Irritatie pakketbezorgers

20-03-2023 12:29 169 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel even van mij af schrijven.

Zojuist weer! Ik ben aan het werk achter mijn laptop in mijn woonkamer, in vergadering. Gaat de deurbel, ik verwacht niemand dus doe niet open. Gaat de pakket bezorger op het raam bonken, net zo lang tot ik de voordeur open doe. Want er werd via teams gevraagd waar het gebonk vandaan kwam.

Er wordt bijna een pakketje in mijn handen gedrukt, maar aangezien ik niets verwachtte, maakte ik geen aanstalten om het aan te pakken. “Voor de buren op nr X!” (Ook nog eens 4 deuren verder) Aldus de inmiddels boze en geïrriteerde pakketbezorger.

Ik heb nee gezegd, ik voelde mij helemaal niet fijn hierbij. Ik snap dat die man zijn werk doet, maar de manier waarop gaat nergens over.

Ik vind het vervelend en asociaal dat hij het blijkbaar normaal vindt dat ik de deur open moet doen voor een pakketje van de buren.

Zo dat lucht op, frustratie is er uit.

Hebben jullie dat ook wel eens?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zanahoria schreef:
20-03-2023 12:58
Waar zeg ik dat het verplicht is???

Er zijn wel meer dingen niet verplicht die gewoon fatsoenlijk vind.
zolang je je maar beseft, dat dat maar jouw mening is, jouw richtlijn
en dat het niet onfatsoenlijk is, als een ander daar anders over denkt
Alle reacties Link kopieren Quote
De bezorgers hier zijn allemaal netjes en beleefd. Maar wel gehaast, die mensen staan onder belachelijke tijdsdruk. Dus als ze zien dat ik er ben bellen ze aan, zetten het pakket vast neer, en als ik open doe zijn ze alweer naar de bus en zwaaien ze nog even.

Maar ze weten dan ook dat ik altijd voor ze opendoe en ook voor de buren aanneem. Het is zo'n hondebaan, ik kom ze zoveel mogelijk tegemoet.
Lila-Linda schreef:
20-03-2023 12:58
als je geen pakketjes wil aannemen, plak dan een "ik neem geen pakketjes aan"-sticker bij de bel
en laat je eienn pakjes bij een afleverpunt brengen
Meestal vind ik het niet zo'n probleem. Die ene keer dat ik niet thuis ben omdat ik geen tijd of andere locatie kon kiezen neemt er ook altijd wel een buur het aan. Het is ook niet altijd dezelfde ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote

Hoezeer ik ook snap dat het voor sommige mensen niet te doen is, ik vind het toch een wat onsympathieke uitstraling hebben zo'n sticker. Als ik dringende redenen had dan zou ik liever zelf een wat vriendelijker bordje knutselen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ginevra schreef:
20-03-2023 13:02
Hoezeer ik ook snap dat het voor sommige mensen niet te doen is, ik vind het toch een wat onsympathieke uitstraling hebben zo'n sticker. Als ik dringende redenen had dan zou ik liever zelf een wat vriendelijker bordje knutselen.
oh ik ook hoor
Alle reacties Link kopieren Quote
Tęssa44- schreef:
20-03-2023 12:47
Ik vind het dan wel raar dat jij niet even naar beneden gaat, nu moest de bezorger heen en weer, terwijl je weet dat bezorgers onder een enorme druk staan, qua tijdschema.
Als zij even heen en weer gaat, zal de pakketbezorger hoe dan ook moeten wachten tot ze er is. Ik snap dat bezorgen op hoge verdiepingen veel extra tijd kost, maar daar kan de consument ook niets aan doen. Die heeft toch recht op bezorging.
Alle reacties Link kopieren Quote
In het algemeen goede ervaring mee. Ik doe de gedeelde voordeur open via de intercom en zeg altijd dat ze het pakje in de hal kunnen laten. Anders brengen ze het inderdaad naar boven (derde verdieping, geen lift).

Wanneer ik tijd en zin heb haal ik het op. Ik deel de hal met maar 1 buur en daar neem ik wel eens pakjes voor aan. Verder eigenlijk niet. In het verleden wel gedoe mee gehad dat ik mijn hele hal vol had staan (in december) terwijl verschillende buren op vakantie waren. Toen heb ik op een gegeven moment geweigerd pakjes voor anderen aan te nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tęssa44- schreef:
20-03-2023 12:47
Ik vind het dan wel raar dat jij niet even naar beneden gaat, nu moest de bezorger heen en weer, terwijl je weet dat bezorgers onder een enorme druk staan, qua tijdschema.
misschien was ik wel ziek?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
20-03-2023 13:04
Als zij even heen en weer gaat, zal de pakketbezorger hoe dan ook moeten wachten tot ze er is. Ik snap dat bezorgen op hoge verdiepingen veel extra tijd kost, maar daar kan de consument ook niets aan doen. Die heeft toch recht op bezorging.

Ja, als we allemaal het ‘recht’ ervan inzien…. als zij naar beneden gaat scheelt dat toch de helft van de tijd voor de bezorger! En dat is veel tijd voor zo’n bezorger, 20 hoog! Echt bizar hoog ook. Ik snap dat de bezorger het niet leuk vond.

Als we met z’n alle het normaal vinden dat we het recht lalalala, hebben op van alles wat met service te maken heeft, blijven we nog lang in deze arbeidsschaarste zitten.

Ik hoop met dat bezorgen aan huis geld gaat kosten. Haal je pakket zelf ergens op, op een centrale plek. Lost een hoop stress op.

Ja blabla mensen die slecht ter been zijn, die kunnen het of door iemand laten ophalen of betalen want het is een service aan huis bezorgen.

Maar goed hier zijn we nog niet, het is nu vaak nog gratis, dus ja hoor het is je ‘recht’ om het tot aan je deur te laten brengen, of je nu aan de straat woont of op 20 hoog. Ik vind daar dus wat van, en dan vol trots opschrijven dat je de bezorger even tot aan je deur hebt laten komen, wat ik in die post las, tja… daar sloeg ik op aan.
tęssa44- wijzigde dit bericht op 20-03-2023 13:21
1.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Tęssa44- schreef:
20-03-2023 12:47
Ik vind het dan wel raar dat jij niet even naar beneden gaat, nu moest de bezorger heen en weer, terwijl je weet dat bezorgers onder een enorme druk staan, qua tijdschema.
Ik ben daar niet verantwoordelijk voor hé? Ik bestel niet veel online, maar ik wil nog wel eens kattengrint online bestellen, zij hebben dan zo'n karretjes waarmee ze het naar boven kunnen brengen. Anders moet ik het naar boven sjouwen. Daarnaast heb ik ook een zoontje van 1,5 rondlopen, die ik niet alleen kan laten en tegen de tijd dat ik mijn schoenen aan heb en hem gepakt heb en beneden ben, had die bezorger ook boven kunnen zijn.

Ik bestel zodat het bij mij aan de voordeur geleverd wordt, daar betaal ik voor en mijn voordeur is niet beneden.
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
20-03-2023 12:48
Ik dus ook
nog zo een vooringenomen denkbeeld. ook voor jou: misschien was ik wel ziek?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ginevra schreef:
20-03-2023 13:00
De bezorgers hier zijn allemaal netjes en beleefd. Maar wel gehaast, die mensen staan onder belachelijke tijdsdruk. Dus als ze zien dat ik er ben bellen ze aan, zetten het pakket vast neer, en als ik open doe zijn ze alweer naar de bus en zwaaien ze nog even.

Maar ze weten dan ook dat ik altijd voor ze opendoe en ook voor de buren aanneem. Het is zo'n hondebaan, ik kom ze zoveel mogelijk tegemoet.
Het was ergens begin dit jaar meen ik ook nog een item op tv hoe slecht de arbeidsomstandigheden zijn, zowel voor onderaannemers als vast personeel. Ik ben daar van geschrokken, met recht een hondebaan.

Ze zijn hier ook allemaal vriendelijk, maar inderdaad veel haast, dus ik pak het ook aan en zwaai nog even terwijl de bezorger alweer onderweg naar de bus is.

Één van mijn buren is standaard traag met ophalen. Als ik thuis kom of de kinderen en we zien dat ze thuis is dan pakken we het uit de hal en geven het even af.

Mijn ervaring met bezorgers in een galerijflat is dat ze vaak aanbellen en vragen of ze het in de hal beneden mogen zetten of boven moeten brengen.
Dat zomaar beneden in de gemeenschappelijke ruimte zetten is mi behoorlijk asociaal met oog op oudere mensen en mensen met een fysieke beperking.
Alle reacties Link kopieren Quote
Breek me de bek niet open. Alles meegemaakt wat hier beschreven wordt en meer. Ontiegelijk duur pakket voor de voordeur, in de stromende regen, in het volle zicht en we waren een weekend weg. Het pakket zou pas de week erna bezorgd worden, maar kwam eerder. Gelukkig hebben we oplettende buren.
Briefje (toen er nog briefjes werden geschreven) : pakket ligt onder de auto. Je zou het niet gezien hebben en over de nieuwe GSM zijn gereden.
"Boring conversation anyway"
Tęssa44- schreef:
20-03-2023 13:18
Ja, als we allemaal het ‘recht’ ervan inzien…. als zij naar beneden gaat scheelt dat toch de helft van de tijd voor de bezorger! En dat is veel tijd voor zo’n bezorger, 20 hoog! Echt bizar hoog ook. Ik snap dat de bezorger het niet leuk vond.

Als we met z’n alle het normaal vinden dat we het recht lalalala, hebben op van alles wat met service te maken heeft, blijven we nog lang in deze arbeidsschaarste zitten.

Ik hoop met dat bezorgen aan huis geld gaat kosten. Haal je pakket zelf ergens op, op een centrale plek. Lost een hoop stress op.

Ja blabla mensen die slecht ter been zijn, die kunnen het of door iemand laten ophalen of betalen want het is een service aan huis bezorgen.

Maar goed hier zijn we nog niet, het is nu vaak nog gratis, dus ja hoor het is je ‘recht’ om het tot aan je deur te laten brengen, of je nu aan de straat woont of op 20 hoog. Ik vind daar dus wat van, en dan vol trots opschrijven dat je de bezorger even tot aan je deur hebt laten komen, wat ik in die post las, tja… daar sloeg ik op aan.

Ja joh, laten we chronisch zieke mensen nog meer laten betalen. Dat kan er ook nog wel bij.

Ik weet niet hoe het met jou zit trouwens maar ik betaal al voor het thuis laten bezorgen van postpakketten: de verzendkosten.
anoniem_65cdc6932d812 wijzigde dit bericht op 20-03-2023 16:59
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Tęssa44- schreef:
20-03-2023 13:18
Ja, als we allemaal het ‘recht’ ervan inzien…. als zij naar beneden gaat scheelt dat toch de helft van de tijd voor de bezorger! En dat is veel tijd voor zo’n bezorger, 20 hoog! Echt bizar hoog ook. Ik snap dat de bezorger het niet leuk vond.

Als we met z’n alle het normaal vinden dat we het recht lalalala, hebben op van alles wat met service te maken heeft, blijven we nog lang in deze arbeidsschaarste zitten.

Ik hoop met dat bezorgen aan huis geld gaat kosten. Haal je pakket zelf ergens op, op een centrale plek. Lost een hoop stress op.

Ja blabla mensen die slecht ter been zijn, die kunnen het of door iemand laten ophalen of betalen want het is een service aan huis bezorgen.

Maar goed hier zijn we nog niet, het is nu vaak nog gratis, dus ja hoor het is je ‘recht’ om het tot aan je deur te laten brengen, of je nu aan de straat woont of op 20 hoog. Ik vind daar dus wat van, en dan vol trots opschrijven dat je de bezorger even tot aan je deur hebt laten komen, wat ik in die post las, tja… daar sloeg ik op aan.
Als je pakketjes in een flat moet afgeven ben je anders sneller klaar dan steeds van huis naar huis te rijden, te moeten parkeren en aan te bellen.

En wiens probleem is het eigenlijk dat die pakketdiensten op deze manier werken, die van de consument of die van de werkgever?

Ik heb echt niet altijd zin om in huispak, ongedoucht de galerij over te lopen. Samen met alle andere bewoners die hun pakketjes komen ophalen. Als het uitkomt geen probleem hoor maar soms komt het gewoon niet uit.

Het meeste laat ik dan ook bezorgen op een afhaalpunt zodat er geen gezeur is, want het geeft me ook stress zo’n discussie over de intercom.

Maar in plaats van alleen maar te vertellen hoe vervelend het toch is voor de bezorgers, kun je ook eens denken aan dat het voor de consument ook niet altijd een goede optie is.
Alle reacties Link kopieren Quote
grenada schreef:
20-03-2023 13:18
nog zo een vooringenomen denkbeeld. ook voor jou: misschien was ik wel ziek?
Maar waarom gewoon niet even tegen de bezorger zeggen dat je het normaal gesproken wel op zou komen halen, maar dat nu niet kon doen omdat je ziek bent? Scheelt aan beide kanten ergernis.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren Quote
DG2015 schreef:
20-03-2023 13:27
Maar waarom gewoon niet even tegen de bezorger zeggen dat je het normaal gesproken wel op zou komen halen, maar dat nu niet kon doen omdat je ziek bent? Scheelt aan beide kanten ergernis.
Omdat ze geen verantwoording schuldig is, daarom. En het een gunst van haar is om naar beneden te komen en zeker geen plicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat speelt vooral als je ergens met smart op zit te wachten. Dan ineens word je soms verrast door onverwacht gedrag. :proud:
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
PostNL heb ik weinig problemen mee, net als GLS en DBD, maar DHL altijd drama geweest. Daarom gaat het nu rechtstreeks naar een afhaalpunt als ik de melding in de app zie. Dan maar een dagje langer wachten
Alle reacties Link kopieren Quote
DG2015 schreef:
20-03-2023 13:27
Maar waarom gewoon niet even tegen de bezorger zeggen dat je het normaal gesproken wel op zou komen halen, maar dat nu niet kon doen omdat je ziek bent? Scheelt aan beide kanten ergernis.
volgende voorgenomen denkbeeld. zucht...misschien heb ik dat wel gezegd?

de zoveelste die zelf maar gaat invullen wat er wel of niet gezegd of gedaan is en aan de hand daarvan iemand be-of veroordeelt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb bij DHL ook vaker meegemaakt dat ik het pakket laat doorsturen naar een afhaalpunt en de bezorger dan alsnog diezelfde dag voor de deur staat met het pakket.
Alle reacties Link kopieren Quote
grenada schreef:
20-03-2023 13:33
volgende voorgenomen denkbeeld. zucht...misschien heb ik dat wel gezegd?

de zoveelste die zelf maar gaat invullen wat er wel of niet gezegd of gedaan is en aan de hand daarvan iemand be-of veroordeelt.
Ik heb het ook wel eens voorgehad dat ik stond te koken toen hij aanbelde. Ik legde uit dat het gas aanstond en of hij gewoon naar boven wilde komen deze keer en dat werd echt een vervelende disscussie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, bezorgers maken er soms een potje van. En ontvangers die vanuit een sense of entitlement 'ik betaal ervoor/ ik heb er recht op dus je komt maar naar boven' weigeren naar beneden te lopen, ook. Bezorgers krijgen namelijk niet betaald voor het aantal traptreden, dus die tijd moeten ze elders weer goedmaken.
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Anna75 schreef:
20-03-2023 13:35
Ja, bezorgers maken er soms een potje van. En ontvangers die vanuit een sense of entitlement 'ik betaal ervoor/ ik heb er recht op dus je komt maar naar boven' weigeren naar beneden te lopen, ook. Bezorgers krijgen namelijk niet betaald voor het aantal traptreden, dus die tijd moeten ze elders weer goedmaken.
Wederom: wie maakt de roosters, de planning, verdeelt de pakketten?

“Het gaat nu eenmaal zo” is een goed excuus om niks te hoeven veranderen daar waar het probleem echt ontstaat. De consument kan het in dit geval dus oplossen want boehoe die zielige chauffeur heeft een hondenbaan.

Waarmee ik niet beweer dat de arbeidsomstandigheden goed zijn, verre van zelfs, maar je kijkt de verkeerde aan als je vindt dat de consument maar altijd mee moet bewegen om het makkelijker te maken. De werkgevers moeten gewoon dingen veranderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
En onder druk staan geeft niemand het recht een ander verrot te behandelen. Je gaat niet op iemand zijn raam bonken als je ziet dat iemand in een call zit, ben je helemaal gek. Zeker niet als het niet eens om diens eigen bestelde pakket gaat.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven