Het mooiste cadeau wat je ooit kreeg

20-08-2019 12:26 56 berichten
Als tegenhanger van dit topic:
overig/ergste-cadeau-dat-je-ooit-gekreg ... ges/447709

Mijn mooiste cadeau was denk ik toen mijn vader me als 8-jarige vroeg om een doosje groente uit de auto te pakken. Had hij gekregen van een collega uit de moestuin.
Ik mopperen.. Bleek er naast de kroppen sla een klein rood katertje in de doos te zitten :heart:


edit: kinderen niet meegerekend. Het gaat om een cadeau. Niet iets wat je zelf gemaakt hebt :biggrin:
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 20-08-2019 12:30
12.00% gewijzigd
Wat veel huisdieren zeg! Ik heb nooit een huisdier gehad en zou er ook geen willen, maar wel leuk om te lezen wat een indruk het op jullie maakt.

Ik heb toen ik 30 werd een handgemaakte zilveren armband van mijn ouders gekregen. Is me heel dierbaar hoor, maar toch is het voor mij uiteindelijk toch gewoon een ding.
Ik heb meerdere hele mooie kado's gekregen. Maar als ik moet kiezen dan mijn gameboy.

Als ik die foto's van vroeger terug zie, van het moment dat ik het kado uitpak en zie dat dat er een gameboy in de doos zit. Dan zie ik echt het gelukkigste meisje van de wereld.
Mijn eerste kindje, vijf minuten voor mijn verjaardag geboren :-)
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
20-08-2019 13:00
Ik heb zelf geen kinderen maar ben zeker van mening dat het belangrijk is voor kinderen om met een huisdier op te groeien. Naast dat het gewoon ontzettend leuk is, is het ook leerzaam.
Fijn dat jij dat ook aan jouw kinderen wil meegeven :)
Ik vind het idd ook erg belangrijk. Heb 3 kinderen en ze waren er kapot van toen mijn hond overleed ( leg maar aan een stel peuters uit dat het arme beestje bijna 19 was en echt op was). Met de hond die we sinds een paar maanden hebben ze echt een hele goede band. Ze leren er idd heel veel van al zijn ze nog jong.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind samen herinneringen maken het allermooiste cadeau om te geven het te krijgen, spullen zeggen mij niet zoveel en ook met sieraden e.d. heb ik geen speciale band. Het mooiste cadeau was denk ik mijn vrijgezellenfeest, met heel veel liefde en overgave georganiseerd door mijn beste vriendinnen helemaal passend bij ons/mij.

Samen opgroeien met een huisdier is echt geweldig, onze labrador was 1 jaar ouder dan mij en is 16 geworden, lief en leed heb ik met dat beest gedeeld. Zo jammer dat het niet mogelijk is om een hond te nemen met onze zeer allergische dochter.
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
20-08-2019 13:34
Ik vind samen herinneringen maken het allermooiste cadeau om te geven het te krijgen,
Wellicht is dat een ander topic??

Maar 1 van mijn mooiste herinneringen (op de klassiekers als Bevallen, trouwen etc na), was heel snel na haar bevalling bij 1 van mijn beste vriendinnen op haar bedrand.
Zoveel samen meegmaakt, en zij dacht na zoveel ivf's etc nooit een kind te krijgen :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi Lilalinda :love:

Maar een herinnering kan je ook bewust cadeau geven toch? Een verrassing organiseren voor iemand, een theatershow samen bezoeken, een weekend weg boeken etc.
Alle reacties Link kopieren
Sorry TO, maar het mooiste cadeau zijn toch echt mijn kinderen. De zaadcel van hun overleden vader? Daar kan geen gekocht cadeau tegenop. Op de 2e plaats de moederdagknutsels; geweldig!

Oké, eentje uit mijn jeugdjaren: ik wilde heel graag een spelletje, soort DS, maar dan 20 jaar eerder. Cadeautjes uitpakken met mijn verjaardag, allemaal leuk, maar helaas niet het zo gewenste spelletje. Laatste cadeautje: een nachtpon met daarin... het spelletje!
Alle reacties Link kopieren
Mijn mooiste cadeau; een splinternieuwe knalrode fiets toen ik een jaar of 7 was.

Verder vind ik het leuk om anderen te verrassen;
Toen ik in het buitenland woonde heb ik een keer gezorgd dat mijn broer op Sinterklaasavond bij mijn ouders op bezoek was. Ik had een hele zak cadeautjes geregeld en ben naar NL gereden en heb die zak die avond voor hun deur gezet en aangebeld, snel weggelopen. Uurtje later weer aangebeld. Mijn moeder was zo in tranen.

Mijn dochter was twee jaar geleden een weekje op zomerkamp. Na de zomer zou ze naar de middelbare gaan en toen heb ik in die week haar hele kamer ‘tiener-proof’ gestyled. Ze was zo door het dolle, had het niet verwacht en vond het prachtig.

Dit jaar was mijn zoon aan de beurt; hij op zomerkamp en wij hebben zijn kamer een make-over gegeven naar ‘tiener-proof’ Ook hij had niets in de gaten en was flabbergasted toen hij zijn kamer zag.

Zo gaaf om mensen zo te verrassen!
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
20-08-2019 13:34
Ik vind samen herinneringen maken het allermooiste cadeau om te geven het te krijgen, spullen zeggen mij niet zoveel en ook met sieraden e.d. heb ik geen speciale band. Het mooiste cadeau was denk ik mijn vrijgezellenfeest, met heel veel liefde en overgave georganiseerd door mijn beste vriendinnen helemaal passend bij ons/mij.

Samen opgroeien met een huisdier is echt geweldig, onze labrador was 1 jaar ouder dan mij en is 16 geworden, lief en leed heb ik met dat beest gedeeld. Zo jammer dat het niet mogelijk is om een hond te nemen met onze zeer allergische dochter.
De gameboy van SueHeck is voor haar ook een heel mooie herinnering.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een knalgroene racefiets van mijn ouders toen ik 10 was. En een paar jaar geleden een dure gietijzeren braadpan van mijn schoonouders.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 14 en voor de eerste keer straalverliefd was, wilde mijn moeder op vakantie in Texel een middagje in haar eentje winkelen. Ik baalde dat ik niet welkom was, maar toen kwam ze terug en had ze mijn vriendje van de boot opgehaald. Ik ga nooit vergeten dat ik mijn ogen moest sluiten en er een heel zenuwachtige kus op mijn lippen werd geplant.

Recenter kreeg ik van mijn broer een heel mooie ketting met een zacht belletje er in, "misschien maakt het je rustig vanbinnen", omdat ik door een zware periode heen ga. :heart:
Alle reacties Link kopieren
:rose:
balderdash wijzigde dit bericht op 21-08-2019 13:52
97.20% gewijzigd
lilalinda schreef:
20-08-2019 13:40
Wellicht is dat een ander topic??
Waarom zou een herinnering die je als een cadeau beschouwt niet in dit topic passen?
Waarom zou het hier alleen over materialistische cadeaus moeten gaan?
Beide zijn voor degene die het post toch even dierbaar en waardevol?
Alle reacties Link kopieren
Vlak voordat mijn opa overleed aan kanker gaf hij mij en mijn zusje op Valentijsdag een zilveren kettinkje met een hartje eraan. Ookal is het al even geleden, ik weet net nog zó goed!

Draag het kettinkje nog met regelmaat en denk ik altijd aan opa terug!
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
20-08-2019 14:31
Waarom zou een herinnering die je als een cadeau beschouwt niet in dit topic passen?
Waarom zou het hier alleen over materialistische cadeaus moeten gaan?
Beide zijn voor degene die het post toch even dierbaar en waardevol?
Nou als we het over dierbaar en waardevol gaan hebben dan zijn mijn kinderen mij het meest dierbaar en zou alle cadeaus in de wereld voor ze ruilen en dat zou elke ouder doen. Dus dan wordt het een compleet ander topic.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
20-08-2019 14:45
Nou als we het over dierbaar en waardevol gaan hebben dan zijn mijn kinderen mij het meest dierbaar en zou alle cadeaus in de wereld voor ze ruilen en dat zou elke ouder doen. Dus dan wordt het een compleet ander topic.
Dit. Het gaat om cadeaus en niet om 'het krijgen van kinderen', want dat is de insteek van dit topic niet.

Omdat dit topic gericht is op cadeaus waarachter een mooi gebaar schuil gaat en dus niet vanwege het materialistische (het geven met een reden in plaats van het geven om het geven).
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 20-08-2019 15:02
Reden: verduidelijking
9.53% gewijzigd
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Heb van mijn ouders en zussen een mooie 'horloge' aan een ketting gekregen (sorry, weet even de juiste benaming van dit sieraad niet). Een hele mooie nieuwe, maar klassiek vormgegeven.

Toen mijn oma steeds zieker werd, ging ze alvast wat dingen uitdelen aan directe familie (kinderen en kleinkinderen) cq mochten we wat uitzoeken. Ik heb van haar een hele mooie ring en vergelijkbare horloge als hierboven (in m'n eerste alinea) gekregen. Iets moois en iets praktisch, zo lief.

Van mijn man krijg ik jaarlijks een entreekaartje voor een evenement waar ik heel erg graag naartoe ga.
In this mad house we must all survive
**
anoniem_387451 wijzigde dit bericht op 26-10-2019 12:59
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een litho - van mijn man gekregen. Ik was altijd weg van die litho, maar vond 'em te prijzig. Uiteindelijk zijn we samen naar een veiling gegaan waar ze er een hadden die vervolgens 3 keer over de kop ging (en waar hij op een gegeven moment niet meer mee ging in de 'bidding-war'). Uiteindelijk had hij er eentje gekocht bij een Parijs veilinghuis zonder het mij te vertellen en die hangt nu in ons huis.
En verder mijn armband die ik na de geboorte van mijn dochter kreeg. Ik vond 'em nieuw te duur en hij had die op een veiling voor een goed doel gekocht en laten graveren. Ik draag die armband elke dag en geef die t.z.t. door aan mijn dochter.

Van mijn ouders kreeg ik met kerst 2016 geld voor verdere IVF behandelingen (ik was toen nog niet succesvol zwanger) waarbij mijn vader zei: "ik hoop zo dat het jullie gegeven is..." en die herinnering is mij zeer dierbaar - naast het feit dat ik in Januari uiteindelijk wel zwanger werd.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Toen ik promoveerde kreeg ik van mijn ex een ring die bestond uit de trouwringen van mijn vader en opa. Okee ik had hem zelf uitgezocht en het ontwerp mee bepaald maar op dat moment was het heel mooi dat ik die ring van hem kreeg op de ochtend van mijn promotie en voor het eerst mocht dragen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn mooiste cadeau, pony Jonas, was zelfs 2 keer mijn mooiste cadeau.
25 jaar geleden, mijn vader en ik gingen een stukje rijden met zijn paard en wagen, bij de buurman zagen we ineens een pony aan een touw staan. Ik vond hem prachtig, hij vroeg hoeveel geld ik thuis had.. Dat was 5 gulden geloof ik. En hij heeft hem voor 5 gulden van de buurman gekocht en aan de kar geknoopt, en zo zijn we naar huis gegaan :rofl:
Achteraf natuurlijk opzet in het spel, hij had die pony al eerder gekocht en daar 'toevallig' bij de buurman gezet. Al heeft hij altijd volgehouden dat ik die pony zelf gekocht heb :mrgreen:

Toen ik ging studeren is de pony verhuisd naar een ander klein meisje, en uiteindelijk was ik hem helaas uit het oog verloren.

Vorig jaar kwam ik thuis en stond ineens Jonas in de tuin. Mijn vriend had hem opgespoord en gekocht. Hij is nu 29 jaar en gaat natuurlijk nooit meer weg :heart:
Alle reacties Link kopieren
Een golden retriever puppy toen ik 12 jaar was :heart:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Nitflex schreef:
20-08-2019 13:08
Wat veel huisdieren zeg! Ik heb nooit een huisdier gehad en zou er ook geen willen, maar wel leuk om te lezen wat een indruk het op jullie maakt.

Ik ben een enorme dierenliefhebber en idd, zo'n gratis katje heeft op mij veel meer indruk gemaakt dan de gloednieuwe Puch Maxi die ik op mijn 16de mocht uitzoeken.
(En dat was ook een grote verrassing want mijn zus kreeg een paar jaar ervoor een half verrotte 7de hands Tomos. Tegen de tijd dat ik 16 werd hadden ze het financieel blijkbaar wat beter)
Alle reacties Link kopieren
Mijn autorijbewijs van mijn vriendinnen toen ik 21 werd. Kwamen met zijn 8en s'ochtends langs (avond na mijn feest, ik was én heel brak en dacht why so early??) stond er ineens een lesauto voor de deur.

Ik woonde als enige al op mijzelf en weinig support van het thuisfront dus was de enige met nog geen rijbewijs i.v.m. de dure kosten.

Uiteindelijk bleek de rijles school een oplichtster te zijn maar vind het idee nog steeds zo lief :flirting:

Oh en mijn vorige vriend, die mij als verassing meenam naar Antwerpen en mij ontzettend in de watten legde. Voelde mij toen echt zo geliefd en speciaal :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven