Irritante straatverkopers

17-08-2018 17:51 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom! Waarom bestaan er nog vacatures voor studenten die de hele dag niks anders doen dan mensen lastigvallen om ze een abonnement aan te smeren dat ze niet nodig hebben? Die geen 'nee' willen horen en je soms ook nog achtervolgen?

Waarom staan ouders toe dat hun puber zo een baan neemt?
Nemaìn’ schreef:
17-08-2018 18:18
En nog erger: dat gezeur langs de deur.
Ik doe tegenwoordig gewoon niet meer open.
vitamined schreef:
17-08-2018 18:28
Mijn God, waar woon je dan in hemelsnaam?!

Of is het wellicht een tikkeltje overdreven?
Midden in het centrum van een stad.
Madeliefjees schreef:
17-08-2018 18:27
Sticker naast de bel: verkopers niet welkom. Werkt goed.
Ik verkoop niks, ik kom u een advies geven.....😕
47084 schreef:
17-08-2018 19:16
Ik verkoop niks, ik kom u een advies geven.....😕
Yep
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een sticker naast de bel en dat werkt uitstekend.

In het gat waar ik woon gelukkig weinig last van straatverkopers.
Alle reacties Link kopieren
Met nee dank je kom je netgens. Ze gaan je gewoon achterna. Alleen je vuilste blik opzetten schrikt ze nog af.
Koffiekopjes schreef:
17-08-2018 19:21
Met nee dank je kom je netgens. Ze gaan je gewoon achterna. Alleen je vuilste blik opzetten schrikt ze nog af.
Ik doe net of ik ze niet begrijp en loop dan door
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
17-08-2018 19:21
Met nee dank je kom je netgens. Ze gaan je gewoon achterna. Alleen je vuilste blik opzetten schrikt ze nog af.
Hier werkt ‘nee, dank je’ gewoon prima. Geen idee of ze aan de deur komen, want ik ben nauwelijks thuis. In de stad of voor de supermarkt zie ik ze wel regelmatig, maar vaker dan 3x per week word ik niet aangesproken.

Hoe zouden ouders dit hun meerderjarige kinderen kunnen verbieden? Zolang het verdient blijft het bestaan vrees ik.
Ik zou het prima vinden als mijn kind dat zou willen doen, ik erger me er dan ook niet zo aan. Op straat zeg ik 'geen interesse' en loop gewoon door, al zien ze tegenwoordig blijkbaar aan mijn gezicht al dat ik niet wil.

Aan de deur onderbreek ik ze, ik hoef niet die hele riedel te horen en vraag gelijk of ze mijn bankrekeningnummer nodig hebben. Zo ja, geen interesse.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was het ook weer raak bij onze supermarkt! Maar de kletskous van ons stadje ging erop in en daar kom je nooit meer vanaf dus dat was geweldig opgelost, ik zag die jongen met die krant zo wanhopig kijken :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Bij goede doelen zeg ik altijd; aan het begin van het jaar kiezen we doelen en daar zat deze niet bij (is ook echt zo).

Energie; ik ben niet de hoofdbewoner (ben ik wel 50/50, maar werkt goed)

Op straat ontwijk ik of bel ik, loop ik door, kijk ik niet. Of roep heel hard NEE. Iets te hard gefocust van tevoren dan ;)
Alle reacties Link kopieren
Straatverkopers, ik probeer er met een boog omheen te lopen en rechtstreeks oogcontact te vermijden . Spreken ze me toch aan, dan zeg ik iets in de trant van 'geen belangstelling '. Ik ga geen gesprek aan waarbij zij mijn 'nee' volgens uitgekiend script gaan weerleggen. Ik voel me ook absoluut niet geroepen om uit te leggen waarom ik geen belangstelling heb.

Verkopers aan de deur vind ik nog irritanter. Maar ik doe desondanks wel altijd open.
Ik heb één keer een overenthousiast exemplaar gehad. Het was afgelopen winter, donker en koud, ik wandelde met de hond. Ik zag er een paar langs de huizen gaan. Opeens komt er vanuit een zijstraat één zo'n kerel op me afgerend, nadert me van achteren en riep toen hij vlakbij was 'mevrouw, mag ik u wat vragen? '. Toen heb ik gezegd 'nee, je mag me op deze manier niets vragen. In het donker achter een vrouw alleen aan rennen, wat denk jij nou? Dat ik lid word van je goede doel?'
Hij bood wel zijn excuses aan. Mafketel.
Koffiekopjes schreef:
17-08-2018 19:21
Met nee dank je kom je netgens. Ze gaan je gewoon achterna. Alleen je vuilste blik opzetten schrikt ze nog af.
:nut:
Ik verbaas me er echt over hoeveel van jullie vergeten dat die persoon ook gewoon een mens is. En nee, ik doe dat werk niet en heb ik ook nooit gedaan.
anoniem_208010 wijzigde dit bericht op 17-08-2018 19:49
Reden: Toevoeging
27.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Laatst ook weer zo'n jongen voor de deur, Oxfam Novib, ik zei heb je wel gehoord van het seksschandaal? Euh nou nee, ik zei zelfs een farah karimi jouw baas wist er niks vanaf dus ik geef liever niks aan jullie.
"Mevrouw hebt u tijd om te luisteren?".

"Alle tijd van de wereld, als u wil, maar ik zeg bij voorbaat dat ik zelf geen rooie cent hebt, dus dat u van mij geen halve cent moet verwachten".

Werkt de laatste tijd nogal goed.
Beginnen ze meestal niet eens aan hun uitleg.


De opdringerigste zijn overigens elektriciteits-verkopers.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg het juist altijd netjes, nee dankjewel! En dan gaan ze door maarrr het is een geweldige aanbieding!
Dan zeg ik duidelijk: ik zei toch nee?
En dan is het gelijk klaar.
Ja, super irritant inderdaad. Ik woonde ooit vlakbij het Koningsplein in Amsterdam en daar stonden ze letterlijk ALTIJD EN IEDERE DAG. Op een gegeven moment leer je gewoon naar de grond te kijken en te negeren als je er voorbij loopt. Als ik in een beter humeur was antwoordde ik standaard met ‘nee, vandaag niet’.
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
17-08-2018 19:58
Ja, super irritant inderdaad. Ik woonde ooit vlakbij het Koningsplein in Amsterdam en daar stonden ze letterlijk ALTIJD EN IEDERE DAG. Op een gegeven moment leer je gewoon naar de grond te kijken en te negeren als je er voorbij loopt. Als ik in een beter humeur was antwoordde ik standaard met ‘nee, vandaag niet’.
Die bij de ah op het koningsplein vond ik altijd wel lief..
Ben ik de enige overigens die tegenwoordig "God" veel meer tegenkomt?

Letterlijk mensen die Bijbels willen verkopen of een gesprek over godsdienst willen starten?
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
17-08-2018 20:02
Ben ik de enige overigens die tegenwoordig "God" veel meer tegenkomt?

Letterlijk mensen die Bijbels willen verkopen of een gesprek over godsdienst willen starten?
Ja, maar dat zijj vaak oude omaatjes hier of slecht Nederlands sprekende Caribiers. Zijn daarom ook minder opdringerig. Staan gewoon naast zo'n stand met Bijbels.
Alle reacties Link kopieren
De andere kant op kijken en met een flink tempo langs ze lopen werkt vaak prima. Bij verkopers aan de deur zeg ik altijd dat mn ouders niet thuis zijn. Ondanks dat ik 25 ben en al even uit huis schat altijd iedereen me jonger en werkt dit echt perfect
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
17-08-2018 18:03
Ik neem er liever een krantenwijk bij dan dat mijn kind zon baantje neemt.


:rofl:

Ik ga mijn zelfstandig wonende kind toch niet verbieden dit baantje te nemen? (en nee hij werkt elders)
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Tornacense schreef:
17-08-2018 20:02
Ben ik de enige overigens die tegenwoordig "God" veel meer tegenkomt?

Letterlijk mensen die Bijbels willen verkopen of een gesprek over godsdienst willen starten?
Ja, hier bij het station. Maar die zijn niet opdringerig.
Alle reacties Link kopieren
laylalala schreef:
17-08-2018 19:09
Dat gezeur aan de deur heb ik me vandaag nog aan lopen ergeren. Wij hebben de ooievaar in de tuin staan, deurbel gaat, uitgebreide felicitaties en ons vervolgens een andere energieleverancier proberen aan te smeren. Hallo, check je context eens even. Je ziet dat hier een pasgeboren baby in huis is. Waarom dan tóch aanbellen?? En hoezo denk je dat wij nu zitten te wachten op een lange discussie waarom we niet over willen stappen? Probeer je misbruik te maken van ons slaapgebrek ofzo?
Ik ben erachter gekomen dat het enorm goed werkt om meteen te roepen: "oh ik ben echt NET overgestapt!" (Dit nadat ik inderdaad net was overgestapt, maar ik roep het inmiddels al 1,5 jaar en het werkt fantastisch.)
"Oh dan gaat het over helaas".. Jep.

In de winter een keer twee studenten aan de deur gehad: "sorry geen zin in, heb niks nodig, maar als jullie beloven het niet over *hetbedrijf* te hebben mogen jullie wel een kop thee".

Supergezellig zitten kletsen met zijn drieën en de jongen heeft nog iets zwaars voor me verzet. :high5:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
vandale schreef:
17-08-2018 20:24
:rofl:

Ik ga mijn zelfstandig wonende kind toch niet verbieden dit baantje te nemen? (en nee hij werkt elders)
Als je er écht goed in bent, geraak je overigens nog aan een echte job.

Een kennis was de beste verkoper van het arrondissement ofzo en is op de duur een echte baan op de hoofdzetel aangeboden.
Eerst de verkopers opleiden en daarna iets in de marketing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven