Irritatie pakketbezorgers

20-03-2023 12:29 169 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel even van mij af schrijven.

Zojuist weer! Ik ben aan het werk achter mijn laptop in mijn woonkamer, in vergadering. Gaat de deurbel, ik verwacht niemand dus doe niet open. Gaat de pakket bezorger op het raam bonken, net zo lang tot ik de voordeur open doe. Want er werd via teams gevraagd waar het gebonk vandaan kwam.

Er wordt bijna een pakketje in mijn handen gedrukt, maar aangezien ik niets verwachtte, maakte ik geen aanstalten om het aan te pakken. “Voor de buren op nr X!” (Ook nog eens 4 deuren verder) Aldus de inmiddels boze en geïrriteerde pakketbezorger.

Ik heb nee gezegd, ik voelde mij helemaal niet fijn hierbij. Ik snap dat die man zijn werk doet, maar de manier waarop gaat nergens over.

Ik vind het vervelend en asociaal dat hij het blijkbaar normaal vindt dat ik de deur open moet doen voor een pakketje van de buren.

Zo dat lucht op, frustratie is er uit.

Hebben jullie dat ook wel eens?
Alle reacties Link kopieren Quote
Persoonlijk vindt ik het wel raar dat je de deur open doet om vervolgens nee te zeggen. Mag je natuurlijk, maar erg vriendelijk is het niet. Die mensen staan onder enorme druk om überhaupt iets af te leveren. Van DHL krijgen ze bepaalde tarieven alleen als ze het afleveren. Ik doe nooit moeilijk om iets van de buren aan te nemen, buren doen ook nooit moeilijk. Heeft toch ook te maken met iets overhebben voor een ander. Of zeg ik nu heel iets geks?
I,m gonna keep on running.. cause winners never quit.
Zanahoria schreef:
20-03-2023 12:41
Tsja, ik vind het ook asociaal om de deur niet open te doen als er wordt aangebeld en je bent gewoon zichtbaar aanwezig...
Ik doe ook vaak de deur niet open als ik niks verwacht. Ik ben aan het werk, ik blijf aan de gang. En soms zit ik in een call ofzo, dan ga ik niet tussendoor de deur opendoen. Anders had ik op kantoor gezeten en was ik er ook niet.

Pakketjes voor buren neem ik ook niet graag aan. Vaak een heel gedoe om er weer vanaf te komen (ik woon in de stad en bezorgers nemen het begrip “buren” erg ruim).
Alle reacties Link kopieren Quote
kaatje125 schreef:
20-03-2023 14:48
Persoonlijk vindt ik het wel raar dat je de deur open doet om vervolgens nee te zeggen. Mag je natuurlijk, maar erg vriendelijk is het niet. Die mensen staan onder enorme druk om überhaupt iets af te leveren. Van DHL krijgen ze bepaalde tarieven alleen als ze het afleveren. Ik doe nooit moeilijk om iets van de buren aan te nemen, buren doen ook nooit moeilijk. Heeft toch ook te maken met iets overhebben voor een ander. Of zeg ik nu heel iets geks?

Het is niet gek. Maar het lost niet het echte onderliggende probleem op. Het echte onderliggende probleem is dat grote bedrijven constructies hebben gevonden om hun werknemers dusdanig uit te knijpen dat ze voor minder dan het minimumloon aan het werk zijn en de arbeidsomstandigheden mensonterend. Binnen dit systeem is het uiteraard heel vriendelijk om mee te denken met de bezorger die hierin klem zit. Maar door de mensen die dit niet kunnen/willen doen dingen te verwijten gaat de spotlight op de verkeerde persoon.
kaatje125 schreef:
20-03-2023 14:48
Persoonlijk vindt ik het wel raar dat je de deur open doet om vervolgens nee te zeggen. Mag je natuurlijk, maar erg vriendelijk is het niet. Die mensen staan onder enorme druk om überhaupt iets af te leveren. Van DHL krijgen ze bepaalde tarieven alleen als ze het afleveren. Ik doe nooit moeilijk om iets van de buren aan te nemen, buren doen ook nooit moeilijk. Heeft toch ook te maken met iets overhebben voor een ander. Of zeg ik nu heel iets geks?
Als iemand als een malloot op het raam bonst denk je misschien dat er wat anders aan de hand is.

Ik neem ook niet graag pakketten aan. Dan staat het er weer tijden lang wegens wisselende ritmes.
Alle reacties Link kopieren Quote
kaatje125 schreef:
20-03-2023 14:48
Persoonlijk vindt ik het wel raar dat je de deur open doet om vervolgens nee te zeggen. Mag je natuurlijk, maar erg vriendelijk is het niet. Die mensen staan onder enorme druk om überhaupt iets af te leveren. Van DHL krijgen ze bepaalde tarieven alleen als ze het afleveren. Ik doe nooit moeilijk om iets van de buren aan te nemen, buren doen ook nooit moeilijk. Heeft toch ook te maken met iets overhebben voor een ander. Of zeg ik nu heel iets geks?
Tja, zo doe je het dus nooit goed. Je móet de deur open doen als je thuis bent, en als je dat dan inderdaad doet, dan móet je ja zeggen? Ja, dan zeg je inderdaad iets geks. Want ik mag dat helemaal zelf bepalen, of ik het tuinstel van mensen vijf huizen verderop, die ik niet eens ken, aanneem. Of ik pakjes aan wil nemen van mensen waarvan ik al weet dat het hier dagen staat. Of waarvan ik weet dat ze gerust laat in de avond komen. Of terwijl het al het vijfde pakje is deze week dat ik aanneem, al dan niet steeds van dezelfde mensen.
Ja. Je zegt inderdaad iets heel geks. Mensen mogen dat zelf bepalen en zullen hun redenen dan wel hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
kaatje125 schreef:
20-03-2023 14:48
Persoonlijk vindt ik het wel raar dat je de deur open doet om vervolgens nee te zeggen. Mag je natuurlijk, maar erg vriendelijk is het niet. Die mensen staan onder enorme druk om überhaupt iets af te leveren. Van DHL krijgen ze bepaalde tarieven alleen als ze het afleveren. Ik doe nooit moeilijk om iets van de buren aan te nemen, buren doen ook nooit moeilijk. Heeft toch ook te maken met iets overhebben voor een ander. Of zeg ik nu heel iets geks?
Ik zit er ook niet mee om pakjes van buren aan te nemen. Voor het internettijdperk had ik een buurman die nooit pakjes van buren aan wilde nemen. Toen had je al wel postorderbedrijven. Hij zei dat ook en er hing ook een briefje aan zijn deur met die mededeling. Ik heb een kennis die weigert pakjes aan te nemen van bepaalde buren omdat zij en die buren elkaar niet liggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
20-03-2023 14:41
zo werd er eens een pakje afgeleverd op een afleverpunt dat qua postcode niet ver was, maar, je kunt er niet in een rechte lijn naar toe
Het is met de auto, al een half uur
Dat heb ik aangegeven bij de pakketbezorger (weet niet meer welke) en kreeg als antwoord, dat ze daar geen rekening mee konden houden
Kon jij het afleveradres zelf kiezen? Zo niet, dan snap ik ergens nog dat het meer een administratieve fout is dan een menselijke fout.

Het irritante dat het verkeerd bezorgd is, is dat het al een hele onderneming voor me is. Thuis rolstoel in de auto, naar locatie 1, rolstoel uit de auto. Daar binnen hoor ik dat het op locatie 2 ligt. Weer naar de auto. Rolstoel in de auto. Naar locatie 2. Rolstoel uit de auto. Binnen bij locatie. Naar de auto. Rolstoel in de auto. Naar huis rijden. Rolstoel uit de auto en naar binnen. Dat maakt thuisbezorgen toch wel eenvoudiger....
Mirabel schreef:
20-03-2023 13:58
Ik kom een bezorger wel eens tegemoet, maar niet als ik daarvoor mijn gas uit moet zetten of vergadering moet staken. Of als ik nog in bed lag op zaterdag.
Precies, dat doe ik alleen voor mijn eigen pakketten.
Laatst nog, stond er hier 3 weken een joekel van een pakket in de hal, meerdere sets rolgordijnen (denk ik) van de kwantum. Komen mensen het gewoon niet halen. Heb zelf nog briefje in de bus gedaan met mijn telefoonnummer en dat het bij mij op nr. X lag, meerdere malen aangebeld. Nou, dat is dan mooi balen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zanahoria schreef:
20-03-2023 12:41
Tsja, ik vind het ook asociaal om de deur niet open te doen als er wordt aangebeld en je bent gewoon zichtbaar aanwezig...
Nee hoor. Waarom?
Iemand anders wil iets van haar waar ze niks mee te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
nitflex schreef:
20-03-2023 14:58
Precies, dat doe ik alleen voor mijn eigen pakketten.
Dat vind ik inderdaad ook normaal. Bij ons komt PostNL nogal vroeg, sowieso vóór half negen. Ik heb ze regelmatig aan de bel gehad voor een paar huizen verderop. De beste man was wel thuis, maar hij gaat toch zeker niet vroeg opstaan voor een pakketje, zei hij. Oh ja, en ik mag wél vroeg opstaan voor zíjn pakketje? Ja, daaag. Dat is dus ook de laatste keer geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
nitflex schreef:
20-03-2023 15:01
Laatst nog, stond er hier 3 weken een joekel van een pakket in de hal, meerdere sets rolgordijnen (denk ik) van de kwantum. Komen mensen het gewoon niet halen. Heb zelf nog briefje in de bus gedaan met mijn telefoonnummer en dat het bij mij op nr. X lag, meerdere malen aangebeld. Nou, dat is dan mooi balen.
Daar zou ik ook geen zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat gebonk is inderdaad aso.

Maar verder is het ook wel lastig voor de bezorgers. De tijdsdruk is gigantisch. En doe het maar eens goed voor iedereen!

Ik lees vaak dat mensen boos zijn omdat hun pakket voor de deur is gelegd. Ik wil dat juist graag! De voordeur is niet zichtbaar vanaf de straat en er is een afdak dus het ligt droog. Ik tref mijn pakket liever daar aan als ik thuis kom dan dat ik er de buurt voor door moet, of thuis moet blijven voor elk pakket. Of nog erger een briefje in de bus dat ze het nog een keer proberen en je anders maar ergens naar een depot moet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
20-03-2023 14:56
Tja, zo doe je het dus nooit goed. Je móet de deur open doen als je thuis bent, en als je dat dan inderdaad doet, dan móet je ja zeggen? Ja, dan zeg je inderdaad iets geks. Want ik mag dat helemaal zelf bepalen, of ik het tuinstel van mensen vijf huizen verderop, die ik niet eens ken, aanneem. Of ik pakjes aan wil nemen van mensen waarvan ik al weet dat het hier dagen staat. Of waarvan ik weet dat ze gerust laat in de avond komen. Of terwijl het al het vijfde pakje is deze week dat ik aanneem, al dan niet steeds van dezelfde mensen.
Ja. Je zegt inderdaad iets heel geks. Mensen mogen dat zelf bepalen en zullen hun redenen dan wel hebben.
Mensen mogen dat inderdaad zelf bepalen, maar in alle redelijkheid en billijkheid bedoel ik dan en dan zijn er dus uitzonderingen natuurlijk.
Maar ik heb er geen moeite mee, en daarnaast als een bezorger het vriendelijk vraagt (afgezien van het bonzen) dan vindt ik niet heel gek. Je helpt de bezorger en je naaste buren. Dus nee dan zeg ik niets iets geks vind ik.
I,m gonna keep on running.. cause winners never quit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kreeg een tijd geleden een sneer van de buurvrouw, ze had een keer een pakje aangenomen terwijl ik gewoon thuis was. De bezorger kwam een uur te vroeg en ik was net in de schuur en had de bel niet gehoord.

Diezelfde buurvrouw laat haar eigen pakjes wel te pas en te onpas komen "want de buren nemen het wel toch aan"...... Als de bezorger me niet ziet doe ik dus niet meer open, zoek het maar uit met je pakjes, ik hoop dat ze in je GFT-bak gooien.
Als ie me wel gezien heeft, doe ik wel open en neem ik het aan, anders vind ik het zo lullig. Ik heb verder niks te klagen over de bezorgers hier, die doen ontzettend hun best.
Alle reacties Link kopieren Quote
kaatje125 schreef:
20-03-2023 14:48
. Van DHL krijgen ze bepaalde tarieven alleen als ze het afleveren. Ik doe nooit moeilijk om iets van de buren aan te nemen, buren doen ook nooit moeilijk. Heeft toch ook te maken met iets overhebben voor een ander. Of zeg ik nu heel iets geks?

Ik ken een bezorger van DHL die gewoon in dienst is voor een uurloon. Niks per pakketje.
En ook een prima uurloon.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze DHL-bezorger is in ieder geval heel vriendelijk en ontspannen. Ik zie 'm ook wel eens grote (en waarschijnlijk zware) pakketten bij oude mensen helemaal naar de woonkamer brengen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is irritant TO. Begrijp je wel. Zo heb ik het ooit gehad dat ik mijn kersverse baby op de bank borstvoeding zat te geven. De bezorger bleef maar aanbellen, door de luxaflex gluren en op het raam kloppen. Tja...

De bezorgers hier (verhuisd inmiddels) zijn heel relaxed, zowel PostNL als DHL. En pakketjes aannemen van de buren (en zij die van mij) gaat ook heel gemoedelijk. Ik probeer wel zoveel mogelijk te voorkomen dat het nodig is, want ik bestel nogal vaak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb in principe geen klachten, behalve eentje van Post nl die zo snel is. Soms belt hij aan, en ik werk op zolder, als ik alleen al op contact druk van mijn deurbel is hij alweer weg.

Ik zorg altijd dat ik thuis ben (werk ook voornamelijk thuis) en anders laat ik het op een pakketpunt bezorgen, maar soms geef je aan, bezorgen op donderdag. En dan komen ze toch op woensdag. Heb liever dat ze het bezorgen op een pakketpunt, dan bij mijn buren, dan ben je toch afhankelijk of je buren thuis zijn als je het komt ophalen.

Toen ik nog in een appartement woonde, woonde ik op verdieping 16, maar dan liep de postbezorger alle verdiepingen langs, maar hij had ook elke dag een kar vol.
Alle reacties Link kopieren Quote
kaatje125 schreef:
20-03-2023 14:48
Persoonlijk vindt ik het wel raar dat je de deur open doet om vervolgens nee te zeggen. Mag je natuurlijk, maar erg vriendelijk is het niet. Die mensen staan onder enorme druk om überhaupt iets af te leveren. Van DHL krijgen ze bepaalde tarieven alleen als ze het afleveren. Ik doe nooit moeilijk om iets van de buren aan te nemen, buren doen ook nooit moeilijk. Heeft toch ook te maken met iets overhebben voor een ander. Of zeg ik nu heel iets geks?
Vind ik echt onzin. Als er gebeld wordt weet je nog niet wat er gevraagd gaat worden, het zou wat zijn als de regel was: opendoen = doen wat er gevraagd wordt. Zoals in mijn geval met die inbouwoven: sorry, maar dat is een enorm gevaarte in onze toch al niet zo grote woonkamer, dus nee, dat doe ik niet, ongeacht de druk van de bezorger. Ik zou dat andersom ook niet van mijn buren verwachten. Voor zoiets groots maak je gewoon een bezorgafspraak. Een klein pakje dat ik zolang even op de trap kan leggen: prima.

En inderdaad: het is nooit goed, want blijkbaar mag je ook niet weigeren open te doen als je wel thuis bent.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was ooit voor een vriend die langere tijd in het buitenland verbleef een half uurtje in zijn appartement omdat ze meterstanden af kwamen lezen en iemand die mensen binnen moest laten. Was er ook een postbezorger, die ik niet aan zijn verstand gepeuterd kon krijgen dat ik geen pakketjes aan kon nemen omdat ik (A) daar zelf niet woonde en (B) de daadwerkelijke bewoner de komende maanden ook niet thuis zou zijn. Sowieso was het mij een raadsel waarom hij zo moeilijk deed, want er waren in dat pand nog zeker 50 andere appartementen waar overal iemand aanwezig was, omdat ze de meterstanden af kwamen lezen (en de ontvanger van het pakket hoogstwaarschijnlijk ook gewoon thuis zat)
s7rin wijzigde dit bericht op 20-03-2023 15:50
2.24% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
20-03-2023 15:42
Vind ik echt onzin. Als er gebeld wordt weet je nog niet wat er gevraagd gaat worden, het zou wat zijn als de regel was: opendoen = doen wat er gevraagd wordt. Zoals in mijn geval met die inbouwoven: sorry, maar dat is een enorm gevaarte in onze toch al niet zo grote woonkamer, dus nee, dat doe ik niet, ongeacht de druk van de bezorger. Ik zou dat andersom ook niet van mijn buren verwachten. Voor zoiets groots maak je gewoon een bezorgafspraak. Een klein pakje dat ik zolang even op de trap kan leggen: prima.

En inderdaad: het is nooit goed, want blijkbaar mag je ook niet weigeren open te doen als je wel thuis bent.
Natuurlijk wel maar ze verhogen graag de druk. ;-D
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Lijkt mij ook behoorlijk onpraktisch om de hele dag de gordijnen dicht te houden omdat je anders wel eens zichtbaar thuis kunt zijn :)

Iets aannemen voor de buren (eng begrip) prima. Mag ook best iets groots zijn dan gaat het in de garage. Maar voor de halve wijk (ruim begrip ‘buren’) nee dank je. Doe ik niet meer. Idd vanwege mega pakketten van Kwantum, Fonq en aanverwanten. Kon ik iedere dag een halve verbouwing in de garage uitvoeren om de fietsen langs de pakketten te laveren. En dat was niet eens de schuld van die mensen want die zagen alleen ‘pakket bezorgd bij buren’ maar welke ‘buren’ dat waren van de 150 woningen in dezelfde straat wist niemand hen te vertellen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
kaatje125 schreef:
20-03-2023 14:48
Persoonlijk vindt ik het wel raar dat je de deur open doet om vervolgens nee te zeggen. Mag je natuurlijk, maar erg vriendelijk is het niet. Of zeg ik nu heel iets geks?
Als ik de deur niet open had gedaan, dan had mijn ruit eruit gelegen zo hard dat hij bonsde. Volle vuist tegen de raam. Ik deed open om te dat stoppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een groot fan van gewoon niet opendoen als de zoveelste figuur die ik niet ken, aan de deur staat. Onze bel staat bijna nooit aan trouwens. Pakketjes die aan mij zijn geadresseerd mogen in een kistje bij de deur worden gelegd.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven