Hoeveel uur slaap heb jij nodig?

12-04-2021 23:57 66 berichten
Ik ben zo'n iemand die pas uitgerust is na 9 uur slaap.

Even uit interesse: hoeveel uur slaap hebben jullie nodig om echt goed uitgerust te zijn?
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 22-06-2021 10:47
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat dacht ik vroeger ook, 9 uur slaap. Minstens.
En toen kreeg ik een kind en ging verder van mijn baan wonen, had een relatie met een nachtbraker en kon ik opeens met Max 7 uur onderbroken slaap toe. Dat is nu zo’n jaar of 6 mijn standaard, maximaal 7 uur.
Alle reacties Link kopieren
Ideaal slaap ik 5cuur zonder echt wakker te worden. Praktijk is dat ik na een anderhalf uur slaap een uur of langer wakker ben. Soms slaap ik drie blokjes soms slaap ik er twee. Eens per kwartaal heb ik een comanacht. Dan pak ik een zware slaappil, duik om acht uur onder de douche, daarna slaappil en bed in. En dan word ik 14 uur later wakker. De nacht erna slaap ik zo'n 8 uur. Daarna pak ik de meeste slaap in losse blokjes en soms 5 uur ineens.
5,5 of 6 uur.
10-11 uur slaap. Ik wou dat ik jullie was met maar 6 uur slapen en nog functioneren omg. Als ik zoveel tijd over had was ik nu minister president
Als ik 8 uur haal ben ik blij. 7 gaat nog wel. Bij minder dan zes heb ik de hele dag hoofdpijn / steken in mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Waterdame schreef:
13-04-2021 08:57
Haha @Beleza, ik noem dat midaagdutje ook vaak "mediteren". Klinkt minder suf :-D
Maar vaak ga ik ook even een yoga nidra sessie doen via een app.

:proud:
Alle reacties Link kopieren
Beleza schreef:
13-04-2021 08:43
Ik heb in de winter meer slaap nodig dan in de zomer. In de winter lig ik vaak rond 21:00 in bed en in de zomer slaap ik dan uiterlijk rond 22:00.
Sta meestal doordeweeks om 6 uur op dus ik heb echt wel minimaal 8 uur slaap nodig maar het beste is 9 uur slaap voor mij.

Doe heel vaak een klein hazeslaapje van 30 min (noem het vaak 'mediteren' :P ) tussen de middag op de bank of buiten in de zon als het lekker weer is :)
Moet erbij vermelden dat ik slapen echt heerlijk vind maar niet van laat opstaan hou. In het weekend is 7:30 meestal echt mijn limiet.
Dan blijft vroeg naar bed gaan de enige optie :)
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
13-04-2021 09:21
Ik ga sowieso altijd laat naar bed - rond 00.30h. Als ik eerder ga liggen, ga ik alleen woelen en draaien. En "dankzij" de overgang, moet ik nu klokslag om 7h plassen :) In het weekend ga ik dan vaak nog een uurtje terug, maar door de week functioneer ik ook prima met de 6 1/2 uur slaap.
In de winter, met donkere avonden, krijg ik wel een dip rond acht/negen uur. Dan moet ik oppassen dat ik niet in slaap val op de bank. Nu ik meer daglicht krijg, heb ik daar geen last van.

Ik ben zo blij dat ik niet veel slaap nodig heb - als ik iemand hoor die elke dag om 22h gaat slapen, vind ik het op een of andere manier altijd zo'n zonde tijd en denk ik "hoe dan". Ik krijg juist vaak nog een energiepiek rond 22h en ga dan vaak nog een klein klusje doen dat al lang is blijven liggen.

Ik heb niet echt een ochtendhumeur, maar ik ben geen ochtendmens. Ik begin liefst een beetje rustig aan de dag. Niet dat ik uit bed spring en al meteen zin heb in een uitgebreide wandeling of uitgebreid geklets. Ik ben fysiek dan wel op om 7h maar eigenlijk sta ik pas om 9h echt aan :)
Haha, ja inderdaad. Als je zoveel slaap nodig hebt en je moet er redelijk vroeg uit, dan hou je toch geen avond over? Niet dat ik zoveel bijzonders doe maar voor ik het weet is het altijd al 11 uur. En dan moet ik nog alle "voorbereidingen" doen voor ik naar bed kan (douchen, kleren klaarleggen voor de volgende dag) en lezen of op mijn telefoon in bed. En dan lig ik vaak nog wel een tijdje wakker voor ik eindelijk slaap.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Doggo schreef:
13-04-2021 12:22
10-11 uur slaap. Ik wou dat ik jullie was met maar 6 uur slapen en nog functioneren omg. Als ik zoveel tijd over had was ik nu minister president
Dat dacht ik 7 jaar geleden ook.
Meer tijd over: I wish en ik ben ook nog minder helder. Maar ik functioneer in ieder geval. Niet optimaal echter.
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
13-04-2021 13:17
Haha, ja inderdaad. Als je zoveel slaap nodig hebt en je moet er redelijk vroeg uit, dan hou je toch geen avond over? Niet dat ik zoveel bijzonders doe maar voor ik het weet is het altijd al 11 uur. En dan moet ik nog alle "voorbereidingen" doen voor ik naar bed kan (douchen, kleren klaarleggen voor de volgende dag) en lezen of op mijn telefoon in bed. En dan lig ik vaak nog wel een tijdje wakker voor ik eindelijk slaap.
Ja, maar ja, het is wat het is.
Mijn man zegt ook altijd: nu al! En het heeft hem echt een aantal jaar gekost om te beseffen dat ik elke dag meer dan 3 uur vroeger naar mijn werk vertrek dan hij. En nog vergeet hij dat soms.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt als je wekker heel vroeg gaat, dat je dan wel noodgedwongen ook vroeger naar bed moet. Moet er wel niet aan denken. Zou mij echt niet liggen om voor 7h op te staan.

Maar ik heb het dan over die mensen die met gemak 10 uur na mekaar slapen zoals Doggo. Is dat dan altijd zo geweest ? Of is er medisch iets aan de hand dat je nu meer behoefte hebt aan zoveel slaap ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Zeker tussen de 9 en 10 uur, als ik dat niet haal dan heb ik daar de hele dag last van. Zonde wel want ik wil zoveel doen!
belgali schreef:
13-04-2021 15:20
Ik snap echt als je wekker heel vroeg gaat, dat je dan wel noodgedwongen ook vroeger naar bed moet. Moet er wel niet aan denken. Zou mij echt niet liggen om voor 7h op te staan.

Maar ik heb het dan over die mensen die met gemak 10 uur na mekaar slapen zoals Doggo. Is dat dan altijd zo geweest ? Of is er medisch iets aan de hand dat je nu meer behoefte hebt aan zoveel slaap ?
Ik denk dat mensen gewoon verschillen? Hier geen medisch probleem, wel autisme. Het is trouwens niet zo dat ik de 10 uur altijd haal, maar dat is wel wat ik nodig heb om me goed te voelen. Als ik minder slaap ben ik wazig in mijn hoofd en krijg ik niks voor mekaar. Dus wat anderen hebben als ze onder de 6 uur slapen denk ik.
Ik slaap met 7-7,5u het beste. Ik haal dat niet in één ruk helaas. Sinds ik kinderen heb slaap ik heel licht, ook nu ze op de leeftijd dat ze doorslapen. Daardoor val ik in de avond vaak op de bank in slaap.
Doe in het weekend af en toe eens een dutje, dan kan ik in de avond wel wat langer door. Een siësta zou wel bij me passen, haha!
Alle reacties Link kopieren
10/11 uur. Als ik dat niet red moet ik echt een middagdutje doen. Ik ben altijd al heel snel moe geweest. Ik heb geen werk, maar toen ik nog naar school ging was ik eigenlijk altijd moe. Ik ben echt een avondmens dus voor 11 uur slapen lukt me niet, maar ik moest er dan wel vaak om 7 uur al uit. Ik heb ADHD trouwens, het zou kunnen dat ik daardoor sneller moe ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven