Hond lijkt op zijn baasje, wat is jouw hond?

19-01-2021 11:41 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij lees ook staat een artikeltje 'dit is waarom een hond lijkt op zn baasje'

Eerder heb ik een duitse herder in huis gehad.
en t is dat ik al zat te doen heb maar anders wou ik graag wel een hondje.

Wat voor hond zou jij graag willen of zou bij je passen?

Ik zou wel graag een langharige teckel of een kooikershondje willen.
Slim, leergierig en baasgericht hondje.

Afbeelding
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-01-2021 16:43
Reden: Titel aangepast
20.22% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Anyco schreef:
19-01-2021 11:58
Ik heb sinds een maand een Mechelse herder, wat een ongelooflijk lief beest is het :flirting:
Morgen is de "proeftijd" voorbij en moeten we beslissen of ze blijft, we wisten al heel snel dat we haar niet meer weg doen, ben gewoon verliefd op mijn hond en mijn hele gezin is gek op haar.
Ze wordt in maart 6 en ik hoop dat ze heel oud wordt :heart:
Wat mooi dat je een oudere hond nog een mooie plek gegeven hebt!

Mijn pup is nu 8 maanden; een bastaardje uit het buitenland. Slim, leergierig, eigenwijs, ondeugend, aanhankelijk en niet zomaar een allemansvriend. Hij moet eerst iemand echt kennen wil het vertrouwen er zijn. Tot die tijd blijft hij wat nieuwsgierig op afstand en bepaalt hij wanneer het een goed moment is voor contact.
Hij lijkt wel op mij ja:-)
Veel mensen denken dat er een mechelaar in zit, wb karakter zou het zomaar kunnen!
Wij hebben nu geen hond maar ben opgegroeid met Berner Sennen honden. Ze pasten goed in ons gezin want het zijn heel zachtaardige, behulpzame en warme honden. En hun wilde bos haar paste ook goed bij die van ons. :D

Nu hebben we een kat en als die een keertje overlijd dan gaan we eens kijken of een hond in ons leven past. Maar geen Berner Sennen. Hoewel zo ontzettend lief, het is heel sneu hoe ze aftakelen vanwege hun gewrichten.
Ik heb altijd erg eigenwijze zelfstandige rassen, dus denk dat ze in dat opzicht wel bij mij passen.
anoniem_64df35cce50ab wijzigde dit bericht op 19-01-2021 13:19
2.49% gewijzigd
Ik heb 2 langharige standaard teckelreuen (een rode en een b&t). Heerlijke dieren, je verveelt je nooit met dat stel.
Alle reacties Link kopieren
Een Jack Russell. We lijken wel op elkaar. Energiek, onbevreesd, sociaal.
Qua uiterlijk, ook blond (wit eigenlijk).
Als jullie willen zien hoe hij eruit ziet en of we op elkaar lijken, dan zal ik n link van z’n instagram account plaatsen.
Cum non tum age
Ik heb 3 Golden retrievers versleten en qua kleur haar en lichaamsbouw klopt het, qua karakter minder. Te meegaand :whistle:
De laatste 20 jaar heb ik siamezen en ook als klein kind hadden wij deze geweldig eigenzinnige, eigenwijze kletskousen. Hopelijk mag onze huidige Siamees nig lang bij ons blijven.

Als ik dan echt een hond zou moeten kiezen dan:
Een kleine, eigenwijze bruin/zwarte langharige teckel :thumbsup:
Het liefst 2 want dat is voor hun gezelliger.
anoniem_63d7ddcace0a9 wijzigde dit bericht op 19-01-2021 13:01
5.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
19-01-2021 12:11
Zou een Samojeed iets voor je zijn? Die hebben wij. Ben gek op dit ras
Geweldige honden ja! :flirting: Vroeger ook gehad.

Mijn hond en ik hebben echt hetzelfde karakter en passen eigenlijk qua uiterlijk ook wel goed. Lang over nagedacht of zo’n uitdagend ras een goed idee was, maar het is echt een match en hij geeft me zo veel plezier. :loveys:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens zo’n Facebook-testje gedaan en daar kwam uit dat een Duitse herder goed bij mij zou passen.

Als alternatief (nou ja, alternatief;) heb ik 2 Siamezen.
Alle reacties Link kopieren
Emceetje schreef:
19-01-2021 12:10
Hier is het helaas niet gelukt. :hihi: Ik heb een superslanke en onwijs lieve hond, net als man. Helaas ben ik er zelf niet superslank van geworden
Misschien werkt het niet als je de hond moet delen. Dus tijd voor een tweede! :-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik heb altijd Engelse bulldoggen gehad, 1 had ik vanaf dat hij een pup was, daarnaast altijd een 2e erbij uit het asiel die niet te herplaatsen was door leeftijd of gedrag om een laatste mandje te gunnen.
Tijdje terug is mn “pup” overleden die ik 14 jaar heb gehad en ik mis hem nog te erg om weer voor een hond te willen zorgen al is het heel raar nu geen een hond meer te hebben.
Beetje afgedwaald haha, ik lijk qua uiterlijk absoluut niet op een Bulldog, qua karakter dan weer wel, koppig, trouw en dol op knuffelen en gekkigheid maar ik heb geen rimpels of kromme poten 😉
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn honden, een chihuahua, lijkt op mij, de andere niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Amstaff en APBT..we lijken wel op elkaar. Actief, leergierig. Dol op ons gezin en kinderen en maken graag mensenvrienden.

Eten vinden we ook alle drie leuk. Ik wou dat ik wat minder op mijn chubby Amstaff leek en wat meer op de windhonachtige APBT. Die jongen is zoooo gespierd en mooi droog. Lukt mij nooit.

Wat we niet gemeen hebben is dat ik alle honden leuk vind en zij alle honden overwegend stom. Op een paar uitzonderingen na.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
19-01-2021 13:00
Ik heb weleens zo’n Facebook-testje gedaan en daar kwam uit dat een Duitse herder goed bij mij zou passen.

Als alternatief (nou ja, alternatief;) heb ik 2 Siamezen.

Ik heb ook ooit zo'n test gedaan en daar kwam een koningspoedel uit. :proud:

Afbeelding

Maar qua uiterlijk lijk ik toch het meest op een corgi. Iemand anders noemde deze ook al eerder in dit topic, en ik ben ook mollig met korte pootjes.

Afbeelding

Ik heb overigens zelf nog nooit een hond gehad.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ik zou graag een Duitse Herder hebben. Temperament: Gehoorzaam, Intelligent, Nieuwsgierig, Alert, Loyaal, Zelfverzekerd, Dapper, Waakzaam.

Karakter. Duitse Herders zijn actieve, intelligente honden die erg op hun eigenaar gericht zijn en graag met hem samenwerken. Ze zijn waaks, beschermend voor hun gezin en daarnaast aanhankelijk. ... Met andere honden kunnen ze in principe goed omgaan, maar de Duitse Herder heeft de neiging de baas te willen spelen.

Afbeelding
Suy schreef:
19-01-2021 12:21
Wat mooi dat je een oudere hond nog een mooie plek gegeven hebt!

Mijn pup is nu 8 maanden; een bastaardje uit het buitenland. Slim, leergierig, eigenwijs, ondeugend, aanhankelijk en niet zomaar een allemansvriend. Hij moet eerst iemand echt kennen wil het vertrouwen er zijn. Tot die tijd blijft hij wat nieuwsgierig op afstand en bepaalt hij wanneer het een goed moment is voor contact.
Hij lijkt wel op mij ja:-)
Veel mensen denken dat er een mechelaar in zit, wb karakter zou het zomaar kunnen!

Ze is met vervroegd pensioen. In haar werkende leven was ze bewakingshond bij de luchtmacht maar omdat ze heel veel blafte in de kennel hebben ze besloten dat ze mocht stoppen. Achteraf heeft zij heel veel stress gehad.
In hoeverre we op elkaar lijken is nog niet makkelijk te zeggen maar we zijn beiden loyaal, energiek en temperamentvol.
Alle reacties Link kopieren
Emceetje schreef:
19-01-2021 12:10
Hier is het helaas niet gelukt. :hihi: Ik heb een superslanke en onwijs lieve hond, net als man. Helaas ben ik er zelf niet superslank van geworden
Ah nou dan begin ik er maar niet aan... ;)
Alle reacties Link kopieren
Was het maar zo! Mijn hondje was het allermooiste meisje van de hele wereld :heart: Dat weet ik zeker.
Mooie chocoladebruine zachte haartjes, wit-met-bruine spikkelarmpjes, bruine flapoortjes met door de zon geblondeerde wafelijzer-krulletjes erop. Van die koddige wangetjes en sprekende wenkbrauwtjes en oogjes. Een zwierende, omhoogkrullende bruin met witte staart en om het af te maken een wit vlekje in de vorm van een hartje op de bips.

:love:

En dan ook nog eens súperslim, eigenwijs, lief, zachtaardig en welgemanierd.

Al leek ik maar half een beetje op haar, dan zou ik topmodel/Nobelprijswinnaar zijn denk ik :$
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven