Ik word oud....

29-06-2018 07:59 420 berichten
De laatste tijd komt steeds vaker het besef: ik word oud. :whistle: Nog niet super-oud ofzo, maar het valt me steeds vaker op dat jong-volwassenen de dingen die ik vroeger keek of kende niet meer kennen of op een heel andere manier hebben beleefd.... Wie herkent dit?

Voorbeelden:
* Iemand die niet wist dat Rotterdam The Hague airport vroeger Zestienhoven heette
* Iemand die 6 was toen de Bongo Song een hit was (ik was toen iets van 15 ofzo?)
* Iemand die over de rooie niet kent

Op welke momenten beseffen jullie je opeens dat je oud wordt? :bonk:
Haha, da's nog niks Aneso... Mijn zoontje zei laatst: mama hoe oud was jij toen de dinosaurussen bestonden? :rofl:
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
29-06-2018 08:05
Als ze U tegen me zeggen.....
Ja die 😁
Ach het alternatief is jong doodgaan.
Vind ik ook niets.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn neefje (van bijna 15) naar een concert ging van een of andere schreeuwlelijk met een vreselijk eng uiterlijk en ik echt dacht; WIE??
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Maar idd ook met collega’s die beavis en butthead niet kennen of die me heel glazig aankeken toen ik riep: daahaaag ik ben van de Duyvis!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Aneso schreef:
29-06-2018 09:13
Ik heb het vooral bij muzieksmaak van mijn kinderen. Zij blèren uit volle borst mee met artiesten waar ik nog nooit van gehoord heb. Terwijl ik vroeger de top40 uit mn hoofd kende en elke week dat blaadje ophaalde bij muziekwinkel.

Mn jongste vroeg laatst of toen ik klein was er al wel gewone wielen waren of deze toen van hout waren in mijn tijd. O_O
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is een paar jaar jonger dan ik, ik ben 40.

Dat verschil speelt eigenlijk nooit, behalve als we het over onze jeugd hebben.

De val van de Berlijnse muur, het overlijden van Kurt Cobain en Freddy Mercury, de ramp met de Herald of Free Enterprise, Zwarte Zondag (Belgische politiek),...

Veel van die zaken zijn aan hem voorbij gegaan omdat hij toen nog te jong was, terwijl vb. bij de val van de muur was ik 12, ik had wel in de gaten dat dat best wel een groot ding was.


En ik was 18 toen ik de eerste keer trouwde, had ik toen seks met hem gehad, dan was dat niet legaal geweest; dat was toch even slikken toen ik dat besefte ;-D

Voor de rest: mijn oudste zoon is dol op 'oude' dingen. Komt dan zielsgelukkig met een 'antieke' schrijfmachine thuis, gelijkaardig ding als waarop ik destijds heb leren typen *slik*

En inderdaad, mode die terugkomt. Van sommige dingen was het in mijn jeugd al 'retro', tegenwoordig heet dat geloof ik vintage - of is dat ook alweer achterhaald?

Dat niemand nog Campus-balpennen kent.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik van de week de trailer zag van “Flying Docters” en mijn zoon zei...keken jullie dat echt... lijktwel gefilmd met een mobiele telefoon. Maar ik ga vanaf maandag weer lekker wegzwijmelen in Coopers Crossing, oud of niet.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit vooral als ik een interview lees met een zeer succesvol persoon die in 1994 geboren blijkt te zijn. Dan denk ik toch altijd even: "Huh, hoe kan je nou al een goedlopend bedrijf of meerdere albums hebben gemaakt als je nog een puber bent?" Om me vervolgens te realiseren dat de persoon in kwestie al 24 is, en weliswaar nog steeds een puike prestatie heeft geleverd, maar toch al lang en breed volwassen is :$
Grappige vraag, ik ben van de week 36 geworden...
Dat wil dus zeggen dat ik weer dichter bij de 40 zit.
Geen ramp, behalve dat ik altijd jonger geschat word en me mede daardoor nog niet erg oud voel. (Ouder geschat worden is vast erger, maar ik vind het niet leuk dat ik altijd jonger geschat word...)

Behalve als ik bedenk dat toen ik jong was er geen internet was, geen mobile,en tot ik een jaar of 12 was geen tv overdag, behalve woensdag.
(Sterker nog, wij hadden nog zwart wit tv :proud:)
biol schreef:
29-06-2018 09:18
Toen mijn neefje (van bijna 15) naar een concert ging van een of andere schreeuwlelijk met een vreselijk eng uiterlijk en ik echt dacht; WIE??
Ja dat heb ik ook, ik ben sowieso niet van de popmuziek (vroeger wel, toen de pop nog leuk was...) maar die zangers van tegenwoordig,
geen idee...
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 29-06-2018 12:47
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en dat '20 jaar geleden' toch echt wel al 1998 was, terwijl dat gevoelsmatig ergens eind jaren '80 is of zo.
Alle reacties Link kopieren
Dat ik volwassen neefjes en nichtjes heb.. Ik bedoel die lagen een paar jaar geleden nog in de wieg hoor! o_o

Ook inderdaad vrienden en kennissen die bepaalde gebeurtenissen niet kennen: de val van de muur, de eerste keer dat je 'live' op tv naar een oorlog kon kijken (1e golfoorlog op CNN),

Pas nog hier op het forum toen iemand aangaf dat ze nog nooit van Rosemary West had gehoord en ik zei dat dat toch nog niet zo lang geleden was. Iemand wees me er fijntjes op dat dat ook alweer de 25 jaar aantikte... :woa:

Het feit dat ik op een leesbril ben aangewezen als ik gewoon een stukkie wil lezen.. Goddorie, dáár baalde ik het meeste van.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Zestienhoven heette sinds 1990 al Rotterdam Airport. De Bongo Song ken ik niet, en Over de rooie was op tv toen ik al ruimschoots volwassen was.
Ik vind het altijd wel leuk om mijn kinderen te choqueren met verhalen over zwart-wit tv met twee zenders, zonder afstandsbediening, op d wachtlijst staan voor een vaste telefoonlijn, en de supermarkt die elke dag om 18.00 uur dicht is. Toen ik net begon met werken was ik dus heel vaak te laat bij de supermarkt, dat vind ik wel een heel grote verbetering.
Laatst op tv iets met de laatste rage touwtjes haken, waarop de journalist vraagt aan kind: en hoe leer je allemaal die figuurtjes? Kind zegt doodleuk: met youtube.

Vroeger had ik geen youtube en moest ik uren maar dan ook uren uitvogelen hoe je die verdome figuren moest maken! :cry: .......en ik ben gisteren 30 geworden. Helpt ook niet mee 😂.
Als ik hier dingen over relaties lees.

Tinderen, een prelatie hebben, afspreken dat je exclusief bent, de hele dag moeten appen, veel drama en onzekerheden om in mijn ogen niks, veel scheidingen met jonge kinderen...

Ik ben 38 en heb zo’n 15 jaar een relatie. Wij hadden in de beginfase MSN, sms en bellen, maar daar was je echt niet de hele dag mee bezig, je had intussen gewoon ieder je eigen leven. Daten deed je gewoon alleen met elkaar zonder dat je eerst af hoefde te spreken dat je exclusief was want dat was logisch.
Misschien is het ook wel iets koppig Rotterdams om te weigeren om naamsveranderingen ook daadwerkelijk te gaan veranderen, bedenk ik me net.... In 1990 was ik 5, dus ik kan dat dan nooit zelf bewust hebben geweten :-o
snorriemorrie schreef:
29-06-2018 08:40
Ik ook hoor.

En ik zeg Oosterhof ipv Alexandrium :biggrin:

En soms, heel soms, reken ik nog om naar guldens O_O
Ik ook hoor. Vooral om te benadrukken dat iets heel duur is. Een broodje kaas van 4,50, dat is gewoon TIEN GULDEN!! Dat had ik er toen nooit voor betaald.
LoveDobby schreef:
29-06-2018 09:25
Toen ik van de week de trailer zag van “Flying Docters” en mijn zoon zei...keken jullie dat echt... lijktwel gefilmd met een mobiele telefoon. Maar ik ga vanaf maandag weer lekker wegzwijmelen in Coopers Crossing, oud of niet.
JAAAAAAAA
Toen ik in het ziekenhuis een afspraak had bij anesthesie en de jongen die mij ondervroeg net uit de schoolbanken leek te komen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
29-06-2018 09:50
Toen ik in het ziekenhuis een afspraak had bij anesthesie en de jongen die mij ondervroeg net uit de schoolbanken leek te komen.
Ja! Of een agent die je aanspreekt over iets en je denkt: aggossie, je bent nog niet eens droog achter de oren... (wat natuurlijk dikke kul is...)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Als mensen nooit meegemaakt hebben dat je zonder helm en rijbewijs op een brommer mocht stappen. (bromscooters bestonden niet, evenmin als snorscooters)
Niet geschoten is altijd mis
redbulletje schreef:
29-06-2018 09:50
Toen ik in het ziekenhuis een afspraak had bij anesthesie en de jongen die mij ondervroeg net uit de schoolbanken leek te komen.
Ik zat een paar jaar geleden bij de gynaecoloog voor een nacontrole in verband met een kleine operatie. Er was ook een piepjonge arts in opleiding (m) bij en ik vond het zo sneu voor hem dat hij al die oude vrouwen kwalen moest aanhoren. Dat wil je volgens mij helemaal niet weten als je zelf meisjes van 20 mee naar huis neemt.
Alle reacties Link kopieren
Of je oud wordt is te hopen, maar je bent wel ouder dan eerst. ;-D
The attitude of others towards you is the reflection of their state of mind.
Alle reacties Link kopieren
Ik was verliefd op John Taylor. Wie kent hem nog?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
29-06-2018 10:01
Ik was verliefd op John Taylor. Wie kent hem nog?
Ĉu?
The attitude of others towards you is the reflection of their state of mind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven