Ik zit erover te denken om mijn auto weg te doen....

10-07-2008 12:42 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vrij oude auto en de eerste 2 jaar had ik nauwelijks reparaties. Maar nu lijkt ineens alles tegelijk te komen: wiellagers, waterpomp, ruitenwissers, richtingaanwijzer... het 1 na het ander gaat kapot. Ik baal omdat de reparaties niet echt goedkoop zijn. Ik ben er dit jaar al ongeveer 500 euro aan kwijt. Ik heb net mijn auto weggebracht voor een kapotte ruitenwisser, dat wordt ook zo weer een reparatie van 200 euro.



Ik baal ervan en denk erover om dat ding gewoon de deur uit te doen. Zo vaak gebruik ik hem niet. Aan de andere kant is het wel heerlijk om hem voor de deur te hebben staan. Ik zit te denken aan Greenwheels, maar dat is toch wel wat meer gedoe en de greenwheelsparkeerplek ligt op ong. 500 meter afstand...



Iemand de stap genomen? Ik baal echt van de kosten, het loopt nu echt de spuitgaten uit :-(
Alle reacties Link kopieren
dat is lekkerdichtbij, ruim binnen 10 minuten te doen hier is hij 2 km vandaan,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
ruitenwisser 200 euro? dacht dat je die dingen makkelijk zelf kon vervangen
Alle reacties Link kopieren
Da's wel balen ja, zoveel reparaties!

Heb ook een oud autootje, maar gelukkig niet zoveel dingen. Als ik dat zou hebben, zou ik hem wegdoen. Maar dan wel een nieuwere ervoor in de plaats.

Over dat Greenwheels, heb even gekeken! Wat leuk zeg! En 500 meter? Dat valt nog wel mee, vergeleken met de 27 km die ik zou moeten afleggen. :-p

Maar ja, het is toch wel lekker, een autootje voor de deur die je kunt pakken wanneer je maar wilt...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m'n auto onlangs verkocht, ineens ook zoveel reparaties. Maak nu gebruik van het OV, dat kan hier ook. Voorheen woonde ik in Drenthe, daar is het OV erg slecht en had daar niet zonder auto kunnen leven. Hier (in Haarlem) gaat het me prima af, doe alles op de fiets, met de trein of bus. En soms leen ik de auto van m'n vriend. Bespaar nu veel, en van dat geld komt er vast wel een keer weer een nieuwe auto.

Greenweehls ken ik niet maar lijkt me wel wat, en wat is nu 500 meter?

Succes!
Ik had dit jaar voor bijna 2000 euro aan reparaties. Als je je onderhoud goed bij houdt dan valt het meestal mee, maar zo af en toe ben je gewoon aan de beurt voor dit soort kosten.

Als je dat er niet voor over hebt moet je je auto de deur uit doen. En anders niet piepen en zorgen dat je het kunt betalen...
Alle reacties Link kopieren
@lalein

het ruitenwissermechaniek is stuk, dat is de ellende. Ik hoor vanmiddag hoe duur het wordt, als het echt 200 euro gaat kosten dan laat ik het niet repareren.



@blommechie81

inderdaad, een auto voor de deur is wel lekker. Ik heb geen geld voor een nieuwere auto en ik ben ook bang dat ik met die auto dan ook weer gelazer krijg.
Alle reacties Link kopieren
Dames toch...



1. Wat is het merk en type? Graag even melden.

2. Laatst had ik dit bvij een Clio: bleek een kwestie van een zekering onder het stuur. Vervangen en klaar was Kees.
Alle reacties Link kopieren
Zoek een beun

Ik weet niet in welke provincie je woont, maar ik weet wel een goeie in NB
Alle reacties Link kopieren
Heb laatst ook mijn tien jaar oude karretje weg gedaan. Mis hem wel, maar het bespaart ook heerlijk wat geld! Nu heb ik na de zomer ws wel weer een nieuwe nodig voor werk, maar eerst maar eens genieten van de extra centjes, kan het best goed gebruiken!



'k Ga ook eens bij greenwheels kijken, wie weet iets voor mij!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen auto. Nooit gehad ook.

Het hangt er maar net vanaf waarvoor je die auto nodig hebt..
Alle reacties Link kopieren
boebele schreef op 10 juli 2008 @ 12:42:

Ik zit te denken aan Greenwheels, maar dat is toch wel wat meer gedoe en de greenwheelsparkeerplek ligt op ong. 500 meter afstand...



Iemand de stap genomen? Ik baal echt van de kosten, het loopt nu echt de spuitgaten uit :-(
:rofl: 500 meter ? Dat is nog niet eens 10 minuten lopen, ik schat eerder een minuut of 5, zo ver is dat dan toch niet ? Als dat goedkoper is in totaal zou ik het zeker doen. Beter voor het millieu ook !
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een klein jaar geleden de auto de deur uit gedaan. Niet omdat er wat aan stuk was, maar omdat mijn man in onze woonplaats ging werken (ik heb zelf geen rijbewijs) en dus op de fiets naar zijn werk gaat, het ding stond hier dus gewoon geld te vreten.



Je went er zo aan, wij missen hem eigenlijk helemaal niet, doen alles met fiets/ wandelen/ ov. Op dit moment staat de auto van mijn schoonouders voor deur omdat zij met vakantie zijn, we hebben hem nul keer gebruikt! Zijn dus blijkbaar goed gewend.



Het énige nadeel vind ik dat als je eens bij iemand langs wil die aan de andere kant van het land woont, dat het dan wel een héle onderneming is: 3 uur met 4 kinderen in het ov. Dus nodigen we nu al tijden iedereen alsmaar bij ons uit, maar dat kan natuurlijk niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een oude auto en als ik de dingen lees die je net hebt laten doen voor 500 euro, dan vind ik dat reuze meevallen. Ik heb wel klappers van 1200 euro gehad, toen er ook diverse dingen in één keer aangepakt moesten worden.



Het is net als MissChicken zegt: regelmatig onderhoud (kost ook wat natuurlijk) en eens in de zoveel tijd moeten er bijvoorbeeld banden, een distributieriem, lampen, etc. vervangen worden. Daar ontkom je niet aan.



Greenwheels zou in jouw geval best een optie kunnen zijn; 500 meter is niet ver (in een stad heb je toch vaak moeite de auto voor de deur de parkeren). Voor mij geen optie om de auto weg te doen. Ik woon in datzelfde Drenthe als waar Lieve81 het over heeft en moet voor mijn werk ook nog eens de hele provincie door (en ook nog vaak 's avond's).



De dichtstbijzijnde Greenwheels auto staat op een half uur bussen hier vandaan. Lijkt me wel een mooie optie trouwens als je inderdaad in een Greenwheelsstad woont!
Alle reacties Link kopieren
Ik zitin hetzelfde schuitje en twijvel dik of ik mijn auto weg doe ja of nee



Voor mijn werk heb ik hem niet nodig, ik kan fietsen



maar pfff, voor tsja als je ergens heen wilt *twijvel*



wie helpt me over de streep?
Alle reacties Link kopieren
Heb even gekeken, Greenwheels is op 3 km afstand. Mwah, vind ik toch wat te ver...
Alle reacties Link kopieren
mijn lief en ik hebben hetzelfde probleem, hij heeft een erg dure lease auto die hij vanwege de hoge kosten de deur uit wil doen en ik heb mijn auto niet nodig want ik kan te voet naar mijn werk. Alleen zit ik met het dilemma, wat als lief zaterdags met de auto moet werken en ik ergens naar toe wil of boodschappen wil doen etc etc. Mijn auto kost niets, dus het scheelt enorm op ons budget.
Alle reacties Link kopieren
Becky26 schreef op 10 juli 2008 @ 13:57:

mijn lief en ik hebben hetzelfde probleem, hij heeft een erg dure lease auto die hij vanwege de hoge kosten de deur uit wil doen en ik heb mijn auto niet nodig want ik kan te voet naar mijn werk. Alleen zit ik met het dilemma, wat als lief zaterdags met de auto moet werken en ik ergens naar toe wil of boodschappen wil doen etc etc. Mijn auto kost niets, dus het scheelt enorm op ons budget.




Dit probleem snap ik totaal niet! Als hij een lease-auto heeft die hij niet privé gebruikt is ie geen bijtelling verschuldigd. Als jullie dan de privé-kilometers in jouw goedkope auto afleggen, scheelt dat toch al enorm veel.

Ik ken zoveel mensen die hun (dure) lease-auto om die reden niet privé gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
hier spreekt een bewust autoloos (+rijbewijsloos) mens. Ik kom overal waar ik komen moet, grotendeels met OV, soms met anderen meerijden. Nu heeft mn vriend wel een auto. Dus anar verjaardagen en vakanties gaan we wel met de auto. Maar boodschappen en bezoekjes in de buurt wel allebei bewust met de fiets.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
infojunk schreef op 10 juli 2008 @ 14:04:

hier spreekt een bewust autoloos (+rijbewijsloos) mens. Ik kom overal waar ik komen moet, grotendeels met OV, soms met anderen meerijden. Nu heeft mn vriend wel een auto. Dus anar verjaardagen en vakanties gaan we wel met de auto. Maar boodschappen en bezoekjes in de buurt wel allebei bewust met de fiets.
Haha, als je een vriend een auto heeft is het lekker gemakkelijk om te roepen dat je zonder problemen alles autoloos kunt doen!
Alle reacties Link kopieren
Pauline65 schreef op 10 juli 2008 @ 14:01:

[...]





Dit probleem snap ik totaal niet! Als hij een lease-auto heeft die hij niet privé gebruikt is ie geen bijtelling verschuldigd. Als jullie dan de privé-kilometers in jouw goedkope auto afleggen, scheelt dat toch al enorm veel.

Ik ken zoveel mensen die hun (dure) lease-auto om die reden niet privé gebruiken.
Ik ben van mening dat zijn baas het allemaal maar raar heeft geregeld, hij heeft een bijtelling van bijna ¤ 300 bruto en een eigen bijdrage van ¤ 150 bruto en krijgt geen benzinevergoeding. Hij rijdt voornamelijk woon-werkverkeer en heeft in bijna vier jaar tijd iets meer dan 40.000 km gereden. Ik ben niet thuis in het leasegebeuren maar ik vind het allemaal nogal veel geld voor weinig kilometers.
Helmy schreef op 10 juli 2008 @ 13:57:

Heb even gekeken, Greenwheels is op 3 km afstand. Mwah, vind ik toch wat te ver...
Hier maar liefst 13 km.....
Alle reacties Link kopieren
Becky26 schreef op 10 juli 2008 @ 14:14:

[...]





Ik ben van mening dat zijn baas het allemaal maar raar heeft geregeld, hij heeft een bijtelling van bijna ¤ 300 bruto en een eigen bijdrage van ¤ 150 bruto en krijgt geen benzinevergoeding. Hij rijdt voornamelijk woon-werkverkeer en heeft in bijna vier jaar tijd iets meer dan 40.000 km gereden. Ik ben niet thuis in het leasegebeuren maar ik vind het allemaal nogal veel geld voor weinig kilometers.




De baas is niet verantwoordelijk voor het wel of niet aangegeven van prive rijden ja of nee. Als je geen prive km rijdt dan moet je zelf een verklaring opvragen bij de belastingdienst en een strakke km administratie bijhouden. Je mag dan niet meer dan 500 km per jaar voor prive doeleinden rijden.... Als je geen km administratie kan overleggen bij controle van de belastingdienst krijg je toch nog een aanslag.

de 150 euro eigen bijdrage is waarschijnlijk omdat de gekozen auto boven de klasse is waaruit de auto gekozen mocht worden. Dan betaal je het verschil tussen de leaseprijs en de toegestane leaseprijs zelf.

Ik moet wel zeggen dat ik het een rare regeling vind. Als je een leaseauto hebt en je rijdt maar 40.000 km in 4 jaar dat wil zeggen 10.000 km op jaarbasis. waarom heb je dan een auto van de zaak??? De meeste leasecontracten kennen een km aantal van 20.000 of 30.000 per jaar. en als je die km niet haalt moet je idd extra betalen... dat kan ook de 150 euro eigen bijdrage zijn!!!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Becky26 schreef op 10 juli 2008 @ 13:57:

mijn lief en ik hebben hetzelfde probleem, hij heeft een erg dure lease auto die hij vanwege de hoge kosten de deur uit wil doen en ik heb mijn auto niet nodig want ik kan te voet naar mijn werk. Alleen zit ik met het dilemma, wat als lief zaterdags met de auto moet werken en ik ergens naar toe wil of boodschappen wil doen etc etc. Mijn auto kost niets, dus het scheelt enorm op ons budget.






-Je doet doordeweeks ('s avonds) de grote boodschappen en gaat zaterdag op de fiets je brood halen

- Je brengt en haalt je vriend naar zijn werk

- Je gaat met het ov of fiets naar de afspraak



Het leven kan zo simpel zijn ;-)
Alle reacties Link kopieren
in het kader daarvan doen we zijn auto weg en gaan we lekker met mijn auto rijden de me ¤ 50 per maand aan vaste lasten kost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven