hoeveel rijlessen had jij nodig?

19-10-2013 20:58 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal.



mijn vriend wil graag voor zijn rijbewijs gaan, nou zijn wij aan het oriënteren naar aantal lessen, welke rijschool en of een pakket misschien handig is en zo ja welke.



ik vroeg mij dus af in hoeveel rijlessen heb jij je rijexamen gehaald?

en hoeveel was je er ongeveer voor kwijt,?



mijn vriend heeft wel vaker in een auto gereden maar dat is al wel een aardige tijd geleden zeg minimaal 3 jaar geleden, ik heb persoonlijk geen idee hoe hij rijd maar hij heeft dus wel ervaring met autorijden.
Alle reacties Link kopieren
14 lessen van een uurtje en één examen praktijk + theorie, halverwege jaren 80.



Damn als dat maar goed komt, want hoog opgeleid.



Pfff hoogopgeleid koppelen aan autorijden. Wat kramen sommigen toch een onzin uit.
*do not underestimate the power of stupidity*
Alle reacties Link kopieren
32 lessen gehad en in 1 keer geslaagd. Ik heb wel een tussentijdse toets gehad waar ik heel veel van heb geleerd!



Op 1 juni begonnen en op 31 augustus vorig jaar afgereden.



Geen idee wat het kostte. Ik kreeg het van mijn vader voor mijn 18e verjaardag en havo diploma.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 32 lessen gehad van ongeveer ¤37,- volgens mij ook een TTT, alles in 1x gehaald en mijn theorie examen foutloos (ben ik nog steeds trots op!)
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is dit jaar geslaagd na 4x theorie examen( waarbij hij tot 3x toe 1 fout teveel had ) en 2x praktijkexamen. Kosten een kleine 1900 euro, ik dacht iets van 31 lessen. Eerst een pakket van 25 lessen. Toen dat op was had hij z'n theorie nog niet, waardoor hij extra lessen moest om in het ritme te blijven. Ofwel: ga zo snel mogelijk je theorie halen.



En pakketten lijken leuk, scheelde hier 100 euro tov los kopen, maar realiseer je wel dat als de rijschool failliet gaat, jij kunt fluiten naar je lessen en je geld. Mijn zoon had het geluk dat hij nog maar een paar lessen had te gaan toen dit gebeurde, en dat werd opgelost, maar anderen waren wel degelijk hun geld kwijt. Bij kind 2 ga ik dus gewoon voor losse lessen per week betalen.
Als je rijschool is aangesloten bij Bovag krijg je het resterende bedrag gewoon terug bij een faillissement.
Alle reacties Link kopieren
26 lessen, in 1x geslaagd.

Geen tussentijdse toets. ....vind die tussentijdse toets sowieso onzin.

Heb mijn rijbewijs alweer bijna 10 jaar!
N is klein, maar de twee hoogleraren in mijn leven kunnen allebei niet autorijden. Een derde mag weliswaar autorijden van het CBR, maar met hem kun je alleen meerijden als je geen zwak hart hebt. Gelukkig heeft hij zelfkennis en reist hij meestal met de trein.



Ik heb er 60 lessen over gedaan. Ik rij inmiddels probleemloos 700km per week, maar het heeft wel een tijd geduurd voordat ik zonder angst in de auto zat. Nooit schade gereden gelukkig
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op zondag 20 oktober 2013 00:03 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="macarona in "hoeveel rijlessen had jij nodig?"" class="messagelink">macarona schreef op 19 oktober 2013 @ 21:42</a>:</b>

Hoogopgeleid en 5 rijlessen gehad.</div></blockquote>En toen? Geslaagd, in 1x. Voor m'n theorie ook trouwens.
Alle reacties Link kopieren
17 Lessen, in 1 x geslaagd.
Ik heb 25 lessen gehad, maar ik had er eigenlijk maar 10 nodig. Toen deed ik proefexamen en zou daarvoor geslaagd zijn. Helaas moest ik maanden wachten tot ik op kon voor het echte examen, waardoor ik meer lessen heb genomen.

Zou dus direct als je met lessen begint het examen al aanvragen.

Bij mij was het nog in de guldentijd en geen idee wat 't gekost heeft. Mijzelf in elk geval niets, want mijn ouders betaalden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op zondag 20 oktober 2013 00:20 Wat een bullshit





Nee hoor. Ik heb er serieus maar vijf gehad, van een uur.



Ik heb militaire rijlessen gehad, daar gaat het iets anders dan in de burgermaatschappij. Voordat je daadwerkelijk gaat rijden, moet je allerlei dingen leren over voertuigbeheersing. Daarna ben je de eerste les alleen maar bezig met het aangrijpingspunt van de koppeling.



Ik heb daarna wel nog verhoogde rijvaardigheid gedaan, slipcursussen en rijden in zwaar weer.
Hebben ze die 10-daagse cursussen nog van de ANWB? Dan zou ik daar voor gaan in een vakantie.
39 rijlessen a 50 minuten (38¤ per les)

In 1x geslaagd (theorie ook)



Dus rond de 1800¤
Met 34 lessen vond de instructeur dat het goed genoeg was voor het examen, wachttijd was toen nog ongeveer 2 maanden, 2 lessen per week.



Uiteindelijk de 48ste les gereden in het uur voordat ik examen moest doen, netjes geslaagd.



Genoeg mensen die, zoals Elninjoo al voorstelt, het examen al direct aanvragen. Maar het examen kost ook geld en als je het dan niet haalt schiet je er weinig mee op. Ik zou er eerder voor kiezen om eerst te kijken hoe het gaat en nagaan hoe de wachttijden nu zijn. Dan met 10 (of 15) lessen aanvragen.



Ik heb er in totaal een jaar over gedaan. Voordeel daarvan was dat ik ook gereden heb met sneeuw, de instructeur heeft toen een hele les besteedt aan remmen, slippen, draaien enzo. Was heel leuk .
Alle reacties Link kopieren
In 1978 kostte een rijles 25,- gulden per uur en ik heb er 24 gehad en 1e keer geslaagd. Vorig jaar (2012) 50 motorrijlessen gehad. Kostte ¤50,- per uur excl. examens. Voor alle drie de examens (theorie, motorvoertuigbeheersing en verkeersdeelneming) eerste keer geslaagd. Ben er heel blij mee en heel trots op en ik heb deze zomer al heel veel mooie ritten gemaakt :-)
Alle reacties Link kopieren
Binnen 2 maanden, 27 lessen (snelpakket, maar dan niet die van een paar dagen zegmaar qua tijd).

8jr mn rijbewijs nu, wel een TTT, 1x theorie en 1x examen.

Kosten rond de 2000euro (zat 3x examen etc bij maar niet nodig gehad.

Was bij de ANWB, afkooppakket door ouders betaald.

Daar eerst een simulatietest moeten rijden en dan werd je categorie bepaald A tm H geloof ik en ik was een C/D.

Uiteindelijk voor een D pakket gekozen.

Maar wellicht ging t zo goed omdat ik mn rijinstructeur versiert heb en we inmiddels 8jr samen zijn haha
Not my circus, not my monkeys
29 lessen, 1x examen, ongeveer 1100,- (euro)
Ik heb zo'n 40 lessen gehad, 4 examens. Ik kon na 25 lessen al afrijden, maar ik had faalangst. Daar moest ik doorheen. Ik ben lessen blijven nemen totdat ik wel echt mijn examen kon doen. Ik weet niet meer wat het me gekost heeft destijds. Lessen waren iets van 40 euro per uur geloof ik...
Alle reacties Link kopieren
Bijna op de dag af 2 jaar na mijn eerste les mijn rijbewijs gehaald. Eerste keer examen geslaagd, dat dan weer wel. Na 1 jaar lessen moest ik een kijk operatie ondergaan waardoor ik 2 maanden niet heb kunnen rijden.



Al met al heb ik ongeveer 50 lessen van 2 uur gehad. Een proef examen, theorie examen + boeken en een slipcursus zaten er bij in. Totale kosten rond de 5000 euro.
Alle reacties Link kopieren
Voor de motorfiets: 10 lessen

Voor de auto: 18 lessen

Voor vrachtauto/bus: 12 lessen

En het aanhanger rijbewijs kreeg je er toen nog gratis bij.



Maar dat was nog in de vorige eeuw.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Ik betaalde destijds 2500 gulden voor onbeperkt lessen incl. 1 examen. Omdat het onbeperkt was heb ik er van genomen. 58 rijlessen in totaal van een uur. Meer had ik echt niet nodig en vond na een tijdje lessen ook niks aan meer.
reine wijzigde dit bericht op 20-10-2013 09:44
Reden: Typefout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
39 lessen, 3x examen gedaan. Mijn ouders hebben alles betaald, geen idee hoeveel gulden ze kwijt waren.

Overigens ben ik na het halen van het rijbewijs op kamers gegaan en heb tot recent geen auto meer gereden. Na 3 opfris-lessen lukte het/durfde ik weer.
quote:matroesjka_ schreef op 19 oktober 2013 @ 22:16:

Dat het strafbaar is betekent natuurlijk niet dat mensen het niet gaan doen.

Wat ongelofelijk asociaal zeg.



Ik heb geen idee meer hoeveel lessen ik nodig had. Het is dan ook al zo'n 25 jaar geleden. Ik weet wel dat het me 42 gulden per les kostte.
Ik reed ook al 'n paar jaar tractor op de manege voor ik op m'n 18e m'n rijbewijs haalde, maar da's in niets te vergelijken met autorijden. Wél heb ik daarmee geleerd achteruit te rijden met 'n aanhanger en da's natuurlijk wel 'n vaardigheid waar je met de auto ook iets aan hebt.
Hier net over de grens in Belgie mag men gewoon rijden met 'n volwassen rijbewijsbezitter naast hen en 'n L op de ruit. Hoef je dus geen dure lessen te nemen in principe en kun je veel rijervaring op doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven