Hoeveel uur slaap heb jij nodig?

12-04-2021 23:57 66 berichten
Ik ben zo'n iemand die pas uitgerust is na 9 uur slaap.

Even uit interesse: hoeveel uur slaap hebben jullie nodig om echt goed uitgerust te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik functioneer het best als ik tegen half 11 ga slapen (licht uit), dan word ik meestal zonder wekker voor half 7 wakker. Dus redelijk precies acht uur, 7,5 werkt ook. Midden in de winter, als het echt stikdonker is, zet ik wel de wekker, omdat het dan ongemerkt soms later wordt.
Ik heb jaaaaren lang ongeveer 5 uurtjes per nacht geslapen. Dan het weekend sliep ik een gat in de dag.
Sinds een paar weken ga ik eerder naar bed en slaap ongeveer 7 á 8 uur, maar voel me moe-er dan ooit!
Alle reacties Link kopieren
6-7 uur per nacht
Het was jaren steady 7,5 uur. Maar het is minder geworden. Inmiddels doe ik het prima met 6 uur. Ik weet niet of dat door corona komt dat ik minder moe word van dit saaie leven, maar ik ga om half 1/1uur naar bed en ben bijna altijd voor 7 uur wakker. Totaal zinloos want ik hoef er pas om 8 uur uit.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 13-04-2021 00:17
9.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
7 uur ongeveer. Als ik heel lang slaap (9 uur) dan voel ik me juist duf. Ik kan ook wel met 6 uur slaap functioneren, maar dan ben ik wel echt moe aan het einde van de dag.
Ik val trouwens nooit in slaap op de bank of zo.
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 8 uur, maar de laatste tijd overleef ik op amper 4/5 uur per nacht :zzz:
...
Alle reacties Link kopieren
Moeder83 schreef:
12-04-2021 23:59
Ik heb jaaaaren lang ongeveer 5 uurtjes per nacht geslapen. Dan het weekend sliep ik een gat in de dag.
Sinds een paar weken ga ik eerder naar bed en slaap ongeveer 7 á 8 uur, maar voel me moe-er dan ooit!
Dit geldt voor mij ook, nu ben ik eigenlijk nooit meer echt uitgerust, terwijl ik dat gevoel vroeger wel had als ik in het weekend eens 11 uur slaap achter elkaar had gepakt.
Alle reacties Link kopieren
Geen flauw idee.

Ik moet de eerste dag nog altijd tegenkomen dat ik uit mezelf wakker word.


Hier altijd een 3-dubbele wekker.
En jep, of ik nu 3 uur geslapen heb of 13 uur ... ik heb een ochtend-humeur.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap ook 7 uur per nacht. Ga meestal om 1 uur naar bed en wordt om 8 uur wakker. Dan maak ik een kopje thee en ga weer naar bed om een uurtje te luisterboeken tot 9 uur. Eerlijkheidshalve val ik dan ook wel weer eens in slaap, of ik lig zo lekker te luisteren dat ik pas weer tegen 10 uur beneden ben. Maar werkloos door corona dus waarom niet 😀.

Vanaf volgende week ga ik vanuit huis vaccinaties inplannen via bellen, en dat begint vanaf 8 uur...denk dat ik daar wel aan moet gaan wennen. Ben al sinds december werkloos dus kon het er lekker van nemen wat betreft luieren en uitslapen. Ben benieuwd!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ergens tussen de 5 en 5,5 uur. Heb altijd weinig geslapen en ben opgehouden dat als een probleem te zien. Kennelijk is dit wat bij mij hoort en past.

Met samenwonen is dat soms wel lastig. “Gezellig” samen naar bed is niet zo leuk als je dan nog uren wakker ligt. Uitslapen gaat wel een beetje (=vooral blijven liggen en podcast luisteren of hier lezen ;)), maar als mijn partner echt 4 uur later wakker wordt dan ik, heeft de lamlendigheid vaak toegeslagen. Dus dat is soms wat zoeken.

Is een van de redenen dat ik alleen nog maar wil LATten. Een paar dagen per week aanpassen is goed te doen. Alle dagen van alle weken is een stuk lastiger.
Alle reacties Link kopieren
6 uurtjes red ik het prima op. Gemiddeld 7 uur. Soms in het weekend lekker lang 9 uur slapen!
Alle reacties Link kopieren
Ideaal is van 00.30 uur tot 09.30 uur, 9 uur dus. Tijdens werkweken probeer ik er rond 23 uur in te liggen. De wekker staat, nu met thuis werken, tussen 07.20 en 8 uur. Morgen 07.20, dus ik ben echt te laat wakker. In het weekend slaap ik bij.
Als ik langer dan 8 uur slaap ben ik duf. Ideal is een uurtje of 7, heb ik ontdekt.
Nu met thuiswerken word ik veel minder moe, maar slaap ik meer. Maar voel me daar niet fitter door.

Vroeger kon ik gerust de klok rond slapen. Ik heb steeds minder slaap nodig ( midden veertig).
Alle reacties Link kopieren
Minimaal vier. Maar ik ben ook een problematische slaper dus geen vergelijkingsmateriaal. Het is of dit (uurtje slapen, wakker worden, uurtje woelen, weer uurtje slapen) of slaapmedicatie. Ik heb het geprobeerd met slaapmedicatie omdat het wel eens een soort van ‘reset’ kan geven waardoor je in een normaal patroon komt maar helaas pindakaas. En om nu de rest van mijn leven dat spul te moeten slikken zie ik niet zitten. Ik ben het ook gewend, ben altijd al een hele slechte slaper geweest als ik mijn moeder moet geloven.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Minstens 8 uur, liefst 9.
Soms lukt dat niet, maar als zo'n periode te lang duurt ga ik op gekke momenten en plekken in slaap vallen, of ik slaap gewoon door wekkers en misthoorns heen :proud:
Het vervelende is wel dat ik soms slecht in slaap kom, dan val ik pas rond een uur of 6 in slaap, en dan word ik in de middag pas weer wakker.
Helpt ook geen wekker tegen.
Soms is het dan gewoon handiger om maar gewoon een nachtje door te halen, maar daar word ik heel lamlendig van.
Alle reacties Link kopieren
Ik word heel vaak wakker snacht's en heb dus minimaal 8/9 uur nodig om mij niet super brak te voelen. Alles onder de 7 voelt slecht. Onder de 6 begin ik te trillen, misselijk de hele dag, een beetje aggressief zelfs, en mn korte termijn geheugen is compleet naar de maan.

Ik wou dat ik maar 6 uur nodig had. Er is zoveel te doen in een dag. Slapen is saai.
Alle reacties Link kopieren
7 uur is voldoende, na 8 uur voel ik mij het beste maar dat haal ik vrijwel nooit. Meestal slaap ik 6 tot 6,5 uur en daardoor ben ik wel vaak moe, maar langer lukt gewoon niet. Ik lig vaak ‘s nachts een uur tot anderhalf uur wakker en slaap bijna nooit langer dan tot een uur of 6. Ik zou zo graag weer eens 8 uur willen slapen.
Jarenlang een heel regelmatig slaapritme gehad. Tussen 9.15 en 10.00 naar beb en om 5 uur eruit. Dus tussen7 en 8 uur slaap.
Sinds ik in de overgang ben is dat onregelmatiger geworden omdat is soms s morgens niet goed wakker word. Dan sta ik soms pas tegen half 7 op. Laatst was het zelfs half 8 :O
Alle reacties Link kopieren
Voor ik kinderen kreeg minimaal 8 uur. Inmiddels vier jaar gebroken nachten en slaap uur of zes
Alle reacties Link kopieren
Negen uur
Paar nachten zeven uur lukt wel maar dan ga iik middagdutjes en slaap ik als het weer kan zo tien of elf uur
Alle reacties Link kopieren
Merrick schreef:
13-04-2021 00:39
Ergens tussen de 5 en 5,5 uur. Heb altijd weinig geslapen en ben opgehouden dat als een probleem te zien. Kennelijk is dit wat bij mij hoort en past.

Met samenwonen is dat soms wel lastig. “Gezellig” samen naar bed is niet zo leuk als je dan nog uren wakker ligt. Uitslapen gaat wel een beetje (=vooral blijven liggen en podcast luisteren of hier lezen ;)), maar als mijn partner echt 4 uur later wakker wordt dan ik, heeft de lamlendigheid vaak toegeslagen. Dus dat is soms wat zoeken.

Is een van de redenen dat ik alleen nog maar wil LATten. Een paar dagen per week aanpassen is goed te doen. Alle dagen van alle weken is een stuk lastiger.
Waarom blijf je dan liggen/ga je samen naar bed? Mijn meneer heeft ook meer slaap nodig en ging pre-corona dus regelmatig eerder naar bed (nu kan hij langer blijven liggen). In het weekend ben ik ook eerder wakker en ga ik er dus gewoon eeerder uit. Zou het zonde van mijn tijd vinden om in bed te blijven hangen als mijn meneer dan naast me ligt te slapen en ik alsnog niks lig te doen.

Hoeveel ik slaap is afhankelijk van hoe druk mijn dag is geweest. Als ik veel overleg heb gehad kost dat me veel meer energie en dan heb ik dus een uurtje extra nodig. Maar als ik gewoon les heb gegeven dan kost me dat minder energie en kan ik met minder slaap toe. Maar denk gemiddeld rond de 7 uur per nacht.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
7 à 8uur, maar 7 uur is eigenlijk net te weinig merk ik! Wat me wel opvalt. Velen schrijven hier moment dat jullie naar bed gaan en opstaan en tellen dit op om aantal uren slaap te hebben, worden jullie dan nooit eens wakker snachts? Ik ga slapen rond 22u en sta op rond 6.30u,toch kom ik dan soms maar aan 7uurtjes effectieve slaap!
Minimaal 7 uur, met minder ben ik meestal niet te genieten. Ik voel me het best bij 8 uur slaap.
Alle reacties Link kopieren
6/7 uur.. als ik meer slaap kan ik smorgens me bed niet uitkomen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven