Hondenkenners?

21-07-2017 18:24 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik geen lid ben van een hondenforum, probeer ik het eventjes hier. Wellicht dat er hier ook wel hondenkenners zitten :)!

Mijn hondje (Franse Bull, 4 jaar en fit) tilt sinds gisteravond opeens zijn linkervoorpoot steeds op. Hij hinkt dus nogal. Vooral bij de eerste passen na het liggen.

Het gekke is: ik zie er helemaal niets aan. Het is niet rood, gezwollen of geïrriteerd. Ook heb ik goed aan zijn complete poot gevoeld (z'n poot heen en weer en z'n knie is heel soepel) en dan geeft ie geen krimp, terwijl hij er écht niet van houdt als je aan z'n poten zit. Zelf zit ie er steeds aan te likken, vooral bij z'n tenen. En daar mag ik ook niet aan zitten. Dus echt goed zien of er een splinter zit, gaat moeilijk.

Kan het alsnog iets met de gewrichten zijn? Ook als dit pijnloos lijkt te zijn en hij ondanks het hinken wel zin heeft om uit te gaan.. maak me een beetje zorgen om hem.. Ik ben benieuwd!
Tip: Ga naar een dierenarts.
Alle reacties Link kopieren
Dit kan van alles zijn; van een breukje tot een grasaar.
Laat de dierenarts er even naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Als je nou vanmorgen gelijk gebeld had met de dierenarts, had je nu geen weekendtarief gehad.
Alle reacties Link kopieren
Dierenarts bellen, zou zo maar kunnen dat zijn voetkussentje is beschadigd door de warmte, of er zit een splinter tussen zijn tenen, of hij heeft een kootje gebroken, zijn enkel verzwikt.

Wat ik had gedaan?
Vanmorgen de dierenarts gebeld. Ik had zo het weekend niet in gewild.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Naar de dierenarts inderdaad. Als het een grasaar of een splinter is en het gaat ontsteken, ben je nog verder van huis. Bovendien kan hij nu ook last van andere gewrichten of spieren krijgen omdat hij die poot aan het ontzien is.
Waarom ben je vandaag niet bij de dierenarts geweest? Hier ga je toch geen weekend mee in?
Volgende keer eerder de dierenarts bellen, honden, en dan in het bijzonder bull/dogachtigen hebben een hoge pijngrens en laten niet snel zien dat ze ergens last van hebben.
Tussen z'n teentje kan van alles zitten dus verman je en kijk even goed naar z'n pootje om te zien wat er is.
Het kan een tussenteen ontsteking zijn, een grasaar of een splinter maar dat ook iets anders dus bel alsnog de dierenarts.
Het is zielig om m met pijn te laten lopen.
Inderdaad, snel naar de dierenarts. Het zit dus bij zijn tenen, naast alle eerder genoemde mogelijke oorzaken kan het ook nog om problemen met een nagel gaan. Tip: als je een Ranzijn in de buurt hebt, kun je op zaterdag voor normaal tarief terecht.
Alle reacties Link kopieren
Dierenarts! Er zijn er ook die op zaterdag wel open zijn, voor normaal tarief.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Was ik vergeten te zeggen; ik heb de dierenarts vandaag wel degelijk gebeld en die zei dat ik het beste even aan kon kijken dit weekend en als hij er maandag nog steeds last van heeft, dan langs te komen. Omdat het totaal niet ontstoken oogt/lijkt/is. Ik was gewoon benieuwd of iemand hier het zou herkennen.
Alle reacties Link kopieren
We mogen hier geen medisch advies geven op straffe van een ban.
Ook niet voor dieren.
Niet geschoten is altijd mis
Semu schreef:
21-07-2017 19:32
Was ik vergeten te zeggen; ik heb de dierenarts vandaag wel degelijk gebeld en die zei dat ik het beste even aan kon kijken dit weekend en als hij er maandag nog steeds last van heeft, dan langs te komen. Omdat het totaal niet ontstoken oogt/lijkt/is. Ik was gewoon benieuwd of iemand hier het zou herkennen.
Je schreef eerder dat hij aan zijn tenen likt en dat je daar niet kunt kijken omdat je er niet aan mag zitten? Je kunt dus helemaal niet zien of er iets mis of ontstoken is?

Ik had met mijn hond nu al bij de avonddienst gezeten, ipv zelfs maar tot morgen af te wachten. Iemand schreef het al eerder; als een bull laat zien dat hij ergens last van heeft, dan kun je er vanuit gaan dat het voor hem nu al echt heel pijnlijk is.
Alle reacties Link kopieren
Zelden zo'n duidelijk inkoppertje. Ik hoop dat je op het moment geld genoeg hebt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Toch zijn pootje even grondig inspecteren ook al wilt hij niet, is het een splinter oid dan kan je het probleem zelf oplossen en anders een dierenarts.
Ik heb een verzekering voor mijn hond, dat geeft een hoop rust. Ze heeft nog nooit iets gehad, maar ik vind het toch fijn te weten niet voor enorme kosten te komen als er wat aan de hand is.
Semu schreef:
21-07-2017 19:32
Was ik vergeten te zeggen; ik heb de dierenarts vandaag wel degelijk gebeld en die zei dat ik het beste even aan kon kijken dit weekend en als hij er maandag nog steeds last van heeft, dan langs te komen. Omdat het totaal niet ontstoken oogt/lijkt/is. Ik was gewoon benieuwd of iemand hier het zou herkennen.
Hoe weet je nou of het wel of niet ontstoken is? Je mag er niet naar kijken. Heel bijzonder trouwens, jij bent toch de baas dus jij bepaalt of je wel of niet aan z'n poot zit.
Je hond likt eraan dus de huid is roder, warmer, dat alleen al laat het op een ontsteking lijken. Door z'n gelik er aan wordt de huid week en warm waardoor een ontsteking nog wat heftiger kan toeslaan. Zelfs al is het niks, door de temperatuur buiten en de vocht tussen de tenen kan er hotspot ontstaan, Google maar eens wat dat is.
Je hebt een bull, fantastisch ras maar daar moet je toch echt wat adequater op reageren als er iets is.
Alle reacties Link kopieren
Onze hond had dat laatst ook. Zat blijkbaar ook iets in maar heeft de dierenarts ook niet kunnen vinden. Wel heeft ze antibiotica gehad in zowel een injectie als in pil vorm. Ze kreeg ook nog een kalmerende zalf.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel. Onze hond heeft afgelopen week een wesp gepest en is gestoken. Niks te zien, maar hij gebruikte zijn poot ook niet. Toen ik de wesp in de woonkamer zag liggen kreeg ik door wat er aan de hand was. Zou het kunnen dat hij is gestoken?
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond had dit ook wel eens, bij haar zat er of een heel klein steentje ergens vast onder haar poot, of ze had een bultje opengekrabt dichtbij haar nagels (ze had daar een vetbultje).

Als je zelf niks kan vinden (zoals dus een steentje of vetbultje) zou ik gewoon even langs de dierenarts gaan als het over een paar dagen nog zo is. Misschien een (kleine) onsteking?
Alle reacties Link kopieren
dierenarts
Semu schreef:
21-07-2017 19:32
Was ik vergeten te zeggen; ik heb de dierenarts vandaag wel degelijk gebeld en die zei dat ik het beste even aan kon kijken dit weekend en als hij er maandag nog steeds last van heeft, dan langs te komen. Omdat het totaal niet ontstoken oogt/lijkt/is. Ik was gewoon benieuwd of iemand hier het zou herkennen.
Volgende keer aandringen op toch een afspraak.
Bulldogs hebben een zeer hoge pijngrens.
Als er iets met mijn hond is dan kunnen ze zeggen wat ze willen maar ik zit gewoon dezelfde dag bij de dierenarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven