Het meest gruwelijke dat je ooit hebt gezien..?

17-06-2018 22:48 80 berichten
Zijn er meer mensen die ooit iets zo gruwelijks hebben gezien dat je er nog steeds met enige regelmaat aan terugdenkt, en dan weer zo’n moment van afschuw hebt?

Ik was jaren terug een van de eerste mensen ter plekke na een heel zwaar verkeersongeval (frontale aanrijding) waar ik toevallig langs fietste. Ik weet nog dat ik er nog best een stukje vandaan was maar al wel een hele grote doffe klap had gehoord. Toen ik iets verderop een bocht om fietste, was duidelijk waar deze klap vandaan kwam.

Er was al iemand anders die de hulpdiensten al had ingeschakeld. Ik weet nog dat hij aan het bellen was en zoiets zei als ‘en stuur ook maar een begrafenisondernemer’.

Een van de inzittenden van de auto was uit de auto geslingerd en waarschijnlijk al meteen overleden. Met name het beeld van deze persoon is me altijd bijgebleven.

Voor de rest weet ik er niet veel meer van. Ik heb nog heel eventjes geholpen om verkeer tegen te houden, daarna kwam er vrij snel een heel circus aan hulpverleners en ben ik doorgefietst (nadat ik had verteld dat ik geen getuige van het ongeval zelf was).
anoniem_353486 wijzigde dit bericht op 17-06-2018 22:56
Reden: Detail weggehaald
0.99% gewijzigd
Ik heb in een ziekenhuis gewerkt en van alles gezien. Maar filmpjes over dieren of kindermishandeling kan ik echt van wakker liggen.
Sommige mensen die hun ervaring hier posten zie ik al helemaal op een feestje staan. Hand vol borrelnoten, stemverheffinkje: “Nou, wat ík ooit heb gezien...!!! Bla Bla Bla... " Medelijden opwekken met een hoop interessantdoenerij over andermans echte drama en ellende. Akelig topic. Maar ik weet het het, ik hoef het niet te lezen, dus laat ik het ook meteen hierbij.
anoniem_6368c4626ed1a wijzigde dit bericht op 17-06-2018 23:14
1.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
17-06-2018 23:04
Goede vraag, wat wil ik ermee.

Het is bijna 10 jaar geleden en ik denk er nog steeds best vaak aan. Is dat raar? Als je hier zegt dat je na 10 jaar nog vaak aan je ex denkt, word je meestal voor gek versleten.

Een ander effect is dat ik vaak denk ‘oei, hoe zouden omstanders dit beleefd hebben’. Bijvoorbeeld, jaren terug was er een heftig ongeval in Utrecht waarbij 2 hele jonge kinderen in een auto zijn verdronken, toen ik daarover las vroeg ik me af hoe dit te verdragen was voor omstanders die waarschijnlijk niets meer konden doen.
Nee dat is niet raar. Zulke gebeurtenissen maken indruk op je en zullen je waarschijnlijk altijd bijblijven. Dat je daar geregeld aan terugdenkt is volkomen normaal. Zolang het maar niet je leven gaat beheersen.

Wat betreft die ex: ik denk wel vaak terug aan mijn ex. Ik zal dat ook altijd blijven doen, simpelweg omdat zij de moeder is van mijn kind. Ik vind daar niks raars aan. We zijn toch een flink aantal jaren bij elkaar geweest en hebben samen een dochter gekregen, dan kun je toch niet verwachten dat je zo iemand snel weer vergeet?

Nu ik hier trouwens over nadenk: het gruwelijkste wat ik ooit gezien heb was misschien wel de geboorte van mijn kind 8-. Zoals Robbie Williams ooit zei: "het is alsof je favoriete pub afgebrand wordt" :biggrin:
Maar het resultaat mag er natuurlijk wezen, dus uiteindelijk was die bevalling ook één van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien :)
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
17-06-2018 23:04
Goede vraag, wat wil ik ermee.

Het is bijna 10 jaar geleden en ik denk er nog steeds best vaak aan. Is dat raar? Als je hier zegt dat je na 10 jaar nog vaak aan je ex denkt, word je meestal voor gek versleten.
....

Dat is niet raar. Het kan een herbeleving zijn omdat het iets schokkends was.
Maar op mij komt het topic als sensatiezoekerij over, erg onprettig.
nounou
Ik heb mijn ervaring zojuist beschreven omdat het net vandaag pas is gebeurd en ik moet het nog verwerken.

Maar het meest gruwelijke wat ik ooit zag op een filmpje ga ik niet beschrijven omdat het te gruwelijk was.
Ik wil niemand met dat beeld opzadelen.

Wat vandaag gebeurde is toch gruwelijker omdat ik het jongetje ken en hem niet kon beschermen en ik dacht dat hij doodging.

En ik voel de behoefte om dit verhaal te vertellen omdat ik zo geschrokken ben.
De uitdrukkingen op de gezichten van een paar vriendinnen toen ze mij zagen liggen na een val van een paard. Ik weet heel veel stukken niet meer omdat ik steeds bewusteloos raakte. Ik hoorde achteraf dat ik lachend op de grond zat en zei nou dat ging snel nu zit ik ineens op de grond. Ik had een flinke hoofdwond en zij waren behoorlijk in paniek. De wanhoop in hun ogen vergeet ik nooit meer. De rest weet ik niet meer, ik kwam bij in het ziekenhuis. Toen ik mijzelf later in de spiegel zag kon ik alleen maar huilen. Mijn gezicht lag in puin, heel groot gat in mijn hoofd en ik had een hele zware hersenschudding. Ik denk achteraf nog geluk gehad. Ik heb het er nog wel eens over met een van die vriendinnen, zij dachten dat het afgelopen was met mij. Die vriendin is met mij gegaan in de ambulance en vertelde mij later dat ik tot 3 x toe het infuus uit mijn arm trok. Ik weet hier niks meer van.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-06-2018 09:33
Reden: op de man, maatregelen genomen
99.34% gewijzigd
ManOpHetPrikbord schreef:
17-06-2018 23:04
Goede vraag, wat wil ik ermee.

Het is bijna 10 jaar geleden en ik denk er nog steeds best vaak aan. Is dat raar? Als je hier zegt dat je na 10 jaar nog vaak aan je ex denkt, word je meestal voor gek versleten.

Een ander effect is dat ik vaak denk ‘oei, hoe zouden omstanders dit beleefd hebben’. Bijvoorbeeld, jaren terug was er een heftig ongeval in Utrecht waarbij 2 hele jonge kinderen in een auto zijn verdronken, toen ik daarover las vroeg ik me af hoe dit te verdragen was voor omstanders die waarschijnlijk niets meer konden doen.
Zal ik je even de telefoonnummers geven van de ouders? Dan kun je even vragen hoe het nu met ze gaat i.p.v. met de omstanders. Of is dat te weinig sensatie voor je?
S-Meds schreef:
17-06-2018 23:14
[...]
Ik vraag me af waarom n8j je er op deze manier mee komt bemoeien...volgens de agente ter plaatse die met ons kwam praten is therapie in zo'n geval pas nodig als het over drie weken nog steeds op ons netvlies staat.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-06-2018 09:38
Reden: quote verwijderd
10.39% gewijzigd
shisha schreef:
17-06-2018 23:21
Ik vraag me af waarom n8j je er op deze manier mee komt bemoeien...volgens de agente ter plaatse die met ons kwam praten is therapie in zo'n geval pas nodig als het over drie weken nog steeds op ons netvlies staat.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-06-2018 09:37
Reden: ongepast
18.59% gewijzigd
S-Meds schreef:
17-06-2018 23:22
[...]
Nee, helaas is dit ons vandaag echt overkomen en we hebben uren in het ziekenhuis gezeten en zijn nog niet zo lang weer thuis.
Omdat we ons sterk hielden voor de kinderen (in totaal 3) zijn we nu pas zelf aan de verwerking toe...Ik leid mezelf een beetje af met dit forum en ik zie een topic met wat is het meest gruwelijke dat je ooit hebt gezien.
Ik heb het meteen aangegrepen om te reageren, moet het gewoon nog helemaal gaan verwerken.
Wat kan een mens schrikken en wat is het uiteindelijk goed afgelopen in verhouding met wat had kunnen gebeuren.
Ik vind jouw reactie erg onsympathiek.

Ik merk ook dat ik jouw reacties wel vaker erg onsympathiek vind.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-06-2018 09:37
Reden: quote verwijderd
8.27% gewijzigd
shisha schreef:
17-06-2018 23:30
Nee, helaas is dit ons vandaag echt overkomen en we hebben uren in het ziekenhuis gezeten en zijn nog niet zo lang weer thuis.
Omdat we ons sterk hielden voor de kinderen (in totaal 3) zijn we nu pas zelf aan de verwerking toe...Ik leid mezelf een beetje af met dit forum en ik zie een topic met wat is het meest gruwelijke dat je ooit hebt gezien.
Ik heb het meteen aangegrepen om te reageren, moet het gewoon nog helemaal gaan verwerken.
Wat kan een mens schrikken en wat is het uiteindelijk goed afgelopen in verhouding met wat had kunnen gebeuren.
Ik vind jouw reactie erg onsympathiek.

Ik merk ook dat ik jouw reacties wel vaker erg onsympathiek vind.
oh tuurlijk joh
het jongetje is ook nog een goede bekende
dat maakt het nog extra gruwelijk
bot stak eruit zeker?
shisha schreef:
17-06-2018 23:30


Ik merk ook dat ik jouw reacties wel vaker erg onsympathiek vind.
Ik vind Meds juist altijd lekker ad rem en nuchter reageren.
Vaak ook verschrikkelijk grappig!
karin12345 schreef:
17-06-2018 23:37
Ik vind Meds juist altijd lekker ad rem en nuchter reageren.
Vaak ook verschrikkelijk grappig!
vind ik ook
S-Meds schreef:
17-06-2018 23:38
vind ik ook


Zijn we in ieder geval met zijn tweeen :proud:
karin12345 schreef:
17-06-2018 23:39
Zijn we in ieder geval met zijn tweeen :proud:
dat is een groepje
S-Meds schreef:
17-06-2018 22:56
de balzak van mijn man toen hij de olifantenziekte had

Dat was schrikken zeker. Lijkt wel ernstig. Kreeg hij antibiotica en is het helemaal over gegaan?
anoniem_6529b5aece2d3 wijzigde dit bericht op 17-06-2018 23:49
4.39% gewijzigd
S-Meds schreef:
17-06-2018 23:34
oh tuurlijk joh
het jongetje is ook nog een goede bekende
dat maakt het nog extra gruwelijk
bot stak eruit zeker?
Ja, ik wilde niet te veel details geven in verband met herkenbaarheid en nee, bot stak er gelukkig niet uit.
Het gruwelijke was eigenlijk dat de auto helemaal niet hard reed, dat ik redelijk dichtbij stond, haarscherp kon zien hoe alles misliep en toch totaal machteloos alleen maar kon toezien hoe de bestuurster helemaal niet doorhad dat er een klein jongetje onder haar auto lag en toen dus nog gas gaf. Ik dacht even dat ze over zijn hoofd zou rijden en zit nu nog klaarwakker van dat moment bij te komen.
Meer details durf ik dus niet want er zijn meer mensen bij betrokken.

Politie werd gebeld, ambulance zeer snel ter plaatse, een kermend jongetje op de grond, alles ging in een waas voorbij en daarna uren in het ziekenhuis gezeten.

Hij kreeg van het ambulancepersoneel een beer met ook zo'n polsbandje van het ziekenhuis.

Gelukkig is hij niet dood.

Ok sta stijf van de adrenaline en wil het keer op keer vertellen...maar op zich had het allemaal vele malen erger kunnen zijn dus we mogen eigenlijk toch van geluk spreken.

Auto reed over zijn arm, niets gebroken en waarschijnlijk geen blijvende schade, maar dat moment...dat ik zag hoe dat gebeurde en hij is nog zo klein en die auto zo groot en ik dacht; dat was het dan...dat komt nooit meer goed.

Het is nog even aankijken, maar ziet er wonder boven wonder goed uit, alleen zwaar gekneusde arm.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-06-2018 13:26
Reden: quote en bericht verwijderd
98.04% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-06-2018 13:25
Reden: quote en bericht verwijderd
99.31% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-06-2018 13:24
Reden: quote en bericht verwijderd
98.83% gewijzigd
shisha schreef:
17-06-2018 23:55
De agente die ons erover sprak raadde aan mede in verband met een ander zeer geschrokken kind om het maximaal drie weken aan te kijken en als de beelden op het netvlies blijven staan om dan via de huisarts psychologische hulp in te schakelen voor de verwerking.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-06-2018 13:20
Reden: provocerend
3.60% gewijzigd
S-Meds schreef:
17-06-2018 23:55
[...]
Want?
Je gelooft het niet of je vindt het stomme onzin?

Ik vind jouw commentaar in deze dus zeer onsympathiek en ik begrijp niet zo goed waarom je meent dat zo te moeten doen.

Ik vond de titel van dit topic zo passend bij mijn beleving van deze dag; een gruwelijk beeld zojuist meegemaakt dus tja...maar ik vind jouw reacties op mijn verhaal erg onlogisch.

Je zult het blijkbaar niet kunnen laten om flauwe en waardeloze opmerkingen te komen deponeren...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-06-2018 13:23
Reden: quote verwijderd
2.30% gewijzigd
Ik heb wel dat soort dingen gezien (moord, zelfmoord, ongeluk) maar ik reageer daar dus niet heftig op en het blijft me ook niet bij.

Bij mij zijn het heel andere dingen, immens verdriet van je ouders ergens om bij voorbeeld, of verwarring bij een bejaarde. Dat soort dingen die snijden mij door de ziel. Een dode niet, die is al weg.

Overigens niet live de gruwelijkste dingen gezien online, echt alles wat je kunt bedenken. Ik haal daar geen plezier uit maar wil niet weg kijken voor het zwartste in de mens.
DuploPanda schreef:
17-06-2018 22:58
Gelukkig niet in het echt gezien, maar wel op film: zelfverbranding

En ik kreeg ook een keer een filmpje doorgestuurd van een man die een lege pot jam in zijn anus probeerde te duwen. Helaas brak de pot en zorgden de glasscherven voor hevige bloedingen.

Je kunt begrijpen dat ik beide filmpjes snel weer weggeklikt heb :@@:
Nouuuu zo snel heb je dat filmpje niet weg geklikt, dat filmpje ken ik ook en heet one guy one jar. En is zo nep als iets, dan dan weer wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven