Hoelang is zonnebrand crème goed ?

06-08-2020 15:15 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Elk jaar haal ik vaker wat nieuwe producten zonnebrand crème maar het gaat nooit op.

Hoelang blijft het eigenlijk goed ?

Ik denk bijvoorbeeld niet dat het in de winkel allemaal nieuw gemaakt is maar soms ook misschien al jaren op voorraad ligt bij sites als bol.com bijvoorbeeld.



😋
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
06-08-2020 16:13
Als bodylotion? Ik vind zonnebrand echt heel smerig aanvoelen op mijn huid, trekt helemaal niet in. Dat is toch niet fijn als bodylotion?
Je kunt er wel je benen mee scheren onder de douche
Alle reacties Link kopieren
Wij smeren gewoon alles op... bij een dagje aan het water na paar uur nog eens smeren. Dus fles is in 2 dagen ver leeg met 4 man. Nog nooit iemand verbrand met de zonnebrand van vorig jaar.
teletascha schreef:
06-08-2020 16:40
Wij smeren gewoon alles op... bij een dagje aan het water na paar uur nog eens smeren. Dus fles is in 2 dagen ver leeg met 4 man. Nog nooit iemand verbrand met de zonnebrand van vorig jaar.
Wij smeren ook om de 2 uur. Met 5 man. Maar de fles is na 2 dagen echt nog lang niet leeg hoor. Zoveel gebruik je toch niet pp per keer?

Ik heb soms het idee dat het een marketingtruc is dat ze zeggen dat zonnenbrand over de datum gaat of de factor terug loopt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat het de 2e zomer nog wel werkt, maar de 3e echt niet meer. Ik was een dagje aan zee en echt verbrand.
Alle reacties Link kopieren
Er is onderzoek naar gedaan, en na 1 jaar is het iets minder maar echt verwaarloosbaar minder. Dus prima gewoon te gebruiken. Belangrijkste is vaak en royaal smeren!
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
06-08-2020 15:39
Maar zullen bedrijven als bol.com dan na 1 jaar alles weg doen ? of gooien ze er dan een hoge korting op?

Dat vraag ik me echt af.
Nee, maar die hopen wel dat jij dat wel doet zodat ze nieuwe kunnen verkopen. Wij hebben een zonnebrand met pompje. Theoretische gaat die niet open.
Alle reacties Link kopieren
Je zou dus in principe zou ruim en zo vaak moeten smeren dat je niet jarenlang met een fles doet (tenzij je en een fles in de badkamer en bij de tuindeur en in je handtas en op je boot en in de luietas hebt zitten). En na 1 jaar in de badkamer kast is de werkzaamheid nog nauwelijks verminderd en merk je daar nog helemaal niets van.
Alle reacties Link kopieren
teletascha schreef:
06-08-2020 16:40
Wij smeren gewoon alles op... bij een dagje aan het water na paar uur nog eens smeren. Dus fles is in 2 dagen ver leeg met 4 man. Nog nooit iemand verbrand met de zonnebrand van vorig jaar.
Maar juist bij 40 graden verbranden mensen minder, dan blijf je in de schaduw
Het voorjaar, met de eerste keer 20 graden, dat is de killert
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-08-2020 16:18
Je kunt er wel je benen mee scheren onder de douche
Thanks voor de tip, goed idee!
Dat je niet verbrandt, betekent niet dat je huid geen schade oploopt. Verbranden is slechts de meest ernstige vorm van huidschade.

Als je meerdere jaren met een fles zonnebrand doet, dan smeer je echt veel te weinig. Of je komt nooit buiten. ;)

Ik smeer me elke dag in. Sowieso mijn gezicht, hals en decoloté. Dat begint ‘s morgens al: wassen, lenzen in, insmeren. Minder UV is minder rimpels. :idee:

En verder altijd als ik in de zon kom. Hier gaat er jaarlijks zeker een liter zonnebrand doorheen.

Ik heb met huidkanker te maken gehad en me dus heel bewust van de risico’s.
Alle reacties Link kopieren
Lizzy75 schreef:
06-08-2020 15:20
Een jaar, wil men ons doen geloven. Maar ik heb deze lente en zomer de restjes opgemaakt van flessen die misschien wel 5 jaar oud waren en ik ben absoluut niet verbrand. Dus ik denk dat je het veel langer kunt gebruiken.
Dat doe ik ook gewoon en het beschermt prima. Zonder zou ik verbranden, met niet. Dus ik gebruik gewoon die oude meuk altijd nog en het werkt nog net zo goed als in het begin.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
06-08-2020 17:43
Je zou dus in principe zou ruim en zo vaak moeten smeren dat je niet jarenlang met een fles doet (tenzij je en een fles in de badkamer en bij de tuindeur en in je handtas en op je boot en in de luietas hebt zitten).
Dat is de reden dat ik het veel langer gebruik, we hebben heel veel verschillende flessen. Factor 50, factor 30, zonnebrandcreme voor het gezicht, een speciale voor mijn dochter die allergisch is, een aparte fles voor mijn man die factor 30 te hoog vind etc etc.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
07-08-2020 09:43
Dat is de reden dat ik het veel langer gebruik, we hebben heel veel verschillende flessen. Factor 50, factor 30, zonnebrandcreme voor het gezicht, een speciale voor mijn dochter die allergisch is, een aparte fles voor mijn man die factor 30 te hoog vind etc etc.
daarom heb ik kleine flesjes (veel) voor in mijn tas, bij de buitendeur etc
Sommige factor 50, andere 30 etc
ik denk altijd maar zo: er moet een datum op in dit land (evenals TGT/THT)
Mijn flesjes zijn wel 3 jaar open, maar zolang het niet stinkt of er raar uitziet smeer ik het er wel op, en dan maar een keertje extra. Gaat het flesje ook sneller leeg :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven