Irritatie pakketbezorgers

20-03-2023 12:29 169 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel even van mij af schrijven.

Zojuist weer! Ik ben aan het werk achter mijn laptop in mijn woonkamer, in vergadering. Gaat de deurbel, ik verwacht niemand dus doe niet open. Gaat de pakket bezorger op het raam bonken, net zo lang tot ik de voordeur open doe. Want er werd via teams gevraagd waar het gebonk vandaan kwam.

Er wordt bijna een pakketje in mijn handen gedrukt, maar aangezien ik niets verwachtte, maakte ik geen aanstalten om het aan te pakken. “Voor de buren op nr X!” (Ook nog eens 4 deuren verder) Aldus de inmiddels boze en geïrriteerde pakketbezorger.

Ik heb nee gezegd, ik voelde mij helemaal niet fijn hierbij. Ik snap dat die man zijn werk doet, maar de manier waarop gaat nergens over.

Ik vind het vervelend en asociaal dat hij het blijkbaar normaal vindt dat ik de deur open moet doen voor een pakketje van de buren.

Zo dat lucht op, frustratie is er uit.

Hebben jullie dat ook wel eens?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon nog maar net hier.
Een keer een pakketje met een briefje 'in de tuin'. Mijn tuin is 800m2, met 3 verschillende manieren om erin te komen, dus die hebben we tot op heden niet gevonden. Er slingert nu dus ergens nog een splinternieuwe mobiel in de tuin :facepalm:

Verder is de oud papier container de favoriete plek.

Bezorgers verwachten wel dat je achter de deur leeft ook. Als ik zit thuis te werken moet ik opstaan een de trap af + een rondje huis om bij de.voordeur te komen. Nu ben ik fit en doe dat onder de minuut, maar geregeld bellen ze ongeduldig 4 keer, bonzen op het raam of ze zijn al onderweg naar de buren.

Ow en ik het een (#+€7374_; hekel aan die druk om overal apps voor temoeten installeren + accounts aan te moeten maken. Liefst voor de verkoper zelf en dan ook nog voor post nl/dhl etc. Grrrr

Een keer ook een bezorger die vroeg; Hey, ik kom vaker hier als jullie niet thuis zijn, waar kan ik dan droog de pakketjes neerleggen. Topper. Ik weet alleen niet meer welke dienst, sindsdien niet meer gezien :lol:
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
18-04-2023 17:26
Mijn langverwachte pakketje uit het buitenland is gestrand in het sorteercentrum van FedEx en er zit geen beweging meer in.

"In transit", zeggen ze dan. Ja leuk, maar het schiet niet erg op zo.
Dat heb ik ook een paar keer gehad. Twee keer is het na wéken alsnog aangekomen, en één keer nooit gearriveerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had een duur item besteld,maar nog voor het werd verzonden vanaf DHL was mijn pakket al zoek >:-(
Hoe kun je dat nou kwijt raken.
Gelukkig krijg ik me geld terug en kan ik een nieuwe bestellen.
Hier ook weer een bijzonder tafereel. Pakketbezorger parkeert zijn bus en is nu samen met de overburen de complete inhoud van die bus op straat aan het leggen. :confused:
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
12-06-2023 10:13
Hier ook weer een bijzonder tafereel. Pakketbezorger parkeert zijn bus en is nu samen met de overburen de complete inhoud van die bus op straat aan het leggen. :confused:
Maar heb jij daar last van?
kunstvlieger-oma schreef:
12-06-2023 10:24
Maar heb jij daar last van?

Nope. Maar ik snap nu wel iets beter waarom PostNL zo'n enorme achterstand heeft. Erg veel haast om die pakketjes te bezorgen hebben ze niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
12-06-2023 11:24
Nope. Maar ik snap nu wel iets beter waarom PostNL zo'n enorme achterstand heeft. Erg veel haast om die pakketjes te bezorgen hebben ze niet.
Flauw hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Snap eigenlijk sowieso niet dat het normaal is om bij buren achter te laten.
Als je voor de optie kiest, okay, maar wie zegt dat je buren een goede relatie met je hebben of te vertrouwen zijn?
Mirabel schreef:
12-06-2023 12:25
Flauw hoor.

Vind jij dat niet raar dan, dat de straat anderhalf uur lang bezaaid ligt met pakketjes?
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
12-06-2023 12:43
Vind jij dat niet raar dan, dat de straat anderhalf uur lang bezaaid ligt met pakketjes?
Als hij dat samen doet met de buren zouden ze wel een pakketje missen. Vind het goede service dat de pakketbezorger ze helpt met het zoeken. Als hij het niet zou doen, zou jij zeggen dat ze geen oog voor hun klanten hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
12-06-2023 12:43
Vind jij dat niet raar dan, dat de straat anderhalf uur lang bezaaid ligt met pakketjes?
Je weet toch helemaal niet wat er aan de hand was. Je ziet 1 ding gebeuren en concludeert meteen van alles, je lijkt wel zo’n reaguurder op Facebook.
Mirabel schreef:
12-06-2023 15:34
Je weet toch helemaal niet wat er aan de hand was. Je ziet 1 ding gebeuren en concludeert meteen van alles, je lijkt wel zo’n reaguurder op Facebook.

Neem het eens niet zo serieus zeg. Ik vertel gewoon iets aparts wat ik zie gebeuren.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
12-06-2023 15:57
Neem het eens niet zo serieus zeg. Ik vertel gewoon iets aparts wat ik zie gebeuren.
Met daarbij een sneer. En dat vind ik flauw.
Mirabel schreef:
12-06-2023 20:15
Met daarbij een sneer. En dat vind ik flauw.

Dat was een kwinkslag. Ik zal er de volgende keer een berg smileys bijzetten voor je.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
12-06-2023 15:57
Neem het eens niet zo serieus zeg. Ik vertel gewoon iets aparts wat ik zie gebeuren.
Ik vind het niet om te lachen.
kunstvlieger-oma schreef:
12-06-2023 22:29
Ik vind het niet om te lachen.

Nee dat was me al duidelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
12-06-2023 20:22
Dat was een kwinkslag. Ik zal er de volgende keer een berg smileys bijzetten voor je.
Het is geen geintje maar een sarcastische sneer.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
12-06-2023 10:13
Hier ook weer een bijzonder tafereel. Pakketbezorger parkeert zijn bus en is nu samen met de overburen de complete inhoud van die bus op straat aan het leggen. :confused:

Inderdaad heel bijzonder, maar hopen dat er geen hond langs komt die even zijn achterpoot optilt :-D

aanvulling: ik vind het ook vies.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
kunstvlieger-oma schreef:
12-06-2023 15:16
Als hij dat samen doet met de buren zouden ze wel een pakketje missen. Vind het goede service dat de pakketbezorger ze helpt met het zoeken. Als hij het niet zou doen, zou jij zeggen dat ze geen oog voor hun klanten hebben.
nou dit!
Die tijd krijgt de bezorger niet betaald want dat gaat per geleverd pakket

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven