Houden jullie je nog aan de zondagsrust?

19-08-2018 10:19 206 berichten
Onze buurman is zojuist aan het klussen geslagen (rete-irritant) . Hij is in de weer met een slijptol. Ik sprak gisteren de andere buurman en toen zei hij ‘ik klus nooit op zondag’.

Forummers houden jullie rekening met de zondagsrust?



forummer Yette vraagt:
In het verlengde van dit onderwerp, vraag ik me af hoe andere minder streng gelovigen of ongelovigen hun kinderen hierin opvoeden? Ikzelf leer ze bijvoorbeeld dat ze rekening moeten houden met de religieuze cultuur van anderen. Niet vloeken bijvoorbeeld. En als er gasten voor het eerst komen eten, vraag ik altijd of ze willen dat we even stil zijn voor het eten.

Maar af en toe merk ik wel dat ik onze kinderen eigenlijk meer had kunnen leren over de inhoud van verschillende religies en over hoe het voor gelovigen onderdeel uitmaakt van hun dagelijks leven.
anoniem_374094 wijzigde dit bericht op 19-08-2018 11:59
55.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt er maar net aan. Als ik echt iets moet doen dan moet het af en aangezien het weekend maar 2 dagen heeft betekent dat soms ook even doorgaan op zondag.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zou nooit het gras gaan maaien oid. Niet dat mijn buren zouden klagen, maar ik vind een dag in de week stilte nog steeds iets moois.
Maar als de buren aan het verhuizen zouden zijn zou ik het helemaal begrijpen als ze op zondag aan het klussen waren overigens.
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 19-08-2018 10:23
0.74% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ja op zondag houden we rekening met de buren dan worden er geen herrie klussen gedaan.
Zelf vinden we het ook fijn dat er op zondag rust is.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Nee, natuurlijk niet!
Dat is echt iets uit de tijd dat de meeste mensen nog geloofden in een fantasie-vriendje ergens in de lucht. Dat is lang geleden!
Alle reacties Link kopieren
Zondagsrust? Ik hou er wel rekening mee dat mensen willen uitslapen en ga dus geen lawaai maken voor 11 uur smorgens in mijn tuin. Verder heb ik nog nooit gehoord dat je niet mag klussen oid op zondag, misschien alleen als je streng gelovig bent.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik houd er rekening mee! Ik maai ook geen gras tussen 12 en 14 uur.... omdat er mensen zijn die graag in stilte willen middageten.
Nee, ik ga zo grasmaaien.
Nee, ik heb ook niet het idee dat het in mijn buurt een dingetje is. Tegenwoordig zie ik zelfs PostNL en Picnic massaal bezorgen op zondag. En alle supermarkten en veel winkels zijn hier ook open. Maar ik ga er eens op letten of het rustiger dan normaal is in de tuinen, ik denk het niet eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
19-08-2018 10:24
Nee, natuurlijk niet!
Dat is echt iets uit de tijd dat de meeste mensen nog geloofden in een fantasie-vriendje ergens in de lucht. Dat is lang geleden!
Dit.

Ooit woonde ik op een kamer waarbij ik van de hospita commentaar kreeg dat ik op zondag mijn was buiten had gehangen.
Maar dat is 35 jaar geleden.

Niet meer van deze tijd wat mij betreft.
"Listen, I've got something very obvious to tell you. You're not allowed to give up. If they decide to kill me, it means that we are incredibly strong. " Aleksei Navalny
De zondagen zijn hier vaak het luidruchtigst omdat mensen dan hun krijsende kleinkinderen op bezoek krijgen. Ik voel me dus niet bezwaard een uurtje m'n motormaaier aan te slingeren.
Ik doe meer aan ochtendrust. De kinderen mogen niet voor negenen naar buiten bvb.
Alle reacties Link kopieren
ik maai ook regelmatig op zondag het gras. En lucky me, dat doen de buren hier ook.
duurt ook maar even. Sommige buren niet op zondag bezig, maar die hebben door de week ook de tijd. Er is gelukkig niemand die hier opmerkingen maakt over zondag maaien
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja die houden wij aan, ook van uit geloof maar ook om een dag rust te hebben, iets met het gezin te ondernemen. Er zijn nog 6 dagen over om op te werken, klussen etc.
Mensen die werken zijn op het weekend aangewezen om hun klussen te doen als bomen zagen, hogedruk spuiten en grasmaaien.
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurman niet momenteel al een uur flink aan het schuren.
De achterburen ook niet die hun gilkinderen om 8 uur de tuin in trapten.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Zondagen zijn juist de dagen dat we toekomen aan klusjes in huis, dus ook de luidruchtigere klussen zoals boren. Maar aan het geluid in mijn wijk te horen, geldt dat voor veel mensen.
Op zondagen doen wij geen lawaaiklussen.
Niemand bij ons in de buurt trouwens en dat is heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak herrie wanneer ik wil! Heerlijk vrijstaand wonen <3
TheSky=moreBlue@Malibu
Wij houden eerlijk gezegd ook niet bezig met zondagsrust. RiRiman werkt 5 dagen en in het weekend kunnen wij boren en klussen in en rondom ons huis.

Wij gaan niet om 09:00 ‘s ochtends met een slijptol in de weer.
anoniem_374094 wijzigde dit bericht op 19-08-2018 10:35
18.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Klussen is toch niet iets dat je wekelijks doet? Dat dat dan ‘n keertje op zondag is boeien.

En wat voor last heb je nou van een grasmaaier? Ik vind het altijd wel gezellig dat geluid zo kgggg kggggg terwijl iemand over het gras gaat. Doet me denken aan de zomers uit m’n kindertijd. En daarna ruikt het heerlijk! Wou dat ik meer buren met gras had.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Wij wel in de ochtend, net als iedereen hier in de wijk. In de middag maakt iedereen wel wat meer lawaai, maar heb nog nooit iemand met zwaarder gereedschap op een zondag gehoord. Het zijn dan meer normale leef- en huishoudelijke geluiden.

Maar bij ons mag de supermarkt ook niet voor 12en open, zodat het winkelend publiek de kerkgangers niet in de weg zitten...
Alle reacties Link kopieren
Zondagsrust? Nooit gedaan, ben totaal niet gelovig of gelovig opgevoed.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
19-08-2018 10:27
Ik doe meer aan ochtendrust. De kinderen mogen niet voor negenen naar buiten bvb.
O_O

Dat is nog hartstikke vroeg.
Ik haat herrie, ik maak het zelf niet graag en ernaar moeten luisteren is erg vervelend.
Nee, nooit gedaan ook. Zondagsrust is voor mij iets religieus en ik ben niet gelovig opgevoed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven