Ik heb spijt van...

27-10-2021 16:56 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat iedereen wel spijt heeft van bepaalde belangrijke keuzes of nietgemaakte keuzes waarvan jullie achteraf spijt hebben. Dus niet de dagelijkse kleine dingen, maar (voor jou) belangrijke keuze die het leven erna beïnvloed hebben en waarvan je denkt "Wat jammer of stom dat het zo gegaan is, dat had ik anders willen of moeten doen". Dus het gaat om keuzes, niet om omstandigheden.

Ik trap af. Ik heb spijt dat ik destijds geen andere studierichting heb gekozen. Ik ben door mijn studie in de communicatie/mediabranche terechtgekomen, maar had achteraf veel liever iets als biologie of ecologie willen studeren. Mijn keuze is voortgekomen uit het feit dat ik goed was in talen, niet zozeer uit interesse. Gevolg: ik heb een hele carriere achter de rug in iets dat ik best goed kan en ook best aardig vind, maar nooit met hart en ziel in heb gewerkt.

Een andere beslissing is minder levensloopbepalend en een mannelijk ego-ding. Tussen mijn vwo en studie moest ik in militaire dienst. Ik had ooit bij de keuring aangegeven dat ik wel bij de mariniers of de commando's wilde. Tot mijn verbazing werd ik opgeroepen bij het korps commandotroepen. De eerste week was een selectieweek, veel jongens vielen af maar ik mocht door. Daarna zou de zware opleiding beginnen. We kregen de keuze om na op dat moment vrijwillig af te haken als we toch niet wilden doorgaan. Ineens vloog het vooruitzicht van de opleiding me aan en gaf ik aan te willen stoppen. Ik had er gelijk spijt van en wist dat ik dat moment de rest van mijn leven zou betreuren. En dat klopt. Ik baal vreselijk dat ik niet ben gebleven en commando ben geworden, of dat in elk geval heb geprobeerd. Gewoon erg slap van me. Ben overgeplaatst naar de infanterie, waarook flink gebuffeld werd, maar niet op commandoniveau. Het is 35 jaar geleden en nog steeds spijt :-)

En jullie?

==========

Edit: ik had een optie voor "Ik heb nergens spijt van" moeten toevoegen. Kan helaas niet achteraf.

Ik heb spijt van:

Totaal aantal stemmen: 23

1 belangrijke beslissing in mijn leven (22%)
2 belangrijke beslissingen in mijn leven (35%)
3 of meer belangrijke beslissingen in mijn leven (43%)
knuddestudder wijzigde dit bericht op 27-10-2021 17:12
2.94% gewijzigd
Ik heb niet echt spijt van iets. Wellicht dat ik kostbare tijd heb verspilt aan een extra jaar VWO maar daardoor vond ik wel de studie/beroep dat ik wilde gaan doen. Inmiddels vind ik dat beroep nogsteeds heel tof maar voel ik aan alles dat ik verder moest gaan kijken voor een plan B. Daarvoor volg ik inmiddels ook een studie. Ben over 3 jaar klaar en voer ondertussen nogsteeds mn beroep uit.
Heel eerlijk overweeg ik altijd mn opties en probeer ik kansen zoveel mogelijk te benutten en bij twijfel gewoon doen.
Ik ben wel iemand die risicos durf te nemen.
Ben mn eigen bedrijf begonnen 5 jaar geleden. Inmiddels 1,5 jaar een tweede bedrijf. Ik ga ooit bedrijf 1 verkopen en voor die tijd bedrijf 3 opzetten (waar ik nu studie voor doe).
Ik heb de auto van mn dromen (nu waren mn dromen niet in de trend van ferrari of maserati ofzo).

Geen spijt dat ik 50km van fam ben gaan wonen, ben heel blij met mn partner, heb t naar mn zin met de mensen om me heen. Ik denk dat elke situatie of keuze weer iets oplevert.
Alle reacties Link kopieren
Spijt van me huidige baan ben ook opzoek naar wat anders en dat ik veel leuke vrouwen ben mis gelopen met stappen te onzeker toen denk ik en wel een lieve vriendin nu maar meer uit eenzaamheid een relatie begonnen en af en toe twijfels er over.
Grobbekuiken_ schreef:
27-10-2021 17:25
Je hebt gelijk hoor, vandaar ook mijn 'maar ik was ook aan het overleven'.


Zo, lang genoeg geGrobt nu ;-D
Jij mag hier Grobben zo veel je wil!

Nu hebben jij en broer de kans om dingen uit te spreken, maak daar gebruik van. Blijkbaar willen jullie, maar kwam dat er lang niet van door omstandigheden..
Alle reacties Link kopieren
Knuddestudder schreef:
27-10-2021 17:07
Niks. Maar het gevoel is er wel.
Als je er niets aan hebt, waarom laat je het dan niet los?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
27-10-2021 17:36
Als je er niets aan hebt, waarom laat je het dan niet los?
Kan me best voorstellen dat als iets je hele verdere leven heeft bepaald, dat je het moeilijker los kunt laten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijd wel een beetje spijt gehad dat ik niet ingegaan was op de verliefdheid van een medestudent. We zaten in hetzelfde vriendengroepje, we hadden een leuke klik en ik vond hem heel erg fysiek aantrekkelijk. Ik kon toen niet goed uitleggen waarom ik toch niet wilde. Hij was er naar iedereen heel open over en ik voelde me toen ook wel wat overweldigd.
Na mijn scheiding heb ik af en toe wel eens aan hem terug gedacht. Wat als….

Kort geleden kwam ik hem toevallig tegen. Nog steeds woest aantrekkelijk. Hij bleek getrouwd, had 4 kinderen gekregen, en leek gelukkig.
Alleen wist ik al snel dat wij geen goede match zouden zijn geweest. Met de kennis van nu dus helemaal geen spijt.
Alle reacties Link kopieren
ik heb spijt van de emigratie naar Amerika 8 jaar geleden.

Mn familie, vrienden, baan en huis opgegeven om samen met man en kids hiernaartoe te komen om de droom van man te verwezenlijken. Na 10 maanden erachter komen dat hij vreemd ging en er voor kiezen om te blijven zodat mn kids een band met hun vader houden, nog meer spijt van!

Door deze beslissingen heb ik oa het ziekbed en sterven van mn vader, de geboorte van het kindje van mn beste vriendin en het opgroeien van mn neefjes en nichtjes niet direct mee kunnen maken... om nog maar niet te spreken van het missen van iedereen.

Hier kan ik nog steeds niet aarden en de relatie van de vader met mijn kinderen wordt steeds slechter.
Lotus73slmph schreef:
27-10-2021 17:53
ik heb spijt van de emigratie naar Amerika 8 jaar geleden.

Mn familie, vrienden, baan en huis opgegeven om samen met man en kids hiernaartoe te komen om de droom van man te verwezenlijken. Na 10 maanden erachter komen dat hij vreemd ging en er voor kiezen om te blijven zodat mn kids een band met hun vader houden, nog meer spijt van!

Door deze beslissingen heb ik oa het ziekbed en sterven van mn vader, de geboorte van het kindje van mn beste vriendin en het opgroeien van mn neefjes en nichtjes niet direct mee kunnen maken... om nog maar niet te spreken van het missen van iedereen.

Hier kan ik nog steeds niet aarden en de relatie van de vader met mijn kinderen wordt steeds slechter.
Sluit je gedachten af en begin ter stampvoeten, heftig met alles dat je bent en neem dan een noest besluit, eentje waar je blij van wordt.

Van offeren en opofferen wordt niemand beter!!!


Dat is bij deze een uitnodiging om eens bij me op de koffie te komen. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
27-10-2021 17:55
Sluit je gedachten af en begin ter stampvoeten, heftig met alles dat je bent en neem dan een noest besluit, eentje waar je blij van wordt.

Van offeren en opofferen wordt niemand beter!!!


Dat is bij deze een uitnodiging om eens bij me op de koffie te komen. ;-)
wat een lieve uitnodiging, ik heb dr een brede smile van!!!! Ben jij ook in amerika? en je hebt gelijk hoor, t vliegt me soms alleen enorm aan!!!!
Alle reacties Link kopieren
Het enige waar ik echt spijt van heb is dat ik 13 jaar geleden niet eerder de stap heb gezet om mijn vader toe te laten in mijn leven.
Toen ik eenmaal zo ver was en de stap wel wilde zetten en me daar voor wilde voorbereiden werd ik gebeld door de politie omdat hij dood in zijn huis lag.

Mocht ik wel die stap een jaar eerder gezet hebben dan had hij wellicht wel een reden gehad om zich te laten behandelen en te vechten voor t leven.. nu had hij niks meer om voor te leven en heeft heel bewust alle behandelingen afgehouden..

Rationeel gezien weet ik dat bovenstaande naar alle waarschijnlijkheid niet anders was gegaan.. maar emotioneel gezien worstel ik daar nog steeds mee
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Lotus73slmph schreef:
27-10-2021 17:59
wat een lieve uitnodiging, ik heb dr een brede smile van!!!! Ben jij ook in amerika? en je hebt gelijk hoor, t vliegt me soms alleen enorm aan!!!!
Van harte! :D

Nee, ik bevind mij in Nederland, in Rotterdam om precies te zijn.
Alle reacties Link kopieren
TO, als je nu eens op zoek gaan naar een communicatiefunctie in een organisatie die zich bezighoudt met bijvoorbeeld ecologische vraagstukken of natuureducatie?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen spijt denk ik. Ik heb genoeg domme dingen gedaan hoor, en vind van alles jammer. Maar ik bekijk het niet als spijtig, toen leken het blijkbaar wel goeie keuzes.
viva-amber schreef:
27-10-2021 17:36
Als je er niets aan hebt, waarom laat je het dan niet los?

Ja want zo simpel is het :nope:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb spijt dat ik ben blijven plakken aan mijn ex. Maar geen spijt spijt spijt in die zin dat ik er mee zit. Ik had alleen gewild dat ik niet zo stom wad geweest :proud:
Alle reacties Link kopieren
Dat ik vroeger zo dun was dat ik het "dieet heb gevolgd van een kwakzalver om elke"dag een glas wijn en veel volle zuivel en vlees te eten, Kiloos zijn er nooit weer afgegaan.
Ik heb nergens spijt van. Wel dingen die ik achteraf gezien anders zou doen.
Alle reacties Link kopieren
Van zoveel dingen. Ik had jaren eerder bij mijn ex weg moeten gaan.

Verder ha dik best een ander beroep willen doen. Las laatst een dame die forensisch dieren patholoog was. Zij onderzocht de redenen waarom een dier is overleden. Lijkt me geweldig werk. Maar hey die studie bestond niet in mijn tijd, en mijn wis- natuur- en scheikunde was best slecht ook.
Alle reacties Link kopieren
Spijt dat ik niet assertiever ben geweest op het werk, waardoor er mensen met opleidingen aan de haal gingen die ik had willen doen (al is er organisatorisch ook eea niet helemaal transparant en eerlijk gegaan) en ik nog steeds zonder perspectief zit.
.
Alle reacties Link kopieren
Ach Lotus73, dat lijkt me echt heel vreselijk. I woon zelf in het buitenland, al 32 jaar, en vol me hhier thuis. Maar je niet echt thuis voelen en voor je kinderen blijven lijkt me vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 kansen laten lopen een rijbewijs te halen.
Brommer kon je een tijdje zo aanvragen als je voor een bepaald jaar was geboren, ben ik vergeten.
Auto kon ik heel makkelijk halen toendertijd (reisje naar land waar familie woont, daar gratis want via familie) en ik heb dat niet gedaan uit principe vanwege het milieu 🙄
Ik kon gratis naar dat land, daar vakantie vieren en terugkomen met een rijbewijs en heb dat niet gedaan.
Halve vriendenkring is geweest, hadden daar een toptijd en kwamen terug met rijbewijs, en ik zat een beetje principieel te doen. Why.
Nooit over nagedacht totdat ik mijn kinderen van hot naar her moest fietsen en niet zo gezond meer ben.
Was wel handig geweest.
Alle reacties Link kopieren
Heb spijt ervan niet vaak genoeg tegen mijn vader te zeggen dat ik van hem hield.....
Alle reacties Link kopieren
Spijt van de verkoop van onze woning. Het huisje was geweldig maar ik ervaarde bepaalde geluidsoverlast. Ineens kreeg partner het op zijn heupen dat hij ook weg wilde en toen ging het snel met nieuw huis kopen en oude verkopen. Ik wilde nog een beroep doen op de bedenktermijn voor de koop maar partner niet. Nu in ons nieuwe huisje ervaar ik dezelfde overlast en ik baal nu zo dat we verhuisd zijn dat ik er oprecht spijt van heb. Spijt dat we het gedaan hebben en spijt dat ik niet mijn poot stijf heb gehouden over de bedenktermijn. Voel ook wel heel veel frustratie want we zouden hier overlast vrij horen te zitten maar ze hebben ze overlast gewoon verplaatst. Mijn partner heeft het gelukkig wel naar zijn zin hier.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
27-10-2021 17:16
Je bent nooit te oud om alsnog weer in de lesauto te kruipen! Echt niet.
Dat weet ik, geloof mij genoeg pogingen gedaan.
Op mijn 18e zat ik nog niet zo in mijn eigen hoofd. Nu heb ik faalangst als een malle 🤔 drie keer gezakt.

Pak het volgend jaar nog 1 keer op...lukt het dan niet...dan is het maar zo.
Alle reacties Link kopieren
Voor de goede vrede weglopen ipv de confrontatie aan te gaan.
die ik wilde bestaat al...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven