Irritatie pakketbezorgers

20-03-2023 12:29 169 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel even van mij af schrijven.

Zojuist weer! Ik ben aan het werk achter mijn laptop in mijn woonkamer, in vergadering. Gaat de deurbel, ik verwacht niemand dus doe niet open. Gaat de pakket bezorger op het raam bonken, net zo lang tot ik de voordeur open doe. Want er werd via teams gevraagd waar het gebonk vandaan kwam.

Er wordt bijna een pakketje in mijn handen gedrukt, maar aangezien ik niets verwachtte, maakte ik geen aanstalten om het aan te pakken. “Voor de buren op nr X!” (Ook nog eens 4 deuren verder) Aldus de inmiddels boze en geïrriteerde pakketbezorger.

Ik heb nee gezegd, ik voelde mij helemaal niet fijn hierbij. Ik snap dat die man zijn werk doet, maar de manier waarop gaat nergens over.

Ik vind het vervelend en asociaal dat hij het blijkbaar normaal vindt dat ik de deur open moet doen voor een pakketje van de buren.

Zo dat lucht op, frustratie is er uit.

Hebben jullie dat ook wel eens?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tęssa44- schreef:
20-03-2023 13:18
Ja, als we allemaal het ‘recht’ ervan inzien…. als zij naar beneden gaat scheelt dat toch de helft van de tijd voor de bezorger! En dat is veel tijd voor zo’n bezorger, 20 hoog! Echt bizar hoog ook. Ik snap dat de bezorger het niet leuk vond.

Als we met z’n alle het normaal vinden dat we het recht lalalala, hebben op van alles wat met service te maken heeft, blijven we nog lang in deze arbeidsschaarste zitten.

Ik hoop met dat bezorgen aan huis geld gaat kosten. Haal je pakket zelf ergens op, op een centrale plek. Lost een hoop stress op.

Ja blabla mensen die slecht ter been zijn, die kunnen het of door iemand laten ophalen of betalen want het is een service aan huis bezorgen.

Maar goed hier zijn we nog niet, het is nu vaak nog gratis, dus ja hoor het is je ‘recht’ om het tot aan je deur te laten brengen, of je nu aan de straat woont of op 20 hoog. Ik vind daar dus wat van, en dan vol trots opschrijven dat je de bezorger even tot aan je deur hebt laten komen, wat ik in die post las, tja… daar sloeg ik op aan.
Dat ophalen vind ik juist stresserend. Ik woon achteraf, zo’n ophaalpunt is kilometers weg. En dan lekker allemaal met de auto daarnaartoe, gedoe met parkeren en misschien nog parkeerkosten betalen ook. Nee dank je. Ik betaal juist om het thuis te laten bezorgen.

Hier trouwens geen klachten over de bezorgers. Bij niet thuis zetten ze het bij de voordeur en soms proppen ze het in de groene brievenbus. Ik ben er blij mee, want ik wil dus absoluut niet naar een afhaalpunt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
20-03-2023 13:39
Wederom: wie maakt de roosters, de planning, verdeelt de pakketten?

“Het gaat nu eenmaal zo” is een goed excuus om niks te hoeven veranderen daar waar het probleem echt ontstaat. De consument kan het in dit geval dus oplossen want boehoe die zielige chauffeur heeft een hondenbaan.

Waarmee ik niet beweer dat de arbeidsomstandigheden goed zijn, verre van zelfs, maar je kijkt de verkeerde aan als je vindt dat de consument maar altijd mee moet bewegen om het makkelijker te maken. De werkgevers moeten gewoon dingen veranderen.
Schijnbare tegenstelling. Je kunt toch én een bezorger tegemoet komen (wat jij wegzet met 'boehoe zielige chauffeur') én bijvoorbeeld op een politieke partij stemmen die arbeidsomstandigheden niet uitholt?
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tęssa44- schreef:
20-03-2023 13:18
Ja, als we allemaal het ‘recht’ ervan inzien…. als zij naar beneden gaat scheelt dat toch de helft van de tijd voor de bezorger! En dat is veel tijd voor zo’n bezorger, 20 hoog! Echt bizar hoog ook. Ik snap dat de bezorger het niet leuk vond.

Als we met z’n alle het normaal vinden dat we het recht lalalala, hebben op van alles wat met service te maken heeft, blijven we nog lang in deze arbeidsschaarste zitten.

Ik hoop met dat bezorgen aan huis geld gaat kosten. Haal je pakket zelf ergens op, op een centrale plek. Lost een hoop stress op.

Ja blabla mensen die slecht ter been zijn, die kunnen het of door iemand laten ophalen of betalen want het is een service aan huis bezorgen.

Maar goed hier zijn we nog niet, het is nu vaak nog gratis, dus ja hoor het is je ‘recht’ om het tot aan je deur te laten brengen, of je nu aan de straat woont of op 20 hoog. Ik vind daar dus wat van, en dan vol trots opschrijven dat je de bezorger even tot aan je deur hebt laten komen, wat ik in die post las, tja… daar sloeg ik op aan.

Ok, denk even met me mee: wanneer je op 20 hoog woont dan woon je op (hypothetisch) nummer 425. Op de lagere verdiepingen heb je een lager huisnummer. Tot zo ver zijn we het waarschijnlijk wel met elkaar eens.

Wat jij nu (nogal stellig) zegt is dat wanneer je voor de deur van nummer 1 staat en aanbelt het logisch is dat de mensen van nummer 425 naar nummer 1 toekomen om hun pakje dat thuisbezorgd zou worden zelf op te komen halen.

Mijn aanname is dat het idee dat een pakketbezorger op pad gaat met een megafoon en in een doorsnee straat gaat staan voor de deur van nummer 1 om na een luide aankondiging te verwachten dat iedereen in die mega lange straat zijn huis uitkomt en naar nummer 1 toekomt om zijn of haar pakje op te halen nog nooit in je is opgekomen en zelfs ridicuul klinkt.

Als ik daarmee de spijker op zijn kop sla is het misschien interessant om eens bij jezelf na te gaan welke vooroordelen je hebt bij mensen die in een flat wonen tov mensen die in een huis wonen.
Mirabel schreef:
20-03-2023 13:39
Wederom: wie maakt de roosters, de planning, verdeelt de pakketten?

“Het gaat nu eenmaal zo” is een goed excuus om niks te hoeven veranderen daar waar het probleem echt ontstaat. De consument kan het in dit geval dus oplossen want boehoe die zielige chauffeur heeft een hondenbaan.

Waarmee ik niet beweer dat de arbeidsomstandigheden goed zijn, verre van zelfs, maar je kijkt de verkeerde aan als je vindt dat de consument maar altijd mee moet bewegen om het makkelijker te maken. De werkgevers moeten gewoon dingen veranderen.

Eens.
Mirabel schreef:
20-03-2023 13:40
En onder druk staan geeft niemand het recht een ander verrot te behandelen. Je gaat niet op iemand zijn raam bonken als je ziet dat iemand in een call zit, ben je helemaal gek. Zeker niet als het niet eens om diens eigen bestelde pakket gaat.

En ook eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
20-03-2023 13:40
En onder druk staan geeft niemand het recht een ander verrot te behandelen. Je gaat niet op iemand zijn raam bonken als je ziet dat iemand in een call zit, ben je helemaal gek. Zeker niet als het niet eens om diens eigen bestelde pakket gaat.
Dat ben ik zeker met je eens, maar dat schreef ik ook niet.
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zanahoria schreef:
20-03-2023 12:41
Tsja, ik vind het ook asociaal om de deur niet open te doen als er wordt aangebeld en je bent gewoon zichtbaar aanwezig...
Ze is thuis aan het werk en zit in een online meeting, ze heeft alle reden om niet open te doen. Ik vind het asociaal om dan te blijven bonken. En vrij raar om haar te veroordelen omdat ze niet van plan was open te doen.

En zoals al gezegd: je bent sowieso nooit verplicht om open te doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo te lezen ben ik niet alleen in mijn frustratie! Maar die van post nl is echt een top bezorger. Ik had het in mijn op over gls. DHL vorige week zelfde verhaal.

Mijn eigen pakketjes gaan naar een centraal punt. Bedankt voor de tip van de sticker!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook heel veel pakjes voor de buren en soms vind ik het wel storend, maar pakketbezorgers zijn over het algemeen gewoon vriendelijk en niet dwingend en meestal halen buren hun pakje wel snel op. Ik heb één keer meegemaakt dat er werd gevraagd of ik een pakje in ontvangst wilde nemen en toen was het een enorme inbouwoven, dat heb ik wel geweigerd. Als je zoiets bestelt zorg je maar gewoon dat je een bezorgafspraak hebt en thuis bent.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tęssa44- schreef:
20-03-2023 12:47
Ik vind het dan wel raar dat jij niet even naar beneden gaat, nu moest de bezorger heen en weer, terwijl je weet dat bezorgers onder een enorme druk staan, qua tijdschema.
Een duur pakket laat ik me echt niet in de lift zetten hoor. Je betaald voor de bezorging immers.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
20-03-2023 12:48
de deur open doen is werkelijk helemaal nooit verplicht
Net zoals het niet verplicht is om de telefoon op te nemen als je gebeld wordt. Ik doe ook alleen de deur open als ik iemand verwacht of als ik zelf een pakje verwacht. Mijn moeder doet 's avonds de deur nooit open, vind ik alleen maar verstandig, ze is hoogbejaard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
20-03-2023 12:58
als je geen pakketjes wil aannemen, plak dan een "ik neem geen pakketjes aan"-sticker bij de bel
en laat je eienn pakjes bij een afleverpunt brengen
Dat hoeft niet per se als je je pakketjes laat bezorgen op een tijdstip dat het jou uitkomt en je zorgt dat je thuis bent. Geen pakjes willen aannemen wil niet zeggen dat je ook geen pakjes voor jezelf mag ontvangen, lijkt me.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
20-03-2023 13:52
Dat hoeft niet per se als je je pakketjes laat bezorgen op een tijdstip dat het jou uitkomt en je zorgt dat je thuis bent. Geen pakjes willen aannemen wil niet zeggen dat je ook geen pakjes voor jezelf mag ontvangen, lijkt me.
in 9 van de 10x heb je gelijk
Ik heb alleen al geregeld meegemaakt, dat je afspreekt: maandagavond na 6 uur
en dat je dan bericht krijgt: we komen morgenochtend

ja, das lollig, maar dan ben ik niet thuis
(gelukkig is in onze straat pakjes-aannemen-voor-elkaar heel normaal)
Alle reacties Link kopieren Quote
Anna75 schreef:
20-03-2023 13:45
Schijnbare tegenstelling. Je kunt toch én een bezorger tegemoet komen (wat jij wegzet met 'boehoe zielige chauffeur') én bijvoorbeeld op een politieke partij stemmen die arbeidsomstandigheden niet uitholt?
Ik kom een bezorger wel eens tegemoet, maar niet als ik daarvoor mijn gas uit moet zetten of vergadering moet staken. Of als ik nog in bed lag op zaterdag.

En de bezorger moet dan ook snappen dat het niet altijd gaat, dat tegemoet komen. En geen grote bek opzetten en mijn pakket achterlaten in de hal.

Aanvulling: bij dat laatste is mijn sympathie namelijk direct weg. Waar denk je dat zo’n bezorger meer succes mee boekt: vriendelijk vragen of eisen en je verrot schelden als jij niet naar beneden wil/kunt komen? Of moet ik dat dan maar weer accepteren want hij staat onder druk? Nee hoor, ga lekker je werkgever uitschelden als het je niet zint.
mirabel wijzigde dit bericht op 20-03-2023 14:06
23.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
20-03-2023 13:54
in 9 van de 10x heb je gelijk
Ik heb alleen al geregeld meegemaakt, dat je afspreekt: maandagavond na 6 uur
en dat je dan bericht krijgt: we komen morgenochtend
Als het even kan, laat ik het op een afhaalpunt komen. Heb ik niet altijd in de hand. Maar ik heb veel ervaring met het niet nakomen van het geplande tijdstip van bezorging. Dus gaat mijn voorkeur uit naar een afhaalpunt.
Mirabel schreef:
20-03-2023 13:58
Ik kom een bezorger wel eens tegemoet, maar niet als ik daarvoor mijn gas uit moet zetten of vergadering moet staken. Of als ik nog in bed lag op zaterdag.

En de bezorger moet dan ook snappen dat het niet altijd gaat, dat tegemoet komen. En geen grote bek opzetten en mijn pakket achterlaten in de hal.

Aanvulling: bij dat laatste is mijn sympathie namelijk direct weg. Waar denk je dat zo’n bezorger meer succes mee boekt: vriendelijk vragen of eisen en je verrot schelden als jij niet naar beneden wil/kunt komen? Of moet ik dat dan maar weer accepteren want hij staat onder druk? Nee hoor, ga lekker je werkgever uitschelden als het je niet zint.

Dat wilde ik ook net zeggen, het werkt twee kanten op. Hier zijn de pakketbezorgers heel vriendelijk dus die kom ik graag tegemoet. Maar iemand die onbeschoft is krijgt van mij nul medewerking.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mirabel schreef:
20-03-2023 13:58
Ik kom een bezorger wel eens tegemoet, maar niet als ik daarvoor mijn gas uit moet zetten of vergadering moet staken. Of als ik nog in bed lag op zaterdag.

En de bezorger moet dan ook snappen dat het niet altijd gaat, dat tegemoet komen. En geen grote bek opzetten en mijn pakket achterlaten in de hal.
Ja, snap ik, soms komt het niet uit. Ik doelde op iets uit principe nalaten terwijl je het een ander -zonder extra moeite- makkelijker zou kunnen maken.
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen appartement hier maar gewoon een rijtjes huis. Hier bezorgd PostNL netjes. DHL wisselend. Zij gooien het ook nog wel eens in de grijze container ( plastic) en en dat moet je maar net weten. Ze leveren het af bij buren maar laten jou niet weten bij elke buren.. ik probeer pakjes op mijn vrije dag of avond te laten bezorgen maar regelmatig krijg ik bericht dat het niet lukt, dat ik niet thuis was ( terwijl ik zit te wachten en de hond echt aanslaat als er iemand de tuin in loopt) of wat voor reden dan ook. Heel vervelend. Ik koop graag bij fysieke winkels maar helaas is niet alles verkrijgbaar.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren Quote
Anna75 schreef:
20-03-2023 14:10
Ja, snap ik, soms komt het niet uit. Ik doelde op iets uit principe nalaten terwijl je het een ander -zonder extra moeite- makkelijker zou kunnen maken.
Ik denk dat bijna niemand dat doet. Maar ik ben wel heel stellig dat het gaat om tegemoet komen, een gunst. En niet dat het een soort burgerplicht is voor alle zielige bezorgers. Of een vanzelfsprekendheid met irritatie tot gevolg als het een keer anders loopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier wisselend, laatste tijd ook veel verschillende bezorgers, waar we eerder per bedrijf vaak 1 hadden.

Laatst tijdens onze vakantie en pakket van de buren achter mijn auto op de oprit geplaatst. Dat vond ik wel heel raar. De buren wisten niet eens dat het daar lag.

Er was er laatst ook eentje die het wel een goed idee vond om een pakket in de blauwe papierbak te doen. Daar heb ik een klacht over ingediend. Idem voor een pakketje dat ook maar weer ergens op de oprit was gezet, wat iets heel duurs bevatte en waar voor getekend moest worden.

Meeste pakketjes gaan trouwens prima, maar herken het wel dat bezorgdata soms ineens worden aangepast naar een tijdstip dat ik niet thuis ben. Sommige bedrijven geven bij bestellen ook niet de optie om het meteen naar een afhaalpunt te laten bezorgen, dat vind ik ook wel jammer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar antwoord op TO's vraag: bónkte DHL maar eens op mijn raam ;-) want hoe vaak ik al een briefje 'u was niet thuis' op de deurmat vond terwijl ik zowat op diezelfde deurmat mijn pakketje stond op te wachten...
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier geen slechte ervaringen. Net weer een dhl pakket gekregen van een aardige bezorger.

Mijn zoontje van 4 denkt altijd dat de postbode de pakketjes voor hem koopt :-) .

Van wie heb je dat gekregen? Van de postbode :-D .
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zoon had als bijbaan pakketbezorging. Dat deed ie ‘s avonds, van 5 tot 11, na 11 uur mag hij niet meer bezorgen, maar moeten de pakketten ook bezorgd zijn.
Het gebeurt hem zó vaak dat hij aan de deur komt, mensen hem zien aankomen, gewoon recht in z’n gezicht kijkend, hij aanbelt en er gewoon niemand open doet. En dat zijn dan pakketjes die op dat adres moeten zijn. Hij rijdt voornamelijk in buitengebied en moet dan meestal de auto weer in om bij de buren te komen, want 9 van de 10 keer willen ze dan ook niet dat het pakketje buiten ergens neer gezet wordt. Zó asociaal. Je bestelt toch zelf dat pakket en dan te beroerd zijn om naar de deur te lopen.

Aan de andere kant liggen er ook wel eens chocoladerepen of snelle jelle’s voor hem klaar met een briefje dat men helaas niet thuis is, maar dat het pakketje daar-en-daar neergelegd kan worden en alvast bedankt.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 20-03-2023 14:41
14.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik laat het liefste bezorgen op een afhaalpunt. Maar laatst was het op een ander adres in een ander dorp afgeleverd. En bedankt! Ik stond dus eerst bij het opgegeven afleveradres waar het niet was. Kon ik daarna naar het volgende dorp (afleveradres 1 was al een dorp verder dan ik woon en afleveradres 2 dus 2 dorpen verderop). Kan niet zeggen dat dit makkelijker was dan thuis laten bezorgen. Wist ook niet goed wat ik had kunnen doen tegen dat verkeerd afleveren. Nu was het een dorp verderop, maar wat had ik kunnen doen als het bijv 100km verderop was bezorgd?
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
20-03-2023 14:39
Ik laat het liefste bezorgen op een afhaalpunt. Maar laatst was het op een ander adres in een ander dorp afgeleverd. En bedankt! Ik stond dus eerst bij het opgegeven afleveradres waar het niet was. Kon ik daarna naar het volgende dorp (afleveradres 1 was al een dorp verder dan ik woon en afleveradres 2 dus 2 dorpen verderop). Kan niet zeggen dat dit makkelijker was dan thuis laten bezorgen. Wist ook niet goed wat ik had kunnen doen tegen dat verkeerd afleveren. Nu was het een dorp verderop, maar wat had ik kunnen doen als het bijv 100km verderop was bezorgd?
zo werd er eens een pakje afgeleverd op een afleverpunt dat qua postcode niet ver was, maar, je kunt er niet in een rechte lijn naar toe
Het is met de auto, al een half uur
Dat heb ik aangegeven bij de pakketbezorger (weet niet meer welke) en kreeg als antwoord, dat ze daar geen rekening mee konden houden

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven