Is er animo voor een nieuwe forum?

17-06-2021 12:28 356 berichten
Als er animo voor is dan wil ik namelijk best een nieuw forum opzetten.

Ik heb ervaring met het opzetten en coderen van fora en websites en vind het ook niet erg om de hosting kosten etc zelf te betalen. Mijn man is webdesigner dus aan kennis geen gebrek.

Mijn man bouwt dan zelf het forum. Zodat het een mooi maar vooral functioneel forum wordt wat niet vast zit aan de limieten en gebreken van bijvoorbeeld zo'n gratis forum builder. Ik kan mijn kennis als seo copywriter gebruiken om behalve de vaste viva leden die overstappen ook voldoende nieuwe leden te trekken.

Echter moet er dan wel voldoende animo zijn.
Er gaat best wat werk in zitten en het is een beetje zonde als na al het geld en moeite er 3 mensen komen posten.

Het doel is juist om de Viva community te behouden en ook nieuwe leden aan te trekken.
Dit forum wordt dan gewoon gratis toegankelijk voor iedereen.

Zou je mee verhuizen als er een nieuw forum wordt gemaakt?

Totaal aantal stemmen: 683

Ja (70%)
Nee (6%)
Alleen als er genoeg andere forummers mee gaan (24%)
anoniem_648f44f5bdae1 wijzigde dit bericht op 17-06-2021 12:59
25.13% gewijzigd
safrat schreef:
23-06-2021 13:01
Ik snap dat niet helemaal. Die anonimisering is feitelijk een nickwisseling. Je gaat van de oudesnoezepoes naar anoniem123456. Ze kunnen toch altijd zien welke info er bij jou hoort? Mensen denken bij cijfers dat het allemaal heel ingewikkeld is en anoniem, maar dat is niet zo.

Klopt, er hoort gewoon 'anoniem' te staan, zonder cijfers.

Maar ja, die TD hè...
Alle reacties Link kopieren
Snoezepoes schreef:
23-06-2021 12:53
Klopt, voor een datascraper maakt het niets uit.

Een datascraper kan, volgens mij, mijn oude nick koppelen aan mijn IP en mijn nieuwe nick ook koppelen aan dit IP - dus je laatste zin klopt dan niet. Op die manier zijn een oude én nieuwe nick via het IP aan elkaar te linken.

Anonimiseren heeft wel zin als het halve VF in een of andere cultuurinstantie bewaard blijft, en het gewone publiek ook nog kan zien welke info bij mijn vorige nick hoort.

Mijn laatste zin klopt wel, de jouwe echter niet.
RikM schreef:
23-06-2021 12:57
Een datascraper ziet geen IP-adressen.

Bovendien worden IP-adressen verwijderd bij anonimiseren.

Maar doet Viva / DPG dat ook echt?

Ze kunnen net zo goed in hun bestanden wel laten staan dat een IP gekoppeld is aan een nick, en de volgende nick etc.

Een datascraper van DPG of een partij aan wie zij gegevens doorverkopen, kan dan wel degelijk IP's aan meerdere nicks linken.

Daarbij kan het ook nog zo zijn dat het hele systeem van het VF een keer gehackt wordt.
Snoezepoes schreef:
23-06-2021 13:28
Maar doet Viva / DPG dat ook echt?

Ze kunnen net zo goed in hun bestanden wel laten staan dat een IP gekoppeld is aan een nick, en de volgende nick etc.

Een datascraper van DPG of een partij aan wie zij gegevens doorverkopen, kan dan wel degelijk IP's aan meerdere nicks linken.

Daarbij kan het ook nog zo zijn dat het hele systeem van het VF een keer gehackt wordt.
Ik denk echt dat DPG heel graag van de gegevens en bijbehorende verantwoordelijkheid af wil. Dus ik denk inderdaad dat ze de boel gaan verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Snoezepoes schreef:
23-06-2021 13:28
Een datascraper van DPG of een partij aan wie zij gegevens doorverkopen, kan dan wel degelijk IP's aan meerdere nicks linken.
Nee, dat kan niet. Je weet blijkbaar niet wat een scraper is en doet: dat is namelijk software die de broncode van de site zoals de browser die weergeeft (dus de html-code "onder water") gebruikt om content uit te destilleren. En aangezien nergens in de html-code IP-adressen van gebruikers worden getoond kan een scraper die ook niet vinden en opslaan.

Scrapen is dus heel wat anders dan content uit databases exporteren/opslaan. Daarvoor heb je toegang nodig tot de server/backend en een scraper heeft alleen toegang tot de frontend.
knuddestudder wijzigde dit bericht op 25-06-2021 13:43
23.52% gewijzigd
Wat is er gebeurd met https://schaduwviva.forum2go.nl/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven