Het meest gruwelijke dat je ooit hebt gezien..?

17-06-2018 22:48 80 berichten
Zijn er meer mensen die ooit iets zo gruwelijks hebben gezien dat je er nog steeds met enige regelmaat aan terugdenkt, en dan weer zo’n moment van afschuw hebt?

Ik was jaren terug een van de eerste mensen ter plekke na een heel zwaar verkeersongeval (frontale aanrijding) waar ik toevallig langs fietste. Ik weet nog dat ik er nog best een stukje vandaan was maar al wel een hele grote doffe klap had gehoord. Toen ik iets verderop een bocht om fietste, was duidelijk waar deze klap vandaan kwam.

Er was al iemand anders die de hulpdiensten al had ingeschakeld. Ik weet nog dat hij aan het bellen was en zoiets zei als ‘en stuur ook maar een begrafenisondernemer’.

Een van de inzittenden van de auto was uit de auto geslingerd en waarschijnlijk al meteen overleden. Met name het beeld van deze persoon is me altijd bijgebleven.

Voor de rest weet ik er niet veel meer van. Ik heb nog heel eventjes geholpen om verkeer tegen te houden, daarna kwam er vrij snel een heel circus aan hulpverleners en ben ik doorgefietst (nadat ik had verteld dat ik geen getuige van het ongeval zelf was).
anoniem_353486 wijzigde dit bericht op 17-06-2018 22:56
Reden: Detail weggehaald
0.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Politie verwijst naar slachtofferhulp.
Niet naar huisarts
Alle reacties Link kopieren
Weggehaald, topic wordt zodanig verziekt dat ik geen zin heb dit te delen.
alixane wijzigde dit bericht op 18-06-2018 00:30
87.52% gewijzigd
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Amaqanda schreef:
18-06-2018 00:05
Politie verwijst naar slachtofferhulp.
Niet naar huisarts
In dit geval niet, de agente zei dat het gewoon via de huisarts kon.

Wel erg jammer dat er op zo'n vreemde, niet meelevende manier gereageerd wordt hier op dit forum.
Ik heb echt vandaag de schrik van mijn leven gehad.
Kind was mede aan mijn zorg toevertrouwd, gelukkig hoefde ik de moeder niet te vertellen dat ze geen kind meer had.

Dat zo'n auto ineens toch doorijdt was voor mij pure horror op dat moment.
En het ging allemaal ongeveer stapvoets.

Hoe kwetsbaar je bent als mens en hoe weinig je kunt doen op zo'n moment.
En dat het voor de toeschouwers soms meer traumatisch kan zijn psychologisch gezien dan voor het slachtoffer zelf achteraf.

Het zal heus wel wegebben voor er drie weken om zijn.
Waarschijnlijk zal 1 nachtje slapen al veel verschil maken, mensen zijn taai en hersenen flexibel.
Het is de eerste schrik waarvan we moeten bijkomen en ik stond erg dichtbij en zag elk gruwelijk detail, maar uiteindelijk viel het mee.

Toch is het meteen het meest gruwelijke wat ik zelf ooit live heb gezien. En hoe je hersenen in een fractie al kunnen voorstellen wat het ergste is wat zou kunnen gebeuren, maar gelukkig is dat dus niet gebeurd.
En de opluchting dat hij zo hard begon te huilen en schreeuwen, beter dan stilte...dan daarna toch meteen weer de beklemming omdat je niet weet of er blijven we schade is, daarna weer de oplucht8ng dat er zo veel behulpzame omstanders zijn die doelmatig bellen en dat de ambulance er zo snel was, dan weer de wanhoop omdat hij bleef kernen van de pijn enzovoort, maar uiteindelijk is het wel weer oké nu.

En als mensen mij niet willen of kunnen geloven zijn ze in mijn ogen gewoon raar en zwaar bevooroordeeld.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-06-2018 13:22
Reden: provocerend
99.44% gewijzigd
S-Meds schreef:
18-06-2018 00:24
[...]
Jou kan ik vanaf nu nooit meer serieus nemen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-06-2018 13:21
Reden: quote verwijderd
15.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh, laat maar, is een trollentopic.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
ik zie net dat Noorwegen ook is aanbeland in dit topic. Reden genoeg mijn post te verwijderen.

FV, woon je nog steeds in A in de JG buurt?
anoniem_353397 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 01:10
Reden: Staat erbij.
74.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zat met een vriendin van mij en haar baby en met mijn oudste in de auto, we stopte bij een winkelstraat en zij zet haar auto langs de kant en we stappen uit en vriendin wilt haar baby pakken en er kwam een scooter aangereden die met volle vaart tegen mijn vriendin aan kwam die haar kleine vast hield. Mijn oudste was hier dus ook getuigen van. Dit staat zo op mijn netvlies gebrand, dat ik het nog vaak voor me zie.
yasmeenah82 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 01:31
1.08% gewijzigd
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
18-06-2018 00:31
Oh, laat maar, is een trollentopic.
Geen trollentopic Fashionvictim maar er wordt door sommigen een stempel op gedrukt. Heel jammer, ik heb mijn posting daarom ook weggehaald.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Een marteling op televisie Crimes in Australia o.i.d. die ik niet de behoefte heb op te rakelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een poos niet meer naar de serie gekeken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
‘en stuur ook maar een begrafenisondernemer’.
Sommige drukken zich onder stress ongelukkig uit maar 002 zal daar wel gewend aan zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je mag blij zijn dat er iemand belt dus ik zou een gekregen paard niet in de bek kijken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Twee keer heb ik iets gruwelijks gezien waaronder een jongetje dat de weg overstak voor een bus maar toen draaide ik me om in een reflex om het meest gruwelijke moment te missen.
S-Meds schreef:
17-06-2018 23:55
[...]
:facepalm: Irritante reacties.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-06-2018 13:21
Reden: quote verwijderd
10.64% gewijzigd
Nevermindd
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
18-06-2018 01:04
Ik zat met een vriendin van mij en haar baby en met mijn oudste in de auto, we stopte bij een winkelstraat en zij zet haar auto langs de kant en we stappen uit en vriendin wilt haar baby pakken en er kwam een scooter aangereden die met volle vaart tegen mijn vriendin aan kwam die haar kleine vast hield. Mijn oudste was hier dus ook getuigen van. Dit staat zo op mijn netvlies gebrand, dat ik het nog vaak voor me zie.
Hoe is het met haar afgelopen?
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
De hartstilstand van mijn vader.
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
Shisha, wat akelig. Ik snap dat je hier even helemaal van ondersteboven bent. Gelukkig is het nog relatief goed afgelopen. Geef het tijd, sterkte.
Off-topic, want niet gruwelijk, wel leerzaam. Voor mij.

Bij een kruising met stoplichten kwam een vrij jong jongetje aangereden op zijn skateboard. Het stoplicht voor voetgangers sprong op groen, dus hij kon in één moeite doorrijden. Op dat moment komt er een betonwagen harder dan toegestaan aangestormd en rijdt vol door rood. Ik kijk weg in de verwachting dat er iets gruwelijks gebeurt. Zodra de wagen voorbij de kruising is, kijk ik naar de plek des onheils en zie dat jongetje van zijn skateboard is gestapt en rustig naar links kijkt om te zien of hij kan oversteken. Ik kon hem wel knuffelen. Hij leek zelf niet onder de indruk. Wat een automatisme aanleren bij je kind kan opleveren!
Alle reacties Link kopieren
Niet echt maar ik weet nog dat ik tijdens een bepaalde les op school een stukje uit een film zag waarbij een zwarte man gedwongen met zijn hoofd op de stoeprand lag. Iemand anders ging toen schoppen of met zijn voet op zijn hoofd staan ofzo. Ik weet het fragment niet meer precies maar wel dat ik toen de hele dag misselijk ben geweest.


En in het echt heb ik een keer een bloederig ongeluk met mijn beste vriendin zien gebeuren.
We waren naast elkaar aan t fietsen, zij aan buitenkant toen ze geschept werd.

Gelukkig was het meer bloed dan werkelijke schade en was er uiteindelijk weinig aan de hand, (Ze heeft erg geluk gehad en waar ze wel geraakt was, bloedde ze ontzettend maar niets beschadigd of gebroken) maar ik ben toen wel een tijdje behoorlijk van slag geweest :(
Alle reacties Link kopieren
SadSloth schreef:
18-06-2018 20:55
Hoe is het met haar afgelopen?
Mijn vriendin had veel schaafwonden en een gebroken enkel. De kleine zat in de maxicosi (vriendin haalde haar met maxicosi en al uit de auto om in de kinderwagen te klikken.) wat haar tegen de val heeft beschermt. Moeder en kind mochten na onderzoek in ziekenhuis gelukkig vrij snel naar huis.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
_Aphia_ schreef:
18-06-2018 22:49
Niet echt maar ik weet nog dat ik tijdens een bepaalde les op school een stukje uit een film zag waarbij een zwarte man gedwongen met zijn hoofd op de stoeprand lag. Iemand anders ging toen schoppen of met zijn voet op zijn hoofd staan ofzo. Ik weet het fragment niet meer precies maar wel dat ik toen de hele dag misselijk ben geweest.


En in het echt heb ik een keer een bloederig ongeluk met mijn beste vriendin zien gebeuren.
We waren naast elkaar aan t fietsen, zij aan buitenkant toen ze geschept werd.

Gelukkig was het meer bloed dan werkelijke schade en was er uiteindelijk weinig aan de hand, (Ze heeft erg geluk gehad en waar ze wel geraakt was, bloedde ze ontzettend maar niets beschadigd of gebroken) maar ik ben toen wel een tijdje behoorlijk van slag geweest :(
American History X.? Idd verschrikkelijke film. :|
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
S-Meds schreef:
17-06-2018 22:56
de balzak van mijn man toen hij de olifantenziekte had
Sorry....😞 klinkt heel grappig. Maar zal het zeker niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Roosh schreef:
18-06-2018 23:33
Sorry....😞 klinkt heel grappig. Maar zal het zeker niet zijn.
Omdat het niet waar is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven