Kenners musea tweede wereldoorlog..

03-10-2024 10:51 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben op zoek naar oorlogs musea die de Rijksbureaus in hun collectie hebben opgenomen, met name het rijksbureau van huiden en leer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Durf eigenlijk wel te stellen dat man en ik alle wo2 musea in NL wel (meestal meerdere keren zelfs) hebben gehad en het hier niet zijn tegen gekomen.
groenebroek wijzigde dit bericht op 03-10-2024 11:07
Reden: aangepast
59.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey groenebroek, het Rijksbureau van huiden en leer ging in de oorlog over de verdeling van bijvoorbeeld kleding en schoenen onder de bevolking en winkels. Het heeft gelukkig niets te maken met objecten van menselijke huid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel meer dan de vermelding van het bestaan van deze bureaus kan ik mij niet herinneren. vrijheidsmuseum in groesbeek is helemaal vernieuwd en in mijn ogen 200X beter en persoonlijker geworden. daar is nu ook meer informatie over hoe de mensen in die tijd leefden dus misschien is daar een kans?
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat zul je ook niet vinden in musea. Hooguit een verwijzing naar het bureau van voedseldistributie naast wat bonnenboekjes, stamkaarten en losse textielpunten en een poster. Wat jij zoekt is te vinden bij het NIOD.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben je al bij het Nationaal archief geweest?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij Oorlogsbronnen wijden ze er een stuk aan met als bron het Nationaal Archief. https://www.oorlogsbronnen.nl/bron/http ... b3d6fb76d1
Alle reacties Link kopieren Quote
broadway schreef:
03-10-2024 11:27
Veel meer dan de vermelding van het bestaan van deze bureaus kan ik mij niet herinneren. vrijheidsmuseum in groesbeek is helemaal vernieuwd en in mijn ogen 200X beter en persoonlijker geworden. daar is nu ook meer informatie over hoe de mensen in die tijd leefden dus misschien is daar een kans?
Ben ik een maand geleden nog geweest, is niets over terug te vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thanks voor de reacties :)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven