Kinderen niet welkom op bruiloft van mijn broer

23-09-2019 11:52 219 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer gaat trouwen. Ze nodigen zo'n 60 vrienden uit en dan onze ouders en mijn partner en ik (wij hebben 2 kinderen ). Ze hebben zelf een dochtertje van bijna 2 jaar. De bruiloft - dag en avonddeel - zal kinderloos zijn, geldend voor iedereen. Behalve hun eigen dochter die zal bij het dagdeel aanwezig zijn.

Het is geen probleem en dat ga ik er ook niet van maken, het is hun feestje, respect voor hun keuze. Aan mij de keuze om te komen of niet.

Ik zit te overwegen om niet te komen, omdat de kindjes - hun dochter en mijn 2 zoontjes - wel samen opgroeien omdat ik 3 volle dagen in de week oppas op hun dochtertje. Waarom dan niet bij zo'n bijzondere gebeurtenis voor een klein deel aanwezig mogen zijn?

EDIT: Wij komen voor het avondfeest, lekker eten en drinken met volwassenen zonder kids, wat ze graag willen. Het dagdeel slaan we over. De ceremonie die in teken staat van het verbinden van de twee families stelt weinig voor zo, die mogen ze met hun vrienden doen.

EDIT: ja heb mijn broer gesproken, die vindt het prima. - zei alleen dat ie het jammer vindt dat hij nu geen oppas heeft voor de kleine meid - 🤣

Ik kan de pollvraag niet verwijderen

Totaal aantal stemmen: 93

ja (51%)
nee (49%)
anoniem_390816 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 14:09
Reden: Met broer gesproken
59.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
23-09-2019 12:04
Alsof er voor je kinderen ook maar iets leuks aan is, zo'n grote-mensen-feest.
Wees blij dat ze niet mee hoeven.
Dit. Meestal is er niks te doen voor kinderen en dus gaan ze dan klieren. Zelf heb ik toen voor ons feest een meer kindvriendelijke gelegenheid gekozen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af waarom je er een punt van maakt. Wat gaat er in jouw hoofd om? Waarom zouden je kinderen er wel bij moeten zijn?
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer en schoonzusje zijn ook getrouwd zonder kinderen erbij. Zij zeiden (wat mij betreft terecht) dat als ze ook de kinderen van broers en zussen en allerbeste vrienden zouden vragen, dat er dan minstens 15 kinderen zouden zijn, allemaal onder de 8. En dat ze niet wilden dat de kinderen de sfeer van de dag gingen bepalen. De enige uitzondering werd gemaakt voor mijn neefje (van andere broer) die toen 5 weken was en nog geheel afhankelijk van borstvoeding.
En eerlijk, ik vond het heerlijk! Een hele dag gewoon alleen met mezelf en het feest bezig zijn, volwassen gesprekken voeren, niet nadenken over hoe de kinderen zich gedragen, geen hapjes, luiers etc. We hebben er zelfs nog een nachtje in een hotel aan vast geplakt!
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt dat jou dit zo raakt?

Ik vind er niets vreemds aan namelijk.
Het is hun bruiloft en hun keuze.

Wat betreft alle kinderen over één kam scheren, ik vind het juist goed, dat ze geen onderscheid maken.

Zou je het van een andere kant kunnen bekijken? Een feestelijke dag, samen uit met je partner?

En maak er voor de kinderen ook een feestje van. Misschien kunnen ze zelfs een nachtje ergens logeren. Of ze mogen met de oppas een keer pannenkoeken eten, wat later naar bed of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 10 was gingen mijn oom en tante trouwen, Mijn jongere neefjes hebben die hele trouwdienst verknalt met keihard huilen en schreeuwen, vond het zo sneu, ze kunnen waarschijnlijk niks horen op hun trouw video door al dat gekrijs.
Ieder bruidspaar geeft recht op een mooie bruiloft en de angst voor kinderen die je bruiloft verpesten is reëel.
MissMaran schreef:
23-09-2019 12:33
Toen ik 10 was gingen mijn oom en tante trouwen, Mijn jongere neefjes hebben die hele trouwdienst verknalt met keihard huilen en schreeuwen, vond het zo sneu, ze kunnen waarschijnlijk niks horen op hun trouw video door al dat gekrijs.
Ieder bruidspaar geeft recht op een mooie bruiloft en de angst voor kinderen die je bruiloft verpesten is reëel.
Als ze er wél zijn, dan neem je de kinderen als ouder mee naar buiten of een andere ruimte als ze vervelend zijn.
Susan schreef:
23-09-2019 12:15
Als ze jullie kinderen wel zouden uitnodigen dan lopen ze weer het risico dat ze hun beste vrienden voor het hoofd stoten, die misschien ook wel hun kinderen hadden willen meenemen. Daarom trekken ze één lijn. Ik zou me er niet te druk om maken. Alleen als het een probleem is om oppas te vinden voor die dag dan is het lastig, maar ik krijg niet de indruk dat dat het probleem is.
Of ze willen gewoon helemaal geen kinderen op hun bruiloft. Dat kan toch? Dat hoeven ze verder niet te verantwoorden, het is hun bruiloft.

Het moeilijkste aan trouwen is niet het aanzoek, niet de ringen zoeken, niet het gesteggel met de ceremoniemeester, niet de over-the-top-prijzen van de trouwlocaties en de fotograaf, maar het gezeur en gezever van naaste familie. Back-off TO.
Team broer en schoonzus! Geniet er lekker van zonder kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Stel het was een feest omdat ze samen 50 of 100 werden, adults only. Of een niet officieel ceremonie om hun liefde te bevestigen? Was je dan ook teleurgesteld geweest dat jouw kinderen er niet bij mochten zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
23-09-2019 12:34
Als ze er wél zijn, dan neem je de kinderen als ouder mee naar buiten of een andere ruimte als ze vervelend zijn.
Ja mijn tante zat ook de boel te sussen of buiten met schreeuwende kinderen, die heeft de bruiloft van haar broer amper meegemaakt, toch ook zonde, dat voorkom je door de kinderen er niet bij te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat toch dat kinderen bijna nergens meer welkom zijn??

Ik zou echt raar staan te kijken als 1 van mijn kinderen zou trouwen en dat daar de neefjes en nichtjes niet welkom zouden zijn. Weet trouwens wel zeker dat zij zoiets nooit zouden doen.

Ook sneu voor hun eigen dochtertje....hoe leuk zou het voor haar zijn als haar neefjes en nichtjes er bij zouden zijn!!

Dus ja TO, ik begrijp je wel hoor...niet leuk dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je gevoel TO maar persoonlijk zou ik er geen punt van maken. Ik ben altijd blij om eens een dag of avond samen met man ergens naartoe te gaan en niet op kinderen te hoeven letten en geneuzel van "dat lust ik niet" aan te hoeven horen. ;-)

Toen wij trouwden waren onze kinderen 2 en 6. Zij waren er uiteraard bij, net als onze nichtjes van 3, 12 en 14. Een van de getuigen had op ons verzoek de oudste van 6, tevens vriendje van onze zoon, mee. De jongste hebben ze naar oma gebracht. Verder hebben we geen kinderen uitgenodigd, wel in een begeleidende brief bij de kaart uitgelegd waarom de andere kinderen wel zouden komen. Niemand maakte daar een probleem van.

Onze kinderen waren wel op de bruiloft van schoonzus 2 jaar later maar bij andere bruiloften laat ik ze thuis of bij opa en oma en gaan we zelf een feestje vieren.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
miekemv schreef:
23-09-2019 12:13
De kinderen zijn ook weer niet zo klein hoor met 4 en 6 jaar.
Ik snap heel goed dat bij een belangrijke familiegebeurtenis de kinderen net zo goed onderdeel zijn, zoals bij alle familiefeesten. Ik kan me daarom niet goed verplaatsen en ik heb niet eens kinderen.
Helaas, hun keuze.

Dit. Ik vind het raar maar hee, hun dag.
Nog een reden waarom ik bruiloften (nee, niets tegen huwelijken) echt meest domme ding vind ooit.

Ik zal gaan maar ik denk er het mijne van. Maar zoals aangeven.. vind sowieso een onzinnig iets. ;)
Als ze per se kinderloos willen dan begrijp ik weer niet zo goed dat hun dochter van twee er wel is.
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
23-09-2019 12:49
Als ze per se kinderloos willen dan begrijp ik weer niet zo goed dat hun dochter van twee er wel is.
Alleen het dagdeel :lol:
Alles komt goed, alleen de rest niet
kataravrouw schreef:
23-09-2019 12:41
Wat is dat toch dat kinderen bijna nergens meer welkom zijn??

Ik zou echt raar staan te kijken als 1 van mijn kinderen zou trouwen en dat daar de neefjes en nichtjes niet welkom zouden zijn. Weet trouwens wel zeker dat zij zoiets nooit zouden doen.

Ook sneu voor hun eigen dochtertje....hoe leuk zou het voor haar zijn als haar neefjes en nichtjes er bij zouden zijn!!

Dus ja TO, ik begrijp je wel hoor...niet leuk dit.
Kinderen zijn nu op veel meer plekken welkom dan vroeger. Je kunt geen restaurant of café meer in of er zitten hippe types met hun kinderen. Prima wat mij betreft, maar dat kinderen nier welkom zouden zijn herken ik totaal niet.

En je weet toch helemaal niet of dochter zo gehecht is aan de neefjes/nichtjes? Misschien vindt ze het juist heel leuk om zo’n speciale rol te hebben.

Edit: oh, dochter is 2, dan heeft ze sowieso weinig boodschap aan de neefjes en nichtjes.

Edit 2 (gezien aangepaste OP): nu wordt het oppassen erbij gehaald. Maar waarschijnlijk is het simpelweg omdat ze een volwassen feest willen, is toch anders met kinderen erbij.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 12:55
13.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij vrienden van mij ging het ook zo.
Zij hebben wel een moment in de dag ingelast waar nichtje en neefje welkom waren. Nichtje was al wat ouder dan jouw kinderen en wilde graag haar tante als bruid zien. Bruid en bruidegom vonden het ook leuk om met eigen kind en nichtje en neefje op de foto te gaan. Eigen kind (4) was er wel bij en dat ging prima.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je persé je kinderen mee behalve dan het gevoel dat er bijhoren? Ze vervelen zich waarschijnlijk rot (en gaan dan achter elkaar aanjagen) en jij en je man moeten er de hele tijd op letten. Ik zorg altijd voor oppas bij bruiloften, heb ik mijn handen vrij en kan ik rustig luisteren naar de ceremonie en bijkletsen met andere mensen zonder dat er een kind aan mijn jurk hangt. Ik snap die behoefte van persé mee willen nemen niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je broer en ik snap jou.

Ik zou mijn neefjes en nichtjes wel uitnodigen voor mijn feest, maar goed... ik ben dan ook dol op ze. Zijn de leukste 4 van de wereld.

Ik zou echt niet alle kinderen uit willen nodigen. Sommige kinderen zijn echt heel vervelend, andere zijn heel lief. Als je dan geen onderscheid wilt maken kun je ze beter niet uitnodigen.
Alle reacties Link kopieren
Je aanvulling is erg tegenstrijdig. Het is geen probleem, jij gaat er ook geen probleem van maken. En toch geef je nog even een steek onder water. Ik overweeg niet te gaan omdat mijn kinderen niet welkom zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb je nou de poll veranderd? Er stond net toch een andere vraag? Nu klopt er niks meer van de percentages.
Alle reacties Link kopieren
Tja, jij mag er gewoon voor kiezen niet te gaan als je het niet leuk vind zonder kinderen en zij mogen kiezen een feest te geven zonder kinderen.
Simpel zat toch?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
23-09-2019 12:56
Heb je nou de poll veranderd? Er stond net toch een andere vraag? Nu klopt er niks meer van de percentages.
Wat een rare actie inderdaad. Nu is het net of ik gestemd heb dat ze niet moet gaan terwijl ik vind dat ze zich niet zo moet aanstellen.
Alle reacties Link kopieren
sprietgras schreef:
23-09-2019 12:51
Bij vrienden van mij ging het ook zo.
Zij hebben wel een moment in de dag ingelast waar nichtje en neefje welkom waren. Nichtje was al wat ouder dan jouw kinderen en wilde graag haar tante als bruid zien. Bruid en bruidegom vonden het ook leuk om met eigen kind en nichtje en neefje op de foto te gaan. Eigen kind (4) was er wel bij en dat ging prima.
En dan krijg je weer:
Mijn kind mag er maar even bij zijn.
Het is aan de andere kant van het land. Ik moet voor een uurtje op komen draven. Etc..... als ik hier al die topics lees, het is ook nooit goed.


Niet persoonlijk bedoelt hoor 😊.
Juist mooi dat het zo kon!
viva-life22 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 13:00
5.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
23-09-2019 12:56
Heb je nou de poll veranderd? Er stond net toch een andere vraag? Nu klopt er niks meer van de percentages.
Ja 😂
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven