Ik word oud....

29-06-2018 07:59 420 berichten
De laatste tijd komt steeds vaker het besef: ik word oud. :whistle: Nog niet super-oud ofzo, maar het valt me steeds vaker op dat jong-volwassenen de dingen die ik vroeger keek of kende niet meer kennen of op een heel andere manier hebben beleefd.... Wie herkent dit?

Voorbeelden:
* Iemand die niet wist dat Rotterdam The Hague airport vroeger Zestienhoven heette
* Iemand die 6 was toen de Bongo Song een hit was (ik was toen iets van 15 ofzo?)
* Iemand die over de rooie niet kent

Op welke momenten beseffen jullie je opeens dat je oud wordt? :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Ow wat word je met je neus op de feiten gedrukt als zo'n wicht roept "toen ik jong was was xxx ... " en dat je beseft dat je toen al puberkinderen had :D Of die film die je "een paar jaar geleden" hebt gezien toch echt al 30 jaar oud is o_o
Alle reacties Link kopieren
Lily1504 schreef:
29-06-2018 12:05
Over muziek gesproken... Elke week bij de plaatselijke muziekwinkel de Top 40 lijst halen. En vragen of je een lp/single/later cd mag luisteren.

En vervolgens op de radio met record/play je favoriete nummer opnemen en hopen dat de dj zijn mond houdt en dat het nummer helemaal uitgespeeld wordt.
ik gok dat jij ook tussen de 55 en 60 bent?
Mijn ware leeftijd heb ik verdrongen :wtf:
En die muziek van toen vind ik eigenlijk niet meer om aan te horen.
Er is nu ook heel veel leuke muziek, vind ik dan :proud:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Zoon is goed afgericht, en heeft inmiddels mijn cd's (ja, ik ben oud) geconfisqueerd van Iron Maiden, Rammstein, AC/DC etc.

Hij heeft een hekel aan hiphop en rap. Dit jaar was dus mijn eenzaamste Passion op televisie. Man vertrok bij het eerste rapnummer, zoon bij het tweede.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me nu al oud nu ik 38 ben nog 2 jaar dan ben ik 40 me jonge jaren zijn dan voorbij en het elk weekend stappen is niet meer soms wel het verlangen er naar dan is het soms jammer dat je geen twintiger meer bent nu heb je een relatie vaak en huis en werk en allemaal verantwoordelijk heden dan krijg je soms wel heimwee naar Vroeger.
Bas37 schreef:
17-07-2018 22:01
Ik voel me nu al oud nu ik 38 ben nog 2 jaar dan ben ik 40 me jonge jaren zijn dan voorbij en het elk weekend stappen is niet meer soms wel het verlangen er naar dan is het soms jammer dat je geen twintiger meer bent nu heb je een relatie vaak en huis en werk en allemaal verantwoordelijk heden dan krijg je soms wel heimwee naar Vroeger.

Misschien wordt het tijd om iets aan je interpunctie te doen, nu je ouder wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat de A6/A27 op de schop gaat. Maar waarom? Totdat je je realiseerd dat “de olifantjes” bij de A27 Almere-Utrecht er nu al 20 jaar staan.

En Animal crackers met Jaap Aap en tuut-tuut de minuut van Ruud.
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
18-07-2018 01:03
Ik zie dat de A6/A27 op de schop gaat. Maar waarom? Totdat je je realiseerd dat “de olifantjes” bij de A27 Almere-Utrecht er nu al 20 jaar staan.

En Animal crackers met Jaap Aap en tuut-tuut de minuut van Ruud.
De groetjes van Ruud :-D
Alle reacties Link kopieren
Even over de cassettebandjes. Ik heb er nogmaar een, zelf opgenomen met allemaal zwijmelliedjes en een handgeschreven gedicht op het papier erin. En een kartonnen hoesje erom met hartjes etc. Heb het bandje nog en de (ondertussen) man die het voor me had opgenomen en op valentijn gegeven heb ik ook gehouden. Hij deed zulke romantische dingen toen. Ach vroeger..........
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
05-07-2018 00:37
ik gok dat jij ook tussen de 55 en 60 bent?
Mijn ware leeftijd heb ik verdrongen :wtf:
En die muziek van toen vind ik eigenlijk niet meer om aan te horen.
Er is nu ook heel veel leuke muziek, vind ik dan :proud:

Het was niet tegen mij, maar het had mijn tekst kunnen zijn en ik ben nog lang geen 55.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
RégineFilange schreef:
18-07-2018 00:13
Misschien wordt het tijd om iets aan je interpunctie te doen, nu je ouder wordt.
Haha nou inderdaad,
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch lezen als ik van puntjes en komma,s hield was ik wel leraar Nederlands geworden 😂😂😂
Alle reacties Link kopieren
Dat je op straat een 17-jarige ziet die veel lijkt op een klasgenoot die je vroeger had. En dat je dan voor een nanoseconde wilt roepen, "Hoi 'vul naam klasgenoot in' hoe is het ermee?."
Maar het kan die klasgenoot niet zijn, want die ziet er natuurlijk niet meer uit als een 17-jarige, net zomin als ik.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Je weet dat je oud (en wijs) aan het worden bent als je de privacy statements van websites eerst leest voordat je de beslissing neemt of je ergens lid van wilt worden.
Don't follow me. I'm lost too..
Alle reacties Link kopieren
Dat de kinderen van mijn broers en zus.volwassen zijn en kinderen hebben.terwijl ik er nog opgepast heb.en nu de leeftijd hebben van mij toen ze geboren werden .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Snoesje666 schreef:
05-07-2018 01:24
Zoon is goed afgericht, en heeft inmiddels mijn cd's (ja, ik ben oud) geconfisqueerd van Iron Maiden, Rammstein, AC/DC etc.

Hij heeft een hekel aan hiphop en rap. Dit jaar was dus mijn eenzaamste Passion op televisie. Man vertrok bij het eerste rapnummer, zoon bij het tweede.
Mijn kinderen zingen oa bijna hele oeuvre van David Bowie mee, en van de Talking Heads...
(Nog) lichte muziek maar het begin van een betere (en retro) muziekbeleving is daar...
Ik was laatst trouwens nog naar U2. Eerlijke band! O wacht, dat was in 1983...
Alle reacties Link kopieren
BruinHondje schreef:
23-07-2018 23:42
Je weet dat je oud (en wijs) aan het worden bent als je de privacy statements van websites eerst leest voordat je de beslissing neemt of je ergens lid van wilt worden.
Als je nóg ouder wordt, begin je daar juist helemaal niet meer aan. Althans, ik niet. Nutteloos. Privacy is dood. Ik begin me daarbij neer te leggen, want het is niet anders. Het doet me echt pijn dat de jongere generatie het probleem niet eens ziet.

Maar ja, hand in eigen boezem:
Toen ik jong was, vond ik dat dat gezeur over WO2 eens afgelopen moest zijn. Dat was toch 'al' 40 jaar geleden. :shame:
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
24-07-2018 11:12
Als je nóg ouder wordt, begin je daar juist helemaal niet meer aan. Althans, ik niet. Nutteloos. Privacy is dood. Ik begin me daarbij neer te leggen, want het is niet anders. Het doet me echt pijn dat de jongere generatie het probleem niet eens ziet.

Maar ja, hand in eigen boezem:
Toen ik jong was, vond ik dat dat gezeur over WO2 eens afgelopen moest zijn. Dat was toch 'al' 40 jaar geleden. :shame:
Volgens mij is privacy juist springlevend, dat weet je zelf ook wel als je de media een beetje volgt. De AVG is een monster van wetgeving voor (kleine) ondernemers en geeft consumenten nog meer rechten.

Daar staat tegenover dat inderdaad veel mensen zich weinig zorgen om hun privacy lijken te maken, getuige de vele Nederlanders die van alles op Facebook (ook Instagram en Whatsapp), Google en Tinder in de uitverkoop zetten. Enfin, ik doe daar niet aan mee. Ik heb namelijk dingen te verbergen en wil dat zo houden :sherlock:
Don't follow me. I'm lost too..
Alle reacties Link kopieren
Maar Bruin hondje, ben jij dat op de foto van je avatar? :P
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Avg is een wassen neus. Die bedrijven idd heel veel werk oplevert, maar wat heb je er als gebruiker nou aan? Je moet apps en google wel allerlei privileges geven, anders kun je ze niet gebruiken. En dan kun je niet meer normaal functioneren.
.
Alle reacties Link kopieren
kopjekoffie70 schreef:
24-07-2018 21:12
Maar Bruin hondje, ben jij dat op de foto van je avatar? :P
Ja, dat ben ik, alleen niemand kan wat met die foto. Al sla je de foto op je computer op en begin je zelf een profiel daarmee: het maakt me niets uit, want ik ben onherkenbaar. Over dat soort dingen heb ik al lang nagedacht ;-))
Don't follow me. I'm lost too..
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
24-07-2018 21:14
Avg is een wassen neus. Die bedrijven idd heel veel werk oplevert, maar wat heb je er als gebruiker nou aan? Je moet apps en google wel allerlei privileges geven, anders kun je ze niet gebruiken. En dan kun je niet meer normaal functioneren.
Je maakt de keuzes zelf. Niemand die je verplicht de apps te gebruiken..
Don't follow me. I'm lost too..
Alle reacties Link kopieren
Enfin, een beetje meer ontopic:

De leraar op school die je nog dingen met behulp van dia’s liet zien of cassettebandjes gebruikte bij de les Engels. Jeugd van tegenwoordig weet niet eens wat dat zijn..

Of wat te denken van de schoolreisjes die met analoge videocamera’s nog werden gefilmd, jawel met bandje.. :worship:
anoniem_372857 wijzigde dit bericht op 24-07-2018 23:11
22.87% gewijzigd
Don't follow me. I'm lost too..
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
05-07-2018 01:24
Zoon is goed afgericht, en heeft inmiddels mijn cd's (ja, ik ben oud) geconfisqueerd van Iron Maiden, Rammstein, AC/DC etc.

Hij heeft een hekel aan hiphop en rap. Dit jaar was dus mijn eenzaamste Passion op televisie. Man vertrok bij het eerste rapnummer, zoon bij het tweede.



Hiphop en rap verpesten iedere video, elke film en alle achtergrond muziek
Ik heb er in de jaren 80 veel naar geluisterd dus ken alle klassiekers en basics, maar het is een enorm beperkte muzieksoort

Levert ook nooit klassiekers. En het klopt nog steeds: rappers zijn mislukte zangers, kunnen eigenlijk niks, en beheersen ook geen instrument
Beetje in een studio klooien en stoer doen, dat is het
Alle reacties Link kopieren
De "eerste Rap" Grandmaster Flash kan ik nog steeds meezingen. Broken glass everywhere, people pissing on the station cos they just don't care... :P

De groep werd toen wel gepresenteerd als een echte gang, maar dat waren ze dus niet. Wel verschillende uit de latere periodes.
Maar het is inderdaad niet echt een leuk genre, dan kan ik de jaren 90 hiphop meer waarderen, zoals Massive Attack.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

kopjekoffie70 schreef:
24-07-2018 21:36
De "eerste Rap" Grandmaster Flash kan ik nog steeds meezingen. Broken glass everywhere, people pissing on the station cos they just don't care... :P

De groep werd toen wel gepresenteerd als een echte gang, maar dat waren ze dus niet. Wel verschillende uit de latere periodes.
Maar het is inderdaad niet echt een leuk genre, dan kan ik de jaren 90 hiphop meer waarderen, zoals Massive Attack.
Hey Jim B-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven