laatste zin! Brrrrrr.

Ik vind dit lezen al eng.
Koi* schreef:
17-06-2018 22:53
Wat een raar einde van je OP.
Dat circus zeker, ja vond ik ook raar.
Darthmee schreef:
17-06-2018 22:52
Toen ik een jaar of 5 was heb ik gezien dat een meisje van mijn leeftijd door een bus werd dood gereden. Kan mij nog heel goed haar rode laarsjes herinneren die onder de bus uit staken. Vergeet ik nooit meer.
Dat soort details! Blijft helaas bij idd.
Vandaag gezien hoe een klein jongetje werd aangereden.
Het leek alsof de auto stopte en het wel meeviel, maar toen gaf de bestuurder toch nog een dot gas en reed dus daadwerkelijk over hem heen...Ik dacht even dat hij over zijn hoofd heen reed, maar het bleek uiteindelijk alleen zijn arm te zijn.

Ik krijg dat beeld niet zomaar uit mijn gedachten, het leek allemaal in slowmotion te gaan en ik stond hartstikke dichtbij en toch was ik totaal machteloos.

Het was afschuwelijk, ik hoop dat mijn hersenen een goed trucje hebben om mij dit traumatische beeld toch snel te laten verbleken.
Alle reacties Link kopieren
Er ging een filmpje rond op fb van een hond waarvan de oren afgesneden waren. De daders stonden ernaast met de oren in hun hand. Daar ben ik echt ziek van geweest een dag lang. En nog steeds als ik daar aan denk kan ik wel huilen . Alle dierenleed vind ik vreselijk. Ik vermijd beelden ervan. Kan er niet tegen.

Ook de man die door IS in een kooi werd gestopt en in de brand werd gestoken vond ik vreselijk. Geen idee hoe ik dat heb gezien. Het zijn namelijk geen dingen die ik aktief opzoek.

Zo zijn er nog wel wat dingen. Waar ik live bij was kan ik zo even niks bedenken.
Wat wil je met dit topic dan. Behalve vermelden dat hersenen grijs zijn?
de balzak van mijn man toen hij de olifantenziekte had
Ik was 17 toen de borst van mijn moeder geamputeerd was. Ik ben nu 53 en vergeet dat nooit meer. Ik heb verhoogde kans op borstkanker maar ik laat echt nooit een borst weg nemen.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn broertje als kleuter werd aangereden, ik was zelf een jaar of 7.

Gelukkig vooral grote schrik, de auto startte net, autoluwe straat, en broertje liep ineens de straat op.
Broertje kwam ervan af met een lichte hersenschudding.

Maar 'pas op voor auto's' was voorheen altijd een abstract begrip geweest. Ik bedoel, je weet het natuurlijk wel, maar het ook effectief zién maakte toch wel grote indruk op me.

Verder een keer een meisje gezien dat net voor de trein vanop het spoor was weggeplukt.
Fysiek mankeerde ze niks, maar de wanhoop op haar gezicht is me heel lang bijgebleven.
Tijdschriftenverslindster schreef:
17-06-2018 22:53
Heftig om zoiets mee te maken en dergelijke dingen kunnen je inderdaad lang bijblijven. Dat is ook niet vreemd.
Heb zelf genoeg verschrikkelijke dingen gezien, maar voel totaal niet de behoefte om dat op internet te delen. Ben ook bang (misschien onterecht) dat het snel een tegen elkaar opbieden topic wordt om andermans ellende.
Helemaal mee eens.

Waarom wil je dat weten To?
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
17-06-2018 22:55
Er ging een filmpje rond op fb van een hond waarvan de oren afgesneden waren. De daders stonden ernaast met de oren in hun hand. Daar ben ik echt ziek van geweest een dag lang. En nog steeds als ik daar aan denk kan ik wel huilen . Alle dierenleed vind ik vreselijk. Ik vermijd beelden ervan. Kan er niet tegen.

Ook de man die door IS in een kooi werd gestopt en in de brand werd gestoken vond ik vreselijk. Geen idee hoe ik dat heb gezien. Het zijn namelijk geen dingen die ik aktief opzoek.

Zo zijn er nog wel wat dingen. Waar ik live bij was kan ik zo even niks bedenken.
Zo ben ik dus een executiefilmpje tegengekomen op facebook, filmpje speelde zich automatisch af dus ik verwachtte het niet en schrok me rot. Heb daarna facebook direct weggedaan, wil ook niet dat mijn kinderen op facebook gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig niet in het echt gezien, maar wel op film: zelfverbranding

En ik kreeg ook een keer een filmpje doorgestuurd van een man die een lege pot jam in zijn anus probeerde te duwen. Helaas brak de pot en zorgden de glasscherven voor hevige bloedingen.

Je kunt begrijpen dat ik beide filmpjes snel weer weggeklikt heb :@@:
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ook een filmpje op Facebook. Dat er zulke gruwelijke dingen daar rondgaan is me echt een raadsel, ik ga er ook zeker niet actief naar op zoek.
Was een filmpje van een jonge man waarvan de bovenkant van zijn schedel eraf was (door een kogel of iets anders oorlogsgerelateerd), maar zijn mond bewoog nog en hij lag als een vis op het droge naar adem te happen.
Is al jaren geleden, maar ik word er nog steeds helemaal naar van als ik er aan denk.
Tijdschriftenverslindster schreef:
17-06-2018 22:53
Heftig om zoiets mee te maken en dergelijke dingen kunnen je inderdaad lang bijblijven. Dat is ook niet vreemd.
Heb zelf genoeg verschrikkelijke dingen gezien, maar voel totaal niet de behoefte om dat op internet te delen. Ben ook bang (misschien onterecht) dat het snel een tegen elkaar opbieden topic wordt om andermans ellende. Eigenlijk vind ik de laatste zin van je OP daar al wel een illustratie van. Je kunt andermans ellende ook teveel etaleren en er iets respectvoller over praten.
dat is het al. ramptoerisme all over the place. het stoort me dat hier mensen zichzelf neerzetten als slachtoffer ten koste van het echte slachtoffer en dat met als doel om een goed verhaal te vertellen en tegen een ander op te bieden.

geplette hersenen
gemartelde dieren
afgerukte ledematen
oh ja.... dode kindertjes

kom d’r maar in. nu iets met alle elementen tegelijk
Goede vraag, wat wil ik ermee.

Het is bijna 10 jaar geleden en ik denk er nog steeds best vaak aan. Is dat raar? Als je hier zegt dat je na 10 jaar nog vaak aan je ex denkt, word je meestal voor gek versleten.

Een ander effect is dat ik vaak denk ‘oei, hoe zouden omstanders dit beleefd hebben’. Bijvoorbeeld, jaren terug was er een heftig ongeval in Utrecht waarbij 2 hele jonge kinderen in een auto zijn verdronken, toen ik daarover las vroeg ik me af hoe dit te verdragen was voor omstanders die waarschijnlijk niets meer konden doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een raar topic trouwens, zo op de late avond, net voor het slapen gaan...
Vivo per lei
ManOpHetPrikbord schreef:
17-06-2018 23:04
Goede vraag, wat wil ik ermee.

Het is bijna 10 jaar geleden en ik denk er nog steeds best vaak aan. Is dat raar? Als je hier zegt dat je na 10 jaar nog vaak aan je ex denkt, word je meestal voor gek versleten.

Een ander effect is dat ik vaak denk ‘oei, hoe zouden omstanders dit beleefd hebben’. Bijvoorbeeld, jaren terug was er een heftig ongeval in Utrecht waarbij 2 hele jonge kinderen in een auto zijn verdronken, toen ik daarover las vroeg ik me af hoe dit te verdragen was voor omstanders die waarschijnlijk niets meer konden doen.
Waarom staat dit dan niet in je OP? Waarom moet het inclusief de kleur van de hersenen?
Nemaìn’ schreef:
17-06-2018 23:07
Waarom staat dit dan niet in je OP? Waarom moet het inclusief de kleur van de hersenen?
dat is lekker gruwelijk, om de lezers te plezieren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven